Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1275Β_2014 | 354.87 KB |
1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 22 του Ν. 4053/2012 «Ρύθμιση λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 44/Α/7−3−2012).
β. Του άρθρου 28 του Ν.1733/1987 «Μεταφορά τεχνολογίας, εφευρέσεις, τεχνολογική καινοτομία και σύσταση Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας» (ΦΕΚ 171/Α/22−9−1987).
γ. Της υπ’ αριθμ. 17176/14−11−1988 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας «Αρμοδιότητες και λειτουργία του Δ.Σ. της Ε.Ε.Α.Ε.» (ΦΕΚ 832/Β/15−11−1988).
δ. Του π.δ. 404/1993 «Οργανισμός της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.)» (ΦΕΚ 173/Α/5.10.1993).
ε. Των άρθρων 4 και 30 παρ. 2, 3, 9 και 10 του Ν.4070/2012 «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 82/Α/10−4−2012).
στ. Του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 53571/3839/1−9−2000 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Υγείας και Πρόνοιας και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Μέτρα Προφύλαξης του Κοινού από τη Λειτουργία Κεραιών εγκατεστημένων στη ξηρά» (ΦΕΚ 1105/Β/6−9−2000).
ζ. Της υπ’ αριθμ. 2300 ΕΦΑ (493)/6−2−2008 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Τρόπος διενέργειας των μετρήσεων για την τήρηση των ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από κάθε κεραία» (ΦΕΚ 346/Β/3−3−2008).
η. Του π.δ. 118/2013 «Τροποποίηση του π.δ. 85/2012 (Α΄141) − Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως» (ΦΕΚ 152/Α/25−6−2013).
θ. Του π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 153/Α/25−6−2013).
ι. Της υπ’ αριθμ. 329/3−7−2013 (ΦΕΚ 1655/Β/4−7−2013) Κοινής Απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου», όπως ισχύει.
ια. Του π.δ. 293/1999 «Οργανισμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» (ΦΕΚ 263/Α/26−11−1999), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ιβ. Του π.δ. 248/1989 «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας» (ΦΕΚ 116/Α/10.5.1989), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ιγ. Της υπ’ αριθμ. 36755/4927/24−7−2013 (ΦΕΚ 1840/Β/29.7.2013) Απόφασης του Υπουργού και του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής «με εντολή Υπουργού» ή «με εντολή Υφυπουργού» στους: Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και στους Προϊστάμενους Γενικών Διευθύνσεων, Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Προϊσταμένους Τμημάτων του π.δ. 293/99 (Α’263) όπως ισχύει».
ιδ. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ 98/Α/2005).
ιε. Της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν.2366/1995 «Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμών και Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 256/Α/1995), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του ν.2578/1998 (ΦΕΚ 30/Α/1998), την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν.2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α/2000) και το άρθρο 48 του ν.2963/2001 (ΦΕΚ 263/Α/2001). Τα άρθρα 13, 14, 15 και 20 του ν.2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 45/Α/1999), όπως ισχύει. Το άρθρο 21, παρ. 2 του ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α/2011).
2. Την υπ’ αριθμ. 65977/974/Φγ61/12−12−2013 Κοινή Υπουργική Απόφαση «Οργάνωση, εγκατάσταση, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και λειτουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων» (ΦΕΚ 3260/Β/2013, ΑΔΑ: ΒΙ6Μ1−ΞΧ4).
3. Τις αποφάσεις της 212ης/29−6−2012 και της 215ης/8.2.2013 Συνεδρίασης του Δ.Σ. της Ε.Ε.Α.Ε., με τις οποίες το Δ.Σ. της Ε.Ε.Α.Ε. εισηγείται την έκδοση της παρούσας.
4. Τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, εταιρείες και πολίτες κατά τη δημόσια διαβούλευση, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 6 έως 31 Αυγούστου 2012 με το με αρ. πρωτ. 35117/703/3−8−2012 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στον ιστοχώρο «OpenGov.gr», οι οποίες συνεκτιμήθηκαν για τη σύνταξη του τελικού κειμένου της παρούσας.
5. Το υπ’ αριθμ. 1778/13/Φγ61/13−1−2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Πιστοποίησης της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με θέμα «Ειδική Αιτιολόγηση των αλλαγών σε σχέση με την εισήγηση της ΕΕΑΕ για το σχέδιο ΚΥΑ με θέμα “Κανονισμός Λειτουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων”».
6. Το γεγονός ότι για να λειτουργήσει επαρκώς το Δίκτυο του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων, που στόχο έχει τον συνεχή έλεγχο της τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού και την έγκυρη και διαρκή ενημέρωση του, θα πρέπει να εκδοθεί ο Κανονισμός Λειτουργίας του.
7. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Με την παρούσα καθορίζονται:
α) Οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιλογής των φορέων που συνδέονται στο Δίκτυο του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων.
β) Τα κριτήρια επιλογής της θέσης εγκατάστασης ή/και μετεγκατάστασης των σταθμών μέτρησης ανάλογα με τις παρουσιαζόμενες ανάγκες.
γ) Οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία διαχείρισης, επέκτασης και συντήρησης του Δικτύου.
δ) Οι φορείς αξιοποίησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
ε) Η οργάνωση και παρακολούθηση από την Ε.Ε.Α.Ε., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, την Ε.Ε.Τ.Τ. και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, όπως Περιφέρειες, Δήμοι, Πανεπιστήμια, πάροχοι ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, Τ.Ε.Ε., των μετρήσεων των τιμών της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και η δημοσιοποίησή τους.
στ). Η δημοσίευση περιοδικών εκθέσεων από την Ε.Ε.Α.Ε. σχετικά με τα αποτελέσματα των μετρήσεων της τήρησης των ορίων ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
Για τον σκοπό της παρούσας απόφασης, εφαρμόζονται οι ακόλουθοι ορισμοί:
α) αισθητήρας μέτρησης: η μονάδα εισόδου ενός συστήματος μέτρησης, συνήθως ανεξάρτητη μονάδα, που μετατρέπει την μετρούμενη ποσότητα σε μια κατάλληλη τιμή εξόδου.
β) δίκτυο: ένα διασυνδεδεμένο σύστημα σταθμών επεξεργασίας και σταθερών, κινητών και φορητών σταθμών μέτρησης των τιμών της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
γ) ένταση ηλεκτρικού πεδίου (Ε): ένα διανυσματικό μέγεθος που εκφράζει το λόγο της δύναμης που ασκείται σε ένα ηλεκτρικό πεδίο επί ενός ακίνητου στοιχειώδους ηλεκτρικά φορτισμένου σωματιδίου προς το φορτίο αυτό εκφράζεται σε βολτ ανά μέτρο (V/m).
δ) ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία: η ενέργεια που διαδίδεται μέσω του ελευθέρου χώρου με τη μορφή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
ε) ηλεκτρομαγνητικό πεδίο: ο χώρος εντός του οποίου ασκούνται δυνάμεις στα ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια της ύλης. Ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο χαρακτηρίζεται από μια ηλεκτρική συνιστώσα και μια μαγνητική συνιστώσα που σχετίζονται με την δύναμη επί ενός ακίνητου και κινουμένου ηλεκτρικά φορτισμένου σωματιδίου, αντίστοιχα.
στ) κατασκευή κεραίας: το σύστημα των κεραιών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων μετά των κατασκευών στήριξής τους, εξαρτημάτων και παρελκομένων. Τα παθητικά κάτοπτρα ανάκλασης ραδιοσημάτων θεωρούνται επίσης ως κατασκευές κεραίας.
ζ) λόγος έκθεσης: ένας καθαρός αριθμός που χρησιμοποιείται για να σταθμιστεί η επιβάρυνση στην έκθεση του κοινού από διάταξη/διατάξεις που λειτουργούν σε μία σχετικά στενή περιοχή συχνοτήτων (π.χ. στην συχνότητα εκπομπής μιας συγκεκριμένης κεραίας ή στην φασματική περιοχή που χρησιμοποιείται από μια συγκεκριμένη υπηρεσία) σε μία συγκεκριμένη θέση.
η) συνολικός λόγος έκθεσης: το άθροισμα των σχετικών λόγων έκθεσης που προκύπτουν για το ίδιο φυσικό μέγεθος (ηλεκτρικό ή μαγνητικό πεδίο) και την ίδια επίδραση (ηλεκτροδιεγερτική ή θερμική) σε μία θέση μέτρησης μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ο συνολικός λόγος έκθεσης χρησιμοποιείται στην παρούσα απόφαση για να εκτιμηθεί κατά πόσον υπερβαίνονται τα επίπεδα αναφοράς για την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
1. Για τη διαχείριση του Δικτύου συγκροτείται από την Ε.Ε.Α.Ε., Ομάδα Διαχείρισης του Δικτύου (εφεξής Ο.Δ.Δ.).
Η Ο.Δ.Δ. είναι αρμόδια για:
α. το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των αναγκαίων μετρήσεων,
β. τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος στο οποίο καταχωρούνται όλα τα στοιχεία των μετρήσεων και την παρουσίαση των δεδομένων των μετρήσεων στη Δικτυακή Πύλη,
γ. την καλή λειτουργία, τη συντήρηση και την αναβάθμιση, εφόσον απαιτείται, του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού,
δ. την κατάρτιση σε ετήσια βάση του προγράμματος συντηρήσεων και διακριβώσεων του εξοπλισμού του Δικτύου,
ε. τον έλεγχο καλής λειτουργίας με βάση τα αναφερόμενα στη σχετική παράγραφο του Κανονισμού, καθώς και
στ. την αποκατάσταση των βλαβών του μετρητικού εξοπλισμού.
2. Για την εποπτεία του Δικτύου ορίζεται από την Ε.Ε.Α.Ε. και το Υ.Υ.Μ.Δ., η μικτή Ομάδα Εποπτείας του Δικτύου (εφεξής Ο.Ε.Δ.), η οποία είναι αρμόδια για:
α. τη λειτουργία, την επέκταση και την ανάπτυξη του Δικτύου,
β. την επικοινωνία με τους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, με σκοπό την επιλογή των θέσεων εγκατάστασης, ή και μετεγκατάστασης, των σταθερών σταθμών μέτρησης, ανάλογα με τις παρουσιαζόμενες ανάγκες. Οι Δήμοι προτείνουν θέσεις ή πιθανές θέσεις εγκατάστασης των σταθερών σταθμών μέτρησης εντός των ορίων τους, οι οποίες πρέπει να πληρούν τα κριτήρια του Άρθρου 5 του παρόντος Κανονισμού.
3. Κάθε Δήμος ορίζει και γνωστοποιεί υπεύθυνο από το προσωπικό του, για την επικοινωνία με την:
− Ο.Δ.Δ., ο οποίος εκπροσωπεί το Δήμο σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που σχετίζονται με την εύρυθμη και ομαλή καθημερινή λειτουργία των σταθερών και κινητών σταθμών μέτρησης, και με την
− Ο.Ε.Δ., ο οποίος εκπροσωπεί το Δήμο σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που σχετίζονται με τη διευθέτηση των αναγκαίων ενεργειών και διαδικαστικών θεμάτων που άπτονται της αρχικής εγκατάστασης, ή/και μετεγκατάστασης των σταθερών σταθμών μέτρησης.
4. Οι Δήμοι παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια κατά την εγκατάσταση και λειτουργία των σταθμών του Δικτύου και εξασφαλίζουν την ασφάλεια του εξοπλισμού, τη διαρκή και εύκολη πρόσβαση του προσωπικού της Ο.Δ.Δ. σε αυτούς και την παροχή τεχνικών διευκολύνσεων κάθε είδους, όπως την παροχή ρεύματος και δικτυακής διασύνδεσης (όπου αυτό είναι εφικτό). Επίσης μεριμνούν για την ασφαλή στάθμευση των οχημάτων των κινητών σταθμών μέτρησης του Δικτύου.
5. Για τη διεκπεραίωση όλων των πρακτικών θεμάτων που αφορούν την καλή λειτουργία και τη συντήρηση των κινητών σταθμών μέτρησης του Δικτύου, υπεύθυνη είναι η Ε.Ε.Α.Ε. Τα οχήματα των κινητών σταθμών μέτρησης του Δικτύου φέρουν πινακίδες κρατικής υπηρεσίας (ΚΥ).
6. Τα οχήματα των κινητών σταθμών μέτρησης επανδρώνονται με ευθύνη της Ο.Δ.Δ. Με τη λειτουργία των οχημάτων διεκπεραιώνονται αιτήματα των Δήμων και των Περιφερειών, τα οποία υποβάλλονται από τον υπεύθυνο του Δήμου στην Ο.Δ.Δ., η οποία καταρτίζει το πρόγραμμα λειτουργίας των οχημάτων, ανά δίμηνο. Στο πρόγραμμα αυτό λαμβάνονται υπόψη και αιτήματα πολιτών ή φορέων που υποβάλλονται μέσω της Δικτυακής Πύλης του Δικτύου.
Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία επιλογής των φορέων που συνδέονται στο Δίκτυο
1. Το Δίκτυο δύναται να διασυνδεθεί, να λάβει και να επεξεργαστεί στοιχεία και πληροφορίες από άλλα συναφή συστήματα που έχουν ήδη εγκατασταθεί και λειτουργούν. Στο πλαίσιο υλοποίησης του Δικτύου υποστηρίζονται συνεργατικές δράσεις με τους φορείς υλοποίησης των παραπάνω έργων. Τα συστήματα συνεχούς καταμέτρησης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που ήδη υπάρχουν, μπορούν να συμπεριληφθούν στο Δίκτυο μετά από αίτημα των κατόχων τους προς την Ο.Ε.Δ. Τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις που πραγματοποιούνται από τα ανωτέρω συστήματα, δύνανται να δημοσιοποιούνται στη Δικτυακή Πύλη του Δικτύου με ευθύνη του φορέα που διαχειρίζεται το κάθε σύστημα κατόπιν συνεννόησης με την Ο.Ε.Δ.
2. Η αξιοποίηση των υφιστάμενων συναφών συστημάτων και των εγκαταστάσεών τους είναι υποστηρικτική του Δικτύου και λαμβάνεται μέριμνα από την Ο.Ε.Δ. ώστε να εξυπηρετείται σε κάθε περίπτωση, η καλύτερη/ μεγαλύτερη κάλυψη της χώρας. Η δυνατότητα ενσωμάτωσης, η διαλειτουργικότητα και ο τρόπος διασύνδεσης συναφών συστημάτων με το Δίκτυο διερευνώνται και καθορίζονται κατά περίπτωση από την Ο.Ε.Δ. σε συνεργασία με τους φορείς που είναι οι κάτοχοι των συστημάτων αυτών και τα διαχειρίζονται.
Κριτήρια επιλογής της θέσης εγκατάστασης ή/και μετεγκατάστασης των σταθμών μέτρησης
1. Το πλήθος των σταθερών σταθμών μέτρησης που εγκαθίστανται, εξάγεται με κριτήριο την επίτευξη των στόχων του Δικτύου και την κατά το δυνατό μέγιστη και ομοιογενή κάλυψη του Ελληνικού χώρου, στοχεύοντας στις περιοχές με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση κατοίκων και εγκατεστημένων κεραιών. Οι σταθεροί σταθμοί του Δικτύου τοποθετούνται κατά βάση στην οροφή δημόσιων κτιρίων και λαμβάνεται μέριμνα για την ύπαρξη γειτνίασης με χώρους συνάθροισης του κοινού. Οι Δήμοι ή/και οι δημόσιοι φορείς που φιλοξενούν τον εξοπλισμό μέτρησης στις κτιριακές υποδομές τους, παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια κατά την εγκατάσταση και λειτουργία των σταθμών του Δικτύου στις θέσεις αυτές και εξασφαλίζουν την ασφάλεια του εξοπλισμού, τη διαρκή και εύκολη πρόσβαση της Ο.Δ.Δ. σε αυτούς και την παροχή τεχνικών διευκολύνσεων κάθε είδους, όπως την παροχή ρεύματος και δικτυακής διασύνδεσης. Κάθε σταθμός μέτρησης παραμένει εγκατεστημένος σε κάθε θέση για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.
2. Οι χώροι εγκατάστασης είναι εξωτερικοί και βρίσκονται σε όσο το δυνατόν μικρότερες αποστάσεις από γειτνιάζουσες κεραίες εκπομπής αλλά και σε ύψη και θέσεις σε σχέση με αυτές, ώστε η προσπίπτουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία να είναι η μέγιστη. Σε κάθε πιθανή θέση εγκατάστασης των σταθμών μέτρησης πραγματοποιούνται κατ’ αρχήν συχνοεπιλεκτικές μετρήσεις από συνεργεία της Ε.Ε.Α.Ε. ούτως ώστε να προσδιορίζεται το σημείο με τη μέγιστη τιμή ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπου γίνεται και η εγκατάσταση του σταθμού μέτρησης (εφόσον αυτό είναι εφικτό).
Λαμβάνεται υπόψη ότι σε κάθε χώρο μέτρησης είναι πιθανόν να μεταβάλλεται, από θέση σε θέση, εκτός από την ένταση της ακτινοβολίας, και τα φασματικό περιεχόμενο του πεδίου. Επιπλέον δεν πρέπει να υπάρχουν πλησίον των αισθητήρων των σταθμών μεταλλικές
επιφάνειες ή άλλα αγώγιμα αντικείμενα που μπορεί να δημιουργούν ανακλάσεις επηρεάζοντας τις μετρήσεις.
Επίσης, οι σταθμοί μέτρησης, σε κάθε περίπτωση, εγκαθίστανται σε σημεία τα οποία βρίσκονται στο μακρινό πεδίο όλων των γειτονικών σταθερών πηγών ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
Κατόπιν συνεργασίας και συνεννόησης της Ο.Ε.Δ. με τους υπευθύνους των Δήμων, δύναται να τοποθετούνται σταθεροί σταθμοί μέτρησης του Δικτύου επιπροσθέτως των δημοσίων κτιρίων και σε άλλες θέσεις που οι Δήμοι επιθυμούν, όπως κτίρια «ευαίσθητων χρήσεων» − π.χ. σχολεία, γηροκομεία, νοσοκομεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί. Οι Δήμοι παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια κατά την εγκατάσταση και λειτουργία των σταθμών του Δικτύου στις θέσεις αυτές και εξασφαλίζουν την ασφάλεια του εξοπλισμού, τη διαρκή και εύκολη πρόσβαση της Ο.Δ.Δ. σε αυτούς και την παροχή τεχνικών διευκολύνσεων κάθε είδους, όπως την παροχή ρεύματος και δικτυακής διασύνδεσης (όπου αυτό είναι εφικτό).
Οι σταθεροί σταθμοί μέτρησης τοποθετούνται σε θέσεις που προκύπτουν με τα ανωτέρω κριτήρια και κατανέμονται στους Δήμους της χώρας κατ’ αναλογία με το πλήθος των αδειοδοτημένων από την Ε.Ε.Τ.Τ. κεραιών, όπως αυτό προκύπτει από το Εθνικό Μητρώο Κεραιών που τηρεί η Ε.Ε.Τ.Τ. Το πλήθος των εγκατεστημένων ανά περιοχή σταθερών σταθμών μέτρησης καθορίζεται και αναπροσαρμόζεται από την Ο.Ε.Δ. σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ανάγκες, κατ’ αντιστοιχία με το Εθνικό Μητρώο Κεραιών
Οι φορείς αξιοποίησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων του Δικτύου, είναι η Ε.Ε.Α.Ε., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η Ε.Ε.Τ.Τ. και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως Περιφέρειες, Δήμοι, Πανεπιστήμια, πάροχοι ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και το Τ.Ε.Ε.
Ειδικότερα:
Με τη λειτουργία του Δικτύου, επιτυγχάνεται η υποστήριξη του μηχανισμού για τον συνεχή έλεγχο και τον περιορισμό των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων μιας περιοχής στα θεσμοθετημένα όρια έκθεσης του κοινού, προς ενίσχυση του έργου της Ε.Ε.Α.Ε., του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Ε.Ε.Τ.Τ.
Επίσης, παρέχεται διαρκής πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με τη έκθεση τους σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία καθώς και ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες, στις Περιφέρειες, στους Δήμους και το Τ.Ε.Ε.
Οι πάροχοι ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών είναι σε θέση να συλλέξουν άμεσα τα στοιχεία ηλεκτρομαγνητικών πεδίων που απαιτούνται για την αδειοδότηση και εγκατάσταση των κεραιοσυστημάτων τους.
Τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούνται από τους σταθμούς μέτρησης του Δικτύου αναρτώνται σε κατάλληλα διαμορφωμένη ιστοσελίδα με τη μορφή απλών και κατανοητών διαγραμμάτων ανά γεωγραφική περιοχή. Επίσης, παρουσιάζεται η συνολική τιμή πεδίου (απόλυτη τιμή σε V/m και ο συνολικός λόγος έκθεσης). Επίσης, οι θέσεις εγκατάστασης των σταθμών μέτρησης προβάλλονται σε χάρτες απεικόνισης για όλη τη χώρα. Η κάθε θέση εγκατάστασης παρουσιάζεται με φιλικό προς τον επισκέπτη τρόπο μέσω φωτογραφιών και λοιπών πληροφοριών για τη κάθε θέση.
Μέσω της ιστοσελίδας του Δικτύου δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να επωφεληθεί από τις κάτωθι υπηρεσίες:
α. Υπηρεσία Προβολής Μετρήσεων (ιστορικού μετρήσεων, συγκριτικών μετρήσεων και επιτόπου μετρήσεων)
β. Υπηρεσία Υποβολής Αιτήματος Μέτρησης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, Ενστάσεων και Καταγγελιών
γ. Υπηρεσία Άμεσης−Περιοδικής Ενημέρωσης
Επιπλέον, κάθε ενδιαφερόμενος δύναται να εγγράφεται σε υπηρεσία ηλεκτρονικής ενημέρωσης ειδήσεων (newsletter) για μετρήσεις ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας καθώς και ειδήσεων (newsletter) σχετικά με το αντικείμενο των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων γενικότερα, όπως νομοθεσίες κ.τ.λ. Επιπροσθέτως, μέσω μηχανισμών άμεσης ειδοποίησης, θα ενημερώνονται οι αρμόδιοι φορείς (π.χ. Ε.Ε.Α.Ε, Υ.Υ.Μ.Δ., Ε.Ε.Τ.Τ.) αλλά και οι Δήμοι της χώρας, για τις περιπτώσεις εκείνες που οι μετρούμενες τιμές υπερβαίνουν τα όρια έκθεσης του κοινού όπως αυτά ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία.
Η Ε.Ε.Τ.Τ. καθώς επίσης και άλλοι αρμόδιοι ή ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως Περιφέρειες, Δήμοι, Πανεπιστήμια, πάροχοι ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και το Τ.Ε.Ε., κατόπιν αίτησής τους προς
την Ο.Ε.Δ., αποκτούν ειδικά δικαιώματα πρόσβασης στη Δικτυακή Πύλη του Δικτύου, όπως π.χ τη δυνατότητα λήψης των πρωτογενών (αδόμητων) δεδομένων του συνόλου των μετρήσεων καθώς και άλλες σχετικές πληροφορίες.
Κατόπιν ειδικά αιτιολογημένου αιτήματός τους προς την Ο.Ε.Δ., η Ε.Ε.Τ.Τ. και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως Περιφέρειες, Δήμοι, Πανεπιστήμια, πάροχοι ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και το Τ.Ε.Ε. μπορούν να ζητούν την εγκατάσταση ή/και μετεγκατάσταση των σταθερών σταθμών μέτρησης του Δικτύου σε συγκεκριμένες θέσεις, οι οποίες πρέπει πάντως να πληρούν τα κριτήρια του Άρθρου 4 του παρόντος Κανονισμού.
Με μέριμνα της Ε.Ε.Α.Ε. δημοσιεύονται κατ’ έτος τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των μετρήσεων των σταθερών σταθμών μέτρησης του Δικτύου καθώς και των μετρήσεων του συνόλου του μετρητικού εξοπλισμού των οχημάτων. Επίσης με μέριμνα της Ε.Ε.Α.Ε. δημοσιεύονται κατ’ έτος τα αποτελέσματα των επί τόπου περιοδικών συχνοεπιλεκτικών μετρήσεων με άλλο εξοπλισμό στις θέσεις εγκατάστασης των σταθερών σταθμών μέτρησης καθώς και τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούνται στα πλαίσια των αυτεπάγγελτων ελέγχων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 30 του ν.4070/2012.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 14 Μαΐου 2014
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ |
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ |
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ