Τροποποιήθηκε από:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 251Α_2021 | 76.05 MB |
1. Η προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας θεσμοθέτησης Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.), που προβλέπεται στο εδάφιο δεύτερο της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 15 της από 30.12.2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 184), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4366/2016 (Α’ 18), παρατείνεται από τη λήξη της για ένα (1) έτος.
2. Οι προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής των ακινήτων της περ. ε’ και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 (Α’ 245) στις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνονται από τη λήξη τους και για ένα (1) έτος.
3. Η θητεία των μελών των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) του άρθρου 10 του ν. 4495/2017 και των Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Α και Β (ΣΥ.ΠΟΘ.Α. Α και Β) της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 4495/2017 παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 31η.12.2022.
4. Στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 62 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί εμπράγματων δικαιοπραξιών, η προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου 2021 παρατείνεται έως την 31η Ιανουαρίου 2022.
Στο τέλος της περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 19 του ν. 3982/2011 (Α’ 143) προστίθενται δύο νέα εδάφια και η περ. α) διαμορφώνεται ως εξής:
«4.α) Έγκριση λειτουργίας μετά από έλεγχο, κατά την έννοια του άρθρου 7 του ν. 4442/2016 (Α’ 230), απαιτείται στις περιπτώσεις ίδρυσης, επέκτασης ή εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων με ΚΑΔ 49.50, καθώς και των δραστηριοτήτων του άρθρου 17 του ν. 4442/2016 (Α’ 123), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της κοινής υπουργικής απόφασης 172058/11.2.2016 (Β’ 354) και του ν. 4409/2016 (Α’ 36). Η αδειοδοτούσα αρχή διατηρεί το δικαίωμα, με απόφασή της, να επιβάλει την τήρηση πρόσθετων όρων, περιορισμών και προϋποθέσεων στις ως άνω δραστηριότητες οποτεδήποτε διαπιστωθεί ότι τούτο είναι αναγκαίο για την προστασία των εργαζομένων, των περιοίκων, του κοινού και του περιβάλλοντος, από κάθε κίνδυνο βλάβης της υγείας ή ενόχλησης ή ρύπανσης, που μπορεί να προκληθεί.
Σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω όρων, περιορισμών και προϋποθέσεων επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 29, καθώς και της κατά εξουσιοδότηση της παρ. 8 αυτού υπουργικής απόφασης ως προς την παράβαση των όρων και περιορισμών της έγκρισης λειτουργίας.».
1. Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4736/2020 (Α’ 200) προστίθεται νέα περ. η’:
«η) Η εισφορά προστασίας του περιβάλλοντος της περ. α’ καταλαμβάνει και το σύνολο των ακόλουθων αντίστοιχων χάρτινων προϊόντων μιας χρήσης:
ηα) Κυπελλάκια για ποτά, συμπεριλαμβανομένων των καλυμμάτων και των καπακιών τους, που έχουν πλαστική επικάλυψη, επένδυση ή επίστρωση, καθώς και όσα περιέχουν στη χαρτόμαζα συνθετικά πολυμερικά πρόσθετα.
ηβ) Περιέκτες τροφίμων, δηλαδή δοχεία, όπως κουτιά, με ή χωρίς κάλυμμα, που έχουν πλαστική επικάλυψη, επένδυση ή επίστρωση, εντός των οποίων τοποθετούνται τρόφιμα τα οποία προορίζονται για άμεση κατανάλωση είτε επί τόπου είτε εκτός του καταστήματος, συνήθως καταναλώνονται από το δοχείο και είναι έτοιμα για κατανάλωση χωρίς περαιτέρω προετοιμασία, ιδίως, μαγείρεμα, βράσιμο ή ζέσταμα, συμπεριλαμβανομένων των περιεκτών που χρησιμοποιούνται για γεύματα ταχυφαγείων ή άλλα γεύματα έτοιμα προς άμεση κατανάλωση, εκτός από περιέκτες ποτών, πιάτα, πακέτα και περιτυλίγματα που περιέχουν τρόφιμα.».
2. Καταργούνται:
α) Η περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4736/2020 και
β) η υποπερ. αβ’ της περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 19 του ν. 4736/2020, περί υποχρεωτικής σήμανσης.
1. Στο άρθρο 38 του ν. 4647/2019 (Α’ 204) τροποποιείται το πρώτο εδάφιο ως προς τον χρόνο ισχύος της σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης οχημάτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας από τη λήξη της έως την υπογραφή της νέας σύμβασης, προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο και το άρθρο 38 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 38
Παράταση της σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης οχημάτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
1. Η ισχύς της υπό στοιχεία 6696/2014 ΑΔΑΜ:14SYMV001906842 Σύμβασης Προμήθειας, που αφορά στη λειτουργική (μακροχρόνια) μίσθωση επιβατικών αυτοκινήτων από το Σ.ΕΠ.Ε., παρατείνεται αυτοδικαίως με τους ίδιους όρους που περιέχονται σε αυτήν από τη λήξη της έως την υπογραφή νέας σύμβασης. Το προηγούμενο εδάφιο ισχύει για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους κατ’ ανώτατο όριο.».
2. Η προθεσμία του άρθρου 111 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ως προς την παράταση της παραμονής στην υπηρεσία των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων, παρατείνεται μέχρι την 30ή.6.2022 ή μέχρι την τοποθέτηση των νέων Προϊσταμένων στις θέσεις αυτές μέσω των εκκρεμών διαδικασιών επιλογής, όποιο είναι το νωρίτερο, για τους εκτελούντες χρέη Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατόπιν αιτήματός τους που υποβάλλεται πριν τη λήξη της προθεσμίας του ως άνω άρθρου και η εφαρμογή της ίδιας διάταξης επεκτείνεται στους Γενικούς Διευθυντές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού έως την ίδια ημερομηνία.
1. Στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συστήνεται Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας με αντικείμενο την εκτέλεση του προϋπολογισμού του Ειδικού Φορέα Ε.Φ. 1033-208-0000000 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, για τις δαπάνες αποκλειστικά του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
2. Το Τμήμα της παρ. 1 στελεχώνεται με υπαλλήλους του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κατανέμονται οι θέσεις του προσωπικού του συνιστάμενου με το παρόν άρθρο Τμήματος από τις υφιστάμενες θέσεις προσωπικού του Υπουργείου και καθορίζονται οι κλάδοι του προσωπικού και του προϊσταμένου του.
3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος της παρ. 1 είναι οι αναφερόμενες στην παρ. 3α του άρθρου 17 του π.δ. 134/2017 (Α’ 168), αναλόγως εφαρμοζόμενες για τις δαπάνες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να μεταφέρονται στο Τμήμα της παρ. 1 αρμοδιότητες άλλων Τμημάτων της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης που αφορούν δαπάνες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
4. Το Τμήμα της παρ. 1 καταργείται αυτοδίκαια την 31η Δεκεμβρίου του έτους έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης για την έναρξη λειτουργίας της Επιθεώρησης Εργασίας. Το προσωπικό που υπηρετεί στο Τμήμα της παρ. 1, κατά την ημερομηνία αυτοδίκαιης κατάργησής του, μεταφέρεται αυτοδίκαια σε αντίστοιχες κενές θέσεις στην Επιθεώρηση Εργασίας και ισχύει γι’ αυτό η παρ. 3 του άρθρου 117 του ν. 4808/2021 (Α’ 101).
Στην παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ. 3755/1957 (Α’ 182),
α) στο τέλος του πρώτου εδαφίου η φράση «και ζ) η της 26ης Δεκεμβρίου» αντικαθίσταται ως εξής «, ζ) η της 26ης Δεκεμβρίου, η) η της 1ης Ιανουαρίου και θ) η της εορτής των Θεοφανίων (6η Ιανουαρίου)», β) η διατύπωση αποδίδεται στη δημοτική γλώσσα και γίνονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως ακολούθως:
«2. Ως εξαιρέσιμες γιορτές κατά τις οποίες παρέχεται η ανωτέρω προσαύξηση νοούνται α) η της 25ης Μαρτίου, β) η της Δευτέρας του Πάσχα, γ) η της 1ης Μαΐου, δ) η της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15η Αυγούστου), ε) η της 28ης Οκτωβρίου, στ) η της Γεννήσεως του Χριστού (25 Δεκεμβρίου), ζ) η της 26ης Δεκεμβρίου, η) η της 1ης Ιανουαρίου και θ) η της εορτής των Θεοφανίων (6η Ιανουαρίου).».
Στο άρθρο 9 του π.δ. 101/2016 (Α’ 178) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) ο τίτλος του άρθρου τροποποιείται, β) το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 τροποποιείται ως προς το μέτρο ευθύνης του εργολάβου και επικαιροποιείται ως προς τις παραπεμπόμενες διατάξεις, γ) καταργείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 για την ευθύνη των ενδιάμεσων υπεργολάβων έναντι του αποσπασμένου εργαζόμενου, και το άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 9
Ευθύνη σε υπεργολαβία
(Άρθρο 12 παρ. 2 και 3 της Οδηγίας 2014/67/ΕΕ)
1. Ο εργολάβος του οποίου άμεσος υπεργολάβος είναι ο εργοδότης (πάροχος των υπηρεσιών) που αναφέρεται στην παρ. 4 του άρθρου 1 του π.δ. 30/2021 και για τις δραστηριότητες που αναφέρονται στο Παράρτημα της Οδηγίας 2014/67/ΕΕ, ευθύνεται έναντι του αποσπασμένου εργαζόμενου αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τον υπεργολάβο για τη μη καταβολή των προβλεπόμενων από το άρθρο 3 του π.δ. 30/2021 αποδοχών ή των εισφορών σε κοινά ταμεία ή όργανα των κοινωνικών εταίρων.
2. Η ευθύνη αυτή περιορίζεται στα δικαιώματα των εργαζομένων που απορρέουν από τη συμβατική σχέση μεταξύ του εργολάβου και του υπεργολάβου.».
1. Η ισχύς της παρ. 1 του άρθρου τριακοστού έκτου της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α’ 104) για τη λήψη μέτρων μετά από την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, παρατείνεται έως την 30ή.6.2022.
2. Η ισχύς του άρθρου 96 του ν. 4790/2021 (Α’ 48) για τη δυνατότητα υποβολής σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, ως προϋπόθεση συμμετοχής των μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και καταρτιζόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρατείνεται έως την 30ή.6.2022.
3. Η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού πέμπτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83), ως προς τη δυνατότητα του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων να αποδέχεται κάθε δωρεά κινητών πραγμάτων και υπηρεσιών από τρίτους, φυσικά και νομικά πρόσωπα, για τη διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και για τη γενικότερη εύρυθμη λειτουργία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών, ανεξαρτήτως τύπου και βαθμίδας, δημόσιων ή ιδιωτικών, καθώς και των λοιπών φορέων και υπηρεσιών, που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτό, παρατείνεται από τη λήξη του έως την 31η.3.2022.
Το πρώτο εδάφιο της περ. α’ της παρ. 7 του άρθρου 166 του ν. 4070/2012 (Α’ 82) τροποποιείται ως προς την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας τουριστικών λιμένων και η περ. α’ διαμορφώνεται ως εξής:
«α. Στους υφιστάμενους κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος τουριστικούς λιμένες χορηγείται άδεια ολικής ή τμηματικής λειτουργίας, εφόσον ο φορέας διαχείρισης του λιμένα υποβάλλει μέχρι τις 31.12.2022:
α) αίτηση συνοδευόμενη από τη σύμβαση παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης, όπου αυτή απαιτείται, ή την υπουργική απόφαση παραχώρησης,
β) απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ή βεβαίωση υποβολής μελετών για την έγκριση ή την ανανέωση περιβαλλοντικών όρων,
γ) τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στα στοιχεία β’, δ’ και ε’ της περ. 1 της παρ. 10 του άρθρου 31 του ν. 2160/1993 (Α’ 118),
δ) τη δημοσιευμένη στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης απόφαση χωροθέτησης ή την απόφαση έγκρισης της θέσης δημιουργίας του τουριστικού λιμένα για τις περιπτώσεις τουριστικών λιμένων προ της δημοσίευσης του ν. 2160/1993. Για τους τουριστικούς λιμένες που αξιοποιούνται από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.), δυνάμει του άρθρου 2 του ν. 3986/2011, την αίτηση της παρούσας παραγράφου δύναται να υποβάλει και το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., ο δε οικείος φορέας διαχείρισης υποχρεούται να του παράσχει κάθε συνδρομή, εξαιρουμένων των τουριστικών λιμένων, των οποίων φορέας διαχείρισης είναι το Υπουργείο Τουρισμού. Τις συνέπειες μη εμπρόθεσμης υποβολής της αίτησης φέρει σε κάθε περίπτωση ο οικείος φορέας διαχείρισης.».
Στο άρθρο 10 του ν. 4447/2016 (Α’ 241), περί Ρυμοτομικών Σχεδίων Εφαρμογής: α) στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 επικαιροποιούνται οι παραπομπές στις εφαρμοζόμενες διατάξεις, β) στην παρ. 3 εξειδικεύονται οι περιοχές στις οποίες καταρτίζονται Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής, γ) στην παρ. 5 εξειδικεύεται ο τρόπος έκθεσης και δημοσίευσης των Ρυμοτομικών Σχεδίων Εφαρμογής, καθώς και υποβολής ενστάσεων και προσδιορίζεται η διαδικασία συλλογής δηλώσεων ιδιοκτησίας και το άρθρο 10 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 10
Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής
1. Για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής απαιτείται η σύνταξη και έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής, το οποίο περιλαμβάνει το Ρυμοτομικό Σχέδιο και την Πράξη Εφαρμογής. Με τα σχέδια αυτά εξειδικεύονται, σε κλίμακα πόλης ή οικισμού ή τμημάτων αυτών ή σε ζώνες και περιοχές ειδικών χρήσεων, οι ρυθμίσεις των Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων, περί χρήσεων γης και όρων δόμησης και καθορίζονται επακριβώς οι κοινόχρηστοι, κοινωφελείς και οικοδομήσιμοι χώροι της προς πολεοδόμηση περιοχής, καθώς και τα διαγράμματα των δικτύων υποδομής.
2. Για την κατάρτιση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής απαιτείται η ύπαρξη εγκεκριμένων Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων των άρθρων 7 και 8. Αν δεν έχει εγκριθεί για την προς πολεοδόμηση περιοχή Τοπικό ή Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και η περιοχή συνεχίζει να καλύπτεται από Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης, ακολουθείται η διαδικασία πολεοδόμησης, σύμφωνα με τα άρθρα 7, 8 έως 14 και 15 του ν. 2508/1997 (Α’ 124) και το άρθρο 12 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), αν πρόκειται για περιοχή που έχει καθορισθεί ως περιοχή ανάπλασης ή για προβληματική περιοχή προς πολεοδομική αναμόρφωση ή για οικισμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, αντίστοιχα.
3. Τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής καταρτίζονται για το σύνολο των περιοχών των Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή και για τμήμα αυτών, το οποίο πρέπει πάντως να αποτελεί πολεοδομική ενότητα, όπως αυτή καθορίζεται στο οικείο Τοπικό ή Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή υποενότητα πολεοδομικής ενότητας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν κοινωφελείς σκοποί.
4. α) Η διαδικασία σύνταξης των Ρυμοτομικών Σχεδίων Εφαρμογής εκκινεί από τον οικείο Δήμο. Η διαδικασία μπορεί να εκκινήσει και από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ή την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ύστερα από σχετική ενημέρωση του οικείου Δήμου.
β) Τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής, πριν από την έγκρισή τους, εκτίθενται με το σχετικό κτηματογραφικό διάγραμμα στον οικείο Δήμο επί είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του δήμου και της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης. Για το γεγονός αυτό ειδοποιείται το κοινό με σχετική δημοσίευση σε δύο (2) εφημερίδες, τοπικής ή εθνικής κυκλοφορίας, και με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του δήμου. Μετά την 1η.1.2021, όλα τα έγγραφα που αφορούν την έγκριση, αναθεώρηση ή τροποποίηση ρυμοτομικών σχεδίων εφαρμογής, περιλαμβανομένων των αιτήσεων, γνωμοδοτήσεων των φορέων της Διοίκησης, κειμένων και χαρτών μελετών, σχεδίων εγκριτικών πράξεων μελετών, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Δήμου, μαζί με τα γεωχωρικά δεδομένα κάθε σταδίου της μελέτης, τα κτηματογραφικά διαγράμματα και κτηματολογικούς πίνακες, καθώς και ηλεκτρονικά έντυπα του δήμου για υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας και ενστάσεων. Το κοινό έχει δικαίωμα πρόσβασης για ενημέρωση, μεταφόρτωση των δεδομένων και υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας και ενστάσεων. Οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται χωρίς να απαιτείται η χρήση ειδικής ηλεκτρονικής άδειας. Κατ’ εξαίρεση, η προθεσμία του πρώτου εδαφίου μπορεί να παραταθεί έως και πέντε (5) εργάσιμες ημέρες, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, μέσα στην προθεσμία αυτή, να λάβουν γνώση των παραπάνω στοιχείων και να υποβάλλουν εγγράφως ή ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου ενστάσεις, τις οποίες ο δήμος οφείλει να εξετάσει εντός σαράντα (40) εργάσιμων ημερών από τη
λήξη της ανωτέρω προθεσμίας. Εφόσον, μετά από την εξέταση των ενστάσεων, προκύπτει ανάγκη τροποποίησης των Ρυμοτομικών Σχεδίων, αυτά αναρτώνται εκ νέου για δέκα (10) εργάσιμες ημέρες προς ενημέρωση του κοινού.
Μετά από την άπρακτη πάροδο των ως άνω προθεσμιών, τα Ρυμοτομικά Σχέδια προωθούνται προς έγκριση.
γ) Η έγκριση των Ρυμοτομικών Σχεδίων Εφαρμογής γίνεται με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από γνώμη του οικείου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Η ανωτέρω γνώμη παρέχεται υποχρεωτικώς μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την περιέλευση στο οικείο συμβούλιο του σχετικού φακέλου προς γνωμοδότηση. Μετά την άπρακτη πάροδο της ανωτέρω προθεσμίας, η διαδικασία μπορεί να συνεχίζεται χωρίς τη σχετική γνώμη.
δ) Με την απόφαση της περ. γ’ κυρώνεται και η οικεία Πράξη Εφαρμογής, όπου απαιτείται, η οποία συντάσσεται ταυτόχρονα και σε άμεση συσχέτιση με τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής, σύμφωνα με όσα ορίζονται στα άρθρα 8 και 9 του ν. 1337/1983 (Α’ 33).
ε) Η έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής έχει τις συνέπειες έγκρισης σχεδίου πόλης κατά τις διατάξεις του από 17.7/16.8.1923 ν.δ. (Α’ 228).
5. Η έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής σε περιοχές που έχουν ενταχθεί σε Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια μπορεί να γίνει και με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Στην περίπτωση αυτή, τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής, πριν από την έγκρισή τους, εκτίθενται με το σχετικό κτηματογραφικό διάγραμμα στα οικεία δημοτικά καταστήματα επί είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες, καθώς και με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το ίδιο χρονικό διάστημα. Η συλλογή δηλώσεων ιδιοκτησίας διενεργείται στο οικείο ή στα οικεία δημοτικά καταστήματα με επιμέλεια των οικείων Ο.Τ.Α., οι οποίοι εν συνεχεία διαβιβάζουν το σύνολο αυτών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Για το γεγονός αυτό ειδοποιείται το κοινό με σχετική δημοσίευση σε δύο (2) εφημερίδες, τοπικής ή εθνικής κυκλοφορίας με επιμέλεια των οικείων Ο.Τ.Α. Η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου μπορεί να παραταθεί έως και πέντε (5) εργάσιμες ημέρες, μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Κατ’ εξαίρεση η συλλογή δηλώσεων δύναται να εκκινεί και προ της έκθεσης του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής για λόγους επείγοντος ή και διευκόλυνσης της διαδικασίας, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν ολοκληρώνεται προ της προθεσμίας του δευτέρου εδαφίου της παρούσας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν μέσα στην προθεσμία αυτή να λάβουν γνώση των παραπάνω στοιχείων και να υποβάλουν, εγγράφως ή ηλεκτρονικά, ενστάσεις στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τις οποίες οφείλει να εξετάσει εντός σαράντα (40) εργάσιμων ημερών, από τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας. Εφόσον, μετά από την εξέταση των ενστάσεων, προκύπτει ανάγκη τροποποίησης των Ρυμοτομικών Σχεδίων, αυτά αναρτώνται εκ νέου για δέκα (10) εργάσιμες ημέρες προς ενημέρωση του κοινού. Μετά από την άπρακτη πάροδο των ως άνω προθεσμιών, τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής προωθούνται προς έγκριση, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στις κείμενες διατάξεις.
6. Μετά από την έγκριση των Ρυμοτομικών Σχεδίων Εφαρμογής απαγορεύεται η τροποποίησή τους για μία πενταετία, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες καθίστανται αναγκαίες ειδικότερες επιμέρους τροποποιήσεις τους για τη διευκόλυνση της εφαρμογής του σχεδιασμού στην περιοχή.
7. Όπου στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας αναφέρεται η «Ρυμοτομική Μελέτη», νοείται εφεξής το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής του παρόντος.
8. Κατά τη διαδικασία εκπόνησης Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής μπορεί να επιβάλλεται αναστολή οικοδομικών αδειών και εργασιών σύμφωνα με το άρθρο 7 με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.».
1. Στο άρθρο 20 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί κατασκευών σε δημόσιους κοινούς χώρους, προστίθεται παρ. 7 ως εξής:
«7. Επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση, η επέκταση ηλεκτρικής εγκατάστασης, υπέργεια ή υπόγεια, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) για την ηλεκτροδότηση κοινοχρήστων χώρων που τους έχουν παραχωρηθεί για χρήση. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται βάσει μελέτης συνταχθείσας από διπλωματούχο μηχανικό αντίστοιχής ειδικότητας, εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του οικείου δήμου και πραγματοποιείται από αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 101195/17.9.2021 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 4654) και το εκάστοτε ισχύον πρότυπο του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.».
2. Στο άρθρο 21 του ν. 4067/2012, περί προσωρινών κατασκευών σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, προστίθεται παρ. 3 ως εξής:
«3. Σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, καθώς και σε καταστήματα που χρησιμοποιούν νόμιμα κοινόχρηστους χώρους, οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ΚΥΕ επιτρέπεται και η χρήση ηλεκτρικών συσκευών θέρμανσης, φωτισμού, καθώς και ανεμιστήρων. Οι συσκευές αυτές είναι κατάλληλες για χρήση σε εξωτερικούς χώρους, φέροντας την κατάλληλη σήμανση.».
1. Στην παρ. 1 του άρθρου 139 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), το πρώτο εδάφιο, περί υπαγωγής της Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξειδικεύεται, προστίθεται περ. γ), η ενδεικτική απαρίθμηση των αρμοδιοτήτων της Κ.Υ.ΔΟΜ. και οι αναφορές στις οικοδομικές άδειες της παρ. 1 αφαιρούνται και επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 2 αντικαθίσταται, προστίθεται παρ. 3 και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 139
Σύσταση Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης
1. Συστήνεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.) σε επίπεδο αυτοτελούς τμήματος, απευθείας υπαγόμενου στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, ο προϊστάμενος του οποίου ασκεί την αρμοδιότητα τελικής υπογραφής, κατ’ αναλογική εφαρμογή του άρθρου 109 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
Η Κ.Υ.ΔΟΜ. ασκεί τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών του άρθρου 31 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) στις εξής περιπτώσεις:
α. οικοδομικών εργασιών που γίνονται στο πλαίσιο στρατηγικών επενδύσεων ή επενδύσεων που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από ευρωπαϊκούς πόρους αξίας τουλάχιστον πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ ή που αφορούν σε κτίρια άνω των τριών χιλιάδων (3.000) τ.μ., ή
β. αν η προέγκριση ή η αναθεώρηση αυτής δεν έχει εκδοθεί από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. μετά την πάροδο τριών (3) μηνών, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις που ορίζει η απόφαση του τελευταίου εδαφίου ή γ. όποια αρμοδιότητα αποδίδεται σε αυτή από άλλες διατάξεις.
Στις περ. α’ και β’, η Κ.Υ.ΔΟΜ. ασκεί τις αρμοδιότητες αυτές μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου για την προέγκριση της οικοδομικής άδειας, με την οποία επιλέγει την έκδοση της πράξης από την Κ.Υ.ΔΟΜ., αντί της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ. ή αντί της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατόπιν καταβολής παραβόλου, το ύψος του οποίου καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι μελέτες και τα αναγκαία δικαιολογητικά ελέγχονται από την Κ.Υ.ΔΟΜ. εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης, συμπεριλαμβανομένου του αποδεικτικού πληρωμής του παραβόλου. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν λάθη, ενημερώνεται ο χειριστής της υποβληθείσας αίτησης, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες συμπληρώσεις ή διορθώσεις εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών.
Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες για την εξέταση ή διαβίβαση του φακέλου στην Κ.Υ.ΔΟΜ. από τις αρμόδιες Υ.ΔΟΜ. και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος.
2. Η έναρξη λειτουργίας της Κ.Υ.ΔΟΜ. διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
3. Στο Αυτοτελές Τμήμα Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.) προΐσταται υπάλληλος του κλάδου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) Μηχανικών. Μεταβατικά, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρωσης της παρούσας θέσης ευθύνης, σύμφωνα με τον ν. 4369/2016 (Α’ 33), προϊστάμενος τοποθετείται υπάλληλος Π.Ε. κατηγορίας και κλάδου και ειδικότητας Μηχανικών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26) για τις θέσεις ευθύνης. Για την τοποθέτηση του ως άνω υπαλλήλου, συνεκτιμώνται τα ουσιαστικά προσόντα, η ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητάς του, η γνώση του αντικειμένου του φορέα και οι εν γένει διοικητικές του ικανότητες.».
2. Για την άμεση κάλυψη των αναγκών της Κ.Υ.ΔΟΜ., είναι δυνατή η πρόσληψη προσωπικού έως δέκα (10) ατόμων κατηγορίας ΠΕ αρχιτεκτόνων μηχανικών, πολιτικών μηχανικών και τοπογράφων μηχανικών με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διάρκειας έως τριών (3) ετών, που δύναται να παραταθεί για μια φορά για ίσο χρονικό διάστημα, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της αναγνώρισής τους ως συμβάσεων αορίστου χρόνου. Οι εν λόγω προσλήψεις πραγματοποιούνται κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της υπ’ αρ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 280), με την έκδοση σχετικής προκήρυξης, ύστερα από έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τον αριθμό του προσωπικού που θα προσληφθεί ανά κατηγορία, τις προϋποθέσεις συμμετοχής, τα προσόντα πρόσληψης και τον τρόπο απόδειξης αυτών, τα κριτήρια επιλογής και τον τρόπο βαθμολόγησης αυτών, την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τη διαδικασία. Η προκήρυξη δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. Περίληψη της προκήρυξης δημοσιεύεται σε δύο (2) τουλάχιστον εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Νομοθετικού Έργου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιο όργανο της οποίας τις αξιολογεί και συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί τον έλεγχο νομιμότητας, καθώς και τον κατ’ ένσταση έλεγχο και κοινοποιεί την απόφασή του στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου το αρμόδιο όργανο αυτής να καταρτίσει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων. Το προσωπικό της παρούσας έχει τις αποφασιστικές αρμοδιότητες που του ανατίθενται με τη σύμβαση εργασίας.
Η αμέλεια του ιατρικού ή νοσηλευτικού προσωπικού, κατά την περίθαλψη νοσηλευόμενων ασθενών πασχόντων από τον κορωνοϊό COVID-19, περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο σε πράξεις και παραλείψεις που προδήλως αντιτίθενται στους γενικούς κανόνες της ιατρικής επιστήμης ή στο ιατρικό πρωτόκολλο για τη διαχείριση περιστατικών COVID-19 ή στα υγειονομικού χαρακτήρα μέτρα που εφαρμόζονται στην Ελληνική Επικράτεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19.
1. Για την ορθή εφαρμογή των μέτρων που λαμβάνονται δυνάμει της κοινής απόφασης της παρ. 1 του άρθρου τεσσαρακοστού τετάρτου της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α’ 104) και για όσο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος δημόσιας υγείας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, η απουσία του οποίου διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, κάθε φυσικό πρόσωπο δύναται, μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητές συσκευές (mobile application):
α) να αποθηκεύει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις εμβολιασμού, διαγνωστικού ελέγχου ή νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, προς τον σκοπό του ελέγχου της εγκυρότητας, της γνησιότητας και της ακεραιότητας αυτών διά της σάρωσης του σχετικού κωδικού QR και
β) να αποθηκεύει τα στοιχεία που απαιτούνται για την ταυτοποίησή του κατά τον έλεγχο των ως άνω πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων. Η αποθήκευση των ως άνω δεδομένων διενεργείται στην κινητή συσκευή του φυσικού προσώπου.
2. Για τον σκοπό της ταυτοποίησης του φυσικού προσώπου κατά τον έλεγχο των πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων της παρ. 1, στην ηλεκτρονική εφαρμογή δύνανται να εμφανίζονται και να τηρούνται τα εξής στοιχεία: α) το ονοματεπώνυμο, β) η ημερομηνία γέννησης και γ) η φωτογραφία του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας (Α.Δ.Τ.) ή του διαβατηρίου του φυσικού προσώπου, σε
ψηφιακή μορφή. Η άντληση των ανωτέρω στοιχείων γίνεται, κατόπιν αυθεντικοποίησης του φυσικού προσώπου σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184) και με τη χρήση δεύτερου παράγοντα αυθεντικοποίησης, από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων ή το Μητρώο Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά περίπτωση, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με τα άρθρα 47 του ν. 4623/2019 (Α’ 134) και 84 του ν. 4727/2020. Τα ανωτέρω αντλούμενα στοιχεία εμφανίζονται σε ξεχωριστό πεδίο της εφαρμογής, το οποίο φέρει τον μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020. Η επίδειξη των ανωτέρω στοιχείων ταυτοποίησης του φυσικού προσώπου ισοδυναμεί με επίδειξη ταυτοποιητικού εγγράφου στα πρόσωπα που είναι κατά νόμο επιφορτισμένα με τον έλεγχο της τήρησης των μέτρων της κοινής απόφασης της παρ. 1 και χωρίς να διενεργείται καμία περαιτέρω επαλήθευση του ταυτοποιητικού εγγράφου. Μόνο τα αρμόδια κρατικά όργανα δύναται να κάνουν χρήση της διαδικασίας επαλήθευσης του ταυτοποιητικού εγγράφου.
3. Ειδικά για τους ανηλίκους, οι γονείς ή τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν την επιμέλειά τους, πλην των πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων της παρ. 1, δύνανται:
α) να αποθηκεύουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή τη δήλωση του αρνητικού αποτελέσματος της αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 (self - test) του ανηλίκου ή β) να εκδίδουν νέα δήλωση μέσω της εφαρμογής, για λογαριασμό του ανηλίκου, και να την αποθηκεύουν στην κινητή συσκευή.
4. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται ως υπεύθυνος επεξεργασίας, κατά την έννοια της παρ. 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L 119) (Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων - Γ.Κ.Π.Δ.), για τη λειτουργία της εφαρμογής της παρ. 1. Στο πλαίσιο της ανωτέρω επεξεργασίας, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναλαμβάνει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων στοιχείων και, κατ’ ελάχιστον την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή, ενεργώντας σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και, ιδίως, σύμφωνα με τον Γ.Κ.Π.Δ. και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).
5. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύνανται να καθορίζονται τα ειδικότερα ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1, τα τυχόν πρόσθετα στοιχεία, τα οποία τηρούνται στην εφαρμογή, οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες με άλλα πληροφοριακά συστήματα ή μητρώα του δημόσιου τομέα, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και κάθε αναγκαία τεχνική ή άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Η ισχύς του παρόντος, αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου
του Κράτους.
Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2021
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2021
Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ