Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 706Β_2005 | 80.39 KB |
1. Τις διατάξεις:
ά. Του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα»
β. Του π.δ. 229/1986 «Σύσταση και Οργάνωση Γ.Γ.Β.» όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το π.δ. 396/1988 και το π.δ. 189/1995 (ΦΕΚ 99Α).
γ. Του π.δ. 27/1.2.1996 (ΦΕΚ19Α) «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού , Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» και του π.δ. 122/2004 (ΦΕΚ 85/Α/17.3.2004) «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού».
δ. Του π.δ. 121/10.3.2004 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 84/Α/10.3.2004).
ε. Της υπ’ άριθμ. 614/5.4.2004 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης σχετικά με «διορισμό του Γενικού Γραμματέα στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργού Ανάπτυξης» (ΦΕΚ 106/τ.Γ/ 13.4.2004).
2. Το άρθρο 1 και 2 του ν. 13398/1993 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (ΦΕΚ 34/Α/1983, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει.
3. Το άρθρο 22 του ν. 1682/1987 «Μέσα και όργανα αναπτυξιακής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 14/Α/1987), το οποίο εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Βιομηχανίας να θεσπίζει κανονισμούς για την παραγωγή και διάθεση βιομηχανικών προϊόντων, των οποίων η χρήση μπορεί να προκαλέσει κινδύνους για τη ζωή του ανθρώπου και να καθορίζει τον τρόπο ελέγχου της εφαρμογής αυτών.
4. Το άρθρο 18 του ν. 3066/2002 «Σύσταση Φορέα Εγγυοδοσίας Σύσταση εταιρείας Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης», (ΦΕΚ 252/Α/2002).
5. Τις Υπουργικές Αποφάσεις:
5.1 470/1985 (ΦΕΚ 183/B/1985), Β6467/608/1988 (ΦΕΚ 214/Β/1988) και 76717/5052/1994 (ΦΕΚ 992/Β/1994), οι οποίες εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 73/23/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για το Υλικό Χαμηλής Τάσης.
5.2 6342/863/1989 (ΦΕΚ 223/Β/1989) και την από 1.12.1994 (ΦΕΚ 923/Β/1994), οι οποίες εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 88/378/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για την Ασφάλειά Παιχνιδιών.
5.3 529 (ΦΕΚ 67/Β/2000), όπως τροποποιήθηκε έκτοτε, για ρευματοδότες.
5.4 12479/Φ17/414/1991 (ΦΕΚ 431/Β/1991) και 20479/6285/1994 (ΦΕΚ 977/Β/1994), οι οποίες εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 87/404/ΕΟΚ, 90/488/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για τα Απλά Δοχεία Πίεσης.
5.5 14165/Φ17.4/373/1993 (ΦΕΚ 673/Β/1993) «θέσπιση Κανονισμού για την κατασκευή και κυκλοφορία δοχείων πίεσης και συσκευών αερίου».
5.6 16289/330/1999 (ΦΕΚ 987/Β/1999) που εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 97/23/ΕΟΚ για τους Εξοπλισμούς υπό Πίεση.
5.7 16440/Φ10.4/445/1993 (ΦΕΚ 756/Β/1993) για τις Μεταλλικές Σκαλωσιές.
5.8 4373/1205/1993 (ΦΕΚ 187/ Β/1993) και 8881/1994 (ΦΕΚ 450/Β/1994) και ΦΕΚ 113/Β/1997 οι οποίες εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 89/686/ΕΟΚ , 93/95/ΕΟΚ, 93/68/ΕΟΚ και 96/58/ΕΟΚ για τα Μέσα Ατομικής Προστασίας .
5.9 15233/1991 (ΦΕΚ 487/Β/1991) και Β3380/737/1994 ΦΕΚ 134/Β/1995 οι οποίες εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 90/396/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για τις Συσκευές Αερίου.
5.10 618/43 (ΦΕΚ 52/Β/2005) για τις Προϋποθέσεις διάθεσης στην αγορά πυροσβεστήρων, διαδικασίες συντήρησης, επανελέγχου και αναγόμωσης.
5.11 Β20683/2134/1987 (ΦΕΚ 634/Β/26.99.1987), η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 75/324/ΕΟΚ, καθώς και η κοινή υπουργική απόφαση Β 3312/705/1995 (ΦΕΚ130/Β/ 27.2.1995) σχετικά με τις συσκευές αερολυμάτων (αεροζόλ).
5.12 15283/Φ7/1422/8.8.8.1995 (ΦΕΚ 746/Β/1995), 27720/Φ7/342/24.7.1997 (ΦΕΚ 718/Β/1997) και 27907/Φ7α9/571α/20.11.2000 (ΦΕΚ 1488/Β/2000) για τους χάλυβες οπλισμού σκυροδέματος.
5.13 94649/8682/1993 (ΦΕΚ 688/Β/1994) η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 89/336/ΕΟΚ, 92/31/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για την Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα.
5.14 Β 17081/2964/1996 (ΦΕΚ 157/Β/1996) η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 94/9 για τους Εξοπλισμούς σε Εκρήξιμη Ατμόσφαιρα.
5.15 4481/Φ7β/52/1997 (ΦΕΚ 111/Β/1997) η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 94/25/ΕΟΚ για τα Σκάφη Αναψυχής, όπως τροποποιήθηκε με την 4113/183/04 (ΦΕΚ 1613/Β/ 29.10.2004)
5.16 Φ9.2/32803/1308/1997 ΦΕΚ (815/Β/1997) η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 95/16/ΕΟΚ για τους Ανελκυστήρες, καθώς και η υπ’ αριθμ. οικ.3899/253/Φ9.2 (ΦΕΚ 291/Β/8.3.2002 σχετικά με τον περιοδικό έλεγχο των ανελκυστήρων, όπως αυτή ισχύει εκάστοτε.
5.17 15085/593/20.8.2003 (ΦΕΚ 1186/Β/25.8.2003), Ελληνικός Κανονισμός για τον έλεγχο των Ανυψωτικών.
5.18 14132/618/20.11.2001 (ΦΕΚ 1626/Β/6.12.2001) η οποία εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 99/36/ΕΚ για τους Μεταφερόμενους Εξοπλισμούς υπό Πίεση.
5.19 3354/91/2001 (ΦΕΚ 149/Β/14.2.2001), Καθορισμός πλαισίου για την αναγνώριση της ικανότητας και την έγκριση φορέων πιστοποίησης ή ελέγχου στον υποχρεωτικό τομέα.
5.20 Ζ3-2810/14.12.2004 (ΦΕΚ 1885/Β/20.12.2004) για τη Γενική Ασφάλεια των Προϊόντων - Εναρμόνιση με την Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2001/95/ΕΚ της 3ης Δεκεμβρίου 2001
6. Τα Προεδρικά Διατάγματα:
6.1 377/1993 (ΦΕΚ 160/Α/1993) και 18/1996 (ΦΕΚ 12/Α/1996) τα οποία εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 89/392/ΕΟΚ, 91/368/ΕΟΚ, 93/44/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για τις Μηχανές.
6.2 335/1993 (ΦΕΚ 143/Α/1993) και 59/1995 (ΦΕΚ 46/Α/1995) τα οποία εκδόθηκαν για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις Οδηγίες 92/42/ΕΟΚ και 93/68/ΕΟΚ για τους Νέους Λέβητες Ζεστού Νερού.
6.3 455/1995 (ΦΕΚ 268/Α/1995) το οποίο εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 93/15/ΕΟΚ για τα Εκρηκτικά.
6.4 334/1994 (ΦΕΚ 176/Α/1994) το οποίο εκδόθηκε για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 89/106/ΕΟΚ για τα Προϊόντα Δομικών Κατασκευών.
6.5 80/1994 (ΦΕΚ 114/Α/1994 και 178/1998 (ΦΕΚ 131/Α/1998) περί Ενεργειακής σήμανσης των οικιακών συσκευών, όπως έχουν συμπληρωθεί και τροποποιηθεί έκτοτε.
7. Την από 23.3.2005 εισήγηση της Υπηρεσίας.
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν θα προκύψει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, κατά την έκδοση των επιμέρους αποφάσεων που αναφέρονται στο άρθρο 5 της παρούσας, αποφασίζουμε:
1.1 Σκοπός της παρούσης απόφασης είναι η καθιέρωση συστήματος για τον κεντρικό συντονισμό και τον αποτελεσματικό έλεγχο της εφαρμογής:
1.2 Για τους σκοπούς της παρούσης Απόφασης, ως Εποπτεία της Αγοράς νοούνται οι δραστηριότητες που ασκούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ), οι οποίες αποσκοπούν στον έλεγχο της εφαρμογής των διατάξεων που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, εκ μέρους των προσώπων που είναι υπεύθυνα για την κατασκευή ή/και τη διάθεση ή/και τη λειτουργία των προϊόντων, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων.
1.3 Οι δραστηριότητες της Εποπτείας της Αγοράς δια- κρίνονται σε επιτελικές, οι οποίες ασκούνται σε επίπεδο ηγεσίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και σε δραστηριότητες φυσικής εποπτείας της αγοράς, οι οποίες ασκούνται από τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Για το σχεδιασμό, οργάνωση και συντονισμό της Εποπτείας της Αγοράς, ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας, ύστερα από επεξεργασία και αντίστοιχη εισήγηση των αρμοδίων Διευθύνσεων ή Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, εισηγείται στον Υπουργό Ανάπτυξης, ο οποίος και αποφασίζει.
2.1 Οι ανωτέρω ενέργειες συμπεριλαμβάνουν:
- τον αριθμό των προϊόντων που θα ελεγχθούν μακροσκοπικά,
- τον αριθμό των προϊόντων που θα ελεγχθούν εργαστηριακά,
- τη γεωγραφική κατανομή των ελέγχων,
- το χρονικό προγραμματισμό διενέργειας των ελέγχων,
- τη μεθοδολογία για τον καθορισμό των προϊόντων που πρόκειται να ελεγχθούν,
- τη συγκρότηση των οργάνων ελέγχου, σύμφωνα με το άρθρο 4.
Το έργο του σχεδιασμού, οργάνωσης και συντονισμού υποστηρίζεται διοικητικά από τη Διεύθυνση Πολιτικής Ποιότητας.
Για την Εποπτεία της Αγοράς, στο παρόν στάδιο, οι παρακάτω δραστηριότητες ασκούνται από τις εμπλεκόμενες Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας:
3.1 Δραστηριότητες των Κλαδικών Διευθύνσεων και της ΔΥΒ
3.2 Δραστηριότητες της Διεύθυνσης Πολιτικής Ποιότητας
4.1 Ο έλεγχος της εποπτείας της αγοράς πραγματοποιείται, στο παρόν στάδιο, από υπαλλήλους του Υπουργείου Ανάπτυξης οι οποίοι επιλέγονται, εκπαιδεύονται και αξιολογούνται για την ικανότητά τους να εκτελούν συγκεκριμένους, κατά περίπτωση ελέγχους και ορίζονται με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.
5.1 Για τη διενέργεια της φυσικής εποπτείας της αγοράς, με μέριμνα της αρμόδιας Διεύθυνσης, καθιερώνεται, με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, για κάθε προϊόν, μεθοδολογία ελέγχου στις εγκαταστάσεις των κατασκευαστών, καθώς και στους χώρους λειτουργίας, διάθεσης και αποθήκευσης των προϊόντων.
5.2 Στην φυσική εποπτεία της αγοράς, μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται αναλόγως της εφαρμοστέας κατά περίπτωση νομοθεσίας:
5.3 Οι εργαστηριακοί έλεγχοι των προϊόντων, οι οποίοι διενεργούνται στο πλαίσιο της εποπτείας της αγοράς, εκτελούνται από κατάλληλα εργαστήρια του Δημόσιου τομέα που ορίζονται με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Σε περίπτωση αδυναμίας ή ανεπάρκειας των εργαστηρίων αυτών δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευμένα ή/και εγκεκριμένα, όπου αυτό προβλέπεται, εργαστήρια, με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης τα οποία επιλέγονται σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 6 της παρούσης.
5.4 Στη φυσική Εποπτεία της Αγοράς συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος, για τις περιπτώσεις όπου προβλέπεται, εάν οι αντίστοιχες επιχειρήσεις έχουν χρησιμοποιήσει κοινοποιημένο φορέα ή φορέα πιστοποίησης ή ελέγχου εγκεκριμένο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Ο κατάλογος των εγκεκριμένων φορέων τηρείται από τη Διεύθυνση Πολιτικής Ποιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας και είναι διαθέσιμος στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας «http://www.quality.ypan.gr/».
6.1 Ο ορισμός εργαστηρίων γίνεται με Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης, ύστερα από πρόταση της αρμόδιας Υπηρεσίας, αφού έχουν εφαρμοστεί οι υφιστάμενες διατάξεις περί προμήθειας υπηρεσιών, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 3066/2002.
6.2 Με την ως άνω Απόφαση ορίζεται το ύψος και ο τρόπος αποζημίωσης των εργαστηρίων.
7.1 Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης, είναι δυνατόν να λαμβάνονται περιοριστικά μέτρα σχετικά με την κυκλοφορία των προϊόντων, σύμφωνα με τις αντίστοιχες προβλέψεις των διατάξεων που αναφέρονται στην παρ. 1.1 της παρούσης.
7.2 Για την υλοποίηση των ως άνω αποφάσεων η αρμόδια Διεύθυνση:
7.3 Οι ως άνω αποφάσεις κοινοποιούνται, στις αντίστοιχες συναρμόδιες Υπηρεσίες.
8.1 Οι κατά την παράγραφο 1.2 υπεύθυνοι οφείλουν να παραδίδουν χωρίς αντάλλαγμα, μετά από σχετική έγγραφη απόδειξη του εντεταλμένου για τον έλεγχο οργάνου, ένα ή περισσότερα δείγματα του προϊόντος που πρόκειται να ελεγχθεί. Οφείλουν επίσης να επιτρέπουν στα εντεταλμένα όργανα την είσοδο στους χώρους λειτουργίας, ή παραγωγής, ή διακίνησης, ή πώλησης ή αποθήκευσης ή / και να θέτουν στη διάθεσή τους οποιοδήποτε στοιχείο τους ζητηθεί , που έχει σχέση με την κατασκευή ή προέλευση ή τη λειτουργία των εν λόγω προϊόντων.
8.2 Μετά το πέρας του ελέγχου κοινοποιούνται τα αποτελέσματα στον ιδιοκτήτη τους και επιστρέφονται τυχόν δείγματα που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πέραν εκείνων που πρέπει να τηρούνται στην Υπηρεσία για ενδεχόμενο επανέλεγχο.
9.1 Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι ο, κατά την παράγραφο 1.2 της παρούσης, υπεύθυνος δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις του, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 7 ή στην ανωτέρω 8.1 παράγραφο, τιμωρείται με πρόστιμο από 1.500 ΕΥΡΟ μέχρι 60.000 ΕΥΡΟ, εκτός αν η παράβαση αφορά τη μη χρησιμοποίηση εγκεκριμένου φορέα πιστοποίησης, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 3354/91/2001 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 149/Β/ 14.2.2001), οπότε το πρόστιμο είναι από 1.500 ΕΥΡΩ μέχρι 15.000 ΕΥΡΩ, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης και το εύρος των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Σε περίπτωση υποτροπής το επιβληθέν πρόστιμο διπλασιάζεται.
9.2 Τα πρόστιμα επιβάλλονται με δεόντως αιτιολογημένη Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης.
9.3 Όταν διαπιστώνεται ότι τα εν λόγω προϊόντα μπορεί να δημιουργήσουν κινδύνους για την υγεία ή την ασφάλεια του χρήστη , με την ίδια Απόφαση μπορεί να επιβάλλονται διορθωτικές ενέργειες, να αποσύρεται ή να περιορίζεται η διάθεση ή η λειτουργία του ως άνω μη ασφαλούς προϊόντος.
9.4 Οι ανωτέρω αποφάσεις που συνεπάγονται περιορισμούς όσον αφορά τη διάθεση στην αγορά ή/και τη θέση σε λειτουργία ενός προϊόντος αιτιολογούνται με ακρίβεια. Οι εν λόγω αποφάσεις κοινοποιούνται επί αποδείξει στον ενδιαφερόμενο το συντομότερο δυνατόν, ο οποίος συγχρόνως ενημερώνεται σχετικά για την δυνατότητα προσφυγής την οποία μπορεί να ασκήσει καθώς και σχετικές προθεσμίες εντός των οποίων μπορεί να ασκηθεί η προσφυγή.
9.5 Κατά της απόφασης επιβολής προστίμου ή περιορισμού της κυκλοφορίας είναι δυνατή εντός τριάντα (30) ημερών από της κοινοποιήσεώς της στον οφειλέτη, η άσκηση αιτιολογημένης προσφυγής ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης , ο οποίος, ύστερα από την εξέταση της προσφυγής από την αρμόδια Διεύθυνση, ελέγχει την προσβαλλομένη απόφαση και εκδίδει την απόφασή του εντός εξήντα (60) ημερών από της υποβολής της προσφυγής σε αυτόν.
9.6 Τα ανωτέρω πρόστιμα βεβαιώνονται και εισπράττονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοσίων εσόδων, σε πίστωση του Ειδικού Λογαριασμού της 4ης Διεύθυνσης Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής με αριθμό 234218/6 της Τράπεζας Ελλάδος - ο οποίος έχει συσταθεί και λειτουργεί για ομοειδή σκοπό εποπτείας και ελέγχου ηλεκτρολογικών προϊόντων- βάσει χρηματικών καταλόγων που συντάσσονται και αποστέλλονται από την αρμόδια υπηρεσία στο Δημόσιο Ταμείο της διεύθυνσης κατοικίας του οφειλέτη.
9.7 Οι χρηματικοί κατάλογοι δεν αποστέλλονται στο Δημόσιο Ταμείο για βεβαίωση πριν παρέλθει η αναφερόμενη στην παράγραφο 9 προθεσμία και η εμπρόθεσμη προσφυγή αναστέλλει τη βεβαίωση μέχρι την έκδοση της απόφασης του Υπουργού επί της προσφυγής.
10.1 Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
10.2 Κάθε διάταξη η οποία αντίκειται στις προβλέψεις της παρούσας απόφασης, παύει να ισχύει.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 19 Μαίου 2005
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ | ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ |