Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 164Β_2018 | 467.99 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α΄ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
β) του άρθρου 56 του ν. 2935/2001 (Α΄ 162), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
δ) του άρθρου 6 του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (Α΄ 63),
ε) του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (Α΄ 32) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
στ) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
ζ) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 15 του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170),
η) του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
θ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄ 114),
ι) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 210).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 16 «Για τα θαλάσσια ταξί»
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του ν.δ. 444/1970 «Περί αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος και σχέσεων προς τας αρμοδιότητας των Σωμάτων Ασφαλείας» (Α΄ 39),
β) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α΄ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
γ) του άρθρου 56 του ν. 2935/2001 (Α΄ 162), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
ε) του άρθρου 6 του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (Α΄ 63),
στ) του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (Α΄ 32) όπως έχει Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείτροποποιηθεί και ισχύει,
ζ) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
η) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 15 του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170),
θ) του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
ι) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄ 114),
ια) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 210).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, εκδίδουμε:
Ο παρών Γενικός Κανονισμός Λιμένων ισχύει στους λιμένες, στους όρμους και στη θαλάσσια έκταση της περιοχής δικαιοδοσίας κάθε Λιμενικής Αρχής της χώρας, όπως αυτή καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις.
Για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού αυτού, οι πιο κάτω όροι έχουν την ακόλουθη έννοια:
1. «Θαλάσσιο ταξί» (SEA TAXI): Κάθε επαγγελματικό πλοίο κόρων ολικής χωρητικότητας άνω των πέντε (5) και ολικού μήκους άνω των έξι (6) μέτρων, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από είκοσι (20) κόμβους σύμφωνα με βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) ή του παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα, που εφοδιάζεται με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων από τη Λιμενική Αρχή, κατά τις διατάξεις του παρόντος και μεταφέρει μέχρι οκτώ (8) κατ’ ανώτατο όριο επιβάτες, διαθέτοντας γι’ αυτούς μόνιμα στεγασμένο κατά το χειμώνα και σκιαζόμενο κατά το θέρος χώρο.
2. «Επιβάτης»: Kάθε άτομο ηλικίας μεγαλύτερης του ενός έτους, εκτός του Κυβερνήτη και του πληρώματος, που επιβαίνει στο θαλάσσιο ταξί για μεταφορά.
3. «Κυβερνήτης»: Tο πρόσωπο εκείνο στο οποίο έχει ανατεθεί με σύμβαση ναυτικής εργασίας η διακυβέρνηση του θαλάσσιου ταξί.
4. «Πλήρωμα»: Tο σύνολο των προσώπων, εκτός του Κυβερνήτη, που υπηρετούν με σύμβαση ναυτικής εργασίας στο θαλάσσιο ταξί.
5. «Επιβαίνοντες»: O Κυβερνήτης, το πλήρωμα, οι επιβάτες καθώς και τα παιδιά ηλικίας κάτω του ενός έτους.
6. «Δ.Ο.Υ.»: Η αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία.
7. «Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν.»: Ειδικός Κλάδος Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού.
8. «Ε.Κ.Ε.»: Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης.
9. «Υ.Μ.Σ.»: Υπηρεσία Μιας Στάσης.
10. «Πλοίο»: Όπως ορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α΄ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
1. Τα θαλάσσια ταξί πληρούν τις απαιτήσεις κατασκευής και εξοπλισμού των οικείων Κανονισμών Ασφαλείας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και έχουν εφοδιασθεί με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά για το είδος και την κατηγορία των πλόων τους, τα οποία πρέπει να είναι σε ισχύ.
2. Για την άσκηση του επαγγέλματος της δραστηριοποίησης πλοίου ως θαλάσσιο ταξί, απαιτείται ο πλοιοκτήτης (ιδιοκτήτης) του να υποβάλλει στη Λιμενική Αρχή (Κεντρικά Λιμεναρχεία - Λιμεναρχεία) αναγγελία, σύμφωνα με το Παράρτημα Α΄ του παρόντος, ενώ πρέπει να πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) το πλοίο: αα) να είναι ηλικίας μικρότερης των πέντε (05) ετών, η οποία υπολογίζεται από την 31η Δεκεμβρίου του έτους καθέλκυσής του (ισχύει αποκλειστικά για την έγκριση δραστηριοποίησης του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί και την έκδοση της βεβαίωσης της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου),
ββ) να είναι εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα για την κατηγορία του πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε ισχύ,
γγ) να είναι κόρων ολικής χωρητικότητας άνω των πέντε (5) και ολικού μήκους άνω των έξι (6) μέτρων,
δδ) να αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από είκοσι (20) κόμβους, υπό ευνοϊκές καιρικές συνθήκες,
εε) να μεταφέρει μέχρι οκτώ (8) κατ’ ανώτατο όριο επιβάτες, διαθέτοντας γι’ αυτούς μόνιμα στεγασμένο κατά το χειμώνα και σκιαζόμενο κατά το θέρος χώρο.
β) ο ενδιαφερόμενος (πλοιοκτήτης):
αα) να μη διώκεται ως φυγόποινος ή φυγόδικος,
ββ) να μην έχει τεθεί ή να μην έχει υποβληθεί αίτηση να τεθεί σε κατάσταση πτώχευσης, στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης,
γγ) να έχει δηλώσει έναρξη άσκησης επιτηδεύματος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα,
δδ) να μην έχει καταδικαστεί για κατασκοπεία, διασπορά ψευδών ειδήσεων, εγκλήματα για τα υπομνήματα, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία, πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση, βιασμό, εξαναγκασμό σε ασέλγεια, αποπλάνηση, μαστροπεία, εκμετάλλευση πορνών, σωματεμπορία, κλοπή, υπεξαίρεση, υφαίρεση, ληστεία, εκβίαση, απάτη, λαθρεμπορία, παράβαση των διατάξεων του νόμου περί ναρκωτικών, παράβαση του νόμου περί προστασίας του εθνικού νομίσματος, παράνομη αλιεία με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών, παράβαση του α.ν. 192/1936 και γενικά σε ποινή με την οποία καταγνώσθηκε έστω και μερική αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων ή έχει καταδικασθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα,
εε) να έχει συμπληρώσει το 18o έτος της ηλικίας του, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία γέννησής του, στστ) να έχει ασφαλισμένο το πλοίο που δραστηριοποιείται ως θαλάσσιο ταξί για i) αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία ii) αστική ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία και iii) πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Τα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης δεν είναι κατώτερα από αυτά που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄ 92), όπως κάθε φορά ισχύει. Η προϋπόθεση αυτή πρέπει να τηρείται, εφόσον το πλοίο δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής άλλων σχετικών, περί ασφαλιστικής κάλυψης, διατάξεων.
3. Για την απόδειξη των πιο πάνω προϋποθέσεων ο πλοιοκτήτης συνυποβάλει, με την αναγγελία,
α) Φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου ταυτοποιητικού εγγράφου όπως διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου κύριου ασφαλιστικού φορέα (από τα προβλεπόμενα στην πργ 4 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999, όπως ισχύει).
β) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α΄ 75) στην οποία δηλώνει ότι: (1) δεν διώκομαι ως φυγόποινος ή φυγόδικος. (2) δεν έχω τεθεί και δεν έχει υποβληθεί αίτηση να τεθώ σε κατάσταση πτώχευσης, στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης. (3) διαθέτω την αριθ. …………………………. δήλωση έναρξης εργασιών, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία μου έχει χορηγηθεί από τη Δ.Ο.Υ. …………………………. (4) δεν έχω καταδικαστεί για κατασκοπεία, διασπορά ψευδών ειδήσεων, εγκλήματα για τα υπομνήματα, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία, πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση, βιασμό, εξαναγκασμό σε ασέλγεια, αποπλάνηση, μαστροπεία, εκμετάλλευση πορνών, σωματεμπορία, κλοπή, υπεξαίρεση, υφαίρεση, ληστεία, εκβίαση, απάτη, λαθρεμπορία, παράβαση των διατάξεων του νόμου περί ναρκωτικών, παράβαση του νόμου περί προστασίας του εθνικού νομίσματος, παράνομη αλιεία με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών, παράβαση του α.ν. 192/1936 και γενικά σε ποινή με την οποία καταγνώσθηκε έστω και μερική αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων ή έχω καταδικασθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα.
γ) Φωτοαντίγραφο του Εγγράφου Eθνικότητας ή του Πιστοποιητικού Κυριότητας του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί ως θαλάσσιο ταξί.
δ) Ευκρινή φωτοαντίγραφα των προβλεπόμενων (για την κατηγορία του) πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί ως θαλάσσιο ταξί.
ε) Βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) ή του παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα, ότι το πλοίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από είκοσι (20) κόμβους, υπό ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
στ) Ευκρινές φωτοαντίγραφο του ασφαλιστήριου συμβολαίου του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί ως θαλάσσιο ταξί.
4. Εφόσον ο αναγγέλλων είναι νομικό πρόσωπο, οι προϋποθέσεις και τα προσόντα των προηγούμενων παραγράφων που ισχύουν για τα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να συντρέχουν στον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου από τον οποίο αναλαμβάνονται και υπογράφονται όλες οι πιο πάνω ενέργειες και διαδικασίες και η βεβαίωση συνδρομής νόμιμων προϋποθέσεων της παραγράφου 7, εκδίδεται στο όνομα του νομικού προσώπου. Στην περίπτωση αυτή συνυποβάλλονται επιπρόσθετα: α. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του καταστατικού της εταιρείας, μετά όλων των τυχόν τροποποιήσεών του, το οποίο προβλέπει την εκτέλεση τέτοιων εργασιών,
β. Πρόσφατο (εντός εξαμήνου) πιστοποιητικό ή βεβαίωση από την αρμόδια, κατά περίπτωση, Υπηρεσία, από το/ην οποίο/α να προκύπτει ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου και
γ. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α΄ 75), του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, στην οποία δηλώνει ότι: «(Επωνυμία νομικού προσώπου) διαθέτει την αριθ. …………………………. δήλωση έναρξης εργασιών, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία έχει χορηγηθεί από τη Δ.Ο.Υ. ……………………………… και δεν έχει τεθεί ή δεν έχει υποβληθεί αίτηση να τεθεί σε κατάσταση πτώχευσης».
5. Η Λιμενική Αρχή στην οποία υποβάλλεται η αναγγελία, χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής αιτήματος, σύμφωνα με το Παράρτημα Β΄ του παρόντος.
6. Εντός πενήντα (50) ημερών από την αναγγελία, η Λιμενική Αρχή απαγορεύει εγγράφως τη δραστηριοποίηση του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί, στην περίπτωση που δεν συγκεντρώνονται οι νόμιμες προϋποθέσεις προς τούτο ή δεν προκύπτει η συνδρομή τους από τα υποβληθέντα στοιχεία. Tο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα έχει το χαρακτήρα της επιβαλλόμενης, στον ενδιαφερόμενο να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα, υποχρέωσης αναμονής και αναβολής της έναρξης άσκησης αυτού, ώστε να παρασχεθεί στη Λιμενική Αρχή η δυνατότητα να διενεργήσει έλεγχο και, ενδεχομένως, να απαγορεύσει την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αν δεν υφίσταται ή δεν προκύπτει συνδρομή των, προς τούτο, νομίμων προϋποθέσεων. Μετά την παρέλευση άπρακτης της πιο πάνω προθεσμίας τεκμαίρεται ότι το επάγγελμα ασκείται ελευθέρως (άρθρο 3 του ν. 3919/2011, ΦΕΚ 32 Α΄). Η Λιμενική Αρχή, απαγορεύει την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος και μετά την πάροδο της τασσόμενης προθεσμίας των πενήντα (50) ημερών, εάν διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις άσκησής του.
7. Για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως θαλάσσιο ταξί καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη
α) διπλότυπο υπέρ Δημοσίου 29,35 € στον ΚΑΕ 3435 με την αιτιολογία ‘’για δραστηριοποίηση θαλάσσιου ταξί’’ ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο
β) παράβολο δημοσίου από ΔΟΥ 30,00 € ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο και
γ) αποδεικτικό καταβολής ποσού 50,00 € υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Εφόσον από τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις, η Λιμενική Αρχή εκδίδει στο πρόσωπο που υπέβαλλε την αναγγελία, βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί (βεβαίωση), ως Παράρτημα Γ’ του παρόντος.
8. Εντός του πρώτου εξαμήνου κάθε ημερολογιακού έτους ο πλοιοκτήτης ως κάτοχος της βεβαίωσης της προηγούμενης παραγράφου 7, υποχρεούται να υποβάλλει στη Λιμενική Αρχή δραστηριοποίησής του, υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75), με την οποία θα δηλώνει ότι «Είμαι κάτοχος της με αριθμ. πρωτ. …………. και με ημερομηνία ……………… βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως θαλάσσιο ταξί και δεν έχει εκλείψει καμία από τις νόμιμες προϋποθέσεις χορήγησης αυτής.» Ακολούθως, η Λιμενική Αρχή εκδίδει αυθημερόν βεβαίωση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης, ως Παράρτημα Δ΄ του Κανονισμού αυτού, την οποία ο πλοιοκτήτης ή ο Κυβερνήτης τηρεί μαζί με τη βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων στο θαλάσσιο ταξί, προκειμένου αμφότερες να επιδεικνύονται κατά το πλαίσιο διενεργούμενων αστυνομικών ελέγχων. Στην περίπτωση που ο πλοιοκτήτης δεν υποβάλλει εντός του πρώτου εξαμήνου κάθε ημερολογιακού έτους την προβλεπόμενη υπεύθυνη δήλωση, η βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων αφαιρείται από την οικεία Λιμενική Αρχή και με απόφασή της απαγορεύεται προσωρινά η δραστηριοποίηση του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί. Η βεβαίωση επιδίδεται στον δικαιούχο, μετά την πάροδο δύο (02) ημερών από την επομένη της ημέρας υποβολής της ως άνω υπεύθυνης δήλωσης και με νέα απόφαση της οικείας Λιμενικής Αρχής, αίρεται η σχετική απαγόρευση δραστηριοποίησης. 9. Η χορηγηθείσα βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως θαλάσσιο ταξί της παραγράφου 7 αφαιρείται οριστικά, εάν παύσει να ισχύει οποιαδήποτε από τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος. Στην περίπτωση αυτή, η οικεία Λιμενική Αρχή με απόφασή της, απαγορεύει τη δραστηριοποίηση του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί. Η απόφαση απαγόρευσης αποστέλλεται μαζί με τη βεβαίωση δραστηριοποίησης στη Λιμενική Αρχή που έχει εκδώσει τη σχετική βεβαίωση, εφόσον η προαναφερόμενη απόφαση απαγόρευσης δεν έχει εκδοθεί από αυτήν. Επίσης, κοινοποιείται στη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, προκειμένου να ενημερωθούν από αυτήν, με κάθε πρόσφορο μέσο, οι Λιμενικές Αρχές της χώρας. Κατ’ εξαίρεση, η σχετική βεβαίωση δραστηριοποίησης πλοίου ως θαλάσσιο ταξί δεν αφαιρείται και δεν απαγορεύεται η άσκηση του σχετικού επαγγέλματος, σε περίπτωση που τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου παύσουν να ισχύουν λόγω έκτακτου συμβάντος (πρόσκρουση, μηχανική βλάβη, προσάραξη κ.λπ.) ή όταν το πλοίο τελεί σε διαδικασία ανανέωσης/έκδοσης των προβλεπόμενων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του και σε κάθε περίπτωση δεν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα ενός (01) έτους από την ημερομηνία παύσης της ισχύος των, χωρίς να εκδοθούν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά (ισχύει για κάθε πλοίο που δραστηριοποιείται νομίμως ως θαλάσσιο ταξί).
10. Σε περίπτωση αλλαγής κυριότητας νομίμως δραστηριοποιούμενου θαλάσσιου ταξί, το δικαίωμα δραστηριοποίησης θαλάσσιου ταξί μεταβιβάζεται ελεύθερα, για όσο χρόνο το σκάφος δραστηριοποιείται ως θαλάσσιο ταξί, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού. Για την κατά τα ανωτέρω μεταβίβαση, πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραπάνω παραγράφου 2, με εξαίρεση τον περιορισμό του ορίου ηλικίας της υποπερίπτωσης αα) της περίπτωσης α) αυτής. O νέος πλοιοκτήτης υποβάλλει στη Λιμενική Αρχή την αναγγελία της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 3 δικαιολογητικά. Για την ως άνω μεταβίβαση, καταβάλλονται από το νέο πλοιοκτήτη
α) διπλότυπο υπέρ Δημοσίου 29,35 € στον ΚΑΕ 3435 με την αιτιολογία ‘’για δραστηριοποίηση θαλάσσιου ταξί ‘’ ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο
β) παράβολο δημοσίου από ΔΟΥ 30,00 € ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο και
γ) αποδεικτικό καταβολής ποσού 50,00 € υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Εντός πενήντα (50) ημερών από την υποβολή της αναγγελίας και εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, η Λιμενική Αρχή αφαιρεί την παλαιά βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων ή ανακαλεί την παλαιά άδεια και εκδίδει βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων στο όνομα του δικαιούχου.
11. Η Λιμενική Αρχή επιτρέπει τη δραστηριοποίηση των θαλάσσιων ταξί, εφόσον τα πλοία πληρούν τις απαιτήσεις του παρόντος. Μετά την παρέλευση τριακονταπενταετίας (35) από την 31η Δεκεμβρίου του έτους καθέλκυσής τους, επιτρέπεται η δραστηριοποίηση των θαλάσσιων ταξί, με την προϋπόθεση να γίνεται σε ετήσια βάση επιθεώρηση των εν λόγω πλοίων από αρμόδιους επιθεωρητές ΤΚΕΠ ή του παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα, στην ξηρά και στη θάλασσα, στο ναυπηγικό και μηχανολογικό τομέα, εφόσον εξακολουθούν να συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις ασφαλείας της ισχύουσας νομοθεσίας για την κατηγορία τους και είναι εφοδιασμένα με τα κεκανονισμένα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Οι αρμόδιοι επιθεωρητές θα διαπιστώνουν την καλή κατάσταση των πλοίων και θα συντάσσουν - υπογράφουν σχετικές εκθέσεις επιθεώρησης, που θα προσκομίζονται στην οικεία Λιμενική Αρχή, μαζί με τα λοιπά απαιτούμενα δικαιολογητικά.
1. Η σύνθεση πληρώματος των θαλάσσιων ταξί είναι σύμφωνα με τους εκτελούμενους πλόες η προβλεπόμενη εκ των ισχυουσών υπουργικών αποφάσεων για τον καθορισμό σύνθεσης επιβατηγών και τουριστικών ημερόπλοιων, όπως αρμόζει.
2. Οι Κυβερνήτες και τα πληρώματα των θαλάσσιων ταξί, οφείλουν να συμπεριφέρονται με ευγένεια και κοσμιότητα στους επιβάτες.
3. Οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις οδηγίες της Λιμενικής Αρχής και τις υποδείξεις των Κυβερνητών των θαλάσσιων ταξί, έτσι ώστε η διαδρομή να εκτελείται με ασφάλεια.
1. Από τη Λιμενική Αρχή τηρείται ειδικό βιβλίο μητρώου πλοιοκτητών θαλάσσιων ταξί της περιοχής αρμοδιότητάς της. Σε αυτό καταχωρίζονται όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα στα οποία χορηγούνται βεβαιώσεις δραστηριοποίησης, με βάση τις διατάξεις του παρόντος.
2. Στο βιβλίο μητρώου καταχωρίζονται από τη Λιμενική Αρχή με αύξοντα αριθμό και χρονολογική σειρά έκδοσης των βεβαιώσεων δραστηριοποίησης, τα στοιχεία του φυσικού ή νομικού προσώπου στο οποίο χορηγείται η βεβαίωση, ο αριθμός πρωτοκόλλου αυτής, τα στοιχεία του πλοίου καθώς και το είδος και η έκταση των πλόων. Η καταχώριση γίνεται την ίδια ημέρα έκδοσης της βεβαίωσης και ο σχετικός αριθμός καταχώρισης γράφεται πάνω στο φάκελο του πλοιοκτήτη του θαλάσσιου ταξί, όπου φυλάσσονται αντίγραφο της βεβαίωσης δραστηριοποίησης του και τα σχετικά δικαιολογητικά που υποβλήθηκαν για τη χορήγησή της. Σε περίπτωση έκδοσης απόφασης απαγόρευσης άσκησης του επαγγέλματος, γίνεται διαγραφή του πλοιοκτήτη του θαλάσσιου ταξί από το μητρώο μετά την οριστικοποίηση της απαγόρευσης.
3. Παράλληλα με το μητρώο τηρείται και αλφαβητικό ευρετήριο πλοιοκτητών θαλάσσιων ταξί, στο οποίο αναγράφονται το ονοματεπώνυμο του πλοιοκτήτη του θαλάσσιου ταξί και ο αριθμός της καταχώρισής του στο μητρώο.
1. Κάθε θαλάσσιο ταξί, εκτός από τις ενδείξεις του λιμένα και του αριθμού νηολογίου, οι οποίες πρέπει να είναι αναγεγραμμένες επ’ αυτού κατά τα ισχύοντα, θα πρέπει να έχει και πινακίδα στην οποία να αναγράφεται η ιδιότητα του πλοίου, η περιοχή απασχόλησής του και ο αριθμός πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης δραστηριοποίησης.
2. Η πινακίδα της προηγούμενης παραγράφου είναι λευκή τριγωνική με κόκκινα γράμματα, φωτισμένη εσωτερικά κατά τη νύχτα και είναι τοποθετημένη εξωτερικά στην οροφή του σκεπαστού χώρου εγκάρσια, έτσι ώστε να φαίνεται και από τις δύο πλευρές του πλοίου όταν αυτό έχει παραβάλει. Κατά τη διάρκεια των πλόων, το φως της πινακίδας αυτής σβήνεται για να μην προκαλούνται προβλήματα στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
3. Tα πλοία της κατηγορίας αυτής έχουν εξωτερικό χρώμα πορτοκαλί.
4. Απαγορεύεται η χωρίς έγκριση της Λιμενικής Αρχής κάθε είδους εξωτερική διακόσμηση ή και διαφήμιση.
5. Τα θαλάσσια ταξί μπορούν να δραστηριοποιούνται στις περιοχές αρμοδιότητας όλων των Λιμενικών Αρχών της χώρας. Οι Κυβερνήτες των θαλάσσιων ταξί, οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα για τη δραστηριοποίησή τους την οικεία Λιμενική Aρχή, καθώς και τη Λιμενική Αρχή στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας δραστηριοποιούνταν.
6. Παρέχεται δυνατότητα εξ’ αποστάσεως πληρωμής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, χρηματικών ποσών ανά φορέα (Δημόσιο, Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. κ.λπ.), με κατάθεση ξεχωριστών ποσών σε λογαριασμούς τράπεζας ή ΚΑΕ, οι οποίοι θα υποδεικνύονται κάθε φορά από το ηλεκτρονικό Ε.Κ.Ε. (Ε.Κ.Ε.-EUGO) ή τα φυσικά Ε.Κ.Ε. Τα αποδεικτικά κατάθεσης πρέπει να έχουν αναγραμμένο το ονοματεπώνυμο του αιτούντος. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης, τα αποδεικτικά κατάθεσης, καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, υποβάλλονται σε ψηφιοποιημένη μορφή.
7. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι νομικό πρόσωπο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά/ πιστοποιητικά, που τον αφορούν, δύνανται να εκδίδονται και από τις Υπηρεσίες Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.), όπου αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
1. Δεν επιτρέπεται η επιβίβαση στο θαλάσσιο ταξί περισσότερων επιβατών από όσους ορίζει το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του και σε οποιαδήποτε περίπτωση περισσότερων των οκτώ (8) επιβατών.
2. Οι πλοιοκτήτες των θαλάσσιων ταξί, εκτός από την ιδιαίτερη φροντίδα τους για να διατηρούνται τα πλοία τους στα επιθυμητά επίπεδα ασφαλείας, μεριμνούν και εξασφαλίζουν την καλή εμφάνιση και συντήρησή τους.
3. Oι Λιμενικές Αρχές στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, παρέχουν προφορικές ή έγγραφες οδηγίες προς τους επαγγελματίες της περιοχής τους, για την καλή εμφάνιση των πλοίων, του κυβερνήτη και του πληρώματος και υποδεικνύουν μέτρα σχετικά με την ευταξία, την υγιεινή και την καθαριότητα και την προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος, η τήρηση των οποίων είναι υποχρεωτική. Οι πλοιοκτήτες υιοθετούν μέτρα για την προστασία της επαγγελματικής υγείας και της ασφάλειας και την πρόληψη ατυχημάτων, καθώς και την ιατρική περίθαλψη του κυβερνήτη και πληρώματος των πλοίων τους.
4. Οι πλοιοκτήτες και οι Κυβερνήτες των θαλάσσιων ταξί παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια και ευκολία προσφέροντας απροφάσιστα τις υπηρεσίες και τα πλοία τους στο πλαίσιο επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης των Λιμενικών Αρχών ή για κάλυψη έκτακτων αναγκών της Λιμενικής Αρχής.
5. Τα θαλάσσια ταξί φέρουν τους φανούς και τα σήματα που προβλέπονται από τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων (Δ.Κ.Α.Σ.). Επίσης, κάθε θαλάσσιο ταξί φέρει περίβλεπτο αναλάμποντα ηλεκτρόχροο (AMBER) φανό εκπέμποντα εξήντα (60) αναλαμπές ανά πρώτο λεπτό και ορατό από απόσταση δύο (2) τουλάχιστον ναυτικών μιλίων. Εφόσον το θαλάσσιο ταξί κινείται, ο εν λόγω φανός θα είναι αναμμένος τόσον την ημέρα όσον και τη νύκτα.
6. Η εκτέλεση πλόων κατά το χρονικό διάστημα μία ώρα μετά τη δύση μέχρι και μία ώρα πριν την ανατολή του ηλίου, επιτρέπεται μόνο σε όσα θαλάσσια ταξί έχουν εφοδιασθεί με ραντάρ και διόπτρα νυκτός (νυκτοσκόπιο).
1. Tα θαλάσσια ταξί παραβάλλουν για αναμονή, επιβίβαση και αποβίβαση μόνο στους χώρους που καθορίζει με απόφασή της η Λιμενική Αρχή.
2. Απαγορεύονται οι πλόες σε οργανωμένες λουτρικές εγκαταστάσεις, εκτός εάν υπάρχει ειδικό σημείο προσέγγισης ταχυπλόων σκαφών προσδιορισμένο με σημαντήρες. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύοντες περιορισμοί που αναφέρονται στις περιοχές κίνησης ταχυπλόων σκαφών.
3. Η μίσθωση είναι υποχρεωτική στις ώρες εργασίας του κυβερνήτη και του πληρώματος.
4. Όταν ένα θαλάσσιο ταξί δεν δραστηριοποιείται για οποιονδήποτε λόγο, πρέπει να απομακρύνεται από τον προβλήτα αναμονής των προς επιβίβαση ατόμων.
1. Η απασχόληση των θαλάσσιων ταξί επιτρέπεται μόνον με μίσθωση έναντι καταβολής κομίστρου. Η μίσθωση γίνεται από τον επιβάτη προσωπικά και ο Κυβερνήτης ως νόμιμος εκπρόσωπος του πλοιοκτήτη, αναλαμβάνει την υποχρέωση να μεταφέρει τον επιβάτη και τυχόν συνοδούς του (επιβάτες), σύμφωνα με τα οριζόμενα της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Κανονισμού αυτού. Ο επιβάτης που μισθώνει το θαλάσσιο ταξί, καταβάλλει για τη μεταφορά κόμιστρο, σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του παρόντος άρθρου. Μεταφορά επιβατών με καταβολή εισιτηρίου απαγορεύεται. Για κάθε είσπραξη κομίστρου οι εκμεταλλευόμενοι θαλάσσια ταξί οφείλουν να εκδίδουν τα προβλεπόμενα φορολογικά στοιχεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
2. Οι ανώτατες τιμές των κομίστρων των θαλάσσιων ταξί καθορίζονται ελεύθερα δύο μόνο φορές το έτος και ισχύουν για τη θερινή και χειμερινή περίοδο αντίστοιχα. Η θερινή περίοδος περιλαμβάνει το χρονικό διάστημα από 1ης Απριλίου μέχρι και 31ης Οκτωβρίου και η χειμερινή το από 1ης Νοεμβρίου μέχρι και 31ης Mαρτίου διάστημα. Οι εκμεταλλευόμενοι αυτά, υποχρεούνται να δημοσιοποιούν τα καθοριζόμενα από αυτούς κόμιστρα με κάθε πρόσφορο τρόπο και να τα γνωστοποιούν στην οικεία Λιμενική Αρχή δεκαπέντε (15) τουλάχιστον ημέρες πριν από την εφαρμογή τους.
3. H γνωστοποίηση στη Λιμενική Αρχή κατά τη διαδικασία της ανωτέρω παραγράφου 2, πρέπει να γίνεται με τυποποιημένο έντυπο, πανομοιότυπο για όλα τα θαλάσσια ταξί και όλες τις περιπτώσεις, στο οποίο να αναγράφεται:
α) Δικαίωμα εκκίνησης (σημαία).
β) Kόμιστρο ανά μίλι ημερήσιου πλου.
γ) Kόμιστρο ανά μίλι νυκτερινού πλου.
δ) Aποζημίωση για κάθε πέντε λεπτά αναμονής.
ε) Aνώτατο όριο βάρους ή όγκου δωρεάν μεταφερόμενων αποσκευών.
στ) Kόμιστρο ανά τεμάχιο αποσκευών, πέραν του ορισμένου ορίου δωρεάν μεταφοράς.
4. Aντίγραφο του ανωτέρω πίνακα, καθώς και πίνακας με τις μιλιομετρικές αποστάσεις των συνήθως εκτελούμενων διαδρομών, θεωρημένοι από τη Λιμενική Αρχή, αναρτώνται εντός καλαίσθητου, υαλόφρακτου και φωτιζόμενου κατά τις νυκτερινές ώρες πλαισίου σε περίοπτη θέση στον εσωτερικό χώρο του πλοίου και τίθενται υπόψη των επιβατών κατά την επιβίβασή τους.
Με αποφάσεις της Λιμενικής Αρχής, ρυθμίζονται ειδικά θέματα τα οποία προκύπτουν από την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού και ανάγονται στις ιδιαιτερότητες κάθε λιμένα.
1. Άδειες θαλάσσιων ταξί, οι οποίες έχουν χορηγηθεί από τις Λιμενικές Αρχές, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης τους, τηρουμένων αναλογικά των προϋποθέσεων της παραγράφου 8 του άρθρου 3 παρόντος. Η άδεια ανακαλείται εάν εκλείψει οποιαδήποτε από τις προϋποθέσεις με τις οποίες χορηγήθηκε. Μετά την ημερομηνία λήξης της ισχύος των ανωτέρω αδειών το πλοίο συνεχίζει να δραστηριοποιείται ως θαλάσσιο ταξί, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος, πλην του ορίου ηλικίας της υποπερίπτωσης αα) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του παρόντος. Αποκλειστικά για τα εφοδιασμένα με άδεια θαλάσσια ταξί, η οποία είχε ανανεωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου α. του άρθρου 12 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 16, όπως ίσχυε πριν την παρούσα τροποποίηση (Β΄ 795/3.9.1997), αυτά συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται ως θαλάσσια ταξί, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος, πλην του ορίου ηλικίας της υποπερίπτωσης αα) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του παρόντος, του μεγέθους της υποπερίπτωσης γγ) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του προαναφερόμενου άρθρου 3 και της ταχύτητας της υποπερίπτωσης δδ) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του ιδίου άρθρου. Σε κάθε περίπτωση εκδίδεται, δίχως καταβολή παραβόλων, η βεβαίωση της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του παρόντος. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης αντικατάστασης, για οποιονδήποτε λόγο ή αιτία, θαλάσσιου ταξί, εφοδιασμένου με άδεια της Λιμενικής Αρχής, με άλλο - νέο πλοίο, εφαρμόζονται οι διατάξεις του παρόντος Κανονισμού. Τα εφοδιασμένα με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων θαλάσσια ταξί, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, αυτά συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται ως θαλάσσια ταξί, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος, πλην του ορίου ηλικίας της υποπερίπτωσης αα) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Κανονισμού αυτού. Τα εφοδιασμένα με άδεια θαλάσσια ταξί, που μετά ή πριν τη λήξη της ισχύος της, εκδόθηκε γι΄αυτά βεβαίωση δραστηριοποίησης, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται ως θαλάσσια ταξί, εφόσον πληρούνται αντίστοιχα οι προϋποθέσεις του τρίτου ή του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.
2. Για τα ήδη δραστηριοποιούμενα θαλάσσια ταξί, η προϋπόθεση της υποπερίπτωσης στστ) της περίπτωσης β) της παραγράφου 2 του άρθρου 3, πρέπει να τηρείται τρείς (3) μήνες μετά από την έναρξη ισχύος του παρόντος Κανονισμού. 3. Για κάθε θαλάσσιο ταξί, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, η παράγραφος 11 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού, αρχίζει να ισχύει από την 1.12.2017.
1. Οι παραβάτες του Κανονισμού αυτού, ανεξάρτητα από τις ποινικές και αστικές ευθύνες που συντρέχουν κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α΄ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
2. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του Δ.Κ.Α.Σ. ή αδικαιολόγητης άρνησης μίσθωσης, η Λιμενική Αρχή δύναται να απαγορεύσει τη δραστηριότητα του πλοίου ως θαλάσσιο ταξί από δύο (02) έως και τριάντα (30) ημέρες.
Από την έναρξη της ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού, καταργείται κάθε άλλη διάταξη ή ρύθμιση που είναι αντίθετη με τις διατάξεις του παρόντος, καθώς και κάθε άλλη διάταξη ή ρύθμιση που αναφέρεται σε θέματα που ρυθμίζονται με τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού.
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα ακόλουθα παραρτήματα:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ’’ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΛΟΙΟΥ ΩΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΑΞΙ’’
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ’’ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ’’
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ: ’’ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ’’
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ: ’’ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ’’
Πειραιάς, 8 Ιανουαρίου 2018
Ο Αρχηγός
Αντιναύαρχος Λ.Σ.
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Η εφαρμογή του Κανονισμού αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις του.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 9 Ιανουαρίου 2018
Ο Υπουργός
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ