Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 3135Β_2018 | 407.26 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Των παρ. 1γ, 2, 3 και 4 του άρθρου 4Β του ν. 3446/2006 (Α' 49) όπως προστέθηκαν με το άρθρο 36 του ν. 4313/2014 (Α' 261),
β) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α' 98),
γ) του π.δ. 123/2017 (Α' 151) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»,
δ) του π.δ. 123/2016 (Α' 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων»,
ε) του π.δ. 125/2016 (Α' 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
στ) του π.δ. 256/1999 (Α' 209) «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 95/50/ΕΚ της 6ης Οκτωβρίου 1995 σχετικά με την καθιέρωση ενιαίων διαδικασιών στον τομέα του ελέγχου των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων»,
ζ) της υπουργικής απόφασης Φ101/17353/1929 (ΦΕΚ 392/Β/2006) «Τροποποίηση του π.δ. «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 95/50/ΕΚ της 6ης Οκτωβρίου 1995 σχετικά με την καθιέρωση ενιαίων διαδικασιών στον τομέα ελέγχου των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων», όπως ισχύει, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2004/112/ΕΚ».
η) της κοινής υπουργικής απόφασης Γ5/22039/2825 (ΦΕΚ 2915/Β/2017) (ΑΔΑ: ΩΞΦΗ465ΧΘΞ-ΞΙ8), «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τα παραρτήματά της προσαρμόστηκαν στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο με τις Οδηγίες 61/2010/ΕΕ, 2012/45/ΕΕ, 2014/103/ΕΕ και (ΕΕ) 2016/2309 της Επιτροπής» (ενσωμάτωση Συμφωνίας ADR 2017),
θ) του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/403 της Επιτροπής της 18 Μαρτίου 2016 για την συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά την κατάταξη των σοβαρών παραβάσεων των κανόνων της Ένωσης, οι οποίες ενδέχεται να οδηγήσουν στην απώλεια της υπόληψης του οδικού μεταφορέα, και για τροποποίηση του παραρτήματος III της οδηγίας 2006/22/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
2. Την ανάγκη να θεσπιστεί ολοκληρωμένο πλαίσιο κυρώσεων για τις παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ' οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας. Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα. Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
1. Οι όροι της παρούσας έχουν την έννοια που τους αποδίδεται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνεται κάθε φορά στο εθνικό μας δίκαιο.
2. «Αρχές ελέγχου»: νοούνται οι αρχές που καθορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3446/2006, όπως ισχύει.
3. «Μισθωτής»: νοείται η επιχείρηση που πραγματοποιεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές με όχημα που έχει τεθεί στη διάθεση της χωρίς οδηγό, δυνάμει σύμβασης μίσθωσης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης
1. Οι παραβάσεις της νομοθεσίας των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων καθορίζονται στη στήλη δύο (2) του πίνακα του Παραρτήματος Ι της παρούσας.
2. Στη στήλη τρία (3) του πίνακα του Παραρτήματος Ι, η περιγραφή των παραβάσεων συμπληρώνεται με τα σημεία της ADR στα οποία καθορίζονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις (νομική βάση).
3. Στη στήλη τέσσερα (4) του πίνακα του Παραρτήματος Ι, αναγράφονται τα σημεία ελέγχου του καταλόγου του Παραρτήματος II στα οποία αντιστοιχίζεται η κάθε παράβαση.
4. Οι παραβάσεις κατατάσσονται, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, στις κατηγορίες ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση, πολύ σοβαρή παράβαση και σοβαρή παράβαση, σύμφωνα με τη στήλη πέντε (5) του πίνακα του Παραρτήματος Ι.
5. Στη στήλη επτά (7) του Παραρτήματος Ι, καθορίζονται τα πρόστιμα ανά υπόχρεο πρόσωπο της στήλης έξι (6) και ανά παράβαση της στήλης δύο (2) καθώς και οι περιπτώσεις επιβολής του μέτρου της ακινητοποίησης του οχήματος.
Για τις παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων που προβλέπονται στην παρούσα, καθορίζονται υπόχρεα πρόσωπα (στήλη έξι (6) πίνακα Παραρτήματος Ι) για την καταβολή των προστίμων τα εξής:
(α) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Ι», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1. Α2, A3, Α4, Β1, Β2, Γ1, Δ1, Δ2, Δ3, Δ4, Ε1, ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, ΣΤ4, ΣΤ5, Ζ1, Ζ2, Ζ3, Ζ4, Ζ5, Ζ6, Ζ7, Η1, Η2, Η3, Η4, Η5, Θ1, Θ2, Θ3, Θ4, Θ5, Ι1, Ι2, Ι3, Ι4, Ι5, Ι6, Ι7, ΙΑ1, ΙΑ2 και ΙΑ3.
(β) Ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Ο», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1, Ε1, Ε2, Ζ5, Ζ6, Η1 και Η5.
(γ) Ο αποστολέας των εμπορευμάτων, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Α», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1, Α2, A3, Α4, Β1, Β2, Γ1, Δ1, ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, ΣΤ4, Ζ4, Η2, Η3, Η4, Θ1, Θ2, Θ3, Θ4, Θ5, Ι1, Ι2, Ι3, Ι4, Ι5, Ι6 και Ι7.
1. Στα υπόχρεα πρόσωπα, σύμφωνα με το άρθρο 4, επιβάλλονται κατά περίπτωση, τα εξής διοικητικά πρόστιμα:
(α) Ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση (ΙΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο χίλια (1000) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ.
(β) Πολύ σοβαρή παράβαση (ΠΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο εξακόσια (600) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ.
(γ) Σοβαρή παράβαση (ΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο εξήντα (60) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο εκατό (100) ευρώ.
2. Όπου τα πρόσωπα στα οποία βεβαιώνεται μία παράβαση ταυτίζονται, επιβάλλεται το ανώτερο εκ των προστίμων για κάθε παράβαση.
3. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.
Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων ανά υπόχρεο πρόσωπο, το όργανο ελέγχου βεβαιώνει όλες τις παραβάσεις και καταλογίζει συνολικό διοικητικό πρόστιμο. Εφόσον καταβάλλεται επιτόπου, το συνολικό διοικητικό πρόστιμο, ισούται με το πρόστιμο που προβλέπεται για την σοβαρότερη παράβαση, το οποίο προσαυξάνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των προστίμων που προβλέπονται για τις άλλες συντρέχουσες παραβάσεις της ίδιας απόφασης.
Οι αρχές ελέγχου χρησιμοποιούν τον κατάλογο ελέγχου του Παραρτήματος II. Μετά το πέρας κάθε ελέγχου, ένα (1) αντίγραφο του συμπληρωμένου καταλόγου ελέγχου δίδεται στον οδηγό, ένα (1) αντίγραφο αποστέλλεται σε κάθε υπόχρεο του άρθρου 4 κατά περίπτωση, εφόσον καταλογιστεί πρόστιμο, και ένα (1) αντίγραφο μένει στην αρχή ελέγχου. Το αντίτυπο του καταλόγου ελέγχου επιδεικνύεται κάθε φορά που ζητείται, προκειμένου να απλοποιείται ή να αποφεύγεται, στο μέτρο του δυνατού, η πραγματοποίηση και άλλων μεταγενέστερων ελέγχων. Η διάταξη αυτή δεν αναιρεί το δικαίωμα των αρχών ελέγχου να προβαίνουν σε συγκεκριμένες ενέργειες για επιμέρους ελέγχους.
1. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται δειγματοληπτικώς, καλύπτουν, στο μέτρο του δυνατού, ένα εκτεταμένο μέρος του οδικού δικτύου και δεν υπερβαίνουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
2. Οι χώροι στους οποίους ελέγχονται τα οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων παρέχουν τη δυνατότητα ασφαλούς παραμονής του οχήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα εφόσον χρειαστεί και τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν εργασίες για την άρση των τυχόν μη συμμορφώσεων ή την πιθανή εκφόρτωση του εμπορεύματος. Η ευθύνη για την επιλογή των χώρων ελέγχου ανήκει στις αρχές ελέγχου σύμφωνα με την κατά τόπον αρμοδιότητά τους.
Οι αρχές ελέγχου, που διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό, μπορούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εργαλεία εγκεκριμένα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για τη διενέργεια των ελέγχων της παρούσας απόφασης. Τα εργαλεία αυτά μπορούν να διασυνδέονται με τα νομίμως λειτουργούντα αρχεία-μητρώα που τηρούνται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε κάθε διασυνδεδεμένο με αυτά αρχείο-μητρώο.
1. Στις παραβάσεις στις οποίες, σύμφωνα με τη στήλη 7 του Παραρτήματος Ι της παρούσας, προβλέπεται επιβολή προστίμου (-ων), οι αρχές ελέγχου, για τον καταλογισμό και είσπραξη των διοικητικών προστίμων, εφαρμόζουν την διαδικασία της παρ.8 του άρθρου 1 του ν. 3446/2006 όπως ισχύει, έως ότου εκδοθεί η απόφαση της παρ.3 του άρθρου 4Β του ν. 3446/2006 όπως προστέθηκε με το άρθρο 36 του ν. 4313/2014.
2. Στις παραβάσεις στις οποίες, σύμφωνα με τη στήλη 7 του Παραρτήματος Ι της παρούσας, επιβάλλεται το μέτρο της ακινητοποίησης, το όχημα ακινητοποιείται μέχρι να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις ασφαλούς κυκλοφορίας του, με εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) και των κατ' εξουσιοδότηση αυτού υπουργικών αποφάσεων. Η άρνηση συμμόρφωσης με το μέτρο της ακινητοποίησης τιμωρείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του άρθρου 46 του ίδιου νόμου.
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας τα Παραρτήματα Ι και II.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει τέσσερις (4) μήνες από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 23 Ιουλίου 2018
Οι Υπουργοί
Οικονομικών ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ |
Υποδομών και Μεταφορών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ |