Τροποποιήθηκε από :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 229Α_2003 | 216.46 KB |
1.α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 36 του Ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α'), αντικαθίσταται ως εξής:
«1.Οι άδειες, που προβλέπονται από το νόμο αυτόν, εκδίδονται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών κάθε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης χωρίς εξετάσεις.»
β. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 36 του Ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α'), καταργείται.
2. Ο αναφερόμενος στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α') και της κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Μεταφορών και Επικοινωνιών Ε 6742/19.4.1999 (ΦΕΚ 416 Β") απαιτούμενος χρόνος προϋπηρεσίας σε όμοια εργασία προσαυξάνεται κατά ένα (1) έτος σε κάθε περίπτωση ενδιαφερόμενου κατόχου τίτλου σπουδών δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατά δύο (2) έτη για κάθε περίπτωση ενδιαφερόμενου κατόχου τίτλου σπουδών ημερήσιας κατώτερης τεχνικής σχολής ή σχολής μαθητείας ή ταχύρρυθμης επαγγελματικής κατάρτισης και κατά ένα (1) έτος για κάθε περίπτωση ενδιαφερόμενου κατόχου τίτλου σπουδών εσπερινής ή νυχτερινής κατώτερης τεχνικής σχολής ή σχολής μαθητείας ή ταχύρρυθμης επαγγελματικής κατάρτισης.
3. Η περίπτωση θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α') αντικαθίσταται ως εξής:
«θ. Τεχνίτη συσκευών υγραερίου αυτοκινήτων:
Ο ενδιαφερόμενος απαιτείται να είναι κάτοχος άδειας της περιπτ. α' ή της περιπτ. β' της παρ. 2 του άρθρου 2 του παρόντος και να έχει σχετική προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός έτους.»
4. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 10 του Ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α'), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 36 του Ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α') , με την παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2289/1995 (ΦΕΚ 27 Α") και την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α'), αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Τεχνίτες που ασχολούνται με τις εργασίες που προ-βλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 5 του νόμου αυτού και όσοι εκμεταλλεύονται ή συνεκμεταλλεύονται συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και ασχολούνται αυτοπρόσωπα με τις πιο πάνω εργασίες και εφόσον οι ανωτέρω δεν έχουν τον κατά το άρθρο 3 τίτλο σπουδών, μπορούν να εφοδιαστούν μόνο με την αντίστοιχη άδεια της ειδικότητάς τους, άνευ εξετάσεων εφόσον:
α) Έχουν ελάχιστη προϋπηρεσία σε όμοια εργασία τουλάχιστον οκτώ (8) ετών, η οποία να έχει διανυθεί ολόκληρη την τελευταία δεκαπενταετία μέχρι την ημέρα υποβολής των δικαιολογητικών.
β) Προσκομίσουν βεβαίωση αναγνωρισμένου, από αρμόδια κρατική αρχή, Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.), από την οποία προκύπτει ότι ο ενδιαφερόμενος έχει παρακολουθήσει επιτυχώς τα μαθήματα που αναφέρονται στην ειδικότητά του, σύμφωνα με την ύλη που καθορίζεται στην απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών 72102/715/1988 (ΦΕΚ 302 Β'), όπως αυτή εκάστοτε ισχύει ή αντικαθίσταται. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας παραγράφου.
2. Η απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών 73101/714/1988 (ΦΕΚ 302 Β') εξακολουθεί να ισχύει σε όσα σημεία δεν τροποποιούνται με την παρ. 1 του παρόντος.»
5. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη διενέργεια, εφόσον δεν επαρκούν οι μηχανικοί του δημοσίου, από ιδιώτες διπλωματούχους ή πτυχιούχους μηχανολόγους, αποδεδειγμένης εμπειρίας και πιστοποιημένους από αρμόδιο φορέα, των επιθεωρήσεων που προ- βλέπονται στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων από το άρθρο 20 του Π.Δ. 78/1988, όπως ισχύει. Οι επιθεωρήσεις ανήκουν στην αρμοδιότητα των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων.
1.α. Η περίπτωση β' του άρθρου 3 του Ν. 1073/1980 (ΦΕΚ 214 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.14 του άρθρου 8 του Ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256 Α'), όπως συμπληρώθηκε με την παρ.11 του άρθρου 16 του Ν. 2465/1997 και όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.7 του άρθρου 5 του Ν. 2801/2000, αντικαθίσταται ως εξής:
«β. Με τόπο φόρτωσης οποιοδήποτε σημείο ευρισκόμενο εντός των ορίων του νομού της διοικητικής μονάδας της έδρας τους, προς οποιοδήποτε σημείο όμορου νομού και αντίστροφα. Ως όμοροι νομοί, για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, νοούνται εκείνοι που έχουν κοινά χερσαία σύνορα, καθώς και οι νομοί που συνδέονται μεταξύ τους με τεχνητά μέσα όπως γέφυρες, υπόγειες σήραγγες. Ειδικά για τις μεταφορές μεταξύ νησιών, ως όμοροι νομοί θεωρούνται όλα τα νησιά που συνδέονται απευθείας ακτοπλοϊκά μεταξύ τους. Επιτρέπεται η διενέργεια μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας:
2. Από το Νομό Ευβοίας προς το Νομό Αττικής και αντίστροφα.
3. Από το Νομό Πιερίας προς το Νομό Θεσσαλονίκης και αντίστροφα.
4. Από το Νομό Καβάλας προς το Νομό Θεσσαλονίκης και αντίστροφα.»
β. Στο άρθρο 1 του Ν.Δ. 304/1969 (ΦΕΚ 195 Α') προστίθεται εδάφιο ιβ' ως ακολούθως:
«ιβ. Κλινικών, νοσηλευτηρίων και θεραπευτηρίων.»
2. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του Ν. 2671/1998 (ΦΕΚ 289 Α') αντικαθίσταται ως εξής: «Οι δραστηριότητες του ΟΣΕ που αφορούν στη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και στην εκμετάλλευση των υπηρεσιών μεταφορών μπορούν να διαχωριστούν και να ασκηθούν από ιδιαίτερες ανώνυμες εταιρείες, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν. 2366/1995 και του Κ.Ν. 2190/1920, ως ισχύουν.»
3. Η παρ. 3 του άρθρου 10 του Π.Δ. 324/1996 (ΦΕΚ 220 Α') αναδιατυπώνεται ως εξής:
«3. Στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν νομίμως σε κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 2 του παρόντος χορηγείται δικαίωμα πρόσβασης στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή υπό δίκαιους όρους με σκοπό την εκμετάλλευση υπηρεσιών διεθνών συνδυασμένων μεταφορών εμπορευμάτων.»
4. α. Αντικαθίσταται η περίπτωση β' της παραγράφου 3 του άρθρου 12 του Ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α') ως εξής:
«β. Για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ' της παραγράφου 2 διατίθενται:
(i) Τριάντα τοις εκατό (30%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
(ii) Δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου.
(iii) Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων Κ.Τ.Ε.Λ., ενός ή περισσοτέρων νομών ή Κ.Τ.Ε.Λ. και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτή όλα τα Κ.Τ.Ε.Λ. του νομού ή των νομών ή της με-μονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ., το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση του στοιχείου (i) για την αγορά καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε 35% και για την περίπτωση του στοιχείου (ii) για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων σε 15%.»
β. Πράξεις νομαρχών με τις οποίες συστήθηκαν Κ.Τ.Ε.Λ. σε νήσους που δεν αποτελούν ίδιο νομό και οι οποίες δημοσιεύθηκαν μετά την ισχύ του Ν. 2963/2001(ΦΕΚ 268 Α') θεωρούνται ότι είναι νόμιμες και σε ισχύ από τότε που δημοσιεύθηκαν.
γ. Η προθεσμία για την εκταμίευση των ενισχύσεων που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 12 του Ν. 2963/2001 παρατείνεται μέχρι 30.9.2004.
δ. Στο εδάφιο α' της παρ. 6 του άρθρου 12 του Ν. 2963/2001 προστίθεται η ακόλουθη φράση:
«Αν η αντικατάσταση λεωφορείων υπάγεται στην περίπτωση (iii) του εδαφίου β' της παρ. 3, τότε από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 13 καλύπτεται έως το 15% της τιμής κτήσης αυτών. Για τα Κ.Τ.Ε.Λ. μεμονωμένων νήσων, όταν δεν συντρέχει περίπτωση συνένωσης, το παραπάνω ποσοστό ανέρχεται σε 15% της τιμής κτήσεως αυτών.»
ε. Στην παρ. 5 του άρθρου 9 του Ν. 2963/2001 μετά τη λέξη «μπορούν» προστίθενται οι λέξεις «ή να συστήνουν κοινοπραξίες».
στ. Στην παρ. 3 του άρθρου 32 του Ν. 2963/2001 προστίθεται η ακόλουθη φράση:
«Για τα λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ. νήσων με πληθυσμό κατά την τελευταία απογραφή μέχρι 3.000 κατοίκους το όριο ηλικίας των είκοσι τριών ετών του άρθρου 11 εφαρμόζεται από 1.1.2006.»
5. α. Δημόσιες ή δημοτικές εγκαταστάσεις υγιεινής, αναψυκτηρίων, περιπτέρων και άλλων βοηθητικών χώρων, καθώς και ιδιωτικών αναψυκτηρίων και περιπτέρων, που λειτουργούν σε δημόσιες, δημοτικές ή κοινόχρηστες εκτάσεις, αν οι χώροι των εγκαταστάσεων αυτών είναι αναγκαίοι για τη διέλευση του τροχιόδρομου ή την κατασκευή των αναγκαίων εγκαταστάσεών του (στάσεων, στύλων, υποσταθμών κ.λπ.), απομακρύνονται και εγκαθίστανται σε νέες θέσεις με έξοδα της ΤΡΑΜ Α.Ε..
β. Από την ΤΡΑΜ Α.Ε. αποστέλλεται στα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα, στην Αστυνομική Αρχή και στον τυχόν ιδιοκτήτη, ενοικιαστή ή χρήστη σχέδιο στο οποίο θα σημειώνεται η νέα θέση. Οι εργασίες απομάκρυνσης ή μετεγκατάστασης θα αρχίζουν μετά την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση των παραπάνω σχεδίων.
6. α. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 7Α του Ν. 2669/1998 (ΦΕΚ 283 Α') το οποίο άρθρο προστέθηκε με την παρ. 3β του άρθρου 14 του Ν. 2867/2000 (ΦΕΚ 273 Α') προστίθενται τα εξής εδάφια:
«Τα όργανα της ΤΡΑΜ Α.Ε. που αποφασίζουν ή γνωμοδοτούν για τα έργα που εκτελούνται από αυτή ορίζονται, κατά παρέκκλιση της παρ. 3 του άρθρου 19 του Ν. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α'), με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος , Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται ο φορέας ή η υπηρεσία , που έχει την ευθύνη συντήρησης των οδών ή τμημάτων αυτών, από τις οποίες διέρχεται ο τροχιόδρομος και των λοιπών χώρων στους οποίους υφίστανται εγκαταστάσεις του.
7. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Πρόνοιας, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών, εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία προς τη Σύσταση 98/376/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 4ης Ιουνίου 1998 σχετικά με το Δελτίο Στάθμευσης για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
8. α. Στα πρόσωπα, τα οποία δικαιούνται να λάβουν άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας ειδικών ραδιοδικτύων ταξί (ραδιοταξί), περιλαμβάνονται οι ανώνυμες εταιρείες και οι συνεταιρισμοί του άρθρου 6 του Ν. 3109/ 2003 (ΦΕΚ 38 Α').
β. Όσα ειδικά ραδιοδίκτυα ταξί (ραδιοταξί) μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες ή συνεταιρισμούς του Ν. 3109/2003, διατηρούν το δικαίωμα της συχνότητας την οποία κατείχαν ήδη νομίμως.
γ. Για την έκδοση της άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας ειδικού ραδιοδικτύου ταξί ακολουθούνται οι διαδικασίες των Π.Δ/των 587/1988 (ΦΕΚ 282 Α') και 482/1987 (ΦΕΚ 220 Α'), όπως κάθε φορά ισχύουν.
δ. Οι απασχολούμενοι ως οδηγοί επιβατικών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων, ιδιοκτήτες ή μη, δεν πρέπει να έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό πέμπτο έτος της ηλικίας τους. Η ειδική άδεια οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου παύει να ισχύει μετά τη συμπλήρωση του παραπάνω ορίου. Η παρούσα διάταξη τίθεται σε ισχύ τρία (3) χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού.
Το όριο ηλικίας του εξηκοστού πέμπτου έτους ηλικίας ισχύει και για τους απασχολούμενους ως οδηγούς σχολικών λεωφορείων, η δε παρούσα διάταξη τίθεται σε ισχύ ένα (1) έτος μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
9. Στην περιοχή εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου αρμοδιότητας Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (Ο.Α.Σ.Α.) εντάσσεται από την 1η Σεπτεμβρίου 2003 η περιοχή της Σαρωνίδας Αττικής, με εξυπηρέτηση και των σημείων από τα οποία διέρχεται η γραμμή του Ο.Α.Σ.Α.. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. 2669/1998, όπως αυτές ισχύουν.
Από τη δημοσίευση της παρούσας διάταξης θεωρείται καταργημένη κάθε διάταξη κατά το μέρος που αντίκειται στην εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου.
10. Ανήλικα πρόσωπα, τα οποία αποκτούν δικαίωμα επί της άδειας κυκλοφορίας λεωφορείου ή φορτηγού δημόσιας χρήσης, ολόκληρου ή ιδανικών μεριδίων, λόγω γονικής παροχής ή δωρεάς εν ζωή ή λόγω κληρονομιάς, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.Δ. 4278/ 1962 (ΦΕΚ 191 Α') και του άρθρου 1 του Ν.Δ. 1061/1971 (ΦΕΚ 270 Α') διατηρούν το δικαίωμα αυτό μέχρι την ενηλικίωσή τους. Μετά την ημερομηνία ενηλικίωσης και μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται να αποκτήσουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 346/2001, όπως κάθε φορά ισχύουν.
1. α. Στο Σώμα Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), που συστάθηκε με το άρθρο 32 του Ν. 2912/2001 (ΦΕΚ 94 Α') και συγκροτήθηκε με το Π.Δ. 57/2002 (ΦΕΚ 50 Α'), συνιστώνται εξήντα (60) θέσεις Επιθεωρητών Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων.
β. Οι Επιθεωρητές είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο της εφαρμογής του κανονιστικού πλαισίου της ασφάλειας των πτήσεων, που αφορούν το προσωπικό, το αεροσκάφος και τη λειτουργία των αεροπορικών εταιριών και την από μηχανικής άποψης ικανότητα του αεροσκάφους να ίπτα- ται με ασφάλεια. Στην αρμοδιότητα των Επιθεωρητών Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων περιλαμβάνεται και η εποπτεία, ο έλεγχος και η αξιολόγηση των επιθεωρήσεων των Επιθεωρητών των λοιπών ειδικοτήτων που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων.
γ. Οι Επιθεωρητές Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων είναι πλήρους απασχόλησης και προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, η οποία συνάπτεται μεταξύ αυτών και του Διοικητή της Υ.Π.Α., πενταετούς διάρκειας, δυνάμενη να παραταθεί για μία μόνο φορά και για χρονικό διάστημα από ένα έως τρία έτη. Οι Επιθεωρητές Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων πρέπει να έχουν τα ακόλουθα προσόντα:
i) 9.000 ώρες πτήσεων συνολικά σε αεροπλάνα μεταφοράς επιβατών Πολιτικής Αεροπορίας εκ των οποίων 5.000 ώρες Κυβερνήτη - Κ1. Οι ώρες θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί σε αερομεταφορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
ii) ικανοποιητική γνώση της ελληνικής και αγγλικής γλώσσας,
iii) πιστοποιητικά Ισχύος Πτυχίου Εναέριων Γραμμών Πτήσεων δια Οργάνων και Πιστοποιητικό Υγείας Α' σε ισχύ,
iv) ικανότητα τύπου σε τρεις, κατ’ ελάχιστο, τύπους αεροσκαφών μεταφοράς επιβατών Πολιτικής Αεροπορίας Ελληνικού Νηολογίου,
ν) επιτυχή περάτωση όλων των εκπαιδεύσεων στον αερομεταφορέα από τον οποίο προέρχονται, που να προκύπτει από βεβαίωση του αερομεταφορέα και να μην έχει καταλογιστεί ευθύνη σε βάρος τους για αεροπορικό ατύχημα,
vi) να μην έχουν υπερβεί το πεντηκοστό τέταρτο έτος της ηλικίας τους κατά την πρόσληψη.
δ. οι υποψήφιοι Επιθεωρητές, προκειμένου να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Επιθεωρητή πρέπει να περατώσουν επιτυχώς την εκπαίδευση, στα αντικείμενα, που αναφέρονται στα εδάφια γ' και δ' (δ.α. - δ.στ. ) του άρθρου 14 του Π.Δ. 57/2002 (ΦΕΚ 50 Α'). Επίσης οι Επιθεωρητές Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων πρέπει να διατηρούν το Πτυχίο Εναέριων Γραμμών Πτήσεων δια Οργάνων σε ισχύ, σύμφωνα με διαδικασίες που ορίζονται με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. και με δαπάνες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
ε. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλογικά το άρθρο 32 του Ν. 2912/2001 και οι κανονιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί σε εκτέλεσή του.
στ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι αποδοχές των Επιθεωρητών Προτύπων Ασφάλειας Πτήσεων της παραγράφου αυτής.
2. Στην παρ. 7 του άρθρου 35 του Ν. 2912/2001, στο τέλος του δεύτερου εδαφίου προστίθενται οι λέξεις «καθώς και του Προέδρου και των μελών της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων και των διερευνητών κατά την εν πτήσει άσκηση των καθηκόντων τους.»
1. Για τα συνεργεία που λειτουργούσαν ή λειτούργησαν διακεκομμένα ή μόνο επί ορισμένο χρονικό διάστημα πριν την 25.2.1988 και έλαβαν την άδεια ορισμένου χρόνου που αναφέρεται στο άρθρο 3 παρ. 2 του Π.Δ. 224/1997, παρατείνεται αυτοδικαίως η προσωρινή άδεια λειτουργίας τους μέχρι 31.12.2003. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων 'Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις παράτασης της προσωρινής άδειας και συνέχισης της λειτουργίας των συνεργείων αυτών για μία ακόμη τριετία, ως και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η υποβολή αυτών για την έκδοση της προσωρινής άδειας.
2. Η ελάχιστη απαιτούμενη ωφέλιμη επιφάνεια για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας συνεργείου μηχανικών μερών (επιβατηγών και ελαφρών φορτηγών), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 13 παρ. 1του Π.Δ. 78/1988 (ΦΕΚ 34 Α'), όπως ισχύει, καθορίζεται σε εξήντα τετραγωνικά μέτρα.
3. Ο τίτλος και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 511/1970 (ΦΕΚ 91 Α'), όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με το εδάφιο β' της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του Ν. 2773/1999 (ΦΕΚ 286 Α'), αντικαθίστανται ως εξής:
«Περί ιδρύσεως και λειτουργίας πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων - εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων - σταθμών πάσης φύσεως αυτοκινήτων - σταθμών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων - εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων (PDI - pre delivery inspection) - εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων και περί των προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας, εντός αυτών, συμπληρωματικών δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών) ως επίσης και περί της κυκλοφοριακής συν- δέσεως των πόσης φύσεως εγκαταστάσεων μετά των προ αυτών οδών».
«1. Επιτρέπεται η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων, εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων, εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων, ως και συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (όπως εμπορικών, παροχής υπηρεσιών), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.
2. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, ως και οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας: α) πρατηρίων καυσίμων και β) σταθμών αυτοκινήτων πάσης φύσεως, κειμένων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, ως και τα της ίδρυσης συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών), καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω ή και άλλων εγκαταστάσεων - επιχειρήσεων με τις προ αυτών διερχόμενες εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές ή κοινοτικές και αγροτικές οδούς. Ωσαύτως με αποφάσεις των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, ως και οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των κειμένων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εγκαταστάσεων σταθμών (χώρων στάθμευσης) φορτηγών αυτοκινήτων και λεωφορείων, ως και παντός είδους αμαξοστασίων απλής ή ολοκληρωμένης υποδομής σταθμών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων (PDI - pre delivery inspection), εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων, ως και συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών).»
4. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη διενέργεια, εφόσον δεν επαρκούν οι μηχανικοί του Δημοσίου, από ιδιώτες διπλωματούχους ή πτυχιούχους μηχανολόγους ή ηλεκτρολόγους, κατά περίπτωση, αποδεδειγμένης εμπειρίας και πιστοποιημένους από αρμόδιο φορέα, των επιθεωρήσεων και των ηλεκτρολογικών ελέγχων που προβλέπονται στις εγκαταστάσεις του άρθρου 2 της οικ.24841/1144/17.4/30.4.2001 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 502 Β'). Οι επιθεωρήσεις θα γίνονται με μέριμνα και ευθύνη των κατά τόπους Νομαρχών.
5. Εντός εννέα μηνών (για σταθμούς μέσου και μεγάλου μεγέθους) από της δημοσιεύσεως του παρόντος νόμου, επιβάλλεται η τοποθέτηση στους υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτών ειδικών συστημάτων ανίχνευσης και ελέγχου του μονοξειδίου του άνθρακα (CO). Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκ- δίδεται εντός τριμήνου από της δημοσιεύσεως του παρόντος, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εκπόνηση και έγκριση της σχετικής μελέτης, την τοποθέτηση των συστημάτων αυτών, τον περιοδικό έλεγχο της καλής λειτουργίας τους, τις τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προς τις διατάξεις της και τα λοιπά συναφή θέματα.
6. Συσκευές, μηχανήματα και εξαρτήματα συνεργείων αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, που αποσκοπούν στην εν γένει προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση των εκπομπών ρύπων (όπως φίλτρα αντιρρύπανσης βαφείων, ηχοπαγίδες εγκαταστάσεων εξαερισμού, αεραγωγοί απαγωγής απαερίων βαφής ή εξαερισμού), με συνολική επιφάνεια μέχρι τριών τετραγωνικών μέτρων σε κάτοψη, δύνανται να τοποθετούνται και σε ακάλυπτους εν γένει χώρους του οικοπέδου, χωρίς να λογίζονται ως δομικά στοιχεία ούτε να προσμετρώνται στο ποσοστό κάλυψης και στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.
7. Εργοστασιακής κατασκευής αυτοτελή μηχανήματα ή συσκευές, στα οποία διενεργείται ολοκληρωμένη η εργασία, για την οποία έχουν σχεδιασθεί (ως φούρνος βαφής αυτοκινήτων, διάταξη προεργασίας βαφής, αεροσυμπιεστής), επιτρέπεται να τοποθετούνται και στους βοηθητικούς χώρους των κτιρίων και δεν απαιτείται γι’ αυτά η έκδοση άδειας οικοδομής.
1. Για τα συνεργεία που λειτουργούσαν ή λειτούργησαν διακεκομμένα ή μόνο επί ορισμένο χρονικό διάστημα πριν την 25.2.1988 και έλαβαν την άδεια ορισμένου χρόνου που αναφέρεται στο άρθρο 3 παρ. 2 του Π.Δ. 224/1997, παρατείνεται αυτοδικαίως η προσωρινή άδεια λειτουργίας τους μέχρι 31.12.2003. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων 'Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις παράτασης της προσωρινής άδειας και συνέχισης της λειτουργίας των συνεργείων αυτών για μία ακόμη τριετία, ως και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η υποβολή αυτών για την έκδοση της προσωρινής άδειας.
2.Η ελάχιστη απαιτούμενη ωφέλιμη επιφάνεια για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας συνεργείου μηχανικών μερών (επιβατηγών και ελαφρών φορτηγών), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 13 παρ. 1του Π.Δ. 78/1988 (ΦΕΚ 34 Α'), όπως ισχύει, καθορίζεται σε εξήντα τετραγωνικά μέτρα.
3. Ο τίτλος και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 511/1970 (ΦΕΚ 91 Α'), όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με το εδάφιο β' της παραγράφου 3 του άρθρου 45 του Ν. 2773/1999 (ΦΕΚ 286 Α'), αντικαθίστανται ως εξής:
«Περί ιδρύσεως και λειτουργίας πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων - εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων - σταθμών πάσης φύσεως αυτοκινήτων - σταθμών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων - εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων (PDI - pre delivery inspection) - εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων και περί των προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας, εντός αυτών, συμπληρωματικών δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών) ως επίσης και περί της κυκλοφοριακής συνδέσεως των πόσης φύσεως εγκαταστάσεων μετά των προ αυτών οδών».
«1. Επιτρέπεται η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων, εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων, εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων, ως και συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (όπως εμπορικών, παροχής υπηρεσιών), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.
2. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, ως και οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας: α) πρατηρίων καυσίμων και β) σταθμών αυτοκινήτων πάσης φύσεως, κειμένων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, ως και τα της ίδρυσης συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών), καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω ή και άλλων εγκαταστάσεων - επιχειρήσεων με τις προ αυτών διερχόμενες εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές ή κοινοτικές και αγροτικές οδούς. Ωσαύτως με αποφάσεις των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, ως και οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των κειμένων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εγκαταστάσεων σταθμών (χώρων στάθμευσης) φορτηγών αυτοκινήτων και λεωφορείων, ως και παντός είδους αμαξοστασίων απλής ή ολοκληρωμένης υποδομής σταθμών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, εγκαταστάσεων προετοιμασίας των προς παράδοση αυτοκινήτων (PDI - pre delivery inspection), εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων, ως και συμπληρωματικών εντός όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων δραστηριοτήτων (εμπορικών, παροχής υπηρεσιών).»
1. Για την πολεοδομική έγκριση της περίπτωσης η' της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α') των κατασκευών κεραιών, σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας σε σταθερή βάση, κεραιών συγκαναλικού δικτύου (TETRA) και των κεραιών διασύνδεσής τους με το σταθερό δίκτυο, οι οποίες εγκαθίστανται εντός των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, κύριων και βοηθητικών, για την εξυπηρέτηση των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων 2004, αρμόδια είναι η υπηρεσία που έχει χορηγήσει την οικοδομική άδεια της ολυμπιακής εγκατάστασης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Πολιτισμού καθορίζονται οι λεπτομέρειες της διαδικασίας έκδοσης της πολεοδομικής έγκρισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
2. Για τη νόμιμη εγκατάσταση και λειτουργία των αυτοκινούμενων ή μεταφερόμενων κατασκευών κεραιών (τοποθετημένων επί οχήματος πλήρως αυτόνομων με ιστό ύψους έως δώδεκα (12) μέτρων και εξοπλισμό εκπομπής και λήψης) σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας, ή κεραιών συγκαναλικού δικτύου (TETRA) και κεραιών διασύνδεσής τους με το δίκτυο, οι οποίες (κατασκευές κεραιών) χρησιμοποιούνται για την παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στο κοινό και αποσκοπούν αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων 2004, απαιτείται μόνον η τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 της κ.υ.α. 53571/2000 (ΦΕΚ 1105 Β') «Μέτρα προφύλαξης του κοινού από τη λειτουργία κεραιών εγκατεστημένων στην ξηρά», καθώς και η εκχώρηση των αναγκαίων συχνοτήτων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.). Οι κατασκευές κεραιών της παρούσας παραγράφου και της παραγράφου 1 παύουν να χρησιμοποιούνται και αίρεται αυτοδίκαια η νομιμότητα χρήσης τους με τη λήξη των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων 2004.
3. Για τη νόμιμη λειτουργία ασυρματικών συστημάτων που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω παραγράφους, τα οποία αποτελούν συστήματα αυτοκινούμενα ή μεταφερόμενες κατασκευές (όπως μονάδες δορυφορικών μεταδόσεων, σταθμοί μικροκυματικών ζεύξεων, σταθμοί βάσης ειδικών ραδιοδικτύων, των Ολυμπιακών Χρηστών, των διαπιστευμένων μέσων ενημέρωσης, της Ολυμπιακής Οικογένειας, της Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004») και τα οποία λειτουργούν εντός και εκτός ολυμπιακών εγκαταστάσεων και αποσκοπούν αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων 2004, απαιτείται μόνον έκδοση από την Ε.Ε.Τ.Τ. προσωρινής άδειας ορισμένης διάρκειας για τη χρήση ραδιοσυχνότητας. Τα ασυρματικά συστήματα της παρούσας παραγράφου παύουν να χρησιμοποιούνται και αίρεται αυτοδίκαια η νομιμότητα χρήσης τους, με τη λήξη των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων 2004.
4. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσής τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, υπερισχύουν δε κάθε αντίθετης διάταξης νόμου.
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις του.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως Νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2003
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Ν.ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ |
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ |
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Α. ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Β. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ |
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Δ. ΡΕΠΠΑΣ |
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΧΡ.ΒΕΡΕΛΗΣ |
ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΧΡ. ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους
Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2003
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Φ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ