Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1506Β_2018 | 419.13 KB |
1. Τα άρθρα 1,2 (παράγραφοι 1 περ.η , 2 και 3) και 3) του ν. 1338/1983 (ΦΕΚ Α΄ 34) «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» .
2. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 ( ΦΕΚ Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα».
3. Το π.δ. 147/2017 (ΦΕΚ Α΄ 192) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης».
4. Το π.δ. 70/2015 ( ΦΕΚ Α΄ 114) «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού».
5. Το π.δ. 123/2016 (Α΄ 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
6. Το π.δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
7. Το π.δ. 22/2018 (Α΄ 37) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών».
8. α. Την υπ΄αριθ. Υ173/04-11-2016 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
β. Την υπ. αριθ. Υ197/16-11-2016 (Β΄ 3722) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξανδρο Χαρίτση» όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. Υ226/27-12-2016 (Β΄ 4233) και Υ12/14-03-2018 (Β΄ 978) αποφάσεις του Πρωθυπουργού «Τροποποίηση απόφασης ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξανδρο Χαρίτση».
9. Το ν. 4072/2012 (ΦΕΚ Α΄ 86) «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες Ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις», Κεφάλαιο Ε΄.
10. Την υπ΄αριθμ. 768/2008/ΕΚ απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Ιουλίου 2008 για κοινό πλαίσιο εμπορίας των προϊόντων και για την κατάργηση της απόφασης 93/465/ΕΟΚ του Συμβουλίου (ΕΕ L 218 της 13-8-2008).
11. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 765/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Ιουλίου 2008 για τον καθορισμό των απαιτήσεων διαπίστευσης και εποπτείας της αγοράς όσον αφορά την εμπορία των προϊόντων και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 339/93 του Συμβουλίου (ΕΕ L 218 της 13-8-2008).
12. Την υπ. αριθμ. 15233/03-07-1991 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 487) κοινή υπουργική απόφαση «Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας με την 90/396/ΕΟΚ Οδηγία του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετικά με τις συσκευές αερίου», όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. Οικ. Β 3380/737/17-02-1995 (Β΄ 134) κοινή υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της υπ΄ αριθ. 15233/3.7.1991 (ΦΕΚ 487/Β΄/4-7-1991) κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας σχετικά με τις συσκευές αερίου σε συμμόρφωση προς την οδηγία 93/68/ΕΟΚ».
13. Τον κανονισμό (ΕΕ) 2016/426 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «σχετικά με τις συσκευές με καύση αέριων καυσίμων και την κατάργηση της οδηγίας 2009/142/ΕΚ».
14. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 «σχετικά με τις συσκευές με καύση αέριων καυσίμων και την κατάργηση της οδηγίας 2009/142/ΕΚ».
1. Τα απαιτούμενα στοιχεία επικοινωνίας των παραγράφων 6 και 3 των άρθρων 7 και 9 αντίστοιχα του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 διατυπώνονται στην Ελληνική ή Αγγλική γλώσσα.
2. Οι οδηγίες και οι πληροφορίες ασφάλειας των παραγράφων 7 και 4 των άρθρων 7 και 9 αντίστοιχα του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 διατυπώνονται στην Ελληνική γλώσσα.
3. Η δήλωση συμμόρφωσης των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 15 του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 διατυπώνεται ή μεταφράζεται στην Ελληνική γλώσσα από επίσημη αρχή κατά τις κείμενες διατάξεις.
4. Οι πληροφορίες και η τεκμηρίωση της παραγράφου 9 των άρθρων 7 και 9 του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 παρέχονται στην Ελληνική ή Αγγλική γλώσσα.
1. Αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση και τον έλεγχο εφαρμογής των διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 καθώς και αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς ορίζεται η Διεύθυνση Τεχνικής Βιομηχανικής Νομοθεσίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.
2. Για τους σκοπούς της εποπτείας της αγοράς, ο κανονισμός (ΕΕ) 2016/426 θεωρείται τεχνική βιομηχανική νομοθεσία κατά την έννοια του άρθρου 23 του ν. 4072/2012.
1. Επιβολή χρηματικών προστίμων και κατηγοριοποίηση των παραβάσεων.
Στους παραβάτες των διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426, ανεξάρτητα από άλλα μέτρα που προβλέπονται από την παρούσα απόφαση, επιβάλλεται πρόστιμο από 2.000 μέχρι και 50.000 ευρώ, ανάλογα με την σοβαρότητα/βαρύτητα της παράβασης και της μη συμμόρφωσης, σύμφωνα με τις κατηγορίες του Πίνακα που ακολουθεί.
Για το ύψος του χρηματικού προστίμου λαμβάνεται υπόψη η έκταση της μη συμμόρφωσης, η επικινδυνότητα και το είδος του εξοπλισμού, η ιδιότητα του οικονομικού φορέα (κατασκευαστής, εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος, εισαγωγέας, διανομέας) και το μέγεθος της επιχείρησης, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τελέσθηκε ή εξακολουθεί να τελείται η παράβαση, ο όγκος των διατιθεμένων στην αγορά του εξοπλισμού, οι ιδιαιτερότητες των ευρημάτων και οι επιπτώσεις αυτών στη δημόσια ασφάλεια και υγεία, οι τυχόν διορθωτικές ενέργειες και η εκ των υστέρων συμμόρφωση του οικονομικού φορέα καθώς και ο βαθμός της συνεργασίας του ελεγχόμενου με τα κλιμάκια ελέγχου και την αρμόδια υπηρεσία.
Τα παραπάνω χρηματικά πρόστιμα των κατηγοριών Α έως και Γ, ισχύουν ανά μη συμμορφούμενο τύπο προϊόντος.
Για τις κατηγορίες παραβάσεων Α έως και Γ, σε περίπτωση που διαπράττονται ταυτόχρονα διαφορετικές παραβάσεις στην ίδια κατηγορία, το σύνολο του προστίμου δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανώτατο όριο αυτής και συγκεκριμένα των 5.000 ευρώ για το σύνολο των παραβάσεων που εμπίπτουν στην κατηγορία Α, των 30.000 ευρώ για το σύνολο των παραβάσεων που εμπίπτουν στην κατηγορία Β και των 50.000 ευρώ για το σύνολο των παραβάσεων που εμπίπτουν στην κατηγορία Γ.
Όταν διαπράττονται παραβάσεις που εμπίπτουν σε περισσότερες εκ των ανωτέρω Α έως και Γ κατηγοριών, για την επιβολή του συνολικού προστίμου λαμβάνονται υπόψη μόνο οι παραβάσεις της εκάστοτε ανώτατης κατηγορίας. Σύμφωνα με τον ανωτέρω πίνακα, ανώτατη κατηγορία παραβάσεων είναι η Γ, ακολουθεί η Β και έπεται η Α.
Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό πρόστιμο για όλες τις παραβάσεις των κατηγοριών Α έως και Γ του ανωτέρω πίνακα δεν μπορεί να υπερβεί τις 50.000 ευρώ ανά μη συμμορφούμενο τύπο προϊόντος.
Τα πρόστιμα της κατηγορίας Δ επιβάλλονται ανεξάρτητα, μεμονωμένα και ξεχωριστά για κάθε παράβαση.
Σε περίπτωση υποτροπής οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο διπλάσιο του αρχικού.
Τα ανωτέρω πρόστιμα επιβάλλονται με αιτιολογημένη απόφαση του προϊσταμένου της αρμόδιας αρχής εποπτείας της αγοράς.
Το πρόστιμο βεβαιώνεται και εισπράττεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοσίων εσόδων, σε πίστωση του Ειδικού Λογαριασμού υπέρ Υπουργείου Ανάπτυξης Κωδικός Φορέα: 35/110, ΚΑΕ:84583, με αριθμό 234218/6 της Τράπεζας Ελλάδος, IBAN GR 8601000230000000002342186 - ο οποίος έχει συσταθεί και λειτουργεί για ομοειδή σκοπό εποπτείας και ελέγχου ηλεκτρολογικών προϊόντων - βάσει χρηματικών καταλόγων που συντάσσονται και αποστέλλονται από την αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση και τον έλεγχο εφαρμογής των διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 στην Δ.Ο.Υ του οφειλέτη.
Κατά της ανωτέρω απόφασης επιτρέπεται η άσκηση αιτιολογημένης προσφυγής ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της στον ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
2. Πρόσθετα Διοικητικά Μέτρα.
Με την επιφύλαξη των περιοριστικών μέτρων ή των εκτελεστικών αποφάσεων της Επιτροπής που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 37 έως 40 του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 , η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς δύναται να λαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα διοικητικά μέτρα ανάλογα με την περίπτωση, εφόσον διαπιστωθεί ότι το ελεγχόμενο προϊόν δεν συμμορφώνεται προς τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 .
α) Σύσταση για διορθωτικές ενέργειες.
Το μέτρο της σύστασης επιβάλλεται μόνο σε περιπτώσεις παραβάσεων τυπικής μη συμμόρφωσης του άρθρου 40 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 και γενικότερα για παραβάσεις που δεν επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των προϊόντων και για τις οποίες υφίσταται, κατά την κρίση της αρμόδιας αρχής εποπτείας της αγοράς, δυνατότητα ανάληψης διορθωτικών ενεργειών από τους οικονομικούς φορείς.
Το μέτρο της σύστασης αφορά στην άμεση έγγραφη απαίτηση της αρμόδιας αρχής εποπτείας της αγοράς από τον υπεύθυνο οικονομικό φορέα να θέσει τέλος στην προκείμενη μη συμμόρφωση, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο καθορίζεται από αυτήν.
Σε περίπτωση που ο οικονομικός φορέας δεν λάβει τα απαιτούμενα διορθωτικά μέτρα εντός της ταχθείσας προθεσμίας που αναφέρεται ανωτέρω, η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς επιβάλλει τις κυρώσεις της περίπτωσης (γ).
β) Προσωρινή Δέσμευση
Σε περίπτωση που τα προϊόντα ενδέχεται να παρουσιάζουν κίνδυνο κατά την έννοια του άρθρου 37 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426, το εντεταλμένο ελεγκτικό όργανο δύναται να προβεί στην προσωρινή δέσμευση του προϊόντος για την περίοδο που απαιτείται για τους διάφορους ελέγχους, εξακριβώσεις ή αξιολογήσεις ασφάλειας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 περίπτωση (δ) του άρθρου 8 της κοινής υπουργικής απόφασης Ζ3-2810/20.12.2004 (ΦΕΚ Β΄ 1885 )για την γενική ασφάλεια προϊόντων, όπως εκάστοτε ισχύει.
Τα προϊόντα δεσμεύονται προσωρινά άμεσα εις χείρας των κατόχων τους. Η δέσμευση πραγματοποιείται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα μέσω του Πρακτικού Δέσμευσης το οποίο συντάσσεται εις διπλούν σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος Ι της παρούσης. Ένα αντίγραφο παραδίδεται στον παραβάτη οικονομικό φορέα και ένα υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς.
Το παραπάνω μέτρο εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις εντοπισμού κατά τον επιτόπιο έλεγχο προϊόντων που έχουν κοινοποιηθεί στην αρμόδια αρχή εποπτείας αγοράς μέσω του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών (RAPEX) ή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφόρησης και Επικοινωνίας για την Εποπτεία Αγοράς (ICSMS), ή για τα οποία έχουν κοινοποιηθεί στην αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς εκτελεστικές περιοριστικές αποφάσεις της Επιτροπής σύμφωνα με τα άρθρα 38 και 39 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426.
Η διαπίστωση από την αρμόδια αρχή εποπτείας αγοράς περιπτώσεων παραβάσεων τυπικής μη συμμόρφωσης του άρθρου 40 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 παρέχει επαρκείς λόγους να θεωρεί ότι το προϊόν μπορεί να παρουσιάσει κίνδυνο σε οποιαδήποτε από τις περιπτώσεις α, β, δ, ε, στ και ζ του άρθρου 40 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 ή όταν δεν ικανοποιούνται οι απαιτήσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 7 και 4 των άρθρων 7 και 9 του κανονισμού(ΕΕ) 2016/426 αντίστοιχα.
Ανεξάρτητα από το αν η αξιολόγηση δείχνει ότι το προϊόν στην πραγματικότητα παρουσιάζει κίνδυνο, η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς ζητεί από τον οικονομικό φορέα να προβεί στην άρση της μη συμμόρφωσης. Εάν ο οικονομικός φορέας δεν το πράξει, η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς διασφαλίζει ότι το προϊόν αποσύρεται από την αγορά.
γ) Απαγόρευση κυκλοφορίας και διαθεσιμότητας
Απαγόρευση της κυκλοφορίας του προϊόντος και της διαθεσιμότητας του στην αγορά επιβάλλεται στις περιπτώσεις στις οποίες:
1. η άρση από τους οικονομικούς φορείς των μη συμμορφώσεων κρίνεται από την αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς τεχνικά μη δυνατή ή δεν καθίσταται εφικτή η πλήρης συμμόρφωση του προϊόντος ή εφόσον ο οικείος οικονομικός φορέας δεν λάβει, μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς, τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα για την συμμόρφωση του προϊόντος,
2. από τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων και τις εκθέσεις δοκιμών διαπιστώνεται η μη συμμόρφωση του προϊόντος προς τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 και ιδίως προς τις βασικές απαιτήσεις του παρατήματος Ι ή και τα εναρμονισμένα πρότυπα του άρθρου 13 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426,
3. διαπιστώνεται αθέμιτη χρήση της σήμανσης CE, πλαστή ή παραπλανητική σήμανση CE,
4. η συμμόρφωση των προϊόντων δεν πραγματοποιείται εντός της ταχθείσας προθεσμίας της περίπτωσης (1),
5. προβλέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 37 έως 40 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/426,
6. σε κάθε άλλη περίπτωση που για λόγους προστασίας της δημόσιας ασφάλειας και υγείας και του περιβάλλοντος επιβάλλεται η λήψη περιοριστικών μέτρων.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας και της διαθεσιμότητας στην αγορά των μη συμμορφούμενων προϊόντων επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, ύστερα από σχετική εισήγηση της αρμόδιας αρχής εποπτείας της αγοράς. Η απαγόρευση μπορεί να είναι προσωρινή ή οριστική ανάλογα με τον χαρακτήρα των μη συμμορφώσεων του προϊόντος ή την επικινδυνότητα αυτού. Με την ίδια απόφαση επιβάλλεται, αν κριθεί αναγκαίο από την αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς, και η απόσυρση ή η ανάκληση των ήδη διατεθέντων προϊόντων στην αγορά σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Οι αποφάσεις με τις οποίες επιβάλλονται οι ανωτέρω κυρώσεις κοινοποιούνται στους ενδιαφερομένους υπόχρεους με συστημένη επιστολή ή με τηλεομοιοτυπία (FAX).
Κάθε ελεγχόμενος εντός δέκα (10) ημερών από την παραλαβή της απόφασης, ενημερώνει με υπεύθυνη δήλωση του την αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς για την εκτέλεση της απόφασης απόσυρσης ή ανάκλησης. Στη δήλωση του οφείλει να αναφέρει το πλήθος των προϊόντων που αποσύρθηκε από την αγορά ή έχει ανακαλέσει από τους καταναλωτές και τον ακριβή χώρο (οδό, αριθμό) της αποθήκευσης αυτού.
Η αρμόδια αρχή εποπτείας της αγοράς μπορεί, όποτε κρίνει σκόπιμο, να προβεί στον έλεγχο της πραγματοποίησης της οριστικής απαγόρευσης κυκλοφορίας ή/ και απόσυρσης, μετά από τον οποίο συντάσσει πρωτόκολλο ελέγχου που προσυπογράφεται και από τον ενδιαφερόμενο. Το προϊόν που απαγορεύθηκε δεν μπορεί πλέον να διατεθεί στην αγορά.
Κατά της απόφασης επιβολής κυρώσεων της παρούσας παραγράφου επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της.
Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης το παράρτημα Ι που ακολουθεί.
1. Δεν εμποδίζεται η διαθεσιμότητα στην αγορά συσκευών και εξοπλισμών καθώς και η χρήση συσκευών που καλύπτονται από την υπ’ αριθμ. 15233/03-07-1991 ΚΥΑ ( Β΄487) κοινή υπουργική απόφαση όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. Οικ. Β 3380/737/17-02-1995 (Β΄ 134) κοινή υπουργική απόφαση, συμμορφώνονται με την απόφαση αυτή και έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από τις 21 Απριλίου 2018.
2. Η υπ’ αριθμ. 15233/03-07-1991 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄487), όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. Οικ. Β 3380/737/17-02-1995 (Β΄ 134) κοινή υπουργική απόφαση καταργείται από τις 21 Απριλίου 2018.
3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται παραπομπή σε διατάξεις των κοινών υπουργικών αποφάσεων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, η παραπομπή θεωρείται ότι γίνεται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/426 και της παρούσας απόφασης.
Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης ισχύουν από τις 21 Απριλίου 2018.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 24 Απριλίου 2018
Ο Υπουργός ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ |
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ |