Καταργήθηκε από :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1111Β_2007 | 338.46 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Του ν. 1558/1985 (Α΄ 137) «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα», όπως αυτός τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το ν. 2081/1992 (Α΄ 154).
β) Του π.δ. 229/1986 (Α΄ 96) «Σύσταση και Οργάνωση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας», του π.δ. 396/1989 (Α΄ 172) «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας», του π.δ. 189/1995 (Α΄ 99) «Συμπλήρωση και τροποποίηση του π.δ. 396/1998».
γ) Του π.δ. 27/1996 (Α΄ 19) «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» και του π.δ. 122/2004 (Α΄ 85) «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού».
δ) Του π.δ. 121/2004 (Α΄ 84) «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών».
ε) Της υπ’ αριθμ. Δ15/Α/Φ19/4040/28.2.2006 (Β΄ 249) κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης Αναστάσιο Νεράντζη.
στ) Του ν. 2077/1992 (Α΄ 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην τελική πράξη».
ζ) Του άρθρου 22 του ν. 2077/1992 (Α΄ 14) «Μέσα και όργανα αναπτυξιακής πολιτικής και άλλες διατάξεις», σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 (περ. ε και κ), 2 και 3 του ν. 1338/1983 (Α΄ 34), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 6 του ν. 1440/1984 (Α΄ 70).
η) Του ν. 1338/1983 (Α΄ 34) «εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου».
θ) Της υπ’ αριθμ. 32803/1308/11.9.1997 (Β΄ 815) απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων με την οποία προσαρμόσθηκε στην Ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 95/16/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης «για την προσέγγιση της νομοθεσίας των κρατών μελών σχετικά με τους ανελκυστήρες».
ι) Της υπ’ αριθμ. οικ 3354/1991 υπουργικής απόφασης «καθορισμός πλαισίου για την αναγνώριση της ικανότητας και την έγκριση φορέων πιστοποίησης ή ελέγχου στον υποχρεωτικό τομέα».
ια) Του β.δ. 37/1923 Δεκεμβρίου 1965/17 Ιανουαρίου 1966 (Α΄ 10) «περί κατασκευής και λειτουργίας ηλεκτροκίνητων ανελκυστήρων».
ιβ) Της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 (Β΄ 1797) περί ασφάλειας της εγκατάστασης και λειτουργίας των ανελκυστήρων.
ιγ) Της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Φ Α΄ 9.2/7543/403/3.5.2007 (Β΄ 696) που τροποποίησε την κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 (Β΄ 1797) περί ασφάλειας της εγκατάστασης και λειτουργίας των ανελκυστήρων.
ιδ) Του ν. 6422/1934 (Α΄ 412) «περί ασκήσεως του επαγγέλματος του μηχανολόγου κλπ», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Το γεγονός ότι με τις ήδη υφιστάμενες ρυθμίσεις επέρχονται σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία των ανελκυστήρων οι οποίες έχουν σημαντικό κόστος, ενώ μπορεί να υπάρξουν δυσκολίες προσαρμογής τεχνικής φύσεως λόγω του μεγάλου αριθμού υφιστάμενων διαφορετικών τύπων κινητήρων ανελκυστήρων.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Στο άρθρο 15 της υπ΄ αριθμ. οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 κοινής υπουργικής απόφασης προστίθεται παράγραφος 7 ως ακολούθως:
«α. Για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και προκειμένου να μην επιβαρύνεται με άεργο ισχύ το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, σε όλες τις λειτουργούσες στη χώρα εγκαταστάσεις ανελκυστήρων πρέπει ο συντελεστής αέργου ισχύος (συνφ) της ηλεκτρικής εγκατάστασης του ανελκυστήρα κατά τη λειτουργία του ανελκυστήρα, να είναι κατ΄ ελάχιστο 0,95.
Στα πλαίσια αυτά, οι ιδιοκτήτες ή οι διαχειριστές ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους, μπορούν προαιρετικά να εγκαταστήσουν αντισταθμιστική διάταξη στην ηλεκτρική εγκατάσταση του ανελκυστήρα τους έτσι ώστε να καλύπτεται η παραπάνω απαίτηση.
β. Σε όλες τους νέους ανελκυστήρες κατά την περίπτωση Ι του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 που τοποθετούνται μετά την 1.7.2008 ο συντελεστής αέργου ισχύος (συνφ) της ηλεκτρικής εγκατάστασης του ανελκυστήρα κατά τη λειτουργία του υποχρεωτικά είναι κατ΄ ελάχιστο 0,95.
Γι αυτό στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις των νέων ανελκυστήρων υποχρεωτικά μετά την παραπάνω ημερομηνία τίθεται αντισταθμιστική διάταξη ώστε να καλύπτεται η παραπάνω απαίτηση.
Οι ιδιοκτήτες ή οι διαχειριστές ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους, υποβάλουν βεβαίωση περί εκπλήρωσης της υποχρέωσης αυτής προς την αρμόδια για την καταχώρηση του ανελκυστήρα Υπηρεσία Ανάπτυξης της οικείας Ν.Α.».
2. Τροποποιούμε την παράγραφο 5. β του άρθρου 15 της κοινής υπουργικής απόφασης οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 (Β΄ 1797) ως εξής:
«Τα υπόλοιπα σημεία 7−17 του Παραρτήματος ΙΙΙ (Πίνακας Β) καθίστανται υποχρεωτικά για κάθε έλεγχο που πραγματοποιείται μετά την πάροδο οκτώ (8) ετών από τη δημοσίευση της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης και στα πλαίσια πραγματοποίησης περιοδικών ελέγχων κατά το άρθρο 10 της παρούσας».
3. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας:
− Καταργούνται το άρθρο 2 της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Φ Α΄ 9.2/7543/403/3.5.2007 (B΄ 696) και
− το σημείο 18 του παραρτήματος ΙΙΙ (Πίνακας Β) της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 (Β΄ 1797).
− Κατά τα λοιπά ισχύει η κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. οικ Φ 9.2/29362/1957/8.12.2005 (Β΄ 1797) περί ασφάλειας της εγκατάστασης και λειτουργίας των ανελκυστήρων, όπως τροποποιήθηκε με την κοινή υπουργική απόφαση Φ Α΄ 9.2/7543/403/3.5.2007 (Β΄ 696).
Από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκύπτει δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 29 Ιουνίου 2007
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ |
ΥΦΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ