Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 3287Β_2023 | 331.26 KB |
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 6 του άρθρου 11 του ν. 743/1977 «Περί προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» (Α’ 319) όπως έχει κωδικοποιηθεί σε ενιαίο κείμενο και μεταγλωττισθεί στη δημοτική με το π.δ. 55/1998 «Προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος» (Α’ 58),
β) του ν. 2252/1994 «Κύρωση Διεθνούς Σύμβασης “για την ετοιμότητα, συνεργασία και αντιμετώπιση της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο, 1990” και άλλες διατάξεις» (Α’ 192),
γ) του ν. 3100/2003 «Κύρωση του πρωτοκόλλου για την ετοιμότητα, συνεργασία και αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από επικίνδυνες και επιβλαβείς ουσίες, 2000» (Α’ 20),
δ) του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (Α’ 63),
ε) του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (Α’ 32),
στ) του ν. 4819/2021 «Ολοκληρωμένο πλαίσιο γα τη διαχείριση των αποβλήτων - Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές - πολεοδομικές, ενεργειακές και συναφείς επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 129),
ζ) του π.δ. 11/2002 «Εθνικό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες επιβλαβείς ουσίες» (Α’ 6),
η) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 62/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
θ) του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
ι) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26) και
ια) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
2. Το υπ’ αρ. 28118/35801/2023/12-05-2023 Εισηγητικό Σημείωμα του ΥΝΑΝΠ/Γ.Δ.Ο.Υ.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Σκοπός της παρούσας είναι ο καθορισμός των ελάχιστων απαιτήσεων σε οργάνωση, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, εξοπλισμό, υλικά, μέσα και ουσίες που πρέπει να διαθέτουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και των νόμιμων προϋποθέσεων για να λειτουργούν ως αναγνωρισμένες επιχειρήσεις αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας, ορίζονται ως:
α) Αναγνωρισμένη Επιχείρηση Αντιμετώπισης Ρύπανσης (Α.Ε.Α.Ρ.): Η ιδιωτική επιχείρηση που διαθέτει οργάνωση, εξοπλισμό, προσωπικό και μέσα σύμφωνα με τις ελάχιστες απαιτήσεις της παρούσας και είναι εφοδιασμένη με Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων πληρώντας τις νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 7 της παρούσας.
β) Πετρέλαιο: Κάθε τύπος πετρελαίου σε οποιαδήποτε μορφή, περιλαμβανομένου του αργού πετρελαίου, του καύσιμου πετρελαίου, των βαρέων καταλοίπων, των αποβλήτων πετρελαίου, των προϊόντων διύλισης αυτού, καθώς και κάθε μίγμα που περιέχει πετρέλαιο συμπεριλαμβανομένων και των απορριμμάτων με πετρέλαιο.
γ) Επιβλαβείς ουσίες: ουσίες διαφορετικές από το πετρέλαιο οι οποίες, εάν εισαχθούν στο θαλάσσιο περιβάλλον μπορεί να προκαλέσουν κινδύνους στην ανθρώπινη υγεία, να βλάψουν έμβιους πόρους και τη θαλάσσια ζωή, να καταστρέψουν υποδομές αναψυχής ή να επηρεάσουν άλλες νόμιμες χρήσεις της θάλασσας.
δ) Περιστατικό ρύπανσης από πετρέλαιο: Ένα περιστατικό ή σειρά περιστατικών που έχουν κοινή προέλευση, το οποίο προκαλεί ή ενδέχεται να προκαλέσει απόρριψη πετρελαίου, η οποία αποτελεί ή πιθανόν να αποτελέσει απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον ή τις ακτές και το οποίο απαιτεί κατεπείγουσες ενέργειες ή άλλη άμεση αντιμετώπιση.
ε) Περιστατικό ρύπανσης από επικίνδυνες και επιβλαβείς ουσίες: Ένα περιστατικό ή σειρά περιστατικών που έχουν κοινή προέλευση, συμπεριλαμβανομένης και πυρκαγιάς ή έκρηξης το οποίο προκαλεί ή ενδέχεται να προκαλέσει απόρριψη, διαφυγή ή εκπομπή επικίνδυνων και επιβλαβών ουσιών και ενδέχεται να αποτελέσει απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον ή τις ακτές ή τα συναφή συμφέροντα ενός ή περισσοτέρων Κρατών και το οποίο απαιτεί κατεπείγουσες ενέργειες ή άμεση αντιμετώπιση.
στ) Αντιμετώπιση: κάθε ενέργεια, η οποία αναλαμβάνεται με σκοπό την αποτροπή εκδήλωσης ή επέκτασης της ρύπανσης, τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον, την καταπολέμηση ή την παρακολούθηση της κίνησης της κηλίδας.
ζ) Εγκεκριμένες Χημικές Διασκορπιστικές Ουσίες (Χ.Δ.Ο.): Οι υγρές χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για τη διάσπαση πετρελαιοκηλίδων μειώνοντας την επιφανειακή τάση του συστήματος πετρελαίου νερού και οι οποίες διαθέτουν έγκριση τύπου σύμφωνα με την Αρ.: 5219/Φ.11/4/23.3.2000 (Β’ 455) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Υγείας Πρόνοιας και Εμπορικής Ναυτιλίας.
η) ΔΙΠΘΑΠ: Η Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.).
θ) Αντιρρυπαντικό σκάφος: Κάθε πλοίο ή σκάφος που μπορεί να διενεργήσει εργασίες πρόληψης, περισυλλογής και αντιμετώπισης ρύπανσης και είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εθνικής νομοθεσίας ή σύμφωνα με τις απαιτήσεις ενός αναγνωρισμένου από το Ελληνικό Κράτος Οργανισμού.
1. Οι Αναγνωρισμένες Επιχειρήσεις Αντιμετώπισης Ρύπανσης (Α.Ε.Α.Ρ.) διακρίνονται σε δύο (02) Κατηγορίες:
α) Α.Ε.Α.Ρ. για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από ποσότητα διαφυγόντος πετρελαίου στο περιβάλλον μέχρι και επτά (7) τόνων (Κατηγορία Α).
β) Α.Ε.Α.Ρ. για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από ποσότητα διαφυγόντος πετρελαίου στο περιβάλλον μέχρι και επτακοσίων (700) τόνων (Κατηγορία Β).
2. Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Β δύναται να αναλάβει και την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από ποσότητα διαφυγόντος πετρελαίου στο περιβάλλον μέχρι και επτά (7) τόνων.
3. Σύμφωνα με το π.δ. 11/2002 (Α’ 6), για τα περιστατικά ρύπανσης από ποσότητα διαφυγόντος πετρελαίου στο περιβάλλον άνω των επτακοσίων (700) τόνων τίθενται σε ετοιμότητα όλα τα διαθέσιμα μέσα και ενεργοποιείται σε εθνική κλίμακα το δυναμικό αντιμετώπισης της ρύπανσης της θάλασσας, ως κινητοποίηση Επιπέδου 3.
Στο πλαίσιο της ενεργοποίησης του δυναμικού αντιμετώπισης της ρύπανσης της θάλασσας σε εθνική κλίμακα, για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από ποσότητα διαφυγόντος πετρελαίου στο περιβάλλον άνω των επτακοσίων (700) τόνων δύναται να συμμετέχουν και οι Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Α, υπό το συντονισμό της Α.Ε.Α.Ρ (Κατηγορίας Β) στην οποία έχει ανατεθεί η αντιμετώπιση του περιστατικού ρύπανσης.
4. Οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε εργασίες ρυμούλκησης, ναυαγιαίρεσης, επιθαλάσσιας αρωγής.
5. Εργασίες απάντλησης φορτίων, καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών από πλοία που βρίσκονται σε κίνδυνο, εκτελούνται υπό την παρουσία Α.Ε.Α.Ρ., κατηγορίας ανάλογης με την ποσότητα των απαντλούμενων φορτίων, καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών. Απάντληση από σκάφη, καυσίμων αποτελούμενα από μη εμμένοντα πετρελαιοειδή ποσότητας κάτω των επτά (07) τόνων δύναται να εκτελείται χωρίς να απαιτείται η παρουσία Α.Ε.Α.Ρ.
6. Προληπτικά μέτρα λαμβάνονται από Α.Ε.Α.Ρ. κατηγορίας ανάλογης με την ποσότητα φορτίου και καυσίμων που φέρει το πλοίο. Σε περίπτωση που οι ποσότητες φορτίου και καυσίμων που φέρει το πλοίο υπερβαίνει τους επτακόσιους (700) τόνους προληπτικά μέτρα λαμβάνονται από Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Β.
7. Προκειμένου να επιτευχθεί η ταχύτερη αντιμετώπιση και ο περιορισμός των συνεπειών περιστατικού ρύπανσης, δύναται, μέχρι και την έναρξη εργασιών αντιμετώπισής του από Α.Ε.Α.Ρ., να χρησιμοποιηθεί κάθε πρόσφορο μέσο, το οποίο είναι διαθέσιμο στην περιοχή του συμβάντος σύμφωνα με τον ν. 743/1977 (Α’ 319), όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998 (Α’ 58).
Οι υποχρεώσεις των Α.Ε.Α.Ρ. είναι οι ακόλουθες:
α) H παροχή των υπηρεσιών τους σε πλοία ή εγκαταστάσεις για την αποτροπή, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση ρύπανσης (από πετρέλαιο ή επιβλαβείς ουσίες), κατόπιν σχετικής έγγραφης ανάθεσης των εργασιών αυτών σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 743/1977 (Α’ 319), όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998 (Α’ 58).
β) Η εκτέλεση των σχετικών εργασιών αντιμετώπισης της ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών, υπό την εποπτεία της οικείας Λιμενικής Αρχής, με την επιβαλλόμενη ταχύτητα και με αποδεκτές μεθόδους τηρουμένων των εκάστοτε εντολών των Λιμενικών Αρχών για θέματα απορρύπανσης.
γ) Η συνεχής ετοιμότητα και δυνατότητα επέμβασης σε εύλογο χρονικό διάστημα από την ειδοποίηση τους για την αντιμετώπιση περιστατικού ρύπανσης.
δ) Η διενέργεια τουλάχιστον δύο (02) ασκήσεων ετοιμότητας ετησίως.
1. Οι Α.Ε.Α.Ρ. πρέπει να διαθέτουν:
α) Διαδικασίες και υποδομή διαθέσιμες επί 24ώρου βάσεως και για όλες τις ημέρες του χρόνου. Αυτές πρέπει να περιλαμβάνουν, τουλάχιστον:
αα) Διαδικασία επικοινωνίας.
αβ) Ύπαρξη υπεύθυνων για τη διαχείριση επικοινωνίας.
αγ) Πρόσβαση στον εξοπλισμό του Παραρτήματος 1 ή 2 αντίστοιχα.
αδ) Εξασφάλιση επαρκούς αριθμού προσωπικού για την αντιμετώπιση περιστατικού ρύπανσης το οποίο θα είναι σε ετοιμότητα επί 24ώρου βάσεως και για όλες τις ημέρες του χρόνου.
αε) Δυνατότητα μεταφοράς του προσωπικού και του απαραίτητου εξοπλισμού σε εύλογο χρονικό διάστημα.
β) Διαδικασίες και υποδομή για να διασφαλίσουν τη λειτουργική ετοιμότητα του εξοπλισμού τους που πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον:
βα) Κατάλληλο χώρο αποθήκευσης για τον εξοπλισμό, που θα παρέχει ασφαλή αποθήκευση και προστασία αυτού καθώς και ευκολία πρόσβασης.
ββ) Πρόγραμμα συντήρησης για τη διασφάλιση της ασφαλούς και αξιόπιστης λειτουργίας του εξοπλισμού σύμφωνα με τις οδηγίες των αντίστοιχων κατασκευαστών.
βγ) Πρόγραμμα καθαρισμού και συντήρησης του εξοπλισμού μετά από τη χρήση του στην αντιμετώπιση περιστατικού ρύπανσης.
γ) Διαδικασία για την καταγραφή συμμετοχής προσωπικού και χρήσης εξοπλισμού σε περιστατικά αντιμετώπισης ρύπανσης και την τήρηση σχετικού αρχείου.
δ) Διαδικασίες για να διασφαλίσουν ότι το προσωπικό τους είναι ικανό να εκτελεί τα καθήκοντα του. Αυτές περιλαμβάνουν κατ’ελάχιστον:
δα) Πρόγραμμα αρχικής εκπαίδευσης από εξωτερικό, πιστοποιημένο πάροχο για το νεοπροσληφθέν προσωπικό που περιλαμβάνει εκπαίδευση που σχετίζεται με την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης, τον χειρισμό εξοπλισμού καθώς και τυποποιημένη εσωτερική εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είναι ικανό να εκτελέσει τα καθήκοντά του με ασφάλεια κατά τη διάρκεια αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης.
δβ) Πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης του προσωπικού, το οποίο δύναται να περιλαμβάνει, μη περιοριστικά, την εκπαίδευση σχετικά με τη χρήση και τη συντήρηση νέου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, την κατάρτιση σε τεχνικές αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης, την υγιεινή και ασφάλεια κατά την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης. Το πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης, αφορά είτε σε εσωτερικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, η διεξαγωγή του οποίου ενσωματώνεται στο Σύστημα Ποιότητας ISO 9001:2015 της εταιρείας, είτε σε εξωτερικό πάροχο εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με αντικείμενο τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο ή/και επιβλαβείς ουσίες.
ε) Διαδικασίες κινητοποίησης και οργάνωσης προσωπικού και μέσων αντιμετώπισης ρύπανσης σε τοπικό επίπεδο. Η Α.Ε.Α.Ρ. έχει τη δυνατότητα κινητοποίησης προσωπικού και εξοπλισμού που βρίσκεται πλησιέστερα στην περιοχή του περιστατικού ρύπανσης για την επίτευξη του ελάχιστου δυνατού χρόνου αρχικής απόκρισης στο περιστατικό. Το ανωτέρω προσωπικό πρέπει να διαθέτει την απαιτούμενη κατάρτιση. Η κινητοποίησή του γίνεται αυστηρά υπό τις εντολές και την καθοδήγηση της Α.Ε.Α.Ρ.
2. Οι Α.Ε.Α.Ρ., ανεξαρτήτως Κατηγορίας πρέπει να εφαρμόζουν και να διατηρούν αποτελεσματικό εσωτερικό σύστημα ποιότητας, βάσει διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων ποιότητας και σύμφωνα με το πρότυπο EN ISO 9001:2015 ή ισοδύναμο σύστημα διαχείρισης ποιότητας. Επιπρόσθετα θα πρέπει να διαθέτουν Πιστοποίηση συμμόρφωσης κατά:
α) ISO 14001:2015 (Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης)
β) ISO 45001:2018 (Σύστημα Διαχείρισης Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία)
γ) ISO 39001:2012 (Σύστημα Διαχείρισης Οδικής Ασφάλειας)
1. Τα ελάχιστα επίπεδα απαιτούμενου εξοπλισμού και μέσων μιας Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Α καταγράφονται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
2. Τα ελάχιστα επίπεδα απαιτούμενου εξοπλισμού και μέσων μιας Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Β καταγράφονται στο Παράρτημα Β της παρούσας.
1. Για τη λειτουργία επιχείρησης αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης ως Α.Ε.Α.Ρ., ο/η ενδιαφερόμενος/η υποβάλει στη ΔΙΠΘΑΠ αίτηση - αναγγελία, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Γ, συνοδευόμενη από φάκελο με τα παρακάτω δικαιολογητικά, τα οποία πιστοποιούν τη συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία της Α.Ε.Α.Ρ.:
α) Ευκρινές φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου ταυτοποιητικού εγγράφου όπως διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου κύριου ασφαλιστικού φορέα [από τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999 (Α’ 45), όπως ισχύει].
β) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α’ 75), στην οποία δηλώνει:
«(i) δεν διώκομαι ως φυγόποινος ή φυγόδικος,
(ii) δεν έχω τεθεί και δεν έχει υποβληθεί αίτηση να τεθώ σε κατάσταση πτώχευσης, στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης,
(iii) δεν έχω καταδικαστεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα για αρχαιοκαπηλεία, κατασκοπεία, ληστεία, ανθρωποκτονία από πρόθεση, λαθρεμπορία, βιασμό, εξαναγκασμό σε ασέλγεια, αποπλάνηση, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών και περί μεσαζόντων, κλοπή, απάτη, απιστία, πλαστογραφία, παραχάραξη, υπεξαίρεση, δόλια χρεοκοπία, φοροδιαφυγή, δωροδοκία, δωροληψία, εκβίαση, συκοφαντική δυσφήμιση, παράνομη αλιεία με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών, πρόκληση ηθελημένης ρύπανσης, πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση, και σε οποιαδήποτε ποινή με την οποία καταγνώσθηκε έστω και μερική αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων ή έχω καταδικαστεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα για ……. και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα.»
γ) Σε περίπτωση νομικού προσώπου, ευκρινές φωτοαντίγραφο του καταστατικού της εταιρείας, με όλες τις τυχόν τροποποιήσεις του, το οποίο να προβλέπει την εκτέλεση τέτοιων εργασιών.
δ) Πρόσφατο (τελευταίου εξαμήνου) πιστοποιητικό ή βεβαίωση από την αρμόδια, κατά περίπτωση, υπηρεσία, από το/ην οποίο/α να προκύπτει ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου.
ε) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α’ 75), του νομίμου εκπροσώπου, στην οποία δηλώνει ότι:
«(Επωνυμία νομικού προσώπου) δεν τελεί υπό πτώχευση, πτωχευτικό συμβιβασμό, συνδιαλλαγή, αναγκαστική διαχείριση, εκκαθάριση ή άλλη ανάλογη κατάσταση, δεν έχει κατατεθεί αίτηση για να τεθεί σε κάποια από τις παραπάνω καταστάσεις.».
στ) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α’ 75), στην οποία δηλώνεται ότι:
«(Επωνυμία επιχείρησης/εταιρείας) πληροί τις απαιτήσεις του Άρθρου 5 της υπουργικής απόφασης για τις “Προϋποθέσεις και ελάχιστες απαιτήσεις αναγνώρισης και λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας” και διαθέτει τον
απαιτούμενο εξοπλισμό και μέσα που απαιτούνται για τη λειτουργία Αναγνωρισμένης Επιχείρησης Αντιμετώπισης Ρύπανσης Κατηγορίας ….. (Α’ ή Β)».
ζ) Φωτοαντίγραφο των Πιστοποιητικών Διασφάλισης Ποιότητας της παρ. 2 του Άρθρου 5 της παρούσας.
η) Κατάλογο με τα διατιθέμενα ιδιόκτητα μέσα και εξοπλισμό, συνοδευόμενο με παραστατικά κυριότητας αυτών ή/και κατάλογο με εξοπλισμό που διατίθεται από προμηθευτή συνοδευόμενο από σχετική σύμβαση και αποδεικτικό που να εξασφαλίζει την διαθεσιμότητα αυτών στις εγκαταστάσεις της Α.Ε.Α.Ρ. στην Ελλάδα. Όσον αφορά τα αντιρρυπαντικά πλοία και σκάφη, προσκομίζεται κατάλογος αυτών, η σύμβαση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία καθώς και αντίγραφο του εγγράφου εθνικότητας και του πιστοποιητικού κλάσης.
θ) Κατάλογο με το απασχολούμενο Επιστημονικό και Εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στην εταιρεία με εξαρτημένη σχέση εργασίας ή με σύμβαση ανεξαρτήτως υπηρεσιών αποκλειστικής και πλήρους απασχόλησης, συνοδευόμενο από θεωρημένα αντίγραφα των τίτλων, αποδεικτικών ή πτυχίων επιστημονικής κατάρτισης ή επαγγελματικής εξειδίκευσης. Αναφέρεται ειδικά το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της ποιότητας των υπηρεσιών. Ειδικότερα το Επιστημονικό Προσωπικό δύναται να αφορά σε πτυχιούχους ΑΕΙ (Επίπεδο Εθνικού & Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων κλίμακας 6 ή ανώτερο με ενδεικτική και όχι περιοριστική εξειδίκευση από σχολές Μηχανικών - ΑΕΝ.)
ι) Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης στο οποίο καταγράφονται οι μέθοδοι που θα εφαρμόζει η επιχείρηση για την αντιμετώπιση περιστατικού ρύπανσης, με τη χρήση των μέσων και του εξοπλισμού που διαθέτει η ανωτέρω.
ια) Οργανόγραμμα της επιχείρησης, που να περιλαμβάνει τις ακόλουθες θέσεις επιστημονικού προσωπικού, απασχολούμενου στην εταιρεία με εξαρτημένη σχέση εργασίας ή με σύμβαση αποκλειστικής παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών:
ιαα) Επικεφαλής επιχειρήσεων: Υπεύθυνος για τον προσδιορισμό της στρατηγικής αντιμετώπισης, της συνεργασίας με τις εθνικές αρχές, τον υπεύθυνο της ρύπανσης και τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη καθώς και την εν γένει διαχείριση του περιστατικού.
ιαβ) Τεχνικός υπεύθυνος: Υπεύθυνος για την επιχειρησιακή εφαρμογή των μεθόδων αντιμετώπισης ρύπανσης, την κατανομή του προσωπικού, εξοπλισμού και μέσων, καθώς και την εξέταση επιχειρησιακών περιορισμών και τον έλεγχο καταλληλότητας των διατιθέμενων μέσων με βάση τις συγκεκριμένες συνθήκες του περιστατικού.
ιαγ) Επικεφαλής πεδίου: Υπεύθυνος για την ομαλή εκτέλεση των μεθόδων αντιμετώπισης ρύπανσης με ασφαλές και περιβαλλοντικά ορθό τρόπο.
ιαδ) Υπεύθυνος Ασφάλειας και Υγείας: Υπεύθυνος για την επίβλεψη όλων των εργασιών και διαδικασιών που διέπουν την επιχείρηση και την εναρμόνιση τους με την κείμενη νομοθεσία για την ασφάλεια και υγιεινή του προσωπικού.
ιαε) Επικεφαλής Ομάδων Αντιμετώπισης Ρύπανσης:
Έμπειρο και καταρτισμένο εργατοτεχνικό προσωπικό που ενδέχεται να αναλάβει υπό την εποπτεία του μικρές ομάδες αντιμετώπισης ρύπανσης και πάντοτε υπό τον έλεγχο του Επικεφαλής πεδίου.
ιβ) Απόδειξη καταβολής ποσού παραβόλου δύο χιλιάδων (2.000) Ευρώ για Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Α και πέντε χιλιάδων (5.000) Ευρώ για Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Β, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού «Γαλάζιο Ταμείο».
ιγ) Πιστοποίηση εκπαίδευσης του αναφερόμενου στην περ. (θ) Επιστημονικού και Εργατοτεχνικού προσωπικού.
Οι πιστοποιήσεις θα παρέχονται από εξωτερικούς και πιστοποιημένους παρόχους με αντικείμενο τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο ή/και επιβλαβείς ουσίες. (ΙΜΟ OPRC Model Courses Ι, ΙΙ & ΙΙΙ και HNS/HAZMAT).
ιδ) Ασφαλιστική κάλυψη από αναγνωρισμένο ασφαλιστικό οργανισμό που έχει έδρα ή διαθέτει εκπρόσωπό της στην Ελλάδα, ύψους εκατόν πενήντα (150.000) χιλιάδων Ευρώ για Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Α και πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) Ευρώ για Α.Ε.Α.Ρ. Κατηγορίας Β για την κάλυψη γενικής αστικής και εργοδοτικής ευθύνης. Η εν λόγω ασφαλιστική κάλυψη οφείλει να καλύπτει όλο το φάσμα των εργασιών που ενδέχεται να λάβουν μέρος κατά τις εργασίες αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης τόσο στο θαλάσσιο όσο και στο χερσαίο χώρο.
ιε) Αντίγραφο Άδειας για συλλογή και μεταφορά επικίνδυνων αποβλήτων σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 4819/2021 (Α’ 129). Αν η μεταφορά των αποβλήτων διενεργείται από άλλη επιχείρηση, προσκομίζεται αντίγραφο της Σύμβασης με την επιχείρηση αυτή καθώς και της Άδειας για συλλογή και μεταφορά επικίνδυνων αποβλήτων της εν λόγω επιχείρησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 4819/2021 (Α’ 129).
2. Η ΔΙΠΘΑΠ, στην οποία υποβάλλεται η αίτηση-αναγγελία της παρ. 1, χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής αιτήματος, σύμφωνα με το Παράρτημα Δ.
3. Εντός ενενήντα (90) ημερών από την αναγγελία, απαγορεύεται η λειτουργία της Α.Ε.Α.Ρ., στην περίπτωση που δεν συγκεντρώνονται οι νόμιμες προϋποθέσεις προς τούτο ή δεν προκύπτει η συνδρομή τους από τα υποβληθέντα στοιχεία. Μετά την παρέλευση άπρακτης της πιο πάνω προθεσμίας, τεκμαίρεται ότι το επάγγελμα ασκείται ελευθέρως [άρθρο 3 του ν. 3919/2011 (Α’ 32)].
Tο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα έχει το χαρακτήρα της επιβαλλόμενης, στον ενδιαφερόμενο να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα, υποχρέωσης αναμονής και αναβολής της έναρξης άσκησης αυτού, ώστε να παρασχεθεί στις Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ η δυνατότητα να διενεργήσουν έλεγχο και, ενδεχομένως, να απαγορεύσουν την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αν δεν υφίσταται ή δεν προκύπτει συνδρομή των, προς τούτο, νομίμων προϋποθέσεων. Η άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος απαγορεύεται και μετά την πάροδο της τασσόμενης προθεσμίας των ενενήντα (90) ημερών, εάν διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις άσκησής του.
4. Η ΔΙΠΘΑΠ διαβιβάζει το φάκελο στην Επιτροπή Ελέγχου του άρθρου 8. Η Επιτροπή Ελέγχου προβαίνει σε έλεγχο των ως άνω υποβληθέντων δικαιολογητικών εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών. Αν διαπιστωθεί έλλειψη εγγράφων ή στοιχείων, χορηγείται εγγράφως από την Επιτροπή προθεσμία δέκα (10) ημερολογιακών ημερών στην επιχείρηση για τη συμπλήρωση του φακέλου. Αν δεν αποκατασταθούν οι ελλείψεις εντός αυτής της προθεσμίας, η αίτηση απορρίπτεται με αιτιολογημένη έκθεση της Επιτροπής Ελέγχου που κοινοποιείται στην ενδιαφερόμενη επιχείρηση και στη ΔΙΠΘΑΠ.
5. Εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης, η Επιτροπή Ελέγχου ενημερώνει εγγράφως την επιχείρηση και προβαίνει σε επιθεώρηση των εγκαταστάσεων, των μέσων και του εξοπλισμού αυτής. Κατά την επιθεώρηση η Επιτροπή Ελέγχου ελέγχει και την τήρηση των ελάχιστων γενικών απαιτήσεων του άρθρου 5. Μετά το πέρας της επιθεώρησης συντάσσεται σχετική Έκθεση Επιθεώρησης. Εάν κατά την επιθεώρηση διαπιστωθούν σχετικές ελλείψεις, χορηγείται από την Επιτροπή Ελέγχου προθεσμία τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών για την αποκατάστασή τους και διενεργείται εκ νέου επιθεώρηση από την Επιτροπή Ελέγχου. Αν δεν αποκατασταθούν οι ελλείψεις στην προθεσμία αυτή, η αίτηση απορρίπτεται με αιτιολογημένη έκθεση της Επιτροπής Ελέγχου που κοινοποιείται στην ενδιαφερόμενη επιχείρηση και στη ΔΙΠΘΑΠ.
6. Το κόστος μετακίνησης και διαμονής των μελών της Επιτροπής Ελέγχου για την επιθεώρηση των εγκαταστάσεων, των μέσων και του εξοπλισμού της επιχείρησης καλύπτεται εξολοκλήρου από την ενδιαφερόμενη επιχείρηση.
7. Αν δεν προκύψουν ελλείψεις κατά την επιθεώρηση, η Επιτροπή Ελέγχου προβαίνει στη σύνταξη σχετικής Έκθεσης Καταλληλότητας και συντάσσει τεκμηριωμένη συνοπτική εισήγηση για την έκδοση Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων για τη λειτουργία της Α.Ε.Α.Ρ., την οποία διαβιβάζει μαζί με τον πλήρη σχετικό φάκελο των απαιτούμενων δικαιολογητικών στη ΔΙΠΘΑΠ.
8. Ύστερα από εισήγηση της ΔΙΠΘΑΠ εκδίδεται η Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων για τη λειτουργία της Α.Ε.Α.Ρ., σύμφωνα με το Παράρτημα Ε, η οποία υπογράφεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
9. Η Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων που χορηγείται σε Α.Ε.Α.Ρ. δεν μεταβιβάζεται με οιοδήποτε τρόπο σε άλλη επιχείρηση.
10. Σε περίπτωση θανάτου ή αλλαγής, για οποιαδήποτε αιτία, του εκπροσώπου του νομικού προσώπου, η βεβαίωση δεν αφαιρείται και δεν απαγορεύεται η άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, ορίζεται, όμως, νέος εκπρόσωπος, από τον οποίο προσκομίζονται τα δικαιολογητικά των περ. α, β, γ, δ, ε και στ της παρ. 1.
Ο νέος νόμιμος εκπρόσωπος γνωστοποιεί τα στοιχεία του στη ΔΙΠΘΑΠ, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών, με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (Α’ 75).
1. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ορίζεται η Επιτροπή Ελέγχου, η οποία είναι αρμόδια για τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 7 της παρούσας.
2. Η Επιτροπή Ελέγχου αποτελείται από στελέχη του ΥΝΑΝΠ και είναι πενταμελής. Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται Ανώτερος Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Από τα τέσσερα (04) υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής, δύο (02) μέλη προέρχονται από τη ΔΙΠΘΑΠ και ένα (01) μέλος από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Για τον Πρόεδρο και όλα τα μέλη της Επιτροπής ορίζονται αναπληρωτές. Το χαμηλότερο κατά βαθμό ή αρχαιότητα μέλος της Επιτροπής εκτελεί και χρέη γραμματέα της Επιτροπής.
3. Η θητεία των μελών της Επιτροπής Ελέγχου είναι δύο (02) έτη.
4. Ο χρόνος και ο τόπος των συνεδριάσεων της Επιτροπής καθορίζονται από τον Πρόεδρο και γνωστοποιούνται εγκαίρως στα μέλη από τον γραμματέα.
5. Τα αναπληρωματικά μέλη καλούνται προς αναπλήρωση απόντων ή κωλυόμενων τακτικών μελών. Στην περίπτωση που το τακτικό μέλος δε δύναται να συμμετέχει σε συνεδρίαση της Επιτροπής, οφείλει να ειδοποιήσει εγγράφως τον γραμματέα της Επιτροπής και το αντίστοιχο αναπληρωματικό μέλος.
6. Η Επιτροπή Ελέγχου, κατά τις συνεδριάσεις της μπορεί να καλέσει, προς παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων, άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες ή εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, οι οποίοι και αποχωρούν αφού τελειώσει ο λόγος της παρουσίας τους.
7. Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Δικαίωμα ψήφου διαθέτουν όλα τα μέλη της Επιτροπής.
8. Για τις Συνεδριάσεις της Επιτροπής συντάσσεται Πρακτικό, στο οποίο μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών, ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης, τα θέματα που συζητήθηκαν με συνοπτική αλλά περιεκτική αναφορά στο περιεχόμενό τους, η μορφή και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας και οι αποφάσεις που λήφθηκαν. Στο Πρακτικό καταχωρούνται τα ονόματα και οι γνώμες των μελών που μειοψήφησαν. Το Πρακτικό συντάσσεται από το γραμματέα και υπογράφεται από όλα τα μέλη της Επιτροπής και το γραμματέα.
9. Ο γραμματέας της Επιτροπής τηρεί γενικό πρωτόκολλο εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας καθώς και φακέλους για όλες τις δραστηριότητες και ενέργειες της Επιτροπής, ενώ διεκπεραιώνει την αλληλογραφία με Υπηρεσίες και Φορείς.
Η ΔΙΠΘΑΠ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Εισηγείται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την έκδοση της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων σύμφωνα με το άρθρο 7.
β) Τηρεί το Μητρώο Αναγνωρισμένων Επιχειρήσεων Αντιμετώπισης Ρύπανσης του άρθρου 13.
γ) Υποβάλει στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την έκθεση για την ανάκληση της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων σύμφωνα με το άρθρο 14.
1. Η ισχύς της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων είναι πενταετής.
2. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα η Α.Ε.Α.Ρ. υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως τη ΔΙΠΘΑΠ για οποιαδήποτε μεταβολή επέλθει στον εξοπλισμό, τα μέσα, το προσωπικό, την οργάνωση ή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της.
3. Εντός του πρώτου τριμήνου κάθε ημερολογιακού έτους η Α.Ε.Α.Ρ. υποχρεούται να υποβάλλει στη ΔΙΠΘΑΠ υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75), με την οποία θα δηλώνει ότι «(Επωνυμία επιχείρησης) είναι κάτοχος της υπ’ αρ. …………. και με ημερομηνία ……………… Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων για τη λειτουργία Αναγνωρισμένης Επιχείρησης Αντιμετώπισης Ρύπανσης (Α.Ε.Α.Ρ.) Κατηγορίας …… (Α’ ή Β) και δεν έχει εκλείψει καμία από τις νόμιμες προϋποθέσεις χορήγησης αυτής.» Ακολούθως, η ΔΙΠΘΑΠ εκδίδει βεβαίωση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης, την οποία η Α.Ε.Α.Ρ. τηρεί μαζί με τη Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων.
4. Η επανέκδοση της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων γίνεται με αίτηση της Α.Ε.Α.Ρ., τρεις (03) τουλάχιστον μήνες πριν τη λήξη ισχύος της προηγούμενης Βεβαίωσης. Μέχρι την επανέκδοση της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων εξακολουθεί να ισχύει η προγενέστερη Βεβαίωση. Κατά τα λοιπά θα ισχύει ό,τι προβλέπεται για τη χορήγηση της αρχικής Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7.
1. Η Α.Ε.Α.Ρ. οφείλει να διαθέτει τις συνολικές ποσότητες των αποβλήτων που περισυλλέγονται κατά τις εργασίες αντιμετώπισης ρύπανσης για περαιτέρω διαχείριση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί επικίνδυνων αποβλήτων.
2. Η Α.Ε.Α.Ρ. καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων της, διαθέτει σε ισχύ άδεια για συλλογή και μεταφορά επικίνδυνων αποβλήτων σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 4819/2021 (Α’ 129). Αν η μεταφορά των αποβλήτων διενεργείται από άλλη επιχείρηση, η Α.Ε.Α.Ρ. οφείλει να έχει σε ισχύ σύμβαση με την εν λόγω επιχείρηση η οποία πρέπει να διαθέτει σε ισχύ άδεια για τη συλλογή και μεταφορά επικίνδυνων αποβλήτων σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 4819/2021 (Α’ 129).
3. Κατά τη διάθεση των ανωτέρω αποβλήτων να τηρούνται οι εκάστοτε ισχύουσες τελωνειακές διατυπώσεις.
1. Η Επιτροπή Ελέγχου του άρθρου 8 δύναται να διενεργεί έκτακτες επιθεωρήσεις για τη διαπίστωση της πλήρωσης από την Α.Ε.Α.Ρ. των προϋποθέσεων της χορήγησης Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων που διαθέτει.
2. Οι Α.Ε.Α.Ρ. παρέχουν κάθε δυνατή διευκόλυνση για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των επιθεωρήσεων. Στις διευκολύνσεις αυτές περιλαμβάνονται ιδίως η ελεύθερη πρόσβαση στους χώρους και η παροχή κάθε στοιχείου ή πληροφορίας που θα ζητηθεί.
3. Ύστερα από κάθε επιθεώρηση συντάσσεται έκθεση, στην οποία καταγράφονται τα ευρήματα και οι τυχόν παρατηρήσεις - ελλείψεις που διαπιστώθηκαν. Η αρχική έκθεση έκτακτης επιθεώρησης κοινοποιείται στην Α.Ε.Α.Ρ. Αν διαπιστωθούν ελλείψεις, χορηγείται από την Επιτροπή Ελέγχου προθεσμία τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών για την αποκατάστασή τους και διενεργείται εκ νέου επιθεώρηση από την Επιτροπή Ελέγχου.
4. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής και τη διενέργεια εκ νέου επιθεώρησης, συντάσσεται η τελική έκθεση της έκτακτης επιθεώρησης, η οποία κοινοποιείται στην Α.Ε.Α.Ρ. και στη ΔΙΠΘΑΠ. Σε περίπτωση που έχουν διαπιστωθεί εκ νέου ελλείψεις, επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 14.
1. Στη ΔΙΠΘΑΠ τηρείται Μητρώο Αναγνωρισμένων Επιχειρήσεων Αντιμετώπισης Ρύπανσης (Μ.Α.Ε.Α.Ρ.) όπου καταγράφονται οι Α.Ε.Α.Ρ. ανά Κατηγορία του άρθρου 3, ο εξοπλισμός και τα μέσα κάθε Α.Ε.Α.Ρ. σύμφωνα με τον Κατάλογο της περ. η’ της παρ. 1 του άρθρου 7. Το Μ.Α.Ε.Α.Ρ. κοινοποιείται και στις Λιμενικές Αρχές με μέριμνα της ΔΙΠΘΑΠ.
2. Το Μ.Α.Ε.Α.Ρ. επικαιροποιείται με μέριμνα της ΔΙΠΘΑΠ σε περίπτωση μεταβολής των Α.Ε.Α.Ρ. που περιλαμβάνονται σε αυτό ή όποτε επέρχεται ουσιώδης μεταβολή στα στοιχεία των Α.Ε.Α.Ρ. σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10.
3. Με μέριμνα της ΔΙΠΘΑΠ αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ και του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., οι Α.Ε.Α.Ρ. ανά Κατηγορία.
1. Οι Α.Ε.Α.Ρ. υπόκεινται, κατά περίπτωση, στις κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 13 του ν. 743/1977 (Α’ 319), όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998 (Α’ 58), ανεξάρτητα από τις κυρώσεις που προβλέπονται από άλλες διατάξεις.
2. Οι διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται από την πλησιέστερη προς την έδρα της Α.Ε.Α.Ρ. Λιμενική Αρχή σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 743/1977 (Α’ 319), όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ 55/1998 (Α’ 58).
3. Οι Βεβαιώσεις Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων των Α.Ε.Α.Ρ. δύναται να ανακαλούνται προσωρινά ή οριστικά, αζημίως για το Δημόσιο, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ελέγχου ή της οικείας Λιμενικής Αρχής και αιτιολογημένης έκθεσης από τη ΔΙΠΘΑΠ, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 11 του ν. 743/1977 (Α’ 319), όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998 (Α’ 58).
4. Για την έκδοση της απόφασης ανάκλησης τηρείται η διαδικασία της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 21 παρ. 2 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).
5. Κατά της απόφασης ανάκλησης επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999 - Α’ 97).
1. Παρέχεται δυνατότητα εξ αποστάσεως πληρωμής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, χρηματικών ποσών ανά φορέα, με κατάθεση ξεχωριστών ποσών σε λογαριασμούς τράπεζας ή Κωδικούς Αριθμούς Εσόδων (ΚΑΕ), οι οποίοι θα υποδεικνύονται κάθε φορά από το ηλεκτρονικό Ε.Κ.Ε. (Ε.Κ.Ε.-EUGO) ή τα φυσικά Ε.Κ.Ε. Τα αποδεικτικά κατάθεσης πρέπει να έχουν αναγραμμένο το ονοματεπώνυμο του αιτούντος. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης, τα αποδεικτικά κατάθεσης, καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, υποβάλλονται σε ψηφιοποιημένη μορφή.
2. Όλα τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά πρέπει να είναι συντεταγμένα στην ελληνική γλώσσα. Πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή συνοδεύονται από απλή μετάφραση στην ελληνική γλώσσα. Εάν σε κάποια χώρα δεν εκδίδονται τα απαιτούμενα ισοδύναμα δικαιολογητικά/πιστοποιητικά ή αυτά δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις, αντικαθίστανται από υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου, η οποία γίνεται ενώπιον διοικητικής αρχής ή από ένορκη βεβαίωση ενώπιον συμβολαιογράφου ή δικαστικής αρχής. Τα έγγραφα τα οποία εκδίδονται σύμφωνα με τα ανωτέρω, δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν μετά την πάροδο τριών μηνών από την ημερομηνία εκδόσεώς τους.
1. Για τις δραστηριοποιούμενες επιχειρήσεις στον τομέα αντιμετώπισης της ρύπανσης της θάλασσας, παρέχεται χρονικό διάστημα συμμόρφωσης διάρκειας δώδεκα (12) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης της Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων τους.
2. Μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, απαγορεύεται η δραστηριοποίηση σε περιστατικά αντιμετώπισης της ρύπανσης της θάλασσας από πετρελαιοειδή επιχειρήσεων που δεν έχουν εφοδιαστεί με την προβλεπόμενη Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων.
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα ακόλουθα παραρτήματα:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Ελάχιστα επίπεδα απαιτούμενου εξοπλισμού και μέσων Α.Ε.Α.Ρ Κατηγορίας Α
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: Ελάχιστα επίπεδα απαιτούμενου εξοπλισμού και μέσων Α.Ε.Α.Ρ Κατηγορίας Α
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ: Υπόδειγμα Αίτησης-Αναγγελίας Λειτουργίας Αναγνωρισμένης Επιχείρησης Αντιμετώπισης Ρύπανσης
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ: Υπόδειγμα Βεβαίωσης Υποβολής Αιτήματος
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε: Υπόδειγμα Βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων Λειτουργίας Αναγνωρισμένης Επιχείρησης Αντιμετώπισης Ρύπανσης
Η ισχύς της απόφασης αρχίζει με τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 15 Μαΐου 2023
Ο Υπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ