Τροποποιήθηκε από :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 216Α_2008 | 398.63 KB |
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών εννεαμελής διαρκής Επιτροπή για θέματα «πράσινων» μεταφορών. Έργο της Επιτροπής είναι η πρόταση και η προώθηση προς υλοποίηση μέτρων για καθαρότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον μεταφορές («πράσινες» μεταφορές).
2. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ορίζονται ο πρόεδρος, ο οποίος είναι ειδικός επιστήμονας εγνωσμένου κύρους και παρέχει τις υπηρεσίες του με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, τα μέλη της επιτροπής, καθώς και ο γραμματέας με τον αναπληρωτή του. Στην ίδια απόφαση καθορίζεται και ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται το ύψος της μηνιαίας αποζημίωσης των μελών και του γραμματέα της Επιτροπής. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται το ύψος των αποδοχών του προέδρου της Επιτροπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297/Α΄). Οι σχετικές δαπάνες βαρύνουν τις πιστώσεις του ειδικού λογαριασμού του ν.δ. 638/1970 (ΦΕΚ 173/Α΄).
1. Η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2052/1992 (ΦΕΚ 94/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Ο θεσμός της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) επεκτείνεται σε όλη την επικράτεια της χώρας και για όλες τις κατηγορίες κυκλοφορούντων οχημάτων, περιλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία θα εκδοθεί στις 31.12.2010, καταρτίζεται ανά Νομαρχία πρόγραμμα με το οποίο καλούνται όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα.»
2. Στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 2052/1992 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Με ίδια απόφαση προσδιορίζονται οι οριακές τιμές εκπομπών καυσαερίων των δικύκλων, η μεθοδολογία ελέγχου, η μορφή και το περιεχόμενο της ΚΕΚ των δικύκλων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.»
3. Το άρθρο 4 του π.δ. 363/1995 (ΦΕΚ 193/Α΄) τροποποιείται ως ακολούθως:
α. Στο τέλος της περίπτωσης η΄ προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Επίσης παραδίδεται αντίγραφο εκθέσεως με την εντολή για εφοδιασμό με ΚΕΚ εντός δέκα (10) ημερών.»
β. Στο τέλος της παραγράφου 1 προστίθεται περίπτωση θ΄, ως εξής:
«θ. Όταν, κατά τον έλεγχο από τις κινητές μονάδες ελέγχου πεδίου, διαπιστώνεται ότι, σύμφωνα με τα ισχύοντα κριτήρια, ο έλεγχος καυσαερίων είναι ανέφικτος, με υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος, τότε ακυρώνεται η ΚΕΚ αν υπάρχει. Επίσης παραδίδεται αντίγραφο εκθέσεως με την εντολή για εφοδιασμό με ΚΕΚ εντός δέκα (10) ημερών.»
γ. Τα χρηματικά πρόστιμα που προβλέπονται από το άρθρο 4 του π.δ. 363/1995 ύψους δέκα χιλιάδων και πενήντα χιλιάδων δραχμών αναπροσαρμόζονται, αντιστοίχως, σε πενήντα και τριακόσια ευρώ.
4. Η παράγραφος 1.6 του άρθρου 4 του ν. 3446/2006 αντικαθίσταται ως εξής:
«1.6. Έως ότου επεκταθεί ο θεσμός της ΚΕΚ σε όλη τη χώρα, απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγού οχήματος, χωρίς ισχύουσα ΚΕΚ, εφόσον οι έλεγχοι διενεργούνται σε νομό στον οποίο ισχύει ο θεσμός της ΚΕΚ και το ελεγχόμενο όχημα έχει ταξινομηθεί επίσης σε νομό που ισχύει ο θεσμός της ΚΕΚ. Στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο επιβάλλονται οι κυρώσεις, που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.»
1. Τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων διακρίνονται σε δύο (2) κατηγορίες:
α. σε συνεργεία συνήθων οχημάτων (επιβατικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων) μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων, και
β. σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων.
2. Τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων, στα οποία εντάσσονται και τα συνεργεία μικροεπισκευών (όπως αποκατάστασης σημειακών ή τοπικών φθορών της βαφής) επιβατικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, και τα συνεργεία εγκατάστασης συστημάτων αερίων, υγραερίων ή εναλλακτικών καυσίμων, ιδρύονται, μετεγκαθίστανται και λειτουργούν μέσα σε περιοχές, όπου επιτρέπεται η ίδρυση
και λειτουργία επαγγελματικών εργαστηρίων χαμηλής όχλησης ή όπου δεν απαγορεύεται ρητά από τις εκάστοτε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις η ίδρυση και λειτουργία συνεργείων είτε γενικώς είτε συγκεκριμένης ειδικότητας. Συγκεκριμένα η θέση είναι κατάλληλη όταν βρίσκεται μέσα:
α. Σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως, όπου έχει καθορισθεί με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις χρήση Γενικής Κατοικίας ή Πολεοδομικού Κέντρου, κατά τα άρθρα 3 και 4 του από 23.2.1987 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 166/Δ΄) ή χρήση «Κατοικία Γενική» (ΚΓ) ή «Πολεοδομικό Κέντρο» (ΠΚ) του πίνακα Ι του άρθρου 2 του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ 27/Α΄), ανεξάρτητα από την ημερομηνία κατά την οποία εντάχθηκαν οι περιοχές αυτές στο σχέδιο πόλεως.
β. Σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως, όπου δεν έχει καθορισθεί χρήση γης. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον υπάρχει εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ), που έχει τεθεί σε ισχύ μετά την 13.6.1997 (ημερομηνία ισχύος του ν. 2508/1997), ισχύουν οι δεσμεύσεις του ΓΠΣ.
γ. Σε περιοχές εντός οικισμών προϋφισταμένων της 16.8.1923 σύμφωνα με το π.δ. 2/13.3.1981 (ΦΕΚ 138/Δ΄) και σε απόσταση 500 μέτρων από τα όριά τους, όπως επίσης και σε οικισμούς με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους, σύμφωνα με το από 24.4.1985 προεδρικό διάταγμα (ΦΕΚ 181/Δ΄), και σε απόσταση 500 μέτρων από τα όρια αυτών.
δ. Στις περιοχές που αναφέρονται στις περιπτώσεις α΄, β΄ και γ΄ δεν επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία συνεργείων μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων.
3. Επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία συνεργείων συντήρησης και επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων), όπως επίσης και συνεργείων συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων, στις ακόλουθες περιοχές:
α. Σε περιοχές Βιοτεχνικού Πάρκου (ΒΙΟ.ΠΑ.) – Βιομηχανικού Πάρκου (ΒΙ.ΠΑ.) και ΒΙΟ.ΠΑ. − ΒΙ.ΠΑ. προς εξυγίανση, των άρθρων 5 και 6 του π.δ. 23.2.1987, σε περιοχές χρήσης γης «Επαγγελματική Εγκατάσταση Μη Ιδιαιτέρως Οχλούσα» (ΕΜ) και «Επαγγελματική Εγκατάσταση Οχλούσα» (ΕΟ), του πίνακα Ι του άρθρου 2 του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ 27/Α΄), σε Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) και Βιομηχανική και Επιχειρηματική Περιοχή (Β.Ε.ΠΕ.) του ν. 2545/1997 (ΦΕΚ 254/Α΄), σε κάθε μορφής επιχειρηματικά πάρκα, καθώς και σε περιοχές υποδοχής χρήσεων και σε περιοχές που, από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, προορίζονται για την εγκατάσταση βιοτεχνιών – βιομηχανιών χαμηλής, μέσης ή υψηλής όχλησης.
β. Σε περιοχές χονδρεμπορίου του άρθρου 7 του π.δ. 23.2.1987 ή όπου σε προεδρικό διάταγμα ή υπουργική απόφαση προβλέπεται χρήση γης χονδρεμπορίου, εφόσον το συνεργείο αποτελεί υποστηρικτικό τμήμα της κύριας εμπορικής δραστηριότητας ολοκληρωμένης μονάδας που περιλαμβάνει έκθεση, ανταλλακτικά και συναφή είδη (αξεσουάρ) ή ελαστικά και σώστρα (ζάντες) αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων.
γ. Σε περιοχές εκτός σχεδίου που έχουν καθορισθεί Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) ή άλλες ρυθμίσεις και στις οποίες προβλέπεται η χρήση της περιοχής βιομηχανική ή βιοτεχνική ή χονδρεμπορίου.
δ. Σε περιοχές εκτός σχεδίου όλης της χώρας που δεν έχουν καθορισθεί ως ΖΟΕ, εφόσον δεν εμπίπτουν σε ειδικό καθεστώς προστασίας (όπως αρχαιολογικοί χώροι, περιοχές Natura κ.λπ.) και επιτρέπεται η χρήση από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις της περιοχής.
4. Απαγορεύεται η εγκατάσταση συνεργείων συντήρησης και επισκευής συνήθων αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων και μεγάλων και βαρέων οχημάτων εντός των ορίων των προ του 1923 ή με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων παραδοσιακών οικισμών ή οικισμών χαρακτηρισμένων ως ιστορικών τόπων.
5. Για τη χορήγηση της οικείας πολεοδομικής άδειας στις περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός οικισμών, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, όπως και οι ολοκληρωμένες μονάδες (καθετοποιημένα συγκροτήματα) εμπορίας και επισκευής τους, θεωρούνται ως επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης. Τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων θεωρούνται ως ανήκοντα στα κτίρια χρήσης «Βιομηχανία – Βιοτεχνία» και εφαρμόζεται το άρθρο 4 του π.δ. της 24/31.5.1985 (ΦΕΚ 270/Δ΄), όταν ανεγείρονται σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή.
6. Για την ίδρυση συνεργείων της παραγράφου 5 σε υπόγειους χώρους πρέπει οι χώροι αυτοί να είναι χώροι κύριας χρήσης και να υπολογίζονται στο συντελεστή δόμησης.
Σε περίπτωση μεταβολής της χρήσης γης, για τα συνεργεία εκείνα που έχουν λάβει άδεια ίδρυσης πριν από την ισχύ των νέων πολεοδομικών διατάξεων, προωθούνται οι σχετικές διαδικασίες αδειοδότησης μέχρι του τελικού σταδίου. Εάν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η απομάκρυνση των συνεργείων αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, αυτά απομακρύνονται σε διάστημα όχι μικρότερο των δώδεκα (12) ετών από την ημερομηνία ισχύος της σχετικής διάταξης. Ειδικότερα:
α) Στις περιπτώσεις που προβλέπεται από τον πολεοδομικό σχεδιασμό απομάκρυνση συνεργείων ή επιλεκτικός (χωρικά ή κατά ειδικότητα) περιορισμός τους ή απαγόρευση της ίδρυσής τους ή απαγόρευση της κτιριακής επέκτασής τους, για την έκδοση της σχετικής
πολεοδομικής πράξης απαιτείται η προηγούμενη γνώμη του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, η οποία παρέχεται εντός τριμήνου.
β) Σε περίπτωση απαγόρευσης ίδρυσης και λειτουργίας νέων συνεργείων, εφόσον συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή οικεία βούληση με σύμφωνη γνώμη του Δήμου, επιτρέπεται η μετεγκατάσταση νομίμως υφισταμένων, με άδεια λειτουργίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου συνεργείων στα όρια του ίδιου δήμου ή κοινότητας, εκτός από τις περιοχές «αμιγούς κατοικίας», υπό την προϋπόθεση της οριστικής διακοπής λειτουργίας του προϋπάρχοντος συνεργείου. Ως νομίμως υφιστάμενα συνεργεία νοούνται εκείνα που διαθέτουν άδεια ίδρυσης ή άδεια ορισμένου χρόνου κατά την έκδοση της οποίας επιτρεπόταν, από τις ισχύουσες χρήσεις γης, η λειτουργία συνεργείου στην περιοχή.
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι ασφάλειας και πυρασφάλειας των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, όπως των πρατηρίων καυσίμων, των συνεργείων, των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των Εμπορευματικών Σταθμών με βάση τα ισχύοντα πρότυπα ασφαλείας.
2. Στα συνεργεία που περιλαμβάνουν την ειδικότητα των μηχανικών μερών ή και των ηλεκτρικών συστημάτων αυτοκινήτων, καθώς και στα συνεργεία επισκευής μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων επιτρέπεται η εγκατάσταση συσκευής δυναμομέτρησης των κινητήρων των αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ορίζεται ο τρόπος και η θέση εγκατάστασης, η τοποθέτηση και λειτουργία των συσκευών και συστημάτων δυναμομέτρησης, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
3. Η παρ. 7 του άρθρου 23 του ν. 3185/2003 (ΦΕΚ 229/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Εργοστασιακής κατασκευής αυτοτελή μηχανήματα ή συσκευές στα οποία διενεργείται ολοκληρωμένη η εργασία για την οποία έχουν σχεδιαστεί, όπως φούρνοι βαφής αυτοκινήτων, διάταξη προεργασίας βαφής, αεροσυμπιεστής, συγκρότημα ζυγοστάθμισης, συγκρότημα ευθυγράμμισης, πλυντήριο αυτοκινήτων, επιτρέπεται να τοποθετούνται, καταλαμβάνοντας μία ή περισσότερες θέσεις, και στους νόμιμα υφιστάμενους βοηθητικούς χώρους των κτιρίων, όπως οι αποθήκες και οι εν γένει στεγασμένοι χώροι στάθμευσης, χωρίς να απαιτείται η έκδοση ή αναθεώρηση της άδειας οικοδομής, ούτε ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 15 του π.δ. 71/1988 (ΦΕΚ 32/Α΄) κατά το στάδιο έγκρισης της συμπληρωματικής μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας. Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου απαιτείται ο φορέας εκμετάλλευσης του συνεργείου να είναι κύριος ή νόμιμος κάτοχος των προαναφερόμενων βοηθητικών χώρων.
4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 5 του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ
207/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ο κάτοχος της άδειας άσκησης επαγγέλματος της παρ. 4 του άρθρου 4 έχει το δικαίωμα να αναλαμβάνει όλες τις εργασίες της προηγούμενης παραγράφου, ανεξαρτήτως του αριθμού των ειδικοτήτων που περιλαμβάνει το συνεργείο.»
1. Η περίπτωση ιγ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«ιγ. Τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων».
2. Η παράγραφος 14 του άρθρου 13 του π.δ. 78/1988 (ΦΕΚ 34/Α΄), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 11 του π.δ. 38/1996 (ΦΕΚ 26/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«14. Συνεργεία που ασχολούνται με την τοποθέτηση, επισκευή και συντήρηση συσκευών και εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας κινητήρων με αέρια καύσιμα (συνεργεία αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων), ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια 70 τετραγωνικά μέτρα. Στα συνεργεία της ειδικότητας αυτής απαγορεύεται η ύπαρξη οποιουδήποτε υπόγειου χώρου ή ορόφου. Επίσης απαγορεύεται η ύπαρξη υπόγειας τάφρου επιθεώρησης.»
3. Οι άδειες άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών υγραερίου αυτοκινήτων, που χορηγήθηκαν με βάση τις διατάξεις του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207/Α΄), καθώς και οι σχετικές άδειες λειτουργίας συνεργείων υγραερίου αυτοκινήτων που χορηγήθηκαν με βάση τις διατάξεις του π.δ. 78/1988 (ΦΕΚ 34/Α΄) εξακολουθούν να ισχύουν.
4.α. Με Προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται κατόπιν πρότασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται τα προσόντα και η διαδικασία για την απόκτηση και αντικατάσταση άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την
κίνηση των αυτοκινήτων.
β. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται: α) οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας συνεργείου υγραερίου αυτοκινήτων σε αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων, β) ο χώρος, η εσωτερική διάταξη, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, ο αριθμός και το είδος εγκατεστημένων μηχανημάτων και οργάνων για την απόκτηση άδειας λειτουργίας συνεργείου για την κίνηση αυτοκινήτων με αέρια καύσιμα, γ) οι απαγορευτικές γειτνιάσεις και οι αποστάσεις ασφαλείας της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του π.δ. 78/1988, όπως ισχύει, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
1. Επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγραερίου, μικτών ή αμιγών, σε περιοχές όπου επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων, εφόσον η συνολική χωρητικότητα της δεξαμενής ή των δεξαμενών υγραερίου (LPG) είναι μέχρι και 18m3 και τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας των άρθρων 4 και 5, καθώς και οι λοιποί όροι του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως αυτό κάθε φορά ισχύει.
2.α. Για μικτά ή αμιγή πρατήρια υγραερίου (LPG) που λειτουργούν σε περιοχές εντός σχεδίου, όπου επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία τους, μπορεί να τροποποιείται και να προσαρμόζεται η κυκλοφοριακή σύνδεσή τους, σύμφωνα με τους όρους του π.δ. 1224/1981 (ΦΕΚ 303/Α΄), όπως ισχύει, χωρίς έγκριση άλλης αρχής.
β. Για την ίδρυση και λειτουργία νέων μικτών ή αμιγών πρατηρίων υγραερίου (LPG) εφαρμόζονται κατά περίπτωση τα σχεδιαγράμματα κυκλοφοριακής σύνδεσής τους, όπως αυτά καθορίζονται από το π.δ. 1224/1981 ή το β.δ. 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α΄), όπως τα τελευταία ισχύουν.
γ. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α΄) προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Πρατήρια υγρών καυσίμων που μετατρέπονται σε μικτά πρατήρια υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG), υπό τους όρους του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως ισχύει, διατηρούν τον υπάρχοντα κόμβο σύνδεσής τους. Η άδεια λειτουργίας των πρατηρίων αυτών επεκτείνεται με την έγκριση των αναγκαίων προσθηκών και τροποποιήσεων και ανανεώνεται ως άδεια μικτού πρατηρίου.»
3.α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 7 του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Μία (1) ή δύο (2) υπόγειες ή επιχωματωμένες δεξαμενές αποθήκευσης και παροχής υγραερίου συνολικής χωρητικότητας εκάστης όχι μικρότερης των 2 κυβικών μέτρων και μέχρι 60 κυβικών μέτρων συνολικά. Σε περίπτωση τοποθέτησης δύο δεξαμενών, αυτές πρέπει να είναι της ίδιας χωρητικότητας και των ίδιων διαστάσεων
και να είναι τοποθετημένες επί του αυτού οριζόντιου επιπέδου.»
β. Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«α) ελάχιστη χωρητικότητα 2 κυβικά μέτρα».
γ. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Κάθε δεξαμενή, χωρητικότητας 9m3 ή μεγαλύτερη, πρέπει να έχει μέχρι δύο (2) ανθρωποθυρίδες.»
δ. Οι αποστάσεις ασφαλείας των πινάκων 1 και 2 του άρθρου 4 και της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του π.δ. 595/1984, όπως ισχύει, στις οποίες περιλαμβάνονται εφεξής και αυτές από τις συσκευές διανομής φυσικού αερίου, ορίζονται σε πέντε μέτρα (5,00 μ.).
ε. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται ο τρόπος εγκατάστασης και τοποθέτησης των δεξαμενών, καθώς και κάθε άλλη τεχνική προδιαγραφή για τις περιπτώσεις εγκατάστασης των δεξαμενών με χωρητικότητα έως και 18m3 και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
4. Οι διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 1577/1985 (ΓΟΚ, ΦΕΚ 210/Α΄), όπως τροποποιήθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 2919/2001 (ΦΕΚ 128/Α΄), επεκτείνονται και στις υπόγειες δεξαμενές των πρατηρίων υγρών καυσίμων, σταθμών μεγάλου μεγέθους με αντλίες και πρατηρίων υγραερίου (LPG) μικτών ή αμιγών και αερίων καυσίμων.
5. Η μέγιστη συνολική επιφάνεια συνεργείων τοποθέτησης συσκευών υγραερίου σε αυτοκίνητα που βρίσκονται εντός πρατηρίων υγραερίου μικτών ή αμιγών, όπως ορίζεται στο εδάφιο δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 19 του π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως ισχύει, καταργείται.
6. Οι υποχρεωτικές πινακίδες των πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου (LPG) μικτών και αμιγών, αερίων καυσίμων και σταθμών αυτοκινήτων με αντλίες καυσίμων, όπως αυτές ορίζονται από το άρθρο 7 του ν. 3054/2002 (ΦΕΚ 230/Α΄), όπως ισχύει, και από τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσες αγορανομικές διατάξεις, δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις του ν. 2946/2001 (ΦΕΚ 224/Α΄), η δε θέση τους εμφαίνεται και καθορίζεται σε σχέδια οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, που συντάσσονται από τον κατά νόμο υπεύθυνο διπλωματούχο ή τεχνολόγο μηχανικό και εγκρίνονται από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
7. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών πρατηρίων υγρών καυσίμων για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργων (ιδιόκτητων ή συμβεβλημένων με οποιαδήποτε μορφή με τον κύριο ή κάτοχο του ιδιωτικού πρατηρίου), αλλά και των λοιπών λειτουργικών αναγκών των πάσης μορφής εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
8. Η προθεσμία για την προσαρμογή στην παράγραφο 6 του άρθρου 9 του π.δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119/Α΄) παρατείνεται μέχρι 31.12.2009.
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ επιτρέπεται σε περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας – βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας – βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, κατά την έννοια των άρθρων 5, 6 και 7 αντίστοιχα του από 23.2/6.3.1987 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 66/Δ΄), καθώς και σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή εκτός ορίων οικισμού προϋφισταμένων του έτους 1923 ή εκτός ορίων οικισμού οριοθετημένων σύμφωνα με τους όρους του από 24.4.1985 προεδρικού διατάγματος, σε ολόκληρη την επικράτεια. Οι εγκαταστάσεις των ιδιωτικών ΚΤΕΟ εντάσσονται στην κατηγορία των «χαμηλής όχλησης» εγκαταστάσεων.»
2. Άδειες ίδρυσης, οικοδομής και λειτουργίας ιδιωτικών ΚΤΕΟ που έχουν εκδοθεί νομίμως πριν από την ισχύ της παρούσας διάταξης σε περιοχές γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου διατηρούνται σε ισχύ και ολοκληρώνεται η διαδικασία αδειοδότησής τους μέχρι και την άδεια λειτουργίας αυτών.
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης, εντός της λιμενικής ζώνης και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες), χώρων στάσης και στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου και φυσικού αερίου για την αποκλειστική διάθεση καυσίμων σε σκάφη.
2. Η άδεια λειτουργίας των λειτουργούντων σταθμών υπεραστικών λεωφορείων και των σταθμών φορτηγών αυτοκινήτων για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων
του άρθρου 21 του π.δ. 79/2004 παρατείνεται μέχρι 31.12.2010.
Ο ν. 3333/2005 (ΦΕΚ 91/Α΄) «Ίδρυση και λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων και άλλες διατάξεις» τροποποιείται ως ακολούθως:
1. Το εδάφιο ζ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 5 αντικαθίσταται ως εξής:
«ζ) Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που εκπονείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις».
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Το Εμπορευματικό Κέντρο ιδρύεται με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, εφόσον αυτό βρίσκεται σε περιοχή αρμοδιότητάς του, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση εκδίδεται ύστερα από τήρηση της διαδικασίας διαβούλευσης με τις δημόσιες αρχές και το ενδιαφερόμενο κοινό όσον αφορά στη ΣΜΠΕ, όπως ορίζεται στην ΚΥΑ ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ.107017/28.8.2006 (ΦΕΚ 1225/Β΄), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για σχέδια ή προγράμματα εθνικού επιπέδου. Εάν οι ανωτέρω φορείς δεν απαντήσουν εντός της προθεσμίας που προβλέπεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για τη διαδικασία Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (ΣΠΕ), η απόφαση μπορεί να εκδοθεί και χωρίς τη γνώμη τους.»
3. Το εδάφιο β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«β) εγκρίνεται η ΣΜΠΕ του Εμπορευματικού Κέντρου».
4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η απόφαση της παραγράφου 1 δεν απαλλάσσει την Εταιρεία Εμπορευματικού Κέντρου από την υποχρέωση τήρησης, όπου αυτό απαιτείται από τις κείμενες διατάξεις, των διαδικασιών αδειοδότησης για την υλοποίηση των απαραίτητων για τη λειτουργία του έργων και δραστηριοτήτων και την εγκατάσταση των επί μέρους δραστηριοτήτων του, όπως: η έγκριση περιβαλλοντικών όρων, η έκδοση οικοδομικών αδειών και η έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας των επί μέρους δραστηριοτήτων του. Για έργα και δραστηριότητες που αφορούν στην υλοποίηση και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου δεν απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (ΠΠΕΑ).»
5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Σε περίπτωση τροποποίησης έργου ή δραστηριότητας που προβλέπεται από την απόφαση ίδρυσης του Εμπορευματικού Κέντρου ή προσθήκης νέου έργου ή δραστηριότητας, εξετάζεται ύστερα από αίτηση της Εταιρείας του, συνοδευομένης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η συμβατότητα της προτεινόμενης μεταβολής ή προσθήκης με την απόφαση ίδρυσης. Αν διαπιστωθεί συμβατότητα, εκδίδεται τροποποιητική απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, εφόσον το Εμπορευματικό Κέντρο βρίσκεται σε περιοχή αρμοδιότητάς του. Εν συνεχεία τηρούνται και οι τυχόν απαιτούμενες διαδικασίες αδειοδότησης για την τροποποίηση ή προσθήκη έργου ή δραστηριότητας, κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.»
6. Το εδάφιο γ.ββ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 16 καταργείται και αριθμείται το εδάφιο γ.γγ΄ ως γ.ββ΄.
7. Η περ. β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:
«β) την καταλληλότητα της προτεινόμενης θέσης από άποψη χωροταξική και κυκλοφοριακή και τη δυνατότητα διασύνδεσής της με το μεταφορικό δίκτυο της χώρας και ιδιαίτερα με δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών (σιδηροδρομικούς σταθμούς, λιμενικές εγκαταστάσεις, αεροπορικές εγκαταστάσεις),».
8. Η παράγραφος 4 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Προκειμένου να εκταμιευθεί η επιχορήγηση, απαιτείται η έκδοση απόφασης ίδρυσης του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει επιλεγεί, καθώς και η έκδοση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για τα έργα και δραστηριότητες που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου ή που περιλαμβάνουν επιλέξιμες προς επιχορήγηση δαπάνες
σύμφωνα με το άρθρο 17 του παρόντος. Για το σκοπό αυτόν η επιλεγείσα Εταιρεία υποβάλλει τις υπό στοιχεία ζ΄ και η΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 5 μελέτες και, μετά την έκδοση της απόφασης ίδρυσης, τη ΜΠΕ των ως άνω έργων και δραστηριοτήτων.»
9. Η παράγραφος 5 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Αν δεν μπορεί να εκδοθεί η απόφαση ίδρυσης ή η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων της προηγούμενης παραγράφου εντός προθεσμίας που ορίζεται από την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, η διαδικασία της προηγούμενης παραγράφου επαναλαμβάνεται για τις επόμενες στη σειρά κατάταξης υποψήφιες Εταιρείες Εμπορευματικών Κέντρων. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι δυνατόν να παραταθεί η προθεσμία υποβολής των διαφόρων δικαιολογητικών κατά χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει αυτό της αρχικής προθεσμίας.»
10. Η παράγραφος 6 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Ύστερα από την έκδοση της άδειας ίδρυσης και της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, συνάπτεται σύμβαση χρηματοδότησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18.»
1. Η παράγραφος 11 του άρθρου 12 του ν. 2696/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 10 του ν. 3542/2007, αντικαθίσταται ως εξής:
«11. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 1, 3, 4 και 7 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων ευρώ. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της παραγράφου 2 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων ευρώ. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων πενήντα ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για δέκα (10) ημέρες και ο επιβάτης που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό ευρώ. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 8 και 9 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων ευρώ και, εφόσον πρόκειται για οδηγό, με επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα. Ειδικά για τους παραβάτες των διατάξεων της παραγράφου 8 επιβάλλεται και η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για τριάντα (30) ημέρες.»
2. Στην παράγραφο 26 του άρθρου 81 του ν. 2696/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 75 του ν. 3542/2007, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Προκειμένου για λεωφορεία και φορτηγά οχήματα, το διοικητικό πρόστιμο των ογδόντα (80) ευρώ επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος και όχι στον οδηγό αυτού, εφόσον η παράβαση αφορά στον εφοδιασμό του οχήματος με τα κατάλληλα ελαστικά.»
Επιτρέπεται η απόκτηση δημόσιας χρήσης (ΔΧ) αυτοκινήτου οχήματος κάθε κατηγορίας, καθώς και η άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα επιβατών και εμπορευμάτων στον τομέα των εσωτερικών και διεθνών μεταφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 346/2001 (ΦΕΚ 233/Α΄), και από φυσικά πρόσωπα που αποδεδειγμένα έχουν ελληνική καταγωγή.
1. Συνιστάται Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Συμβάντων, εφεξής καλούμενη «Επιτροπή», για τη διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων που αναφέρονται στο άρθρο 19 της οδηγίας 2004/49/ΕΚ, με έδρα την Αθήνα. Η Επιτροπή έχει λειτουργική και διοικητική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
2. Η Επιτροπή είναι λειτουργικά και οργανωτικά ανεξάρτητη ως προς τη νομική μορφή και τη λήψη αποφάσεων από οποιονδήποτε διαχειριστή υποδομής, σιδηροδρομική επιχείρηση, φορέα χρέωσης, φορέα κατανομής και κοινοποιημένο οργανισμό και οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, τα συμφέροντα των οποίων θα μπορούσαν να έλθουν σε σύγκρουση με την αποστολή που έχει ανατεθεί στην Επιτροπή. Επιπλέον, είναι λειτουργικά ανεξάρτητη από την Αρχή Ασφαλείας Σιδηροδρομικών Μεταφορών και από οποιονδήποτε σιδηροδρομικό ρυθμιστικό φορέα.
3. Η Επιτροπή συγκροτείται από τον Πρόεδρο και δύο (2) μέλη, που διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής διαθέτουν επιστημονική γνώση και αποδεδειγμένη εμπειρία σε τομείς που συντελούν στο έργο της Επιτροπής, όπως στο δίκαιο μεταφορών, στους κανόνες ασφαλείας μεταφορών, στις σιδηροδρομικές υποδομές και στη λειτουργία και διαχείριση της κυκλοφορίας. Η θητεία του Προέδρου και των μελών είναι τριετής και μπορεί να ανανεώνεται. Αν ο Πρόεδρος ή μέλος του Συμβουλίου εκλείψει ή αποχωρήσει για οποιονδήποτε λόγο ή απωλέσει την ιδιότητα βάσει της οποίας ορίστηκε, με όμοια απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ορίζεται ο αντικαταστάτης.
4. Η Επιτροπή εκπροσωπείται από τον Πρόεδρό της, ο οποίος είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και διορίζεται με βαθμό δεύτερο (2ο) της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων. Για το χρόνο που κατέχει τη θέση του τελεί σε αναστολή της επαγγελματικής του δραστηριότητας, και εφόσον είναι μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ, σε άδεια που του χορηγείται κατά το άρθρο 17 παρ. 4 περ. Α΄ του ν. 1268/1982 (ΦΕΚ 87/Α΄). Τα μέλη επίσης είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
5. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους, καθώς και για δύο (2) έτη από τη λήξη της, ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής, οι σύζυγοί τους και οι συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι δεύτερου βαθμού δεν επιτρέπεται να κατέχουν θέση ή να έχουν οικονομικά συμφέροντα σε διαχειριστή υποδομής, σιδηροδρομική επιχείρηση, κατασκευαστή ή προμηθευτή σιδηροδρομικών μέσων και συστημάτων. Η παραβίαση της απαγόρευσης αυτής συνεπάγεται την έκπτωσή τους αυτοδικαίως από τη θέση που κατέχουν και εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία ορίζει και τον αντικαταστάτη τους, χωρίς να αποκλείεται η πειθαρχική, ποινική ή αστική ευθύνη τους,
σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
6. Για τη διοικητική υποστήριξη και γενικότερα την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής, συνιστάται Υπηρεσιακή Μονάδα στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σε επίπεδο αυτοτελούς Γραφείου, εφεξής καλούμενη «Γραφείο». Το Γραφείο υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου, στελεχώνεται από υπαλλήλους του Υπουργείου και διοικείται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής και τον Προϊστάμενό του. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και ύστερα από αίτηση των ενδιαφερόμενων υπαλλήλων τοποθετούνται στο ανωτέρω Γραφείο οι υπάλληλοι που το στελεχώνουν. Η αρμοδιότητα του Γραφείου αυτού συνίσταται αποκλειστικά στη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής.
7. Η Επιτροπή για την υποβοήθηση του έργου της δύναται να απευθύνεται σε νομικούς, οικονομικούς και τεχνικούς συμβούλους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
8. Η Επιτροπή δύναται να χρησιμοποιεί άτομα καταλλήλως εκπαιδευμένα και πιστοποιημένα για την υποστήριξη της διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, τα οποία καλούνται Διερευνητές Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, εφεξής καλούμενα «Διερευνητές». Οι Διερευνητές αυτοί δύνανται, κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου της Επιτροπής, να συμμετέχουν με τα μέλη της Επιτροπής στη διεξαγωγή έρευνας ατυχήματος. Η εκπαίδευση, τα προσόντα και οι λοιπές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται προκειμένου ένα άτομο να επιλεγεί ως Διερευνητής, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών εντός οκτώ (8) μηνών από τη σύσταση της Επιτροπής. Στο διάστημα αυτό, ο Πρόεδρος της Επιτροπής υποβάλλει στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών προτάσεις για την εκπαίδευση και την εξέταση των υποψήφιων Διερευνητών.
9. Ο Πρόεδρος εντός έξι (6) μηνών από τη σύσταση της Επιτροπής υποβάλλει σχέδιο εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, ο οποίος εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
10. Η Επιτροπή λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις περί συλλογικών οργάνων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τον παρόντα νόμο και τον Κανονισμό, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, ΦΕΚ 45/Α΄).
11. Το πόρισμα της Επιτροπής, για κάθε σιδηροδρομικό ατύχημα που διερευνά, παραδίδεται από τον Πρόεδρό της στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
12. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, ο διαχειριστής υποδομής και, όποτε ενδείκνυται, η Αρχή Ασφαλείας Σιδηροδρομικών Μεταφορών, υποχρεούνται να αναφέρουν αμέσως στην Επιτροπή τα ατυχήματα και τα συμβάντα που αναφέρονται στο άρθρο 19 της οδηγίας 2004/49/ΕΚ. Η Επιτροπή είναι υποχρεωμένη να ανταποκρίνεται αμέσως στις αναφορές αυτές και να προβαίνει στις απαραίτητες ρυθμίσεις για την έναρξη της έρευνας το αργότερο εντός μίας (1) εβδομάδας, αφού λάβει την αναφορά σχετικά με το συγκεκριμένο ατύχημα ή συμβάν.
13. Οι δαπάνες για τη σύσταση και λειτουργία της Επιτροπής βαρύνουν παγίως τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στον Πρόεδρο της Επιτροπής καταβάλλονται οι αποδοχές που καθορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297/Α΄), όπως εκάστοτε ισχύουν. Στα μέλη της Επιτροπής καταβάλλεται αποζημίωση, το ύψος της οποίας καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 3205/2003. Τα έξοδα μετακίνησης, διανυκτέρευσης και λοιπά, καταβάλλονται στους δικαιούχους, μέλη της Επιτροπής, Διερευνητές, τεχνικούς συμβούλους κ.λπ., σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών ρυθμίζονται τα θέματα εκπαίδευσης και εξέτασης των Διερευνητών και καθορίζονται οι κατ’ αποκοπή αμοιβή τους για κάθε έρευνα που διενεργούν, καθώς και το ύψος της αμοιβής των τεχνικών συμβούλων.
1. Οι απασχολούμενοι ως οδηγοί της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 14 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄) και του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 20 του ν. 3185/2003 (ΦΕΚ 229/Α΄), οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους, μπορούν να ανανεώσουν την ειδική άδεια οδήγησης για δύο επιπλέον έτη. Η ανανέωση αυτή γίνεται μετά από γνωμάτευση της δευτεροβάθμιας Ιατρικής Επιτροπής της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, όπως ορίζεται στο π.δ. 19/1995 (ΦΕΚ 15/Α΄). Η δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή υποχρεούται να συνέλθει και να αποφανθεί το αργότερο εντός τριμήνου από την κατάθεση αίτησης ανανέωσης της άδειας του αιτούντος, κατά τη διάρκεια του οποίου τριμήνου παρατείνεται η ισχύς της υπάρχουσας άδειας.
2. Οι παραβάτες των διατάξεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων ευρώ, κατά τη διαδικασία του άρθρου 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2996/1999, ΦΕΚ 57/Α΄), όπως ισχύει, και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για είκοσι (20) ημέρες.
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 5 του ν. 2912/2001 (ΦΕΚ 94/Α΄) προστίθενται περιπτώσεις ως εξής:
«η. ηλεκτρονική ή πληροφορική
θ. μετεωρολογία
ι. ιατρική.»
Επιτρέπεται η θέση σε κυκλοφορία ειδικών τουριστικών λεωφορείων, δημόσιας χρήσης, ανοικτού τύπου, αστικής περιήγησης πόλεων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουριστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, το μεταφορικό έργο, τα δικαιούμενα πρόσωπα, η ειδική διαδρομή και το συνολικό μήκος αυτής, οι διοικητικές κυρώσεις, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία της ειδικής αυτής κατηγορίας οχημάτων.
1. Η διάταξη του δέκατου εδαφίου της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.δ. 674/1970 (ΦΕΚ 192/Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Μετατάξεις προσωπικού από οργανισμούς ή επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται εκάστοτε, ή από δημόσιες επιχειρήσεις ή από επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, εισηγμένες ή μη, προς τον ΟΣΕ ή τις επιχειρήσεις και εταιρείες της παρούσας περιπτώσεως, πραγματοποιούνται με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού.»
2. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.δ. 674/1970 προστίθενται νέες περιπτώσεις υπό στοιχεία ζ΄, η΄ και θ΄ ως εξής:
«ζ. Αποσπάσεις του προσωπικού των εταιρειών που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται εκάστοτε ή των δημόσιων επιχειρήσεων ή των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, προς τον ΟΣΕ ή προς τις συνδεδεμένες με αυτόν επιχειρήσεις, πραγματοποιούνται με αποφάσεις των αντίστοιχων Διοικητικών Συμβουλίων των εταιρειών ή των επιχειρήσεων
αυτών.»
«η. Κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις, με απόφαση των οικείων Υπουργών, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων δημοσίων υπηρεσιών κάθε μορφής ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των ΟΤΑ, προς τον ΟΣΕ ή προς τις με αυτόν συνδεδεμένες επιχειρήσεις, μετά από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων. Για τις αποσπάσεις των υπαλλήλων της κατηγορίας αυτής ισχύουν αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 68 του Υπαλληλικού Κώδικα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007.»
«θ. Για τη διαδικασία ανάθεσης καθηκόντων συμβούλων, σε ημεδαπά ή αλλοδαπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα, από τον ΟΣΕ, για την επίτευξη των σκοπών του, εφαρμόζεται αναλογικώς η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου έβδομου του ν. 1955/1991 (ΦΕΚ 112/Α΄), με την επιφύλαξη των διατάξεων του π.δ. 59/2007 (ΦΕΚ 63/Α΄).»
3. Στο άρθρο 6 του ν.δ. 674/1970 (ΦΕΚ 192 Α΄ − Διόρθ. Ημαρτ. 232/Α΄) προστίθεται παράγραφος 3, η οποία έχει ως εξής:
«3. α. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.) δύναται με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου να αναθέτει στην εταιρεία «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», που ιδρύθηκε με βάση την περίπτωση στ΄ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, την παροχή προς αυτόν υπηρεσιών, κάθε φύσεως, που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη, τη λειτουργία ή τη συντήρηση των δραστηριοτήτων του. Ο τρόπος και οι όροι ανάθεσης καθορίζονται με σύμβαση μεταξύ της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» και της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», η οποία εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
4. Στο τέλος του άρθρου 6 του ν.δ. 674/1970 (ΦΕΚ 192 Α΄ − Διόρθ. Ημαρτ. 232/Α΄) προστίθενται νέες παράγραφοι 4 και 5 οι οποίες έχουν ως εξής:
«4. α) Οι αρμοδιότητες κατασκευής και συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής και των επ’ αυτής συστημάτων και των λοιπών σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων, καθώς και της διαχείρισης της κυκλοφορίας, εκχωρούνται εξ ολοκλήρου στην εταιρεία «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», που ιδρύθηκε με βάση την περίπτωση στ΄ της παραγράφου
2 του παρόντος άρθρου. Ο χρόνος, ο τρόπος και οι όροι εκχώρησης καθορίζονται με συμβάσεις μεταξύ της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» ή του «ΕΔΙΣΥ Α.Ε.» και της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», οι οποίες εγκρίνονται με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β) Στο αντικείμενο της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» περιλαμβάνεται η μελέτη, δημοπράτηση, προμήθεια, κατασκευή, διοίκηση, επίβλεψη, παρακολούθηση, εξοπλισμός, οργάνωση, διαχείριση και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και των λοιπών εγκαταστάσεων, που αφορούν στην Ο.Σ.Ε. Α.Ε. και συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή χρηματοδοτούνται αμιγώς από εθνικούς πόρους ή από δανεισμό ή με αυτοχρηματοδότηση και η διαχείριση της κυκλοφορίας επί της σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και η, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης και λειτουργίας Εμπορευματικών Κέντρων.
γ) Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.) και η ιδρυθείσα από αυτόν εταιρεία «ΕΔΙΣΥ Α.Ε.» παραχωρούν και μεταβιβάζουν, χωρίς αντάλλαγμα, στην εταιρεία «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» όλα τα κύρια και παρεπόμενα δικαιώματα και υποχρεώσεις, που απορρέουν από συμβάσεις «έργων». Ως «έργο» νοείται κάθε δραστηριότητα που εμπίπτει στο αντικείμενο της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», όπως τούτο περιγράφεται στην περίπτωση β΄ της παρούσας παραγράφου. Η «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» υποκαθιστά τις προαναφερόμενες εταιρείες (Ο.Σ.Ε. Α.Ε. και ΕΔΙΣΥ Α.Ε.) σε όλες ανεξαιρέτως τις διατάξεις των συμβάσεων ή των διακηρύξεων δημοπράτησης των «έργων» και των εγγυητικών επιστολών. Δεν μεταβιβάζονται στην εταιρεία «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» υποχρεώσεις των προαναφερόμενων εταιρειών (Ο.Σ.Ε. Α.Ε. και ΕΔΙΣΥ Α.Ε.) από συμβάσεις εκτελούμενων «έργων», που τυχόν θα δημιουργηθούν μέχρι την ημερομηνία ανάληψης των «έργων» από την εταιρεία. Ο τρόπος και οι όροι παραχώρησης και μεταβίβασης των «έργων» καθορίζονται με συμβάσεις μεταξύ των «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», «ΕΔΙΣΥ Α.Ε.» και της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», οι οποίες εγκρίνονται με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
5. Η «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» ασκεί αποκλειστικώς τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», δικαιούμενη να ενεργεί κάθε πράξη, που δεν συνιστά εκποίηση, στο όνομά της. Τα προς διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση ακίνητα, ο χρόνος έναρξης και η διάρκεια άσκησης των δικαιωμάτων αυτών, εκ μέρους της «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», καθώς και οι οικονομικοί όροι των σχέσεων, για τις παραπάνω αιτίες, μεταξύ των εταιρειών αυτών, ρυθμίζονται κατά περίπτωση με συμβάσεις, που υπογράφονται μεταξύ «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» και «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», οι οποίες εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με τις ίδιες συμβάσεις, μεταβιβάζονται στην «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» και όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» που απορρέουν από τις υφιστάμενες μισθωτικές ή άλλες έννομες σχέσεις της, τα οποία προέρχονται από την άσκηση των δικαιωμάτων κυριότητάς της επί των ακινήτων της. Από τη δημοσίευση της σχετικής υπουργικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Ο.Σ.Ε. Α.Ε. υποκαθίσταται αυτοδικαίως, σε όλες τις παραπάνω, μετά τρίτων, έννομες σχέσεις της, από την «ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», η οποία υπεισέρχεται αυτοδικαίως σε αυτές, στο όνομα της οποίας συνεχίζονται, τυχόν εκκρεμείς δίκες ή εκτελούνται δικαστικές αποφάσεις.»
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις.