Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 6108Β_2018 | 360.82 KB |
1. Τις διατάξεις του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 «Κύρωση Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση» (Α΄ 136) και τις διατάξεις των άρθρων 1, 2 (παρ. 1.ζ) και 3 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (Α΄ 34), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
2. Τις διατάξεις των άρθρων 2 και 14 του ν. 1650/1986 «Για την προστασία του περιβάλλοντος» (Α΄ 160).
3. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143).
4. Την οδηγία 2002/49/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Ιουνίου 2002 σχετικά με την αξιολόγηση και τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου (EEL 189/18.7.2002).
5. Την οδηγία 2015/996 της Επιτροπής της 19ης Μαΐου 2015 για τη θέσπιση κοινών μεθόδων αξιολόγησης του θορύβου σύμφωνα με την οδηγία 2002/49/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EEL 168/1.7.2015) και τα διορθωτικά αυτής (ΕΕL 5/10.1.2018).
6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ/τος 63/2005 (Α΄ 98).
7. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.)» (Α΄ 160).
8. Το π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης».
9. Την απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού (1) Οικονομίας και Ανάπτυξης με Α.Π. 91589/3.9.2018 περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ευστάθιο Γιαννακίδη.
10. Την 211773/2012 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός δεικτών αξιολόγησης και ανώτατων επιτρεπόμενων ορίων δεικτών περιβαλλοντικού θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων, τεχνικές προδιαγραφές ειδικών ακουστικών μελετών υπολογισμού και εφαρμογής (ΕΑΜΥΕ) αντιθορυβικών πετασμάτων, προδιαγραφές προγραμμάτων παρακολούθησης περιβαλλοντικού θορύβου και άλλες διατάξεις» (Β΄ 1367).
11. Την Υ198/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο» (Β΄ 3722), όπως ισχύει.
12. Το με αριθμ. πρωτ. ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/27038/953/9.5.2018 έγγραφο της Διεύθυνσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας - Τμήμα Θορύβου, Δονήσεων και Ακτινοβολιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
13. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού το ύψος της οποίας δεν μπορεί να καθοριστεί και θα καλυφθεί από τις Δημόσιες Επενδύσεις, είτε αμιγώς από εθνικούς πόρους είτε μέσω των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Προγραμμάτων, στο πλαίσιο των πιστώσεων που διατίθενται για τις δράσεις και ενέργειες αυτές από τα αντίστοιχα επιχειρησιακά προγράμματα, αποφασίζουμε:
Με την παρούσα απόφαση, που εκδίδεται σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2015/996 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 19ης Μαΐου 2015, καθορίζονται κοινοί μέθοδοι αξιολόγησης του περιβαλλοντικού θορύβου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οδηγία 2002/49/ ΕΚ όπως μεταφέρθηκε στο εθνικό δίκαιο με την κοινή υπουργική απόφαση 13586/724/2006. Επιπλέον τροποποιούνται διατάξεις της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης 13586/724/2006 σε σχέση με τη διαδικασία εκπόνησης και κύρωσης στρατηγικών χαρτών θορύβου και σχεδίων δράσης, με στόχο τη διευκόλυνση της ιεράρχησης και εφαρμογής συγκεκριμένων δράσεων και προτεραιοτήτων για να αποφεύγονται, να προλαμβάνονται ή να περιορίζονται οι δυσμενείς επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένης της ενόχλησης, από την έκθεση στον περιβαλλοντικό θόρυβο.
Η περίπτωση α. της παραγράφου 5 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «προβαίνει στην οριστική διαμόρφωση των προτεινόμενων από τη ΤΔΟΕ στρατηγικών χαρτών θορύβου και των σχεδίων δράσης που προβλέπονται στα άρθρα 7 και 8 καθώς και στην επανεξέταση ή/και αναθεώρησή τους και εισηγείται στον Γενικό Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας την έγκρισή τους».
Το άρθρο 7 της κοινής υπουργικής απόφασης 13586/724/2006 τροποποιείται ως εξής:
1. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής: «Για το σκοπό αυτό έως την 30η Μαΐου κάθε ημερολογιακού έτους, οι αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές για τη λειτουργία οδικών αξόνων, των σιδηροδρομικών αξόνων και των αεροδρομίων ενημερώνουν την αρμόδια αρχή για τα τμήματα των οδικών αξόνων, τα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων και τα αεροδρόμια τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις της παρούσας απόφασης με βάση αντίστοιχα τη συνολική ετήσια κυκλοφορία οχημάτων στα τμήματα των οδικών αξόνων, τον ετήσιο αριθμό διακινηθέντων συρμών στα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων και τον ετήσιο αριθμό πτήσεων (απογειώσεων και προσγειώσεων).».
2. Η παράγραφος που ξεκινά με τη φράση «Το ΥΠΕΧΩΔΕ λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα...» και στην οποία είχε τεθεί ο αριθμός 2 αναριθμείται σε παράγραφο 3.
3. Μετά την ανωτέρω αναρίθμηση της παραγράφου 2 σε παράγραφο 3, προστίθεται νέα παράγραφος 4, ως εξής:
«4. Υπόχρεος για την εκπόνηση των στρατηγικών χαρτών θορύβου των πολεοδομικών συγκροτημάτων άνω των 250.000 κατοίκων είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Υπόχρεος για την εκπόνηση των στρατηγικών χαρτών θορύβου των κύριων οδικών αξόνων, των κύριων σιδηροδρομικών αξόνων και των μεγάλων αεροδρομίων που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρούσας είναι ο φορέας λειτουργίας του αντίστοιχου έργου, που υποβάλλει στην αρμόδια αρχή τον στρατηγικό χάρτη θορύβου τουλάχιστον 6 μήνες πριν από τις προθεσμίες γνωστοποίησης των στρατηγικών χαρτών θορύβου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι προβλεπόμενες διαδικασίες έγκρισης αυτών.».
4. Η παράγραφος 3 αναριθμείται σε παράγραφο 5 και αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Οι στρατηγικοί χάρτες θορύβου διαμορφώνονται σύμφωνα με το άρθρο 4 (παρ. 5 εδ. α) και εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.».
5. Η παράγραφος 4 αναριθμείται σε παράγραφο 6.
6. Η παράγραφος 5 αναριθμείται σε παράγραφο 7 και αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι στρατηγικοί χάρτες θορύβου επανεξετάζονται, και εν ανάγκη αναθεωρούνται, τουλάχιστον κάθε πέντε χρόνια μετά την ημερομηνία εκπόνησής τους, με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται στις παραγράφους 4 και 5 του παρόντος άρθρου.».
Το άρθρο 8 της κοινής υπουργικής απόφασης 13586/724/2006 τροποποιείται ως εξής:
1. Στην αρχή της παραγράφου 4 προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:
«Για την εκπόνηση των σχεδίων δράσης των πολεοδομικών συγκροτημάτων άνω των 250.000 κατοίκων υπόχρεος είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Για την εκπόνηση των σχεδίων δράσης των κύριων οδικών αξόνων, των κύριων σιδηροδρομικών αξόνων και των μεγάλων αεροδρομίων που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρούσας υπόχρεος είναι ο φορέας λειτουργίας του εκάστοτε έργου, που υποβάλλει στην αρμόδια αρχή το σχέδιο δράσης τουλάχιστον 6 μήνες πριν από τις προθεσμίες γνωστοποίησης των σχεδίων δράσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι προβλεπόμενες διαδικασίες έγκρισης αυτών.».
2. Η παράγραφος 5 αντικαθίσταται ως εξής: «Τα σχέδια δράσης διαμορφώνονται σύμφωνα με το άρθρο 4 και εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αφού ληφθούν υπόψη και συνεκτιμηθούν οι τυχόν παρατηρήσεις του κοινού σύμφωνα με την παράγραφο 6».
3. Η παράγραφος 10 αντικαθίσταται ως εξής: «Με μέριμνα της Διεύθυνσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα εγκεκριμένα σχέδια δράσης αποστέλλονται στις Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την έκδοση των αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων των έργων και δραστηριοτήτων Α1 και Α2 υποκατηγορίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 (Α΄ 209), όπως ισχύει καθώς ειδικότερα και:
α) τα σχέδια δράσης των πολεοδομικών συγκροτημάτων, στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Περιφέρειες και Δήμους, που είναι αρμόδιοι για τον προγραμματισμό, την εφαρμογή και υλοποίησή τους, ανάλογα με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους και τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
β) τα σχέδια δράσης των κύριων οδικών αξόνων, των κύριων σιδηροδρομικών αξόνων και των μεγάλων αεροδρομίων στους αντίστοιχους φορείς που εποπτεύουν τη λειτουργία τους, καθώς και στους φορείς λειτουργίας των έργων που είναι αρμόδιοι για την εφαρμογή και υλοποίησή τους.».
Το Παράρτημα II της κοινής υπουργικής απόφασης 13586/724/2006 αντικαθίσταται από το Παράρτημα της παρούσας απόφασης με τα Προσαρτήματα αυτού όπως ορίζονται στο άρθρο 7 της παρούσας.
Οι μέθοδοι αξιολόγησης που προβλέπονται στο Παράρτημα που προσαρτάται στην παρούσα απόφαση, ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2019. Έως την ημερομηνία αυτή είναι δυνατή η χρήση των υφιστάμενων μεθόδων αξιολόγησης που έχουν εγκριθεί με το Παράρτημα ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 13586/724/2006 που αντικαθίσταται με το Παράρτημα της παρούσας.
Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης το Παράρτημα που ακολουθεί με τα Προσαρτήματα αυτού Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η και Θ.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις της. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 24 Δεκεμβρίου 2018
Οι Υπουργοί
Οικονομίας και Ανάπτυξης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ |
Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ |
Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ |
Υποδομών και Μεταφορών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ |