Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 4931Β_2018 | 503.51 KB |
1. Τις διατάξεις:
α. της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ Α΄ 261), όπως ισχύει,
β. του άρθρου 56 του ν. 2935/2001 «Προσωπικό Λιμενικού Σώματος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 162), όπως ισχύει,
γ. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98),
δ. του άρθρου 6 του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 63),
ε. του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (ΦΕΚ Α΄ 32), όπως ισχύει,
στ. του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 102), όπως ισχύει,
ζ. της περίπτωσης (α) της παρ. 4 του άρθρου 16 του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ Α΄ 26),
η. του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (ΦΕΚ Α΄ 161) και λοιπές ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α΄ 74), όπως ισχύει,
θ. του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (ΦΕΚ Α΄ 114),
ι. του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» ΦΕΚ Α΄ 160).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 17 «Για τις λεμβουχικές εργασίες»
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. του ν.δ. 444/1970 «Περί αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος και σχέσεων προς τας αρμοδιότητας των Σωμάτων Ασφαλείας» (ΦΕΚ Α΄ 39),
β. της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ Α΄ 261), όπως ισχύει,
γ. του άρθρου 56 του ν. 2935/2001 «Προσωπικό Λιμενικού Σώματος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 162), όπως ισχύει,
δ. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98),
ε. του άρθρου 6 του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 63),
στ. του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (ΦΕΚ Α΄ 32), όπως ισχύει,
ζ. του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 102), όπως ισχύει,
η. της περίπτωσης (α) της παρ. 4 του άρθρου 16 του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ Α΄ 26),
θ. του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α΄ 161) και λοιπές ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α΄ 74), όπως ισχύει,
ι. του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (ΦΕΚ Α΄ 114),
ια. του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 160).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, εκδίδουμε την παρακάτω τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 17 (ΦΕΚ 1136/τ.Β΄/1997):
Τα άρθρα 1 έως και 22 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 17 (ΦΕΚ 1136/τ.Β΄/22-12-1997), όπως ισχύει, τροποποιούνται και προστίθενται νέα άρθρα 23 και 24, ως ακολούθως:
Ο παρών Γενικός Κανονισμός Λιμένων ισχύει στην περιφέρεια δικαιοδοσίας κάθε Λιμενικής Αρχής της χώρας, όπως αυτή καθορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
1.α. Οι λεμβουχικές εργασίες συνίστανται στην, με κόμιστρο, εκτέλεση μεταφορών φορτίων, συσκευασμένων λιπαντελαίων - ορυκτελαίων, εφοδίων γενικά ή προσώπων (πληρώματα πλοίων, εργατοτεχνίτες, επισκέπτες, επιβάτες, ναυτικοί πράκτορες, φύλακες πλοίων ή άλλοι επαγγελματίες λιμένα κ.λπ.), από τις αποβάθρες σε επισκευαζόμενα, αγκυροβολημένα ή παροπλισμένα, εντός ή και εκτός λιμένα, πλοία και αντίστροφα, καθώς και από πλοίο ή αφετηρία κίνησης σε άλλη αφετηρία.
β. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του άρθρου 5, εφόσον δεν προσφέρονται δεξαμενόπλοια για μεταφορά και παράδοση λιπαντελαίων - ορυκτελαίων στα παραπάνω πλοία, είναι επιτρεπτή η χύμα (διά μεταγγίσεων) μεταφορά τους μέχρι της ποσότητας κάθε φορά των τριάντα (30) τόνων, από φορτηγές λάντζες εφοδιασμένες με Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης επιτρέποντος τη συγκεκριμένη μεταφορά (μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος κ.λπ.), που διαθέτουν κατάλληλες, μόνιμες ή φορητές, δεξαμενές και εξοπλισμό, υπό την προϋπόθεση τήρησης των φορολογικών - τελωνειακών διατυπώσεων και της ισχύουσας νομοθεσίας για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Για τις λάντζες αυτές, εφόσον το μήκος τους είναι μικρότερο ή ίσο των δεκαπέντε (15) μέτρων, εφαρμόζονται οι απαιτήσεις του άρθρου 11 του π.δ. 1337/1981 (ΦΕΚ Α΄ 333) αναφορικά με την ευστάθεια. Οι διατάξεις της περίπτωσης β. δεν εφαρμόζονται στην περιφέρεια δικαιοδοσίας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
2.α. Στις λεμβουχικές εργασίες υπάγεται, επίσης, η πρόσδεση και λύση των πλοίων από θαλάσσης, εφόσον η εργασία αυτή, τοπικά, δεν εκτελείται διαφορετικά.
β. Η από ξηράς πρόσδεση και λύση των πλοίων, εφόσον δεν πραγματοποιείται από νομίμως δραστηριοποιούμενους λεμβούχους, εκτελείται από επαγγελματίες φορτοεκφορτωτές και, σε περίπτωση έλλειψης, από τρίτα πρόσωπα, εφοδιασμένα με σχετική βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, από Λιμενική Αρχή, που έχουν αποδεδειγμένα ναυτική ή λεμβουχική εμπειρία και είναι ασφαλισμένοι, για τις εργασίες αυτές, σε κρατικό ασφαλιστικό φορέα, τηρουμένων κατά τα λοιπά των εργατικών και επαγγελματικών διατάξεων των Γενικών Κανονισμών Λιμένων. Ειδικά για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ανοιχτού τύπου, η από ξηράς πρόσδεση και λύση αυτών δύναται, κατά την κρίση του πλοιάρχου, να διενεργείται και από το πλήρωμά τους.
γ. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου, δεν έχουν εφαρμογή στους λιμένες Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά Α.Ε. και Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης Α.Ε., αντίστοιχα.
3. Λεμβούχος, κατά τον παρόντα Κανονισμό, νοείται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εκμεταλλεύεται ιδιόκτητο πλοίο, που δραστηριοποιείται ως λάντζα, η οποία είναι γραμμένη στα οικεία βιβλία (μητρώα) της Λιμενικής Αρχής.
4. Όπου στον παρόντα Κανονισμό αναφέρεται ο όρος λάντζα νοείται μηχανοκίνητο πλοίο το οποίο εκτελεί τις εργασίες της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
1. Για την άσκηση του επαγγέλματος της δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας, ο πλοιοκτήτης αυτού υποβάλλει αίτηση - αναγγελία σε Λιμενική Αρχή (Κεντρικά Λιμεναρχεία, Λιμεναρχεία), σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α΄, στην οποία επισυνάπτονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α. Ευκρινές φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου ταυτοποιητικού εγγράφου, όπως διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου κύριου ασφαλιστικού φορέα [από τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45), όπως ισχύει].
β. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του εγγράφου εθνικότητας ή του πιστοποιητικού κυριότητας του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί ως λάντζα.
γ. Ευκρινή φωτοαντίγραφα των προβλεπόμενων, για την κατηγορία του, πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί ως λάντζα.
δ. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) στην οποία δηλώνει ότι:
«(i) Δεν διώκομαι ως φυγόποινος ή φυγόδικος.
(ii) Δεν έχω τεθεί και δεν έχει υποβληθεί αίτηση να τεθώ σε κατάσταση πτώχευσης, στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης.
(iii) Διαθέτω την αριθμ. ........................ δήλωση έναρξης εργασιών, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία μου έχει χορηγηθεί από τη Δ.Ο.Υ. ........................ .
(iv) Δεν έχω καταδικασθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα για ανθρωποκτονία από πρόθεση, κατασκοπεία, ληστεία, κλοπή, υπεξαίρεση, δόλια χρεοκοπία, λαθρεμπορία, φοροδιαφυγή, δωροδοκία, δωροληψία, παραχάραξη, πλαστογραφία, απιστία, απάτη, εκβίαση, συκοφαντική δυσφήμιση, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής, παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών και περί μεσαζόντων, παράνομη αλιεία με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών ή συσκευών που παράγουν ηλεκτρικές εκκενώσεις, παράβαση του α.ν. 192/1936 (ΦΕΚ Α΄ 438) και σε οποιαδήποτε ποινή με την οποία καταγνώσθηκε έστω και μερική αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων ή έχω καταδικαστεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα.
(v) Αναλαμβάνω την υποχρέωση εκτέλεσης φυλακών ασφαλείας στο λιμάνι. Η υποχρέωση αυτή δεν μου παρέχει δικαίωμα για αποζημίωση από το Δημόσιο, ανεξάρτητα από την παροχή ή όχι υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της φυλακής ασφαλείας.».
2. Η άσκηση του επαγγέλματος της δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας επιτρέπεται και σε νομικό πρόσωπο. Εφόσον ο αναγγελόμενος είναι νομικό πρόσωπο, οι προϋποθέσεις και τα προσόντα της προηγούμενης παραγράφου που ισχύουν για τα φυσικά πρόσωπα, πρέπει να συντρέχουν στον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, από τον οποίο αναλαμβάνονται και υπογράφονται όλες οι πιο πάνω ενέργειες και διαδικασίες και η βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων της παραγράφου 6, εκδίδεται στο νομικό πρόσωπο. Στην περίπτωση αυτή, επιπλέον των δικαιολογητικών των περιπτώσεων α., β. και γ. της παραγράφου 1, υποβάλλονται:
α. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του καταστατικού της εταιρείας, με όλες τις τυχόν τροποποιήσεις του, το οποίο να προβλέπει την εκτέλεση τέτοιων εργασιών.
β. Πρόσφατο (τελευταίου εξαμήνου) πιστοποιητικό ή βεβαίωση από την αρμόδια, κατά περίπτωση, Υπηρεσία, από τον/την οποίο/α να προκύπτει ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου και
γ. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1559/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75), του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, στην οποία δηλώνει ότι:
«(i) (Επωνυμία νομικού προσώπου) διαθέτει την αριθμ. ........................ δήλωση έναρξης εργασιών, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία έχει χορηγηθεί από τη Δ.Ο.Υ. ........................ και δεν τελεί υπό πτώχευση, πτωχευτικό συμβιβασμό, συνδιαλλαγή, αναγκαστική διαχείριση, εκκαθάριση ή άλλη ανάλογη κατάσταση, και ότι δεν έχει κατατεθεί αίτηση για να τεθεί σε κάποια από τις παραπάνω καταστάσεις.
(ii) Δεν διώκομαι ως φυγόποινος ή φυγόδικος.
(iii) Δεν έχω τεθεί και δεν έχει υποβληθεί αίτηση να τεθώ σε κατάσταση πτώχευσης, στερητικής ή επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης.
(iv) Δεν έχω καταδικασθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα για ανθρωποκτονία από πρόθεση, κατασκοπεία, ληστεία, κλοπή, υπεξαίρεση, δόλια χρεοκοπία, λαθρεμπορία, φοροδιαφυγή, δωροδοκία, δωροληψία, παραχάραξη, πλαστογραφία, απιστία, απάτη, εκβίαση, συκοφαντική δυσφήμιση, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής, παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών και περί μεσαζόντων, παράνομη αλιεία με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών ή συσκευών που παράγουν ηλεκτρικές εκκενώσεις, παράβαση του α.ν. 192/1936 (ΦΕΚ Α΄ 438) και σε οποιαδήποτε ποινή με την οποία καταγνώσθηκε έστω και μερική αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων ή έχω καταδικαστεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα.
(ν) (Επωνυμία νομικού προσώπου) αναλαμβάνει την υποχρέωση εκτέλεσης φυλακών ασφαλείας στο λιμάνι. Η υποχρέωση αυτή δεν παρέχει στο ως άνω νομικό πρόσωπο το δικαίωμα για αποζημίωση από το Δημόσιο ανεξάρτητα από την παροχή ή όχι υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της φυλακής ασφαλείας.».
3. Όλες οι λάντζες είναι εφοδιασμένες με τα απαιτούμενα, από την ισχύουσα νομοθεσία, ναυτιλιακά έγγραφα και τηρούν τις ισχύουσες διατάξεις ως προς τον εφοδιασμό τους με ναυτολόγιο και ως προς τη σύνθεση του πληρώματός τους.
4. Η Λιμενική Αρχή, στην οποία υποβάλλεται η αναγγελία, χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής αιτήματος, σύμφωνα με το Παράρτημα Β΄.
5. Εντός πενήντα (50) ημερών από την αναγγελία, η Λιμενική Αρχή απαγορεύει τη δραστηριοποίηση του πλοίου ως λάντζας, στην περίπτωση που δεν συγκεντρώνονται οι νόμιμες προϋποθέσεις προς τούτο ή δεν προκύπτει η συνδρομή τους από τα υποβληθέντα στοιχεία. Μετά την παρέλευση άπρακτης της πιο πάνω προθεσμίας, τεκμαίρεται ότι το επάγγελμα ασκείται ελευθέρως [άρθρο 3 του ν. 3919/2011 (ΦΕΚ Α΄ 32), όπως ισχύει]. Το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα έχει το χαρακτήρα της επιβαλλόμενης, στον ενδιαφερόμενο να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα, υποχρέωσης αναμονής και αναβολής της έναρξης άσκησης αυτού, ώστε να παρασχεθεί στη Λιμενική Αρχή η δυνατότητα να διενεργήσει έλεγχο και, ενδεχομένως, να απαγορεύσει την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αν δεν υφίσταται ή δεν προκύπτει συνδρομή των, προς τούτο, νομίμων προϋποθέσεων. Η Λιμενική Αρχή, απαγορεύει την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος και μετά την πάροδο της τασσόμενης προθεσμίας των πενήντα (50) ημερών, εάν διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις άσκησής του.
6. Εάν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις, η Λιμενική Αρχή εκδίδει, στο πρόσωπο που προέβη στην αναγγελία, βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως λάντζας (βεβαίωση), σύμφωνα με το Παράρτημα Γ΄.
7. Για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως λάντζας, καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη:
α. Διπλότυπο υπέρ Δημοσίου 17,61 € στον ΚΑΕ 3435 με την αιτιολογία «για δραστηριοποίηση λάντζας» ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο.
β. Παράβολο δημοσίου από Δ.Ο.Υ. 30,00 € ή αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο και
γ. Αποδεικτικό καταβολής ποσού 10,00 € υπέρ του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν.).
8. Η Λιμενική Αρχή, με αιτιολογημένη απόφασή της, απαγορεύει την άσκηση της δραστηριοποίησης του πλοίου ως λάντζας και αφαιρεί τη σχετική βεβαίωση, οποτεδήποτε εκλείψει κάποια από τις προϋποθέσεις άσκησης της δραστηριότητας, οι οποίες απαιτείται να συντρέχουν κατά την αναγγελία. Η απόφαση απαγόρευσης αποστέλλεται, μαζί με τη βεβαίωση δραστηριοποίησης, στη Λιμενική Αρχή που έχει εκδώσει τη σχετική βεβαίωση, εφόσον η προαναφερόμενη απόφαση απαγόρευσης δεν έχει εκδοθεί από αυτήν. Επίσης, η απόφαση απαγόρευσης κοινοποιείται στη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, προκειμένου να ενημερωθούν από αυτήν, με κάθε πρόσφορο μέσο, οι Λιμενικές Αρχές της χώρας. Κατ’ εξαίρεση, η σχετική βεβαίωση δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας δεν αφαιρείται και δεν απαγορεύεται η δραστηριοποίηση του πλοίου ως λάντζας, σε περίπτωση που τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου παύσουν να ισχύουν λόγω έκτακτου συμβάντος (πρόσκρουση, μηχανική βλάβη, προσάραξη κ.λπ.) ή όταν το πλοίο τελεί σε διαδικασία ανανέωσης/έκδοσης των προβλεπόμενων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του και, σε κάθε περίπτωση, δεν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα ενός (1) έτους από την ημερομηνία παύσης της ισχύος τους, χωρίς να εκδοθούν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου ισχύει για όλα τα πλοία που δραστηριοποιούνται νομίμως ως λάντζες.
1. Λάντζες οι οποίες ανήκουν και εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και έχουν ως σκοπό τη, χωρίς κόμιστρο, μεταφορά προσώπων, μηχανημάτων κ.λπ., για τις ανάγκες τους, υποχρεούνται να εφοδιασθούν με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας από Λιμενική Αρχή, τηρουμένων των προϋποθέσεων της παραγράφου 3 του άρθρου 3 και των άρθρων 5, 7 και 9.
2. Κάθε μία από τις επιχειρήσεις αυτές επιτρέπεται να διαθέτει μία μόνο λάντζα, υπό την προϋπόθεση ότι απασχολεί, σε μόνιμη βάση, προσωπικό τουλάχιστον τριάντα (30) ατόμων.
1. Για τη δραστηριοποίηση πλοίου ως λάντζας και τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, τα πλοία (λάντζες) πρέπει να είναι ηλικίας μικρότερης των πέντε (5) ετών, η οποία υπολογίζεται από την 31 Δεκεμβρίου του έτους καθέλκυσής τους, τα δε τεχνικά χαρακτηριστικά τους καθορίζονται με Ειδικό Κανονισμό Λιμένα, που εκδίδεται σύμφωνα με την περίπτωση β) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως ισχύει. Για τις λάντζες μεταφοράς φορτίων (φορτηγές) δεν επιτρέπεται να τίθεται ως τεχνικό χαρακτηριστικό η επίτευξη ελάχιστης ταχύτητας. Κάθε αντίθετη ρύθμιση ισχυόντων Ειδικών Κανονισμών Λιμένα περί τεχνικών χαρακτηριστικών λαντζών καταργείται.
2. Πριν από την έκδοση του, κατά την προηγούμενη παράγραφο, Ειδικού Κανονισμού Λιμένα, ζητείται η γνώμη των χρηστών και ιδιοκτητών των ήδη νομίμως δραστηριοποιούμενων λαντζών, ενώ για τον καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών τους λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ των άλλων, η κατηγορία τους, ο προορισμός τους, καθώς και οι τοπικές ανάγκες, ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες κάθε λιμένα.
3. Για την εκτέλεση των μεταφορών της παραγράφου 1.β του άρθρου 2, οι λάντζες πρέπει να διαθέτουν:
α. Μόνιμες ή φορητές δεξαμενές κατάλληλες από πλευράς αντοχής και κατασκευής για τη μεταφορά λιπαντελαίων - ορυκτελαίων.
β. Επιστόμια και θλιβόμετρα στις καταθλίψεις των αντλιών που χρησιμοποιούνται για την μετάγγιση.
γ. Κατάλληλες διατάξεις συγκράτησης διαρροών, οι οποίες να καλύπτουν τον χώρο κάτω από τα επιστόμια παράδοσης των αντλιών που χρησιμοποιούνται για τη μετάγγιση.
δ. Κατάλληλους εύκαμπτους σωλήνες μετάγγισης, οι οποίοι πρέπει να ελέγχονται ετησίως, με υδραυλική δοκιμή πιέσεως.
ε. Κατάλληλα μέσα και υλικά προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος.
στ. Σχέδιο έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης εγκεκριμένο από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
1. Οι λεμβουχικές εργασίες, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2, εκτελούνται από πλοία που δραστηριοποιούνται νομίμως ως λάντζες, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
2. Η χρησιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης λέμβων, ρυμουλκών, πλοιαρίων, ιδιόκτητων πλωτών μέσων και λέμβων του εξαρτισμού των πλοίων, για την εκτέλεση λεμβουχικών εργασιών, επιτρέπεται μόνον όταν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, κατά την κρίση της Λιμενικής Αρχής, η οποία, ενδεικτικά, λαμβάνει υπόψη τη μη διαθεσιμότητα ή τη μη δραστηριοποίηση λαντζών στο λιμένα.
1. Η Λιμενική Αρχή μπορεί, με απόφασή της, να καθορίζει κάθε μήνα, ανάλογα με τον αριθμό των λαντζών που δραστηριοποιούνται στο λιμένα της και τις ειδικές συνθήκες της περιοχής, τον τρόπο και το χρόνο φυλακής των λαντζών ασφαλείας στο λιμάνι της.
2. Οι λάντζες ασφαλείας μπορούν να απασχολούνται, κατά τη διάρκεια της φυλακής τους, σε λεμβουχικές εργασίες, ύστερα από έγκριση της Λιμενικής Αρχής, με την προϋπόθεση ότι οι κυβερνήτες τους διατηρούν συνεχή επαφή με τη Λιμενική Αρχή, για την άμεση χρησιμοποίηση τους, εφόσον απαιτηθεί.
1. Οποιαδήποτε λάντζα μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη, εφόσον υποβληθούν από ενδιαφερόμενο τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 ή 2 του άρθρου 3, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά και το νέο σκάφος πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 5.
2. Η βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας ή η άδεια της λάντζας που αντικαθίσταται αφαιρείται ή ανακαλείται, αντίστοιχα, από τη Λιμενική Αρχή και χορηγείται βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων στη λάντζα που αντικαθιστά την αποσυρόμενη.
Οι κυβερνήτες των λαντζών πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α. Έχουν κριθεί ικανοί από την κατά τόπο Υγειονομική Επιτροπή Απογραφομένων Ναυτικών (ΥΕΑΝΕΘ), για την υπηρεσία που πρόκειται να αναλάβουν στη λάντζα. Εκτός από την αρχική υγειονομική εξέταση, οι λεμβούχοι επανεξετάζονται υποχρεωτικά ανά πενταετία, ύστερα από τη συμπλήρωση του 55ου έτους της ηλικίας τους. Επίσης, υποχρεωτική επανεξέταση γίνεται εάν μεσολαβήσει σοβαρή ασθένεια ή ατύχημα δυνάμενα να έχουν επιπτώσεις στην ικανότητα, προς εργασία, του λεμβούχου.
β. Είναι απογεγραμμένοι ναυτικοί ή μεμονωμένοι εργάτες θαλάσσης. Σε περίπτωση που εργάζονται σε σκάφος το οποίο δεν υποχρεούται να εφοδιασθεί με ναυτολόγιο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί NAT, δύνανται να είναι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ/ΙΚΑ. Σε περίπτωση που είναι ιδιοκτήτες της λάντζας, δύνανται είναι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ/ΟΑΕΕ.
γ. Κατέχουν το, προβλεπόμενο για την κατηγορία του σκάφους, αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας, που απαιτείται για τη διακυβέρνησή του ή άδεια χειριστή πηδαλιούχου, η οποία χορηγείται ύστερα από εξετάσεις, ενώπιον επιτροπής που συγκροτείται με απόφαση της Λιμενικής Αρχής, εφόσον έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) μηνών σε εμπορικά πλοία, σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού ή του Λιμενικού Σώματος και σε ειδικότητες καταστρώματος - μηχανής - ασυρμάτου ή τρία (3) τουλάχιστον έτη ως βοηθοί λεμβούχου ή αθροιστικά υπολογιζόμενη προϋπηρεσία ναυτικού - βοηθού λεμβούχου τουλάχιστον τριάντα (30) μηνών.
δ. Είναι υπήκοοι κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών, πλην Ελβετίας.
ε. Δεν έχουν καταδικασθεί οποτεδήποτε για κανένα από τα αδικήματα ληστείας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση, λαθρεμπορίας, κατοχής, χρήσης και εμπορίας ναρκωτικών, εκμετάλλευσης πορνών και σωματεμπορίας, αποπλάνησης, βιασμού, εξαναγκασμού σε ασέλγεια, κλοπής, πλαστογραφίας, απάτης, υπεξαίρεσης, παράβασης του νόμου περί προστασίας του Εθνικού Νομίσματος, παράνομης αλιείας με χρήση εκρηκτικών ή χημικών ή φυτικών υλών (ν.δ. 420/1970) ή έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα και έχει παρέλθει πενταετία για τα πλημμελήματα ή δεκαετία για τα κακουργήματα.
στ. Είναι εφοδιασμένοι με πτυχίο Σχολής Σωστικών - Πυροσβεστικών Μέσων.
1. Σε λάντζες που δεν υποχρεούνται σε τήρηση ναυτολογίου επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση της Λιμενικής Αρχής, να προσλαμβάνονται βοηθοί λεμβούχων, εφοδιασμένοι με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, οι οποίοι υποχρεούνται να συνεπιβαίνουν με σκοπό να βοηθούν στην εκτέλεση των λεμβουχικών εργασιών.
2. Οι βοηθοί λεμβούχων μπορούν να αναλάβουν τη διακυβέρνηση λάντζας, εφόσον είναι κάτοχοι άδειας χειριστή πηδαλιούχου ή άλλου πτυχίου ανώτερης κατηγορίας καταστρώματος.
3. Οι βοηθοί λεμβούχων είναι πεπειραμένα άτομα που συγκεντρώνουν τα προσόντα και τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, πλην της περίπτωσης γ., και είναι ηλικίας όχι μικρότερης των δεκαοκτώ (18) ετών. Εφόσον συγκεντρώνονται τα προσόντα που ορίζονται στο του άρθρου αυτού, η Λιμενική Αρχή εκδίδει στο πρόσωπο που προέβη στη σχετική αναγγελία, βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίησή του ως βοηθού λεμβούχου (βεβαίωση), αποκλειστικά για το συγκεκριμένο πλοίο που δραστηριοποιείται ως λάντζα και δεν υποχρεούται σε τήρηση ναυτολογίου, σύμφωνα με το Παράρτημα Δ΄. Εάν παύσει να ισχύει οποιαδήποτε από τις προϋποθέσεις άσκησης του σχετικού επαγγέλματος, με απόφαση της οικείας Λιμενικής Αρχής, απαγορεύεται η άσκησή του και η προαναφερόμενη βεβαίωση αφαιρείται οριστικά.
4. Η ασφάλιση των βοηθών λεμβούχων, για τις εργασίες που εκτελούν, σε ασφαλιστικό οργανισμό του κρατικού (μη ιδιωτικού) τομέα είναι υποχρεωτική.
5. Για την άσκηση του επαγγέλματος του βοηθού Λεμβούχου καταβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο:
α. Παράβολο δημοσίου από Δ.Ο.Υ. 30,00 € ή ηλεκτρονικό παράβολο.
β. Αποδεικτικό καταβολής ποσού 10,00 € υπέρ του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΕΚΟΕΜΝ).
1. Το δικαίωμα δραστηριοποίησης πλοίου ως λάντζας μεταβιβάζεται ελεύθερα, για όσο χρόνο το πλοίο απασχολείται νομίμως στην εκτέλεση λεμβουχικών εργασιών.
2. Σε περίπτωση μεταβίβασης, για οποιοδήποτε λόγο, της κυριότητας λάντζας, εφοδιασμένης με την προβλεπόμενη βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων ή άδεια λάντζας, ο νέος ιδιοκτήτης, εντός ενός (1) μηνός από την ημερομηνία μεταβίβασης κυριότητας, υποβάλλει στην οικεία Λιμενική Αρχή τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 ή 2 του άρθρου 3, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά. Εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, η παλαιά άδεια ή βεβαίωση δραστηριοποίησης ανακαλείται ή αφαιρείται, αντίστοιχα, από τη Λιμενική Αρχή και εκδίδεται βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων με τα στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη.
3. Εφόσον ιδιοκτήτης λάντζας αιτείται την αλλαγή χαρακτηρισμού από λάντζα μεταφοράς επιβατών σε λάντζα μεταφοράς φορτίων ή αντίστροφα, η ισχύουσα άδεια ή βεβαίωση δραστηριοποίησης ανακαλείται ή αφαιρείται, αντίστοιχα, από τη Λιμενική Αρχή και εκδίδεται βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των ισχυουσών διατάξεων (περί τεχνικών χαρακτηριστικών λαντζών κ.λπ.).
4. Στις περιπτώσεις των δύο προηγούμενων παραγράφων δεν ισχύει η προϋπόθεση του ορίου ηλικίας της παραγράφου 1 του άρθρου 5.
1. Οι αποκλειστικές αφετηρίες των λαντζών για τη διενέργεια των λεμβουχικών εργασιών καθορίζονται με απόφαση της Λιμενικής Αρχής, ανάλογα με τις ανάγκες του λιμένα. Τα ενδιαφερόμενα Σωματεία μπορούν να καταθέτουν προτάσεις για τον καθορισμό αποκλειστικών αφετηριών λαντζών. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και η περιοχή κυκλοφορίας των λαντζών, ανάλογα με το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας τους. Απαγορεύεται, για οποιοδήποτε λόγο, η προσέγγιση (άφιξη - αναχώρηση) των λαντζών σε άλλο σημείο του λιμένα, χωρίς άδεια της Λιμενικής Αρχής.
2. Οι λάντζες μπορούν να δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια δικαιοδοσίας όλων των Λιμενικών Αρχών της χώρας, με την προϋπόθεση να πληρούνται τα καθοριζόμενα, με Ειδικό Κανονισμό Λιμένα, τεχνικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το άρθρο 5.
1. Οι λάντζες διακρίνονται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε «λάντζες μεταφοράς επιβατών» και «λάντζες μεταφοράς φορτίων», με αντίστοιχη εγγραφή στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας τους (Άδεια Εκτέλεσης Πλόων - Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης).
2. Οι «λάντζες μεταφοράς επιβατών» απασχολούνται αποκλειστικά στη μεταφορά προσώπων, που μπορούν να φέρουν και τις συνήθεις αποσκευές τους, οι δε «λάντζες μεταφοράς φορτίων» αποκλειστικά στη μεταφορά φορτίων - εφοδίων γενικά. Στις τελευταίες επιτρέπεται η επιβίβαση μόνο των συνοδών τους (τροφοδότες, τελωνειακά όργανα κ.λπ.).
3. Εφόσον δεν υπάρχει μία από τις πιο πάνω κατηγορίες λαντζών, είναι δυνατόν η μεταφορά προσώπων και πραγμάτων να πραγματοποιείται από τις υπάρχουσες λάντζες, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Η μεταφορά προσώπων και πραγμάτων δεν γίνεται ταυτόχρονα.
β. Μετά τη μεταφορά φορτίων, η επιβίβαση επιτρέπεται, εφόσον προηγουμένως καθαρισθεί ο χώρος επιμελώς.
γ. Κατά τη φόρτωση των φορτίων δεν παραβιάζεται η γραμμή φόρτωσης του σκάφους και
δ. Τηρούνται οι κανόνες πρακτικής φόρτωσης των φορτίων της λάντζας.
Οι λεμβούχοι, οι βοηθοί λεμβούχων και γενικά το πλήρωμα κάθε λάντζας, κατά τη διάρκεια της εργασίας, φέρουν ευπρεπή ενδυμασία.
Η Λιμενική Αρχή διατηρεί το δικαίωμα καθορισμού υποχρεωτικών δρομολογίων των λαντζών, εφόσον οι ανάγκες των συναλλασσόμενων και η κίνηση του λιμένα το επιβάλλουν. Στην περίπτωση αυτή, η Λιμενική Αρχή ρυθμίζει και τους αντίστοιχους ναύλους μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων, ύστερα από έγκριση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθμ. 2 (ΦΕΚ 636/τ.Β΄/1993).
Σε περίπτωση διορισμού, από τη Λιμενική Αρχή, φυλάκων σε κατασχεμένα ή τελούντα υπό απαγόρευση απόπλου πλοία, η μεταφορά αυτών προς και από τα πλοία γίνεται δωρεάν, από τις λάντζες της πλησιέστερης αφετηρίας, βάσει σημειώματος της Λιμενικής Αρχής.
1. Οι ασκούντες τη διακυβέρνηση των λαντζών είναι υποχρεωμένοι να:
α. Εκδίδουν τιμολόγια ή δελτία παροχής Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά φορολογικές και άλλες διατάξεις.
β. Τηρούν ειδικό, αριθμημένο και θεωρημένο από τη Λιμενική Αρχή, ημερολόγιο κίνησης της λάντζας, στο οποίο γράφονται διάφορα συμβάντα (π.χ. αφιξοαναχωρήσεις, στοιχεία πλοίων που προσέγγισαν κ.λπ.) κατά τα ειδικότερα με απόφαση του οικείου Λιμενάρχη οριζόμενα.
γ. Τηρούν τις τελωνειακές διατυπώσεις.
δ. Εργάζονται αυτοπροσώπως στη λάντζα, σύμφωνα με την υφιστάμενη εργατική νομοθεσία.
ε. Ενημερώνουν αμέσως τη Λιμενική Αρχή για κάθε συμβάν, που αφορά στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ρύπανση, καθώς και για κάθε άλλο σοβαρό περιστατικό, το οποίο θα λάβει χώρα σε περιοχή της εργασίας τους.
στ. Μεταφέρουν ασφαλώς, με τις λάντζες τους, τους εκπροσώπους των Αρχών, τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, από το πλοίο στην αποβάθρα και αντίστροφα, εφόσον το πλοίο παραμένει επ’ αγκύρα, διατηρώντας τη λάντζα τους πάντοτε καθαρή.
ζ. Διενεργούν την από θαλάσσης λύση και δέση των κάβων των πλοίων, κατά τους χειρισμούς πλεύρισης ή πρυμνοδέτησης αυτών, εφόσον τοπικά δεν ρυθμίζεται διαφορετικά.
η. Ζητούν, με προσωπική τους ευθύνη, την επίδειξη της σχετικής άδειας ανόδου, η οποία εκδίδεται από τη Λιμενική Αρχή, πριν από κάθε επιβίβαση στις λέμβους προσώπων που πρόκειται να επισκεφθούν πλοία εξωτερικού.
2. Στον Κυβερνήτη και το πλήρωμα των λαντζών απαγορεύεται:
α. Η άνοδος στα πλοία χωρίς συγκεκριμένη αιτία.
β. Η προσέγγιση, με τη λάντζα, σε πλοίο, πριν ελευθεροκοινωνήσει ή μετά τη χορήγηση άδειας απόπλου.
γ. Όταν ανέρχονται στα πλοία, να φωνάζουν, να διαπληκτίζονται ή να ενοχλούν κατά οποιοδήποτε τρόπο τους ταξιδιώτες.
δ. Να παραλαμβάνουν περισσότερους επιβάτες από αυτούς που καθορίζονται στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας της λάντζας.
ε. Να ανέρχονται ή να επιτρέπουν, σε άτομα που μεταφέρουν, την άνοδο στα πλοία από άλλες, εκτός των καθορισμένων προς τούτο, κλιμάκων ή πλευρικών θυρών.
1. Σε κάθε Λιμενική Αρχή τηρούνται τα ακόλουθα Μητρώα:
α. Μητρώο λεμβούχων, στο οποίο καταχωρίζονται με αύξοντα αριθμό οι βεβαιώσεις που χορηγούνται από τις Λιμενικές Αρχές, καθώς και τα πλήρη στοιχεία των πλοιοκτητών αυτών (νομικών ή φυσικών προσώπων).
β. Μητρώο προσωπικού λαντζών (Κυβερνητών - βοηθών κ.λπ.) στο οποίο καταχωρίζονται τα πλήρη στοιχεία αυτών και τα στοιχεία των αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας που κατέχουν.
γ. Μητρώο λαντζών ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στο οποίο καταχωρούνται τα στοιχεία των σκαφών, του προσωπικού αυτών και των επιχειρήσεων στις οποίες ανήκουν.
2. Οι αριθμοί των μητρώων της προηγούμενης παραγράφου καταχωρίζονται στις χορηγούμενες βεβαιώσεις συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων δραστηριοποίησης πλοίων ως λαντζών.
1. Παρέχεται δυνατότητα εξ αποστάσεως πληρωμής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, χρηματικών ποσών ανά φορέα (Δημόσιο, Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. κ.λπ.), με κατάθεση ξεχωριστών ποσών σε λογαριασμούς τράπεζας ή Κωδικούς Αριθμούς Εσόδων (ΚΑΕ), οι οποίοι θα υποδεικνύονται κάθε φορά από το ηλεκτρονικό Ε.Κ.Ε. (Ε.Κ.Ε. - EUGO) ή τα φυσικά Ε.Κ.Ε. Τα αποδεικτικά κατάθεσης πρέπει να έχουν αναγραμμένο το ονοματεπώνυμο του αιτούντος. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης, τα αποδεικτικά κατάθεσης, καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, υποβάλλονται σε ψηφιοποιημένη μορφή.
2. Όλα τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά πρέπει να είναι συντεταγμένα στην ελληνική γλώσσα. Πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή συνοδεύονται από απλή μετάφραση στην ελληνική γλώσσα. Εάν σε κάποια χώρα δεν εκδίδονται τα απαιτούμενα ισοδύναμα δικαιολογητικά/πιστοποιητικά ή αυτά δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις, αντικαθίστανται από υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου, η οποία γίνεται ενώπιον διοικητικής αρχής ή από ένορκη βεβαίωση ενώπιον συμβολαιογράφου ή δικαστικής αρχής. Τα έγγραφα τα οποία εκδίδονται σύμφωνα με τα ανωτέρω, δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν μετά την πάροδο τριών μηνών από την ημερομηνία εκδόσεώς τους.
3. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι νομικό πρόσωπο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά/πιστοποιητικά, που τον αφορούν, δύνανται να εκδίδονται και από τις Υπηρεσίες Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.), όπου αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
1. Πλοία εφοδιασμένα με άδεια λάντζας ή βεβαίωση δραστηριοποίησης λάντζας, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται ως λάντζες, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων είχαν χορηγηθεί οι σχετικές άδειες. Εντός ενός (1) έτους, το μέγιστο, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ανακαλείται η σχετική άδεια και εκδίδεται, άνευ προσκόμισης παραβόλων, βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων είχε χορηγηθεί η αρχική άδεια.
2. Εντός πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι ιδιοκτήτες των λαντζών της προηγούμενης παραγράφου προσκομίζουν σε Λιμενική Αρχή την υπεύθυνη δήλωση της παραγράφου 1.δ. του άρθρου 3 [πλην των περιπτώσεων (iii) και (ν)] ή της παραγράφου 2.γ. του άρθρου 3 [πλην της περίπτωσης (ν)], κατά περίπτωση. Σε περίπτωση μη υποβολής της προαναφερόμενης υπεύθυνης δήλωσης εντός του ανωτέρω οριζόμενου χρονικού διαστήματος, η Λιμενική Αρχή, με απόφασή της, απαγορεύει τη δραστηριοποίηση της λάντζας και η σχετική βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων αφαιρείται.
3. Πρόσωπα εφοδιασμένα με άδεια βοηθού λεμβούχου ή βεβαίωση δραστηριοποίησης βοηθού λεμβούχου, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται ως βοηθοί λεμβούχου, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του παρόντος. Εντός ενός (1) έτους, το μέγιστο, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ανακαλείται η σχετική άδεια και εκδίδεται, άνευ καταβολής παραβόλων, βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του παρόντος.
Με αποφάσεις των Λιμενικών Αρχών ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα τα οποία προκύπτουν από την εφαρμογή του Κανονισμού αυτού και ανάγονται στις ιδιαιτερότητες κάθε λιμένα.
1. Οι παραβάτες του Κανονισμού αυτού, ανεξάρτητα από τις ποινικές και αστικές ευθύνες που συντρέχουν κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ Α΄ 261), όπως ισχύει.
2. Σε περίπτωση υποτροπής, δύναται η οικεία Λιμενική Αρχή, με αιτιολογημένη απόφασή της, να επιβάλει, ως παρεπόμενη ποινή και την απαγόρευση δραστηριοποίησης της λάντζας, ως ακολούθως:
α. Για την πρώτη καθ’ υποτροπή παράβαση μέχρι δέκα (10) ημέρες και
β. Για τη δεύτερη καθ’ υποτροπή παράβαση, μέσα σε ένα έτος από την τέλεση της πρώτης από είκοσι (20) ημέρες μέχρι δύο (2) μήνες.
3. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 7 του άρθρου 3, απαγορεύεται, με αιτιολογημένη απόφαση της Λιμενικής Αρχής, η δραστηριοποίηση πλοίου ως λάντζας και στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α. Όταν διαγραφεί το πλοίο από τα ελληνικά νηολόγια ή τα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών ή Λεμβολόγια, για οποιοδήποτε λόγο.
β. Όταν διαπιστωθεί η διάπραξη τρίτης, καθ’ υποτροπή, παράβασης, μέσα σε ένα έτος από την τέλεση της πρώτης.
Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται κάθε άλλη διάταξη που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του ή που ρυθμίζει θέματα που ρυθμίζονται απ’ αυτόν.
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Κανονισμού αυτού τα ακόλουθα παραρτήματα:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΛΟΙΟΥ ΩΣ ΛΑΝΤΖΑΣ»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ΄: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΛΟΙΟΥ ΩΣ ΛΑΝΤΖΑΣ»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ΄: «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΒΟΗΘΟΥ ΛΕΜΒΟΥΧΟΥ».
Πειραιάς, 15 Οκτωβρίου 2018
Ο Αρχηγός Αντιναύαρχος Λ.Σ.
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 15 Οκτωβρίου 2018
Ο Υπουργός
ΦΩΤΙΟΣ - ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ