Τροποποιήθηκε από :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 40Α_2007 | 601.08 KB |
1. Στους οδηγούς, τις μεταφορικές επιχειρήσεις και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, που παραβιάζουν τις διατάξεις του Κανονισμού 3821/1985 του Συμβουλίου και τη σχετική με αυτόν εθνική νομοθεσία επιβάλλονται οι ακόλουθες κυρώσεις:
α. στον οδηγό, διοικητικό πρόστιμο από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι χίλια (1.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής αφαιρείται η άδεια οδήγησης για χρονικό διάστημα από έναν (1) έως τρεις (3) μήνες.
β. στη μεταφορική επιχείρηση, διοικητικό πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ μέχρι τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ.
γ. στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, διοικητικό πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ μέχρι τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής αφαιρείται η άδεια λειτουργίας για χρονικό διάστημα από έναν (1) μέχρι τρεις (3) μήνες.
2. Για την επιβολή και είσπραξη των παραπάνω διοικητικών προστίμων εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄).
1. Το άρθρο 13 του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α΄), όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 43 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Οι αιτούντες αναπηρική σύνταξη και κάτοχοι άδειας οδήγησης υποχρεούνται, εντός τριών μηνών από την υποβολή της αίτησή τους, να προσέλθουν στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης του τόπου κατοικίας τους, προκειμένου να εξεταστούν από την αρμόδια Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (ΔΙΕ) αναφορικά με την πλήρωση των ελάχιστων προϋποθέσεων σωματικής και ψυχοδιανοητικής ικανότητας οδηγών. Οι ασφαλιστικοί φορείς υποχρεούνται να ενημερώνουν σχετικά τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τόπου κατοικίας των αιτούντων, με κάθε πρόσφορο τρόπο.
Οι αιτούντες αναπηρική σύνταξη που δεν κατέχουν άδεια οδήγησης υποχρεούνται να καταθέσουν, μεταξύ των άλλων δικαιολογητικών, και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75/Α΄), όπως ισχύει, περί μη κατοχής άδειας οδήγησης, στον ασφαλιστικό φορέα. Οι ασφαλιστικοί φορείς υποχρεούνται να ενημερώνουν σχετικά τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τόπου κατοικίας των αιτούντων, με κάθε πρόσφορο τρόπο.
Όλοι οι μέχρι σήμερα δικαιούχοι αναπηρικής σύνταξης, καθώς και εκείνοι των οποίων η σχετική αίτηση εκκρεμεί και είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης, υποχρεούνται εντός δύο (2) ετών από τη θέση σε ισχύ του παρόντος, να προσέλθουν στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης του τόπου κατοικίας τους, προκειμένου να εξεταστούν από την αρμόδια Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (ΔΙΕ) αναφορικά με την πλήρωση των ελάχιστων προϋποθέσεων σωματικής και ψυχοδιανοητικής ικανότητας οδηγών. Οι ασφαλιστικοί φορείς υποχρεούνται να ενημερώνουν σχετικά όλους τους ασφαλισμένους τους, καθώς και τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τόπου κατοικίας των δικαιούχων, με κάθε πρόσφορο τρόπο.
Όλοι οι μέχρι σήμερα δικαιούχοι αναπηρικής σύνταξης, καθώς και εκείνοι των οποίων η σχετική αίτηση εκκρεμεί και δεν κατέχουν άδεια οδήγησης, υποχρεούνται να καταθέσουν σχετική υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 1599/1986, όπως ισχύει, στον ασφαλιστικό τους φορέα, εντός μηνός από την ημερομηνία της σχετικής ειδοποίησης από τον φορέα. Οι ασφαλιστικοί φορείς υποχρεούνται να ενημερώνουν σχετικά τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τόπου κατοικίας των δικαιούχων με κάθε πρόσφορο τρόπο.
Οι παραπάνω διατάξεις δεν επηρεάζουν το συνταξιοδοτικό δικαίωμα των ενδιαφερομένων. Οι ΔΙΕ συνέρχονται και αποφασίζουν άμεσα και κατά προτεραιότητα για τις παραπάνω περιπτώσεις, οι δε κατεχόμενες άδειες οδήγησης συνεχίζουν να ισχύουν, περιορίζονται, αφαιρούνται ή ανακαλούνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί ελαχίστων προϋποθέσεων σωματικής και ψυχοδιανοητικής ικανότητας οδηγών. Οι συνεδριάσεις των ΔΙΕ για την εξέταση των παραπάνω οδηγών δεν υπολογίζονται στον ανώτατο προβλεπόμενο αριθμό συνεδριάσεων ανά μήνα. Οι συνεδριάσεις για την ιατρική εξέταση αιτούντων ή δικαιούχων αναπηρικής σύνταξης δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μήνα.
Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω υποχρεώσεων ή ψευδούς δήλωσης από τους ενδιαφερομένους, οι άδειες οδήγησης αφαιρούνται για τρεις (3) μήνες και για την επαναχορήγησή τους μετά την παρέλευση του τριμήνου, απαιτείται η ιατρική εξέτασή τους από ΔΙΕ.
Σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι παρουσιάζουν προβλήματα κινητικότητας ή ακρωτηριασμού άκρου – άκρων ή μικτού τύπου (ορθοπεδικά – νευρολογικά) προβλήματα, η παραπάνω ιατρική εξέταση δύναται να γίνεται, αντί της ΔΙΕ, από εξειδικευμένο Κρατικό Ίδρυμα, όπως είναι το Εθνικό Ίδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή από άλλο ισότιμο προς τη ΔΙΕ όργανο.»
2. Η παράγραφος 11 του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«11. Ως παραβάτης των διατάξεων που ρυθμίζουν τη στάθμευση θεωρείται ο οδηγός του οχήματος που καταλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω και, σε περίπτωση απουσίας του οδηγού, ο κάτοχος αυτού. Εάν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως και είναι μισθωμένο, ως παραβάτης λογίζεται ο μισθωτής που προκύπτει από το μισθωτήριο συμβόλαιο.»
3. Στο τέλος του πέμπτου εδαφίου του ορισμού «Κανονική διαμονή» της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του π.δ. 19/1995 (ΦΕΚ 15/Α΄), όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄), προστίθεται το εδάφιο:
«Η ρύθμιση αυτή δεν έχει εφαρμογή για αλλοδαπούς πολίτες κρατών εκτός αυτών της Ε.Ε., της Νορβηγίας, της Ισλανδίας και του Λιχτενστάιν, οι οποίοι διαμένουν αποδεδειγμένα μόνιμα στη χώρα τουλάχιστον τρία (3) έτη πριν αποκτήσουν τη σπουδαστική τους ιδιότητα.»
4. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του π.δ. 19/1995, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Σε περιπτώσεις που από την ιατρική γνωμάτευση προκύπτει ότι ο κάτοχος της άδειας οδήγησης δεν διαθέτει προσωρινά τις ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις σωματικής και ψυχοδιανοητικής ικανότητας (ιάσιμες παθήσεις), τότε η άδεια οδήγησης αφαιρείται επ’ αόριστον και επαναχορηγείται μόνο εφόσον, μετά από νέα πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια ιατρική εξέταση, ο ενδιαφερόμενος κριθεί ικανός, χωρίς να απαιτείται η υποβολή του σε νέα θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και εξέταση.»
5. Η παράγραφος 4 του άρθρου 9 του π.δ. 19/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Όταν μετά από ιατρική γνωμάτευση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εξέτασης προκύπτει ότι ο οδηγός δεν διαθέτει τις ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις σωματικής ή διανοητικής ικανότητας, ανακαλείται το δικαίωμα οδήγησης και αφαιρείται η σχετική άδεια, η οποία και ακυρώνεται.»
6. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών επιτρέπεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό και της υποθαλάσσιας αρτηρίας, η κυκλοφορία επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων σε λεωφορειολωρίδες. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι όροι και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος προσωρινού μέτρου.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης δύναται να ανατίθεται στη Διεύθυνση Διαβατηρίων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας η εκτύπωση των αδειών οδήγησης, που εκδίδονται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι προδιαγραφές ασφάλειας των αδειών οδήγησης και ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την προμήθεια των εντύπων των αδειών οδήγησης, τη διαδικασία εκτύπωσής τους, τη διαβίβασή τους από και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με την εκτύπωσή τους ζήτημα.
8. Οι πρακτικές εξετάσεις οδηγών και υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, που λαμβάνουν χώρα εντός του Νομού Αττικής, διενεργούνται από τους υπαλλήλους − εξεταστές των οικείων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και από τους υπαλλήλους − εξεταστές του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών δύναται, κατόπιν αιτήματος του οικείου Νομάρχη και εφόσον υπάρχει σχετική ανάγκη, να διαθέτει με απόφασή του υπαλλήλους − εξεταστές του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των υπόλοιπων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας για τη διεξαγωγή της πρακτικής εξέτασης οδηγών και υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
9. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται τα μέτρα που είναι αναγκαία για τη διεξαγωγή, κατά τρόπο αντικειμενικό, διαφανή και αδιάβλητο, των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων οδηγών και υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Τέτοια είναι και τα εξής μέτρα: το ηλεκτρονικό σύστημα συγκρότησης των επιτροπών πρακτικής εξέτασης, το μηχανογραφικό σύστημα θεωρητικής εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι διεξαγωγής των εξετάσεων (πίστες).
10. Η παροχή θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης από εκπαιδευτές οδήγησης δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τις δεκατέσσερις (14) εκπαιδευτικές ώρες ημερησίως. Η παράβαση της παρούσας διάταξης επισύρει διοικητικές κυρώσεις, που θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Ι. 1. Τροποποιούνται οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 6 του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄) ως ακολούθως:
α. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 34 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η απαγόρευση αυτή επεκτείνεται και στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που δραστηριοποιούνται στον τομέα επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών.
Η διάταξη αυτή τίθεται σε ισχύ εντός τριών (3) μηνών μετά τη δημοσίευση του παρόντος. Στο διάστημα αυτό οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για χορήγηση άδειας ίδρυσης Κ.Τ.Ε.Ο., ενώ σε διάστημα τριών (3) μηνών μετά τη λήξη του προηγούμενου διαστήματος θα πρέπει να έχουν κατατεθεί όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την άδεια ίδρυσης.»
β. Η παράγραφος 6 του άρθρου 34 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι διατάξεις της παραγράφου 5 ισχύουν και για την ίδρυση και λειτουργία δημόσιων Κ.Τ.Ε.Ο.».
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 35 του ν. 2963/2001 τροποποιείται ως εξής:
«1. Τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. διενεργούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.»
3. α. Η περίπτωση α΄ του άρθρου 36 του ν. 2963/2001 αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75/Α΄), με την οποία να βεβαιώνεται, σε περίπτωση ίδρυσης Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. αυτοκινήτων ή μικτού τοιούτου (αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), η κατοχή ή κυριότητα:
− οικοπέδου ή όμορων οικοπέδων, συνολικής επιφάνειας τουλάχιστον χιλίων πεντακοσίων (1.500) τ.μ. σε περιοχές, εκτός αυτών της αμιγούς κατοικίας, των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, εντός σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 ή οριοθετημένων σύμφωνα με τους όρους του από 24.4.1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181/Δ΄) ή γηπέδου επιφάνειας τουλάχιστον τεσσάρων χιλιάδων (4.000) τ.μ. σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές (όπως αυτές περιγράφονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 34 του παρόντος) για όλη την Επικράτεια.
Ειδικά για την ίδρυση ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. που έχουν ως αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων (ήτοι των αμιγών Κ.Τ.Ε.Ο. ΜΟΤΟ) απαιτείται η κυριότητα ή κατοχή: οικοπέδου επιφάνειας τουλάχιστον πεντακοσίων (500) τ.μ. σε περιοχές, εκτός αυτών της αμιγούς κατοικίας, των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, εντός σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 ή οριοθετημένων σύμφωνα με τους όρους του από 24.4.1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181/Δ΄) ή γηπέδου επιφάνειας τουλάχιστον επτακοσίων πενήντα (750) τ.μ. σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές, όπως αυτές περιγράφονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 34 του παρόντος για όλη την Επικράτεια, υπό την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονται οι εκάστοτε ισχύοντες όροι αρτιότητας.»
β. Η περίπτωση β΄ του άρθρου 36 του ν. 2963/2001 αντικαθίσταται ως εξής:
«β. Τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής, με κατάλληλη κλίμακα, στο οποίο αποτυπώνεται το οικόπεδο και η συνολική έκτασή του που απαιτείται για την εν γένει διαμόρφωση του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., καθώς και περιμετρική ζώνη 150 μέτρων από τα όρια του οικοπέδου ή γηπέδου κατά περίπτωση και όλα τα λοιπά στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 34. Το τοπογραφικό διάγραμμα υπογράφεται από τον κατά νόμο υπεύθυνο μηχανικό.
Το ανωτέρω διάγραμμα θεωρείται από την αρμόδια πολεοδομική αρχή, μόνο όσον αφορά το επιτρεπτό ή μη της χρήσεως του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. στην περιοχή.»
γ. Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 36 του ν. 2963/2001 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε. Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης από την αρμόδια για την οδό υπηρεσία για τα εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών ιδρυόμενα Κ.Τ.Ε.Ο. σύμφωνα με τις διατάξεις του β.δ. 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α΄), όπως αυτό ισχύει.»
δ. Η περίπτωση ζ΄ του άρθρου 36 του ν. 2963/2001 καταργείται και η περίπτωση η΄ αριθμείται ως ζ΄.
4. Στο άρθρο 37 του ν. 2963/2001:
α. Η περίπτωση η΄ της παραγράφου 1 καταργείται και οι περιπτώσεις στ΄ και ζ΄ αντικαθίστανται ως εξής:
«στ. Στελέχωση με το αναγκαίο ελεγκτικό και άλλο προσωπικό, πιστοποιημένο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται το αναγκαίο για τη λειτουργία του Κ.Τ.Ε.Ο. προσωπικό και τα προσόντα του.
ζ. Διαπίστευση του Κ.Τ.Ε.Ο., ως προς τον περιοδικό και εκούσιο τεχνικό έλεγχο, από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης του ν. 2231/1994 (ΦΕΚ 139/Α΄) ή άλλο φορέα διαπίστευσης κράτους − μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως Φορέα Ελέγχου Τύπου Α΄ σύμφωνα με το αντίστοιχο Τυποποιητικό Παράρτημα του Προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17020.»
β. Η παράγραφος 4, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του ν. 3245/2004 (ΦΕΚ 110/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Τα δημόσια Κ.Τ.Ε.Ο. διαπιστεύονται ως προς τον περιοδικό και εκούσιο τεχνικό έλεγχο από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης ή άλλο φορέα διαπίστευσης κράτους − μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως Φορέα Ελέγχου Τύπου Α΄, σύμφωνα με το αντίστοιχο Τυποποιητικό Παράρτημα του Προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17020 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2008.»
5. Το άρθρο 39 του ν. 2963/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 39
Αντίτιμο για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου
1. Τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. υποχρεούνται να υποβάλλουν στη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών τους, που κάθε φορά ισχύει. Ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) από το καταβαλλόμενο, από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, καθαρό ποσό (μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο, αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο για την παραχώρηση σε αυτά του δικαιώματος διενέργειας του ελέγχου αυτού. Με κοινή απόφαση των
Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται η διαδικασία και ο τρόπος απόδοσης του ως άνω ποσοστού από τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο., η δυνατότητα σύνταξης τιμοκαταλόγου με διαφοροποίηση ανά ημέρα και ώρα προσέλευσης ή ανά κατηγορία ελεγχόμενων χρηστών ή κατά κατηγορία οχήματος, ο τρόπος υποβολής του τιμοκαταλόγου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω απόφασης ισχύουν οι διατάξεις της υπ. αριθμ. Φ2/57216/7383/4.10.2002 (ΦΕΚ 1323/Β΄) κοινής απόφασης των ανωτέρω Υπουργών.
2. Στους υπαλλήλους του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, καθώς και στους Επιθεωρητές του Σώματος ΕπιθεωρητώνΕλεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι οποίοι, εκτός της έδρας της υπηρεσίας τους, είτε διενεργούν αυτοψίες σε ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. πριν τη χορήγηση άδειας λειτουργίας είτε επιθεωρούν τα ήδη λειτουργούντα, προκειμένου να διαπιστώσουν τη, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εύρυθμη λειτουργία τους, καταβάλλεται αποζημίωση, το ύψος της οποίας καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται κατ’ αποκοπή για κάθε αυτοψία που διενεργείται και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των εκατό (100) ευρώ. Κανείς υπάλληλος δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε περισσότερες από τρεις αυτοψίες μηνιαίως. Οι δαπάνες που προκαλούνται από την ανωτέρω αποζημίωση βαρύνουν τον ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που προβλέπεται στο ν.δ. 638/1970 (ΦΕΚ 173/Α΄). Η παραπάνω αποζημίωση δύναται να αναπροσαρμόζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών.»
ΙΙ. Στο άρθρο 3 του π.δ. 355/1994 (ΦΕΚ 189/Α΄) αντικαθίσταται η παράγραφος 6 και προστίθεται παράγραφος 7, ως ακολούθως:
«6. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται τα συνοδευτικά των αιτήσεων αποδεικτικά στοιχεία και δικαιολογητικά, όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την υλοποίηση του υπόψη συστήματος εξετάσεων και τα της έκδοσης και ανανέωσης των Πιστοποιητικών Επαγγελματικής Κατάρτισης.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται και αναπροσαρμόζονται:
α. Η αμοιβή των εξεταστικών επιτροπών και επιτηρητών των εξετάσεων που διενεργούνται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
β. Η αμοιβή των υπαλλήλων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που ασκούν την εποπτεία, τον έλεγχο και την επιθεώρηση των σχολών που παρέχουν την ανωτέρω κατάρτιση.
γ. Το ύψος των εξέταστρων που καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις προς απόκτηση πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, που διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα οποία κατατίθενται στον ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που προβλέπεται στο ν.δ. 638/1970 (ΦΕΚ 173/Α΄), τον οποίο βαρύνουν και οι αμοιβές των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παρούσας διάταξης.
δ. Η τιμή διάθεσης, από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των εκδιδόμενων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών βιβλίων και κατά περίπτωση ερωτηματολογίων, σχετικά με την επιμόρφωση και εξέταση των υποψήφιων για την απόκτηση της άδειας οδήγησης οδηγών και την απόκτηση πιστοποιητικών κατάρτισης οδηγών για οδικές μεταφορές, καθώς και των εντύπων των αδειών οδήγησης, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Τα έσοδα από τη διάθεση των ανωτέρω αποτελούν έσοδο του αναφερόμενου στην προηγούμενη παράγραφο λογαριασμού και διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών της συγγραφής και έκδοσής τους, καθώς επίσης και της συγγραφής και έκδοσης των απαραίτητων εντύπων.
ε. Κάθε άλλη δαπάνη σχετική με την υλοποίηση του παρόντος διατάγματος.»
ΙΙΙ. Στο άρθρο 5 του ν. 1350/1983 (ΦΕΚ 55/Α΄):
1. Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Ανεξάρτητα από την επιβολή του προστίμου, κατά τις παραγρ. 4 και 5 του άρθρου 86 του Κ.Ο.Κ. (ν. 2696/1999, ΦΕΚ 57/Α΄), όποιος προσκομίζει εκπρόθεσμα σε Κ.Τ.Ε.Ο. το όχημά του για αρχικό ή επαναληπτικό έλεγχο, πλέον του προβλεπόμενου από τις ισχύουσες διατάξεις τέλους διενέργειας του ελέγχου, υπόκειται και στην καταβολή πρόσθετου ειδικού τέλους. Το πρόσθετο αυτό τέλος δεν υπόκειται σε Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), αποτελεί έσοδο του Δημοσίου και ισούται:
α. με το πενήντα τοις εκατό (50%)του καταβαλλόμενου για την κατηγορία του οχήματος τέλους διενέργειας αρχικού ελέγχου, όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα για αρχικό έλεγχο, μέχρι και δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες.
β. με εκατό τοις εκατό (100%) του καταβαλλόμενου για την κατηγορία του οχήματος τέλους διενέργειας αρχικού ελέγχου, όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα για αρχικό έλεγχο, πέραν των δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών.
γ. με το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του καταβαλλόμενου για την κατηγορία του οχήματος τέλους διενέργειας επαναληπτικού ελέγχου, όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα για επαναληπτικό έλεγχο, πέραν των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών.»
2. Η παράγραφος 5 καταργείται.
3. Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας δύναται να παραταθεί η ημερομηνία υποχρέωσης για τεχνικό έλεγχο των οχημάτων με έδρα νομό της Περιφέρειας που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του οικείου Νομάρχη, σε περίπτωση που τα λειτουργούντα δημόσια και ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. του νομού αδυνατούν να προβούν στον έλεγχό τους ή όταν συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι τοπικού χαρακτήρα.»
1.α. Απαγορεύεται στους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών η μεταφορά έναντι καταβολής άμεσου ή έμμεσου κομίστρου μαθητών – σπουδαστών με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, ιδιοκτησίας τους ή επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης που έχουν παραχωρηθεί στα παραπάνω πρόσωπα, δυνάμει οποιασδήποτε σύμβασης.
β. Στους παραβάτες της προηγούμενης διάταξης, επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων από έξι (6) έως δώδεκα (12) μήνες, με απόφαση του οικείου νομάρχη.
Σε περίπτωση υποτροπής, η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες αφαιρούνται οριστικά με απόφαση του οικείου νομάρχη.
γ. Ο έλεγχος εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου αυτής ανατίθεται στα αρμόδια όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας και στα μικτά κλιμάκια ελέγχου του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄).
2. Τα σχολικά λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, όταν τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, πρέπει να είναι ηλικίας μέχρι οκτώ (8) ετών, από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου ή από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας είτε στο εσωτερικό είτε σε κράτος−μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά τη συμπλήρωση είκοσι τριών (23) ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, αποσύρονται υποχρεωτικά από την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μαθητών. Οι ρυθμίσεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται αναλόγως και στα σχολικά λεωφορεία που ταξινομήθηκαν με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην ημεδαπή ή αλλοδαπή.
Τα κυκλοφορούντα κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού σχολικά λεωφορεία, τα οποία μέχρι 31.12.2008 συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών, αποσύρονται της κυκλοφορίας.
3. Σε οδηγό επιβατηγού δημόσιας χρήσης αυτοκινήτου, που είναι ενταγμένο σε ειδικό ραδιοδίκτυο ταξί, εφόσον εισπράξει κόμιστρο πέραν του νομίμου, επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 3109/2003 (ΦΕΚ 38/Α΄), όπως ισχύει. Εάν στην είσπραξη του κομίστρου, πέραν του νομίμου, έχει συμπράξει αποδεδειγμένα το κέντρο του ραδιοταξί, από όπου λαμβάνονται από τους οδηγούς οι κλήσεις μίσθωσης, παράλληλα και ανεξάρτητα από τις επιβαλλόμενες στον οδηγό του Ε.Δ.Χ. κυρώσεις, επιβάλλονται με απόφαση του οικείου νομάρχη και στο ειδικό ραδιοδίκτυο ταξί οι παρακάτω κυρώσεις:
α. Σύσταση.
β. Σε περίπτωση υποτροπής, ανάκληση άδειας λειτουργίας του ειδικού ραδιοδικτύου ταξί από έναν (1) μέχρι τρεις (3) μήνες.
γ. Για κάθε φορά, πέραν της τρίτης, ανάκληση άδειας λειτουργίας του ειδικού ραδιοδικτύου ταξί από έξι (6) μέχρι δώδεκα (12) μήνες.
4.α. Στις αρχές του άρθρου 2 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄) ανατίθεται ο έλεγχος των παραβάσεων των ελληνικών και αλλοδαπών λεωφορείων αυτοκινήτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, των αλλοδαπών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και των παραβάσεων του Κανονισμού (ΕΚ) 12/1998 της 11ης Δεκεμβρίου 1997.
β. Τα επιβαλλόμενα διοικητικά πρόστιμα για τις παραπάνω παραβάσεις κυμαίνονται από πεντακόσια (500) έως τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ.
γ. Για την εξασφάλιση καταβολής του διοικητικού προστίμου ακολουθούνται οι διαδικασίες που ορίζονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 1 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄).
δ. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται για κάθε κατηγορία αυτοκινήτου οχήματος τα είδη των παραβάσεων, οι επιβαλλόμενες διοικητικές κυρώσεις, το ύψος του διοικητικού προστίμου για κάθε παράβαση και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
5. Η περίπτωση ΙΙ της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν. 3109/2003 (ΦΕΚ 38/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«ΙΙ. Η ύπαρξη ταξιμέτρου εγκεκριμένου τύπου από το Υπουργείο Ανάπτυξης επιβάλλεται υποχρεωτικά και στα αγοραία Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται ο χρόνος και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.»
6. Η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν. 3109/2003 (ΦΕΚ 38/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. έχουν κυβισμό μηχανής τα βενζινοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα τουλάχιστον 1.750 κυβικά εκατοστά και άνω, τα πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.850 κυβικά εκατοστά και άνω και τα υβριδικά 1.200 κυβικά εκατοστά και άνω».
7. Οι παράγραφοι 6α, 6β και 8 του άρθρου 8 του ν. 3109/2003 (ΦΕΚ 38/Α΄) αντικαθίστανται ως εξής:
«6.α. Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα έχουν έδρα τις περιοχές Αθηνών – Πειραιώς – Περιχώρων και της Θεσσαλονίκης, όπως προσδιορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 2, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δώδεκα (12) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής μέχρι 1.950 κυβικά εκατοστά και με τη συμπλήρωση δεκατεσσάρων (14) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής 1.950 κυβικά εκατοστά και άνω. Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα έχουν έδρα τις πόλεις Ηράκλειο, Λάρισα, Πάτρα, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δεκαπέντε (15) ετών.
β. Για τις υπόλοιπες περιοχές και πόλεις, τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δεκαεπτά (17) ετών. Για Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα με έδρα, προ της συνένωσης δήμων και κοινοτήτων του ν. 2539/1997, με πληθυσμό μέχρι 3.000 κατοίκους, τα αυτοκίνητα αποσύρονται της κυκλοφορίας, με τη συμπλήρωση είκοσι ενός (21) ετών. Για Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα με έδρα, προ της συνένωσης, με πληθυσμό μέχρι 1.000 κατοίκους, δεν τίθεται όριο απόσυρσης.
8. Για την αγορά Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με συμβολαιογραφική πράξη ή με καταχώριση της συμφωνίας μεταβίβασης στο βιβλιάριο μεταβολών κατοχής και κυριότητος, απαιτείται ο αγοραστής να κατέχει επαγγελματική άδεια οδήγησης και ειδική άδεια οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου και να προσκομίσει βεβαίωση ασφάλισης Ο.Α.Ε.Ε. – Τ.Σ.Α. κατά την ταξινόμηση και τη χορήγηση της νέας άδειας κυκλοφορίας του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου.»
8. Η παράγραφος 1 του άρθρου 18 του ν. 1903/1990 (ΦΕΚ 142/Α΄), όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 44 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο οδηγός παντός οχήματος, ο οποίος διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, οι οποίες έχουν ανατεθεί σε άλλο φορέα ή πρόσωπο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και ο ιδιοκτήτης αυτού, εφόσον είναι πρόσωπο διαφορετικό του οδηγού, τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή τουλάχιστον τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ.»
9. Η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών, υφιστάμενων και νέων, ανατίθεται αποκλειστικά στους φορείς συγκοινωνιακού έργου που προβλέπει ο νόμος αυτός, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού, μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2019.»
10. Στο τέλος του άρθρου 10 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄), προστίθεται νέα παράγραφος 7 ως εξής:
«7. Στον προϋπολογισμό κάθε αρμόδιου Υπουργείου, εγγράφονται πιστώσεις για την καταβολή της δαπάνης που προκαλείται στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, από τη δωρεάν μεταφορά ή με μειωμένο εισιτήριο, των αναπήρων πολέμου και των συνοδών τους, των πολυτέκνων, των μαθητών, των φοιτητών και σπουδαστών.
Το ύψος των παραπάνω πιστώσεων, η κατανομή αυτών σε κάθε συγκοινωνιακό φορέα, αστικό ή υπεραστικό, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Μεταφορών και Επικοινωνιών και του καθ’
ύλην αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, που εκδίδεται κάθε έτος, μετά από πρόταση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Σ.) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.), αντίστοιχα.»
Τα σχολικά λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, όταν τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, πρέπει να είναι ηλικίας μέχρι οκτώ (8) ετών, από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου ή από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας είτε στο εσωτερικό είτε σε κράτος−μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά τη συμπλήρωση είκοσι τριών (23) ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, αποσύρονται υποχρεωτικά από την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μαθητών. Οι ρυθμίσεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται αναλόγως και στα σχολικά λεωφορεία που ταξινομήθηκαν με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην ημεδαπή ή αλλοδαπή.
Τα κυκλοφορούντα κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού σχολικά λεωφορεία, τα οποία μέχρι 31.12.2008 συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών, αποσύρονται της κυκλοφορίας.
1. Το άρθρο 2 του ν.1073/1980 (ΦΕΚ 214/Α΄), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 12 του ν.1959/1991 (ΦΕΚ 123/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2
Έδρα
1. Ως έδρα των βάσει του παρόντος τιθέμενων σε κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης ορίζεται εκείνη των αντικαθιστώμενων τρίτροχων φορτηγών οχημάτων δημόσιας χρήσης.
2. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά έδρας των αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής, με απόφαση του οικείου ή των οικείων νομαρχών στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) με αμοιβαία αλλαγή των εδρών,
β) εντός άλλου νομού με μικρότερο πληθυσμό κατά την τελευταία εκάστοτε γενική απογραφή,
γ) σε άλλο νομό, εφόσον στη νέα έδρα δεν εδρεύει φορτηγό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης, και
δ) σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές.»
2. Το άρθρο 3 του ν.1073/1980, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 14 του άρθρου 8 του ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256/Α΄), την παράγραφο 11 του άρθρου 16 του ν. 2465/1997 (ΦΕΚ 28/Α΄), την παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α΄) και την παράγραφο 1α του άρθρου 20 του ν. 3185/2003 (ΦΕΚ 229/Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Μεταφορικό Έργο
Τα κατ’ εφαρμογή του παρόντος νόμου τιθέμενα σε κυκλοφορία φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης ως και τα σε αντικατάσταση αυτών τιθέμενα σε κυκλοφορία της ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα επιτρέπεται να διενεργούν μεταφορές με κόμιστρο:
α. Από οποιοδήποτε προς οποιοδήποτε σημείο εντός των ορίων του νομού, στον οποίο βρίσκεται η διοικητική μονάδα της έδρας τους.
β. Με τόπο φόρτωσης οποιοδήποτε σημείο ευρισκόμενο εντός των ορίων του νομού της διοικητικής μονάδας της έδρας τους, προς οποιοδήποτε σημείο όμορου νομού και αντίστροφα.
Ως όμοροι νομοί, για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, νοούνται:
1. Οι νομοί που έχουν κοινά χερσαία σύνορα ή οι νομοί που έχουν απευθείας οδική σύνδεση με τεχνητά μέσα (όπως γέφυρες, σήραγγες).
2. Για την περίπτωση των νησιών, οι νομοί με τους οποίους αυτά συνδέονται απευθείας ακτοπλοϊκώς, καθώς και τα νησιά με τα οποία συνδέονται ακτοπλοϊκώς.
3. Οι νομοί Πιερίας και Θεσσαλονίκης μεταξύ τους.
4. Ο νομός Θεσσαλονίκης και Καβάλας μεταξύ τους.
5. Οι νομοί Αττικής και Ευβοίας μεταξύ τους.
γ. Οικοσκευών από οποιοδήποτε σημείο, ευρισκόμενο εντός των ορίων του νομού της διοικητικής μονάδας της έδρας τους, προς οποιοδήποτε σημείο της χώρας, χωρίς φορτίο επιστροφής.»
3. Το άρθρο 4 του ν. 1073/1980 (ΦΕΚ 214/Α΄), όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 8 του ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256/Α΄), καταργείται.
4. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 5 του ν.1073/1980, όπως η παράγραφος 2 τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του ν.1959/1991 (ΦΕΚ 123/ Α΄), την παράγραφο 14 του άρθρου 16 του ν. 2465/1997 (ΦΕΚ 28/Α΄) και την παράγραφο 3 του άρθρου 44 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α΄), αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Η μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας των κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του παρόντος τιθέμενων σε κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης επιτρέπεται ως εξής:
Α. Δια πράξεως εν ζωή σε οδικούς μεταφορείς εμπορευμάτων, επαγγελματίες αυτοκινητιστές ή επαγγελματίες οδηγούς.
Β. Λόγω κληρονομίας ή δωρεάς αιτία θανάτου, στα πρόσωπα που δικαιούνται σύμφωνα με τις περί κληρονομικής διαδοχής διατάξεις του Αστικού Κώδικα ή στους αιτία θανάτου δωρεοδόχους.
2. Νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που ρυθμίζουν θέματα μεταβιβάσεων (εν ζωή ή αιτία θανάτου) και άλλα ζητήματα φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης ισχύουν και για τα νομαρχιακά Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα του παρόντος εφόσον δεν αντίκεινται στις διατάξεις του.»
5. Η παράγραφος 4 του άρθρου 5 του ν.1073/1980 καταργείται.
6. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 2 του ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123/Α΄) προστίθενται εδάφια α΄ έως γ΄ ως εξής:
«α. Επιτρέπεται η χορήγηση αδειών κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι 4.000 χιλιόγραμμα σε μεταφορικές επιχειρήσεις που διαθέτουν άδεια οδικού μεταφορέα σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 346/2001 (ΦΕΚ 233/Α΄), καθώς και σε επιχειρήσεις μη μεταφορικές που έχουν ως αντικείμενο εργασιών τη μεταφορά αίματος − πλάσματος ή και βιολογικού υλικού, εφόσον οι ανωτέρω επιχειρήσεις (μεταφορικές ή μη) έχουν συνάψει συμβάσεις με δημόσια ή ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα για μεταφορά αίματος, πλάσματος ή βιολογικού υλικού.
β. Για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων απαιτείται η υποβολή εκτός της σύμβασης με το νοσηλευτικό ίδρυμα και βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης περί της καταλληλότητας του οχήματος για τη διενέργεια της υπόψη μεταφοράς.
γ. Στην άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών αναγράφεται ως έργο η μεταφορά αποκλειστικά αίματος, πλάσματος ή/και βιολογικού υλικού, καθώς και η διάρκεια ισχύος της άδειας ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης. Η άδεια κυκλοφορίας δύναται να ανανεωθεί σε περίπτωση παράτασης της σύμβασης ή σύναψης νέας.
Η διενέργεια μεταφορών με τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης των επιχειρήσεων αυτών γίνεται με τους όρους και προϋποθέσεις που περιγράφονται στις σχετικές συμβάσεις.»
7. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται η μορφή, ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας των ειδικών σχολών επαγγελματικής κατάρτισης μεταφορέων (Σ.Ε.ΚΑ.Μ.), τα προσόντα διδασκόντων και διδασκομένων σε αυτές, ο τρόπος και ο χρόνος των εξετάσεων για την απόκτηση του πιστοποιητικού επαγγελματικής επάρκειας οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων ή επιβατών, καθώς και κάθε άλλη σχετική με τη διαδικασία των εξετάσεων λεπτομέρεια.
8. Θεσπίζεται Βιβλίο Ενδομεταφορών ως μέτρο για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΟΚ) 3118/1993 «για τον καθορισμό των όρων υπό τους οποίους γίνονται δεκτοί στις εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές σε ένα κράτος−μέλος μεταφορείς μη εγκατεστημένοι σε αυτό».
Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται το περιεχόμενο, η μορφή και οι όροι χρήσης του βιβλίου αυτού.
9. Η παράγραφος 6 του άρθρου 7 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις παραχώρησης της εκμετάλλευσης φορτηγού οχήματος δημόσιας χρήσης σε οδηγό με αντάλλαγμα την καταβολή αποζημίωσης από τον ιδιοκτήτη στον οδηγό ή από τον οδηγό στον ιδιοκτήτη.»
1. Η προσωρινή άδεια λειτουργίας για τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, που λειτουργούσαν ή λειτούργησαν διακεκομμένα ή μόνο επί ορισμένο χρονικό διάστημα πριν την 25.2.1988, έλαβαν άδεια ορισμένου χρόνου με βάση τις διατάξεις του π.δ. 224/1997 (ΦΕΚ 169/Α΄) και κατέθεσαν δικαιολογητικά σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 160/2005 (ΦΕΚ 215/Α΄), δεν δύναται να παραταθεί πέραν της 31.12.2009. Στο διάστημα αυτό απαγορεύεται η επέκταση των εγκαταστάσεων του συνεργείου ή η μετεγκατάστασή του σε άλλη θέση ή η οποιαδήποτε μεταβίβαση της αδείας του και πρέπει να πληρούνται οι όροι πυρασφάλειας.
2. Εντός του περιγράμματος λειτουργούντος πρατηρίου υγραερίου ή μεικτού πρατηρίου (υγραερίου, βενζίνης, πετρελαίου) επιτρέπεται η εγκατάσταση διανομέων πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων χρήσης του CNG για την κίνηση των αυτοκινήτων οχημάτων, καθώς και του λοιπού απαιτούμενου σχετικού εξοπλισμού, εφόσον πληρούνται όλοι οι όροι και προϋποθέσεις που τίθενται από το π.δ. 595/1984 (ΦΕΚ 218/Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με το π.δ. 269/1998 (ΦΕΚ 196/Α΄), καθώς και οι όροι και προϋποθέσεις που τίθενται με την υπ. αριθ. Οικ. 5063/184/2000 (ΦΕΚ 155/Β΄) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
3. Τα εδάφια α΄ και β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207/Α΄) αντικαθίστανται ως εξής:
«α) Στον κάτοχο άδειας άσκησης επαγγέλματος μηχανοτεχνίτη παρέχεται το δικαίωμα να αναλαμβάνει και να εκτελεί τη συντήρηση και επισκευή του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του διαφορικού, των συστημάτων τροφοδοσίας, ανάφλεξης, εξαγωγής καυσαερίων, διεύθυνσης (συμπεριλαμβανομένων των τροχών και ελαστικών και της ζυγοστάθμισης και ευθυγράμμισης αυτών και της εξαγωγής και επανατοποθέτησης αερόσακων αεροθαλάμων), πέδησης, μετάδοσης κίνησης στους κινητήριους τροχούς, ανάρτησης, ψύξης, καθώς και πάσης φύσεως συστημάτων κλιματισμού (air condition, climatair κ.λπ.) και λίπανσης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, όπως και τη συντήρηση και την αντικατάσταση των συσσωρευτών αυτών.
β) Στον κάτοχο άδειας άσκησης επαγγέλματος ηλεκτροτεχνίτη παρέχεται το δικαίωμα να αναλαμβάνει και να εκτελεί τη συντήρηση και επισκευή των ηλεκτρικών συστημάτων, οργάνων και συσκευών, των πάσης φύσεως συστημάτων κλιματισμού (air condition, climatair κ.λπ.) και γενικά των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, καθώς και τη συντήρηση και την αντικατάσταση των συσσωρευτών αυτών.»
4. Οι άδειες λειτουργίας συνεργείου επιθεώρησης, συντήρησης, συναρμολόγησης νέων οχημάτων, ελαφριάς και βαριάς επισκευής, ηλεκτροκίνητων (συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα) και μηχανοκίνητων οχημάτων σταθερής τροχιάς (οχημάτων τραμ), τα οποία κινούνται πάνω σε τροχιόδρομο με σιδηροτροχιές, χορηγούνται από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών. Οι άδειες αυτές ισχύουν για όλα τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα από τα οποία αποτελούνται τα οχήματα σταθερής τροχιάς, όλα τα συστήματα του τροχιοδρόμου για την κίνηση και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων σταθερής τροχιάς, καθώς και το βοηθητικό μηχανολογικό, ηλεκτρολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την κίνηση των οχημάτων στις θέσεις εργασίας του συνεργείου.
Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, καθώς και κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
1. Στο άρθρο 2 του ν.δ. 638/1970 (ΦΕΚ 173/Α΄), όπως ισχύει, προστίθενται παράγραφοι ιστ΄ έως ιθ΄ ως εξής:
«ιστ. Την κάλυψη των δαπανών φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
ιζ. Τη μεταφορά πίστωσης στον προϋπολογισμό του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος για τη μισθοδοσία υπαλλήλων που διατίθενται στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις ανάγκες λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου που προγραμματίζει τον τεχνικό έλεγχο οχημάτων στα Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.) του Νομού Αττικής.
ιη. Τη μεταφορά πίστωσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης (Ειδικός φορέας Ελληνική Αστυνομία) για την κάλυψη της απαιτούμενης δαπάνης για την προμήθεια των αναγκαίων για την εκτύπωση των αδειών οδήγησης εντύπων και τη διακίνηση αυτών από και προς τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.
ιθ. Την αποζημίωση των υπαλλήλων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για τη συμμετοχή τους:
α) σε εξετάσεις που διενεργούνται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την έκδοση πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης οδηγών οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων,
β) σε επιθεωρήσεις που διενεργούνται στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγών Οχημάτων Μεταφοράς Επικινδύνων Εμπορευμάτων (Σ.Ε.Κ.Ο.Ο.Μ.Ε.Ε.) και στους φορείς Ελέγχου Α.D.R.».
2. Επιβάλλεται ανταποδοτικό τέλος για παροχή από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής (Δ.Ο.Π.) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στοιχείων οχημάτων, αδειών οδήγησης και κάθε άλλου στοιχείου από αυτά που τηρούνται στα αρχεία της Διεύθυνσης, αλλά και την επεξεργασμένη στατιστική πληροφόρηση προς τις τράπεζες, τις επιχειρήσεις και άλλα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζεται το ύψος του ως άνω επιβαλλόμενου ανταποδοτικού τέλους, το οποίο αποτελεί έσοδο του Δημοσίου.
1. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση για χορήγηση άδειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2005 (ΦΕΚ 60/Α΄), εκτός των άλλων δικαιολογητικών, συνυποβάλλουν παράβολο ύψους πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, το οποίο αποτελεί δημόσιο έσοδο.
2. Στο τέλος της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.δ. 674/1970 (ΦΕΚ 192/Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Αποσπάσεις του προσωπικού των συνδεδεμένων με τον ΟΣΕ επιχειρήσεων προς τον ΟΣΕ, καθώς και αποσπάσεις προσωπικού από μία συνδεδεμένη επιχείρηση σε άλλη, πραγματοποιούνται με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των επιχειρήσεων.»
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών τροποποιούνται και αναπροσαρμόζονται τα καταστατικά των ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3429/2005 (ΦΕΚ 314/Α΄).
4. Στην περίπτωση ε΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2669/1998 (ΦΕΚ 283/Α΄) προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Σε περίπτωση που άλλοι φορείς ή οργανισμοί στις καθοριζόμενες από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) στάσεις και αφετηρίες εγκαθιστούν στέγαστρα, εκτός της αναφερόμενης ως άνω έγκρισης του τύπου, της μορφής και της διάταξης αυτών απαιτείται επιπλέον προηγούμενη άδεια εγκατάστασης, η οποία χορηγείται από τον ΟΑΣΑ. Σε περίπτωση τροποποίησης των εν λόγω στοιχείων από τον φορέα που εγκαθιστά το στέγαστρο απαιτείται νέα έγκριση από τον ΟΑΣΑ.»
Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού καταργούνται:
α) Η παρ. 11 του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α΄).
β) Το άρθρο 2 του ν. 1073/1980 (ΦΕΚ 214/Α΄), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 12 του ν. 1959/1991 (ΦΕΚ 123/Α΄), το άρθρο 3 του ν. 1073/1980, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 14 του άρθρου 8 του ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256/Α΄), την παρ. 11 του άρθρου 16 του ν. 2465/1997 (ΦΕΚ 28/Α΄), την παρ. 7 του άρθρου 5 του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α΄) και την παρ. 1α του άρθρου 20 του ν. 3185/2003 (ΦΕΚ 229/Α΄) και το άρθρο 4 του ν. 1073/1980, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 8 του ν. 2366/1995.
γ) Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που είναι αντίθετη προς το περιεχόμενο του παρόντος νόμου ή αφορά θέμα που ρυθμίζεται από αυτόν.
δ) Η παρ. 1Β του άρθρου 13 του ν. 2367/1953 (ΦΕΚ 82/Α΄).
ε) Η περίπτωση α΄ της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 1437/1984 (ΦΕΚ 59/Α΄).
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2007
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 23 Φεβρουαρίου 2007
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ