Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 4792Β_2018 | 435.5 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου τέταρτου του ν. 2208/1994 "Κύρωση του Πρωτοκόλλου 1988 που αναφέρεται στη Διεθνή Σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα 1974" (Α΄ 71),όπως ισχύει,
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει,
γ) του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α'160),δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για τηνΚυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ.63/2005 (Α' 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ' αριθμ. 2811.8/70519/2018/ 26-09-2018 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
1. Κυρώνονται οι τροποποιήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του Διεθνούς Κώδικα Σωστικών Μέσων (LSA CODE), όπως αυτός έγινε αποδεκτός με την υπ'αριθμ. 4113.170/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1418), οι οποίες υιοθετήθηκαν με τις υπ' αριθμ. MSC.272(85)/04.12.2008 και MSC.293(87)/21.05.2010 αποφάσεις της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
2. Το κείμενο των υπ'αριθμ. MSC.272(85)/04.12.2008 και MSC.293(87)/21.05.2010 αποφάσεων, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με την απόφαση αυτή, κατισχύει το αγγλικό.
ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΣΩΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (LSA)
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28 (b) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την απόφαση MSC.48 (66) σύμφωνα με την οποία υιοθέτησε τον Διεθνή Κώδικα Σωστικών Μέσων (εφεξής αναφέρεται ως «LSA Κώδικας») ο οποίος έχει γίνει υποχρεωτικός σύμφωνα με το κεφάλαιο III της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS),1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»),
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο VIII (b) και τον κανονισμό ΙΙΙ/3.10 της Σύμβασης σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα LSA, ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ στην ογδόηκοστή πέμπτη σύνοδό της, τις τροποποιήσεις στον Κώδικα LSA, που πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIΙΙ (b) (i) της Σύμβασης,
1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στον Κώδικα LSA, το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα στην παρούσα απόφαση.
2. ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vi) (2) (bb) της Σύμβασης ότι οι τροποποιήσεις πρέπει να εκτιμώνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 1η Ιανουαρίου 2010, εκτός, εάν από εκείνη την ημερομηνία, άνω του ενός τρίτου των Συμβαλλομένων Κυβερνήσεων στην Σύμβαση ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων οι συνδυασμένοι στόλοι εμπορικών στόλων των οποίων αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν ενημερώσει για τις αντιθέσεις τους στις τροποποιήσεις,
3. ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις πρέπει να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2020 με την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω,
4. ΑΙΤΕΙ από τον Γενικό Γραμματέα, σε συμμόρφωση με το άρθρο VIII (b) (ν) της Σύμβασης να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονται στο παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση,
5. ΑΙΤΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματος της στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ
4.4 Γενικές απαιτήσεις νια σωστικές λέμβους 1. Στην υποπαράγραφο 1 της παραγράφου 4.4.2.2, οι λέξεις «(για μια σωστική λέμβο επιβατηγού πλοίου ) ή 82,5kg (για μια σωστική λέμβο εμπορικού πλοίου)» παρεμβάλλονται μετά τις λέξεις «75 kg».
2. Η υφιστάμενη παράγραφο 4.4.9.1 αντικαθίσταται με την ακόλουθη:
«4.4.9.1 Οι (Ο) αριθμοί (ός) των ατόμων για τα οποία εγκρίνεται η σωστική λέμβος, για επιβατηγά πλοία και /ή εμπορικά πλοία, όπου εφαρμόζεται, πρέπει να επισημαίνεται με εμφανείς ανεξίτηλους χαρακτήρες»
4.7 Σωστικές λέμβοι ελεύθερης πτώσης
3. Η υφιστάμενη παράγραφος 4.7.2 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
«4.7.2 Χωρητικότητα μεταφοράς μιας σωσίβιας λέμβου ελεύθερης πτώσης
4.7.2.1 Η χωρητικότητα μεταφοράς μιας σωσίβιας λέμβου ελεύθερης πτώσης είναι ο αριθμός ατόμων με μέση μάζα 82,5 kg που μπορεί να είναι εφοδιασμένη με κάθισμα χωρίς να παρεμβάλλεται στα μέσα πρόωσης ή στη λειτουργία οποιουδήποτε εξοπλισμού της σωσίβιας λέμβου. Η επιφάνεια του καθίσματος πρέπει να είναι ομαλή και διαμορφωμένη και εφοδιασμένη με μαξιλάρια απόσβεσης κραδασμών τουλάχιστον 10 mm σε όλες τις περιοχές επαφής, ώστε να παρέχει υποστήριξη για την πλάτη και τη λεκάνη και την εύκαμπτη πλάγια πλευρική στήριξη της κεφαλής. Τα καθίσματα πρέπει να είναι μη πτυσσόμενα, να στερεώνονται μόνιμα στη σωσίβια λέμβο και να είναι διατεταγμένα έτσι ώστε οποιαδήποτε κάμψη του κύτους ή του καλύμματος κατά τη διάρκεια της εκτόξευσης να μην προκαλεί τραυματισμό στους επιβαίνοντες. Η θέση και η δομή του καθίσματος πρέπει να είναι διατεταγμένα ώστε να αποκλείεται η πιθανότητα τραυματισμού κατά την εκτόξευση εάν το κάθισμα είναι στενότερο από τους ώμους του επιβάτη. Η δίοδος μεταξύ των καθισμάτων πρέπει να έχει ευκρινώς πλάτος τουλάχιστον 480 mm από το κατάστρωμα μέχρι την κορυφή των καθισμάτων, να είναι απαλλαγμένη από οποιοδήποτε εμπόδιο και να έχει αντιολισθητική επιφάνεια με κατάλληλα ερείσματα (στηρίγματα) για να επιτρέπει την ασφαλή επιβίβαση στη θέση προς εκτόξευση. Κάθε κάθισμα πρέπει να διαθέτει κατάλληλη ζώνη ασφάλισης ικανή να απελευθερώνεται ταχέως τεταμένη για να συγκρατεί το σώμα του επιβάτη κατά την εκτόξευση.
4.7.2.2. Η γωνία μεταξύ της λεκάνης του καθίσματος και της πλάτης του καθίσματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 90 °. Το πλάτος της λεκάνης του καθίσματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 480 mm. To ελεύθερο διάκενο μπροστά από την πλάτη του καθίσματος (γλουτό έως μήκος γόνατος) πρέπει να είναι τουλάχιστον 650 mm μετρούμενο υπό γωνία 90° προς την πλάτη του καθίσματος. Το στήριγμα πλάτης (ερεισίνωτο) πρέπει να εκτείνεται τουλάχιστον 1,075 mm πάνω από τη λεκάνη καθίσματος. Το κάθισμα πρέπει να εξασφαλίζει ύψος ώμου, μετρούμενο κατά μήκος της πλάτης του καθίσματος, τουλάχιστον 760 mm. To στήριγμα ποδιών πρέπει να είναι προσανατολισμένο κατά το ήμισυ τουλάχιστον της γωνίας της λεκάνης του καθίσματος και να έχει μήκος πέλματος τουλάχιστον 330 mm (βλέπε εικόνα 2).
ΕΙΚΟΝΑ 2
Lateral head support= πλευρική στήριξη κεφαλής Location of the next Seat= θέση επόμενου καθίσματος Buttock to knee length min 650 mm = ελάχιστη απόσταση μεταξύ γλουτού και γονάτου 650 χιλιοστά του μέτρου Perpendicular to seatback= κάθετα προς στήριγμα πλάτης (ερεισίνωτο) 90 deg min= 90 μοίρες ελάχιστη γωνία Seat pan angle= γωνία κοιλώματος θέσης Foot length= μήκος πέλματος Min 330mm= 330 χιλιοστά του μέτρου ελάχιστο μήκος Height to shoulder (760mm clear)= ύψος έως τον ώμο (760 χιλιοστά του μέτρου καθαρό) Height to backrest (min. 1075mm) = ύψος πλάτης καθίσματος (1075 χιλιοστά του μέτρου ελάχιστο μήκος) Foot support Angle= Γωνία στηρίγματος ποδιού Min ½ Seat pan angle= ½ της γωνίας κοιλώματος θέσης κατ' ελάχιστο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ V ΛΕΜΒΟΙ ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ (ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΜΒΟΙ)
5.1 Λέμβοι περισυλλογής(σωστικές λέμβοι)
4 Στην πρώτη πρόταση της παραγράφου 5.1.1.1, οι λέξεις «, εκτός από το ότι για όλες τις λέμβους περισυλλογής εφαρμόζεται μέση μάζα 82,5 kg στην παράγραφο 4.4.2.2.1 "προστίθενται μετά την αναφορά στο" 4.4.9 ". 5 Στη δεύτερη πρόταση της παραγράφου 5.1.3.5, οι λέξεις «75κιλά» αντικαθίστανται από τις λέξεις «82,5».
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28 (b) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την απόφαση MSC.48 (66) σύμφωνα με την οποία υιοθέτησε τον Διεθνή Κώδικα Σωστικών Μέσων (εφεξής αναφέρεται ως «LSA Κώδικας») ο οποίος έχει γίνει υποχρεωτικός σύμφωνα με το κεφάλαιο III της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS),1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»),
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο VIΙΙ (b) και τον κανονισμό ΙΙΙ/3.10 της Σύμβασης σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα LSA,
ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ στην ογδοηκοστή έβδομη σύνοδό της, τις τροποποιήσεις στον Κώδικα LSA, που πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (i) της Σύμβασης,
1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στον Κώδικα LSA, το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα στην παρούσα απόφαση,
2. ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vi) (2) (bb) της Σύμβασης ότι οι τροποποιήσεις πρέπει να εκτιμώνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 1η Ιανουαρίου 2010, εκτός, εάν από εκείνη την ημερομηνία, άνω του ενός τρίτου των Συμβαλλομένων Κυβερνήσεων στην Σύμβαση ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων οι συνδυασμένοι στόλοι εμπορικών στόλων των οποίων αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν ενημερώσει για τις αντιθέσεις τους στις τροποποιήσεις,
3. ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις πρέπει να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2012 με την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω,
4. ΑΙΤΕΙ από τον Γενικό Γραμματέα, σε συμμόρφωση με το άρθρο VIII (b) (ν) της Σύμβασης να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονται στο παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση,
5. ΑΙΤΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματος της στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ
Στις παραγράφους 4.2.2.1, 4.2.3.3 και 4.3.3.3 η λέξη «75κιλά» αντικαθίσταται με τη λέξη «82,5 κιλά».
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 11 Οκτωβρίου 2018
Ο Υπουργός
ΦΩΤΙΟΣ - ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ