Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 158Α_2016 | 466.6 KB |
2 Στην παράγραφο 1.1, η ημερομηνία "1η Ιουλίου 2002" αντικαθίσταται από την ημερομηνία "1η Ιουλίου 2012"
3 Στην παράγραφο 1.2.2, η ημερομηνία "1η Ιουλίου 2002" αντικαθίσταται από την ημερομηνία "1η Ιουλίου 2012"
4 Η υφιστάμενη παράγραφος 2.1 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
"2.1 Εκτός αν ρητώς προβλέπεται διαφορετικά, για πλοία κατασκευασμένα πριν την 1η Ιουλίου 2012, η Αρχή πρέπει να εξασφαλίζει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις που εφαρμόζονται βάσει του Κεφαλαίου 11-2 της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα,1974, όπως έχει τροποποιηθεί με τις αποφάσεις MSC.1 (XLV), MSC.6 (48), MSC.13 (57), MSC.22 (59), MSC.24 (60), MSC.27 (61), MSC.31 (63), MSC.57 (67), MSC.99 (73), MSC.134 (76), MSC.194 (80), MSC.201 (81), MSC.216 (82), MSC.256 (84), MSC.269 (85) και MSC.291 (87).
5 Στην παράγραφο 3.1, η ημερομηνία "1η Ιουλίου 2002" αντικαθίσταται από την ημερομηνία "1η Ιουλίου 2012"
6 Στην παράγραφο 3.2, η ημερομηνία "1η Ιουλίου 2002" αντικαθίσταται από την ημερομηνία "1η Ιουλίου 2012"
Κανονισμός 3- Ορισμοί
7 Η υφιστάμενη παράγραφος 23 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
"23 Κώδικας Διαδικασιών Δοκιμής Πυρός σημαίνει τον Διεθνή Κώδικά για την Εφαρμογή των Διαδικασιών Δοκιμής Πυρός, 2010 (2010 FTP CODE) όπως υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού με την Απόφαση MSC.307(88), όπως μπορεί να τροποποιείται από τον Οργανισμό, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι τροποποιήσεις υιοθετούνται, τίθενται σε ισχύ και μπαίνουν σε εφαρμογή σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης που αφορά στις διαδικασίες τροποποιήσεων που εφαρμόζονται στο Παράρτημα πλην του Κεφαλαίου Ι."
1 Στην παράγραφο 4.1, στο τέλος της υποπαραγράφου .1, η λέξη "και" διαγράφεται στο τέλος της υποπαραγράφου .2.2, η τελεία "." αντικαθίσταται από τη λέξη "' και" και η ακόλουθη νέα υποπαράγραφος .3 προστίθεται μετά την υπάρχουσα υποπαράγραφο .2.2:
".3 κλειστοί χώροι που περιέχουν αποτεφρωτές"
9 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 9 προστίθεται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 8:
11 9 Το σύστημα αυτόματου εντοπισμού (AIS) πρέπει να υπόκειται σε ετήσια δοκιμή. Η δοκιμή πρέπει να διεξάγεται από έναν εγκεκριμένο επιθεωρητή ή από μια εγκεκριμένη εγκατάσταση δοκιμών ή υπηρεσιών. Η δοκιμή πρέπει να επιβεβαιώνει το σωστό προγραμματισμό των στατικών πληροφοριών του πλοίου, την σωστή ανταλλαγή δεδομένων με τους συνδεδεμένους αισθητήρες καθώς και να επιβεβαιώνει την απόδοση του ασυρμάτου μέσω μέτρησης ραδιοσυχνότητας και δοκιμής ζωντανής μετάδοσης χρησιμοποιώντας π.χ. μια Υπηρεσία Κυκλοφορίας Πλοίων (VTS). Αντίγραφο της έκθεσης δοκιμής πρέπει να κρατείται επί του πλοίου."
10 Το υφιστάμενο κείμενο του κανονισμού 23 αντικαθίσταται από το ακόλουθο:
1 Εφαρμογή
1.1 Πλοία που εκτελούν πλόες κατά τη διάρκεια των οποίων μπορεί να απασχοληθούν πλοηγοί πρέπει να διαθέτουν διατάξεις μεταφοράς πλοηγού.
1.2 Ο εξοπλισμός και οι διατάξεις για μεταφορά πλοηγού που εγκαθίστανται1 την ή μετά την 01 Ιουλίου 2012 πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αυτού του κανονισμού, και πρέπει να λαμβάνονται δεόντως υπόψη τα πρότυπα που υιοθετήθηκαν από τον Οργανισμό2.
1.3 Εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά, ο εξοπλισμός και οι διατάξεις για μεταφορά πλοηγού που διατίθενται στα πλοία πριν την 01η Ιουλίου 2012 πρέπει τουλάχιστον να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις των κανονισμών 173 ή 23 ,ανάλογα με την περίπτωση, της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα,1974, που ήταν σε ισχύ πριν από την ημερομηνία αυτή, και πρέπει να λαμβάνονται δεόντως υπόψη τα πρότυπα που υιοθετήθηκαν από τον Οργανισμό πριν από την ημερομηνία αυτή .
1.4 Ο εξοπλισμός και οι διατάξεις για μεταφορά πλοηγού που εγκαθίστανται την ή μετά την 01η Ιουλίου 2012, σε αντικατάσταση εξοπλισμού και διατάξεων που διατίθεντο σε πλοία πριν από την 01η Ιουλίου 2012 πρέπει, όσο είναι εύλογο και εφικτό, να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αυτού του κανονισμού.
1.5 Όσον αφορά στα πλοία που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 01η Ιανουαρίου 1994, η παράγραφος 5 πρέπει να εφαρμόζεται όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση4 την ή μετά την 01η Ιουλίου 2012.
1.6 Η παράγραφος 6 εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία.
2 Γενικά
2.1 Όλες οι διατάξεις που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πλοηγού πρέπει επαρκώς να ικανοποιούν το σκοπό τους δίδοντας τη δυνατότητα στους πλοηγούς να επιβιβαστούν και αποβιβαστούν με ασφάλεια. Τα μέσα πρέπει να διατηρούνται καθαρά, κατάλληλα συντηρημένα και στοιβαγμένα και πρέπει να επιθεωρούνται τακτικά ώστε να διασφαλίζεται ότι είναι ασφαλή προς χρήση. Αυτά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αποβίβαση και επιβίβαση προσωπικού.
2.2 Ο εξαρτισμός των διατάξεων μεταφοράς πλοηγού και η επιβίβαση του πλοηγού πρέπει να επιβλέπεται από έναν υπεύθυνο αξιωματικό ο οποίος πρέπει να διαθέτει μέσα επικοινωνίας με τη γέφυρα του πλοίου και ο οποίος επίσης πρέπει να μεριμνά για τη συνοδεία του πλοηγού μέσω ασφαλούς διαδρομής προς και από τη γέφυρα του πλοίου. Το προσωπικό που απασχολείται με τον εξαρτισμό και τη λειτουργία οποιοδήποτε μηχανικού εξοπλισμού πρέπει να λαμβάνει οδηγίες για τις ασφαλείς διαδικασίες που θα υιοθετούνται και ο εξοπλισμός πρέπει να δοκιμάζεται πριν τη χρήση.
2.3 Η κλίμακα του πλοηγού πρέπει να είναι πιστοποιημένη από το κατασκευαστή για τη συμμόρφωση της με αυτόν τον κανονισμό ή με ένα διεθνές πρότυπο αποδεκτό από τον Οργανισμό5. Οι κλίμακες πρέπει να επιθεωρούνται σύμφωνα με τους κανονισμούς Ι/6,7 και 8.
2.4 Όλες οι κλίμακες πλοηγού που χρησιμοποιούνται για μεταφορά πλοηγού πρέπει να καθορίζονται σαφώς με πινακίδες ή άλλη μόνιμη σήμανση ώστε να είναι δυνατή η αναγνώριση κάθε μέσου για τους σκοπούς της επιθεώρησης, του ελέγχου και της διατήρησης αρχείων. Ένα αρχείο με την ημερομηνία που η καθορισμένη κλίμακα τίθεται σε λειτουργία και οποιεσδήποτε επισκευές επέρχονται πρέπει να κρατείται επί του πλοίου.
2.5 Η αναφορά σε αυτόν τον κανονισμό σε κλίμακα ενδιαίτησης περιλαμβάνει μια επικλινή κλίμακα που χρησιμοποιείται ως μέρος των διατάξεων μεταφοράς πλοηγού.
3 Διατάξεις μεταφοράς
3.1 Διατάξεις πρέπει να διατίθενται ώστε να είναι δυνατή η ασφαλής επιβίβαση και αποβίβαση του πλοηγού από καθεμιά πλευρά του πλοίου.
3.2 Σε όλα τα πλοία, όπου η απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι το σημείο εισόδου σε, ή εξόδου από το πλοίο υπερβαίνει τα εννέα (9) μέτρα, και όταν οι πλοηγοί πρόκειται να επιβιβασθούν και να αποβιβασθούν μέσω της κλίμακας ενδιαίτησης6 , ή άλλα εξίσου ασφαλή και άνετα μέσα σε συνδυασμό με κλίμακα πλοηγού, το πλοίο πρέπει να φέρει τέτοιο εξοπλισμό σε κάθε πλευρά, εκτός εάν ο εξοπλισμός έχει τη δυνατότητα να μεταφέρεται για χρήση σε καθεμία πλευρά.
3.3 Ασφαλής και άνετη πρόσβαση στο, και έξοδος από το, πλοίο πρέπει να διατίθεται είτε μέσω:
.1 μίας κλίμακας πλοηγού που απαιτεί αναρρίχηση όχι λιγότερο από 1.5μέτρα και όχι περισσότερο από 9μέτρα επάνω από την επιφάνεια της θάλασσας τοποθετημένη και ασφαλισμένη έτσι ώστε:
1· να είναι μακριά από τυχόν απορρίψεις από το πλοίο·
2· να είναι εντός του μήκους παράλληλου τμήματος του πλοίου και όσο είναι πρακτικά εφικτό, εντός περιοχής μισού μήκους πλοίου στο μέσο του πλοίου
3· κάθε βαθμίδα να εφάπτεται σταθερά στη πλευρά του πλοίου. όπου κατασκευαστικά χαρακτηριστικά, όπως, προστατευτικές ταινίες-ζωνάρια, παρεμποδίζουν την εφαρμογή αυτής της πρόβλεψης, πρέπει να πραγματοποιούνται ειδικές διατάξεις, οι οποίες θα ικανοποιούν την Αρχή, ώστε να εξασφαλιστεί ότι τα άτομα μπορούν να επιβιβάζονται και αποβιβάζονται με ασφάλεια.
4· το ενιαίο μήκος της κλίμακας πλοηγού να μπορεί να φτάνει το νερό από το σημείο εισόδου προς, ή εξόδου από, το πλοίο και λαμβάνοντας δεόντως υπόψη όλες τις συνθήκες φόρτωσης και διαγωγής του πλοίου, και για αντίθετη κλίση 15 μοιρών . το ισχυρό σημείο ασφάλισης, οι αλυσίδες και τα σχοινιά ασφάλισης πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσο ισχυρά όσο τα πλευρικά σχοινιά. ή
.2 μιας κλίμακας ενδιαίτησης σε συνδυασμό με την κλίμακα πλοηγού (π.χ. ένας συνδυασμός διατάξεων), ή άλλα εξίσου ασφαλή και άνετα μέσα, όποτε η απόσταση από την επιφάνεια του νερού μέχρι το σημείο εισόδου στο πλοίο είναι μεγαλύτερη από 9 μέτρα. Η κλίμακα ενδιαίτησης πρέπει να είναι τοποθετημένη με κατεύθυνση προς την πρύμνη. Όταν χρησιμοποιείται, πρέπει να διατίθενται μέσα για την ασφάλιση της κατώτερης πλατφόρμας της κλίμακας ενδιαίτησης στη πλευρά του πλοίου έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι το κατώτερο άκρο της κλίμακας ενδιαίτησης και η κατώτερη πλατφόρμα συγκρατούνται σταθερά στη πλευρά του πλοίου εντός του μήκους παράλληλου τμήματος του πλοίου και, όσο είναι πρακτικά εφικτό, εντός περιοχής μισού μήκους πλοίου στο μέσο του πλοίου και μακριά απ' όλες τις απορρίψεις.
1. όταν χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός διατάξεων για πρόσβαση πλοηγού, πρέπει να διατίθενται μέσα για την ασφάλιση της κλίμακας πλοηγού και των χειραγωγών σχοινιών στη πλευρά του πλοίου σε σημείο με ονομαστική απόσταση 1.5 μέτρα επάνω από την κατώτερη πλατφόρμα της κλίμακας ενδιαίτησης. Στην περίπτωση ενός συνδυασμού διατάξεων με χρήση μιας κλίμακας ενδιαίτησης με μία καταπακτή στη κατώτατη πλατφόρμα (π.χ. πλατφόρμα επιβίβασης), η κλίμακα πλοηγού και τα χειραγωγά σχοινιά πρέπει να είναι εξαρτημένα μέσω της καταπακτής εκτεινόμενα πάνω από την πλατφόρμα μέχρι το ύψος της κουπαστής.
4. Πρόσβαση στο κατάστρωμα του πλοίου.
Πρέπει να διατίθενται μέσα ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής, άνετη και απρόσκοπτη διέλευση κάθε ατόμου που επιβιβάζεται σε, ή αποβιβάζεται από, το πλοίο μεταξύ της κορυφής της κλίμακας πλοηγού ή οποιασδήποτε κλίμακας ενδιαίτησης ή άλλου μέσου, και του καταστρώματος του πλοίου. Όπου τέτοια διέλευση γίνεται μέσω:
.1 μίας εισόδου στα ρέλια ή παραπέτο, πρέπει να διατίθενται επαρκείς χειρολαβές ·
.2 μίας κλίμακας παραπέτου, πρέπει να τοποθετούνται δύο στηρίγματα χειρολαβής σταθερά ασφαλισμένα στη δομή του πλοίου στις ή κοντά στις βάσεις τους και σε ψηλότερα σημεία. Η κλίμακα παραπέτου πρέπει να είναι ασφαλώς προσαρτημένη στο πλοίο για την αποφυγή ανατροπής.
5 Πλευρικές Θύρες.
Πλευρικές θύρες που χρησιμοποιούνται για μεταφορά πλοηγού δεν πρέπει να ανοίγουν προς τα έξω.
6 Μηχανικοί Ανυψωτήρες Πλοηγού.
Μηχανικοί ανυψωτήρες πλοηγού δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται.
7 Συναφής Εξοπλισμός.
7.1 Ο ακόλουθος συναφής εξοπλισμός πρέπει να διατηρείται κοντά έτοιμος προς άμεση χρήση όταν μεταφέρονται άτομα:
.1 δύο χειραγωγά σχοινιά διαμέτρου όχι μικρότερης από 28 χιλιοστά και όχι μεγαλύτερης από 32 χιλιοστά κατάλληλα ασφαλισμένα στο πλοίο αν απαιτούνται από τον πλοηγό . τα χειραγωγά σχοινιά πρέπει να είναι στερεωμένα στην άκρη του σχοινιού στο στερεωμένο στο κατάστρωμα κυκλικό έλασμα και πρέπει να είναι έτοιμα προς χρήση όταν ο πλοηγός αποβιβάζεται, ή μετά από αίτημα του πλοηγού που πλησιάζει να επιβιβαστεί (τα χειραγωγά σχοινιά πρέπει να φτάνουν στο ύψος των στηριγμάτων ή των παραπέτων στο σημείο πρόσβασης στο κατάστρωμα πριν καταλήξουν στο κυκλικό έλασμα στο κατάστρωμα).
.2 ένα κυκλικό σωσίβιο εφοδιασμένο με αυταναφλέξιμο φως.
.3 ένα ορμίδιο.
7.2 Όταν απαιτείται από την παραπάνω παράγραφο 4, πρέπει να διατίθενται στηρίγματα και κλίμακες παραπέτου.
8 Φωτισμός.
Επαρκής φωτισμός πρέπει να διατίθεται ώστε να φωταγωγούνται οι διατάξεις μεταφοράς στη πλευρά του πλοίου και στη θέση του καταστρώματος όπου ένα άτομο επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται.
1.Γίνεται μνεία στην Ενοποιημένη Ερμηνεία του Κανονισμού V/23 της SOLAS (MSC.1/Circ.1375).
2.Γίνεται μνεία στην Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για τις Διατάξεις μεταφοράς πλοηγού, που πρόκειται να υιοθετηθεί από τον Οργανισμό.
3.Γίνεται μνεία στην απόφαση MSC.99 (73), αναριθμώντας τον κανονισμό 17 σε κανονισμό 23, η οποία μπήκε σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου 2002.
4.Γίνεται μνεία στην Ενοποιημένη Ερμηνεία του όρου "πρώτη επιθεώρηση" που μνημονεύεται στους Κανονισμούς της SOLAS (MSC.1/Circ.1290).
5.Γίνεται μνεία στις συστάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης, συγκεκριμένα στην έκδοση ISO 799:2004, Ships and marine technology-Pilot ladders.
6 Γίνεται μνεία στον Κανονισμό 11-1/3-9 για τα Μέσα επιβίβασης σε και αποβίβασης από πλοία, που υιοθετήθηκε με την απόφαση MSC.256(84), μαζί με τις συναφείς Οδηγίες (MSC·1/Circ·1331)·
Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του Ν.Δ. 187/73 (261 Α').
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευσή και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.