Π.Δ. 86/2016 (ΦΕΚ 154/Α` 25.8.2016)

Νομοθέτημα
Π.Δ. 86/2016
Φ.Ε.Κ.
154/Α` 25.8.2016
Κύρωση των τροποποιήσεων της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, 1974» (SOLAS), η οποία κυρώθηκε με το Νόμο 1045/1980 (Α΄ 95), ως αυτές υιοθετήθηκαν την 27η Μαΐου 1999 με την απόφαση MSC 87 (71) της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)
Σχετικά Κείμενα
Συνημμένο Μέγεθος
ΦΕΚ 154Α_2016 577.09 KB

1. Τις διατάξεις: 
α) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Νόμου 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφαλείας της Ανθρώπινης Ζωής εν Θαλάσση 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α΄ 95), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο πέμπτο του Ν. 2208/1994 (Α΄ 71)
β) του Ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει, 
γ) της παραγράφου 3α του άρθρου 20 του Π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170), 
δ) του άρθρου 2 του Π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων . Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας,Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄ 114), 
ε) του Π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 116), 
στ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄ 98). 
1. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. 
2. Την αριθμ. 103/2016 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Υπουργού Εξωτερικών. 

1. Στη Διεθνή Σύμβαση «περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974, (ΠΑΑΖΕΘ-SOLAS' 74)», που κυρώθηκε με το Ν. 1045/1980 (Α΄ 95), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προστίθενται και κυρώνονται οι τροποποιήσεις του Κεφαλαίου VII αυτής, όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 27.05.1999 από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφαλείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με την απόφαση MSC.87 (71) . 
2. Το κείμενο της Απόφασης MSC. 87(71)/27.05.1999 παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην Ελληνική γλώσσα συνημμένα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β» αντίστοιχα στο παρόν διάταγμα. 
3. Σε περίπτωση ύπαρξης διαφορών, μεταξύ του Αγγλικού και του Ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων οι οποίες κυρώνονται με το παρόν διάταγμα, κατισχύει το Αγγλικό. 

1. Η ακόλουθη πρόταση προστίθεται στο τέλος της υφιστάμενης παραγράφου 3 του κανονισμού 1:

«Επιπροσθέτως, οι απαιτήσεις του Μέρους Δ πρέπει να εφαρμόζονται κατά τη μεταφορά Πυρηνικού Ακτινοβολημένου Καυσίμου (ΠΑΚ) ως φορτίο, όπως καθορίζεται στον κανονισμό 14.2». 
2. Το ακόλουθο νέο ΜΕΡΟΣ Δ προστίθεται μετά το υφιστάμενο ΜΕΡΟΣ Γ: 

Μέρος Δ: Ειδικές απαιτήσεις για τη μεταφορά συσκευασμένου πυρηνικού ακτινοβολημένου καυσίμου, πλουτωνίου και υψηλού επιπέδου ραδιενεργών αποβλήτων επί πλοίων 

Για το σκοπό του μέρους αυτού, εκτός αν ρητώς ορίζεται διαφορετικά: 
1.  Κώδικας ΠΑΚ θεωρείται ο Διεθνής Κώδικας για την ασφαλή μεταφορά συσκευασμένου Πυρηνικού Ακτινοβολημένου Καυσίμου, Πλουτωνίου και υψηλού επίπεδου ραδιενεργών αποβλήτων επί πλοίων, ο οποίος υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού με την Απόφαση MSC. 87(71), όπως δύναται να τροποποιείται από τον Οργανισμό, υπό την προϋπόθεση ότι τέτοιες τροποποιήσεις υιοθετούνται, τίθενται σε ισχύ και εφαρμόζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης αναφορικά με τις εφαρμοζόμενες διαδικασίες τροποποίησης στο παράρτημα εκτός του Κεφαλαίου Ι. 
2. Φορτίο ΠΑΚ θεωρείται το συσκευασμένο Πυρηνικό Ακτινοβολημένο Καύσιμο, Πλουτώνιο και τα υψηλού επιπέδου ραδιενεργά απόβλητα τα οποία μεταφέρονται ως φορτίο σύμφωνα με την Κλάση 7 του Διεθνή Ναυτιλιακού Κώδικα Επικινδύνων Ειδών (IMDG Code), κατάλογο 10, 11, 12 ή 13. 
3. Πυρηνικό Ακτινοβολημένο Καύσιμο θεωρείται το υλικό το οποίο περιέχει ουράνιο, θόριο και/ή ισότοπα πλουτωνίου τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί για να διατηρήσουν μία αυτοσυντηρούμενη αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση. 
4. Πλουτώνιο θεωρείται το προκύπτον μείγμα των ισοτόπων του υλικού το οποίο εξάγεται από το πυρηνικό ακτινοβολημένο καύσιμο μετά από επανεπεξεργασία. 
5. Υψηλού επιπέδου ραδιενεργά απόβλητα θεωρούνται τα υγρά απόβλητα που εξάγονται κατά τη λειτουργία του πρώτου σταδίου του συστήματος εξαγωγής ή τα συγκεντρωμένα απόβλητα από διάφορα στάδια εξαγωγής, εντός μίας εγκατάστασης για επανεπεξεργασία πυρηνικού ακτινοβολημένου καυσίμου, ή στερεά στα οποία έχουν μετατραπεί τέτοια υγρά απόβλητα. 
6. Κώδικας ΔΝΕΕ θεωρείται ο Διεθνής Ναυτιλιακός Κώδικας Επικινδύνων Ειδών που υιοθετήθηκε από τη Συνέλευση του Οργανισμού με την απόφαση Α.716(17), όπως έχει τροποποιηθεί και δύναται να τροποποιείται από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας. 

1.  Εκτός αν ορίζεται διαφορετικώς στην παράγραφο 2, το παρόν μέρος πρέπει να εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία ανεξαρτήτως της ημερομηνίας κατασκευής και το μέγεθός τους, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών πλοίων μικρότερων των 500 μονάδων (Ο.Χ) που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά φορτίου ΠΑΚ. 
2. Το παρόν μέρος και ο Κώδικας ΠΑΚ δεν εφαρμόζονται σε πολεμικά πλοία, βοηθητικά σκάφη ή άλλα πλοία που ανήκουν κατά κυριότητα ή λειτουργούν για λογαριασμό ενός Συμβαλλόμενου Κράτους και εφόσον, προς το παρόν, χρησιμοποιούνται σε κυβερνητική υπηρεσία που δεν έχει εμπορικούς σκοπούς. Παρόλα αυτά, κάθε Αρχή πρέπει να διασφαλίζει, με την υιοθέτηση κατάλληλων μέτρων τα οποία δεν εμποδίζουν τις λειτουργίες ή τις επιχειρησιακές δυνατότητες αυτών των πλοίων που ανήκουν ή λειτουργούν από αυτή, ότι αυτά τα πλοία που μεταφέρουν φορτία ΠΑΚ ενεργούν με τρόπο που να είναι συμβατός, στο μέτρο που είναι λογικό και πρακτικά δυνατό, με το παρόν μέρος και τον Κώδικα ΠΑΚ. 
3. Τίποτα στο παρόν μέρος ή τον Κώδικα ΠΑΚ δεν πρέπει να θίγει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των κυβερνήσεων σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο καθώς και όποια αναληφθείσα ενέργεια για την επιβολή της συμμόρφωσης πρέπει να είναι σύμφωνη με το διεθνές δίκαιο. 

1. Ένα πλοίο που μεταφέρει φορτίο ΠΑΚ πρέπει να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του Κώδικα ΠΑΚ επί πλέον των άλλων απαιτήσεων των παρόντων κανονισμών και πρέπει να επιθεωρείται και να πιστοποιείται σύμφωνα με τον Κώδικα. 
2. Ένα πλοίο το οποίο φέρει πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 πρέπει να υπόκειται σε έλεγχο σύμφωνα με τους Κανονισμούς Ι/19 και ΧΙ/4. Για το σκοπό αυτό το πιστοποιητικό αυτό πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί σύμφωνα με τους Κανονισμούς Ι/12 ή Ι/13.''. 

Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του Ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α΄/1973)

Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος. 

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2016 
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας 
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Οι Υπουργοί

Εξωτερικών

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ

Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ 


 

Ακολουθήστε μας