Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 2382Β_2015 | 366.24 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του Ν. 1269/1982 (Α΄/89), με τον οποίο κυρώθηκε η Διεθνής Σύμβαση ˝πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία, 1973 και του Πρωτοκόλλου του 1978˝ MARPOL 73/78, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο δεύτερο του Ν. 3104/03 (Α΄/28),
β) του Π.δ. 27/2007 (Α΄/19) ˝Αποδοχή τροποποιήσεων στα Παραρτήματα του Πρωτοκόλλου του 1978 αναφορικά με τη διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, 1973 (Αναθεωρημένα Παραρτήματα Ι και II της Δ.Σ. MARPOL 73/78)˝,
γ) της κοινής υπουργικής απόφασης 531.4−3/2012/19−01−2012 (Β΄/186) ˝Αποδοχή τροποποιήσεων στο Παράρτημα Ι του Πρωτοκόλλου του 1978 σχετικά με την Διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της Ρύπανσης από πλοία, 1973 (Προσθήκη νέου κεφαλαίου 9 στο Παράρτημα Ι της Δ.Σ. MARPOL)˝,
δ) του Ν. 3922/2011 ˝Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις˝ (Α΄/35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
ε) του άρθρου 90 του ˝Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα˝ που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄/98),
στ) της κοινής υπουργικής απόφασης 531.4−3/2013/3052 ˝Μεταβίβαση αρμοδιότητος έκδοσης αποφάσεων στους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου˝ (Β΄/1957),
ζ) του Άρθρου 24 παρ. 4.(β) του Π.δ. 103/2014 ˝Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου˝ (Α΄/170),
η) του Άρθρου 2 του Π.δ. 70/2015 ˝Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής˝ (Α΄/114),
θ) του Π.δ. 73/2015 ˝Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών˝ (Α΄/116),
ι) της υπ’ αριθμ. 2901.01/26812/2015/07−10−2015 απόφασης ˝Διορισμός Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής˝ (ΥΟΔΔ 719).
2. Την απόφαση MEPC.266(68) της 15ης Μαΐου 2015 της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ˝Τροποποιήσεις στο Παράρτημα της Διεθνούς Σύμβασης για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο του 1978 που σχετίζεται με αυτή− Τροποποιήσεις στο κανονισμό 12 του Παραρτήματος Ι της Δ.Σ. MARPOL˝.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Οι παράγραφοι 1 έως 4 του κανονισμού 12 αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
“1 Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, ο κανονισμός αυτός εφαρμόζεται σε κάθε πλοίο ολικής χωρητικότητας 400 και άνω εκτός της παραγράφου 3.5 αυτού του κανονισμού η οποία είναι αναγκαία να εφαρμόζεται, όσο το δυνατόν αυτό είναι λογικό και πρακτικό, σε πλοία που έχουν παραδοθεί την ή πριν την 31η Δεκεμβρίου 1979, όπως ορίζεται στον κανονισμό 1.28.1.
2 Κατάλοιπα πετρελαίου (ιλύς) μπορούν να διατίθενται απευθείας από τις δεξαμενές καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος) σε ευκολίες υποδοχής μέσω της προτύπου σύνδεσης εκροής που αναφέρεται στον κανονισμό 13, ή σε οποιοδήποτε άλλο εγκεκριμένο μέσο διάθεσης καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος), όπως σε ένα αποτεφρωτήρα, βοηθητικό καυστήρα κατάλληλο για την καύση καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος) ή σε οποιοδήποτε άλλο αποδεκτό μέσο το οποίο θα έχει σημειωθεί στο πεδίο 3.2 του Συμπληρώματος στο Διεθνές Πιστοποιητικό Πρόληψης Ρύπανσης από Πετρέλαιο Τύπος Α ή Β.
3 Η δεξαμενή (Οι δεξαμενές) καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος) θα διατίθενται και:
1. θα έχουν επαρκή χωρητικότητα, λαμβάνοντας υπόψη το είδος των μηχανημάτων και το μήκος του ταξιδίου, για να παραλάβουν τα κατάλοιπα πετρελαίου (ιλύς) που δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν διαφορετικά σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού του Παραρτήματος,
2. θα διατίθενται με καθορισμένη αντλία ικανή να κάνει αναρρόφηση από τη(τις) δεξαμενή(ες) καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος) για διάθεση των καταλοίπων πετρελαίου (ιλύος) με μέσα που περιγράφονται στο κανονισμό 12.2,
3. δε θα έχουν συνδέσεις εκροής προς το σύστημα υδροσυλλεκτών, τις δεξαμενές συγκράτησης σεντινόνερων, τα δάπεδα κυτών ή τους διαχωριστές πετρελαίου – νερού εκτός του ότι:
.1 οι δεξαμενές μπορεί να διαθέτουν αποστραγγίσεις, με αυτό−κλειόμενες βαλβίδες χειροκίνητης λειτουργίας και διατάξεις για επακόλουθη οπτική παρακολούθηση του ύδατος που έχει καθιζάνει, οι οποίες οδηγούν σε δεξαμενή συγκράτησης σεντινόνερων ή σε φρεάτιο υδροσυλλέκτη ή σε εναλλακτική διάταξη, με την προϋπόθεση ότι αυτή η διάταξη δε συνδέεται απευθείας με το σύστημα σωληνώσεων απόρριψης των υδροσυλλεκτών και
.2 οι σωληνώσεις απόρριψης της δεξαμενής καταλοίπων και του υδροσυλλέκτη είναι δυνατόν να συνδέονται με μια κοινή σωλήνωση η οποία οδηγεί στο πρότυπο σύνδεσμο απόρριψης που αναφέρεται στο κανονισμό 13, η σύνδεση των δύο συστημάτων με τη πιθανή κοινή σωλήνωση που οδηγεί στο πρότυπο σύνδεσμο απόρριψης που αναφέρεται στο κανονισμό 13 δεν θα επιτρέπει τη μεταφορά ιλύος στο σύστημα των υδροσυλλεκτών.
4. δε θα είναι διατεταγμένες με τυχόν σωληνώσεις που έχουν άμεση σύνδεση με τη θάλασσα, παρά μόνο με τον πρότυπο σύνδεσμο απόρριψης που αναφέρεται στο κανονισμό 13 και
5. θα είναι σχεδιασμένες και κατασκευασμένες ώστε να διευκολύνουν στο καθάρισμά τους και στην εκφόρτωση των καταλοίπων σε ευκολίες υποδοχής.
4 Πλοία τα οποία έχουν κατασκευαστεί πριν την 1η Ιανουαρίου 2017 θα είναι προετοιμασμένα να συμμορφωθούν με τη παράγραφο 3.3. αυτού του κανονισμού μέχρι την πρώτη επιθεώρηση ανανέωσης η οποία θα λάβει χώρα την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2017.˝
Η παρούσα απόφαση τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2017.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 2 Νοεμβρίου 2015
Οι Γενικοί Γραμματείς των Υπουργείων
Εξωτερικών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ |