Αρ. Πρωτ. Ζ/47160/6305/2013 (ΦΕΚ /-- 24.12.2013)
| Συνημμένο | Μέγεθος |
|---|---|
| Αριθ. Πρωτ. 47160_2013 | 146.79 KB |
α) Η από 26.8.2013 επιστολή ελεγκτών ΚΤΕΟ µε θέµα «∆ιευκρινίσεις σχετικά µε τον έλεγχο οχηµάτων µεταφοράς επικίνδυνων εµπορευµάτων»
β) Η από 18.7.2013 επιστολή της εταιρείας ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ µε θέµα «Ερώτηµα σχετικά µε τους επιβραδυντές κινητήρα»
γ) Η µε αριθµ. πρωτ. 073/20.9.2013 του Εργαστηρίου Γενικής Χηµικής Τεχνολογίας του Α.Π.Θ. σχετικά µε τη βεβαίωση ύπαρξης πέδησης διαρκείας κατά ADR
δ) Η αριθ. Πρωτ. 77678/9146/11.12.01 εγκύκλιος «∆ιευκρινίσεις για την εφαρµογή διατάξεων της αριθµ. Φ2/21099/1700/2000 (ΦΕΚ 509/Β’ /2000) απόφασης σχετικά µε την τεχνική επιθεώρηση οχηµάτων µεταφοράς επικίνδυνων εµπορευµάτων σύµφωνα µε τη Συµφωνία ADR από φορείς που ορίζονται µε τους όρους και προϋποθέσεις της αριθµ. 32591/3257/2001 (ΦΕΚ 703/Β΄/2001) απόφασής µας»
ε) Η µε αριθµ. πρωτ. 3876/283/7.3.2012 εγκύκλιος «Κοινοποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης µε αρ. πρωτ. 52167/4683/2011 (ΦΕΚ 37/Β΄/2012) ADR 2011 - RID 2011» µε Α∆Α: Β44Θ1-ΒΡΒ
στ) Η αριθµ. πρωτ. 44800/123/17.12.85 (ΦΕΚ Β' 781) υ.α. «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχηµάτων», όπως ισχύει
ζ) Η µε αριθµ. πρωτ. Α1/οικ/27683/2320/2008 (ΦΕΚ Β’ 948) υ.α. «Τροποποίηση της υπ’ αριθµ. Α1/οικ 11383/840/2007 (ΦΕΚ Β’ 309) απόφασης “Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης σε κατόχους άδειας συλλογής – µεταφοράς επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων”»
η) Η αριθ. πρωτ: 9995/680/16.4.2013 εγκύκλιος «∆ιευκρινίσεις σχετικά µε την ορθή εφαρµογή της υ.α. Α1/οικ/27683/2320/2008 (ΦΕΚ Β’ 948) για την ταξινόµηση οχηµάτων µεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων υγειονοµικών µονάδων»
θ) Η µε αριθµ. πρωτ. 52167/4683/2012 (ΦΕΚ Β’ 37) κ.υ.α. « Προσαρµογή της ελληνικής νοµοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2012/45/ΕΕ της Επιτροπής της 3ης ∆εκεµβρίου 2012 για την δεύτερη προσαρµογή στην επιστηµονική και τεχνική πρόοδο των παραρτηµάτων της οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου, σχετικά µε τις εσωτερικές µεταφορές επικίνδυνων εµπορευµάτων» (ADR 2013),
ι) Η υπ’ αριθµ. ΣΤ-29900/77 υ.α. «περί της διαδικασίας εκδόσεως των εγκρίσεων, για κυκλοφορία στην Ελλάδα αυτοκινήτων οχηµάτων κ.λπ» (ΦΕΚ 1318/Β’/77), όπως ισχύει
κ) Η υπ’ αριθµ. 37566/5116/10 (ΦΕΚ 87/Β/2012) κ.υ.α «Τεχνικός έλεγχος µηχανοκίνητων οχηµάτων και των ρυµουλκούµενών τους σε συµµόρφωση µε τις οδηγίες 2009/40 ΕΚ και 2010/48 ΕΕ»
Με αφορµή τα (α), (β) και (γ) σχετικά έγγραφα αλλά και προφορικά ερωτήµατα στην Υπηρεσία µας που αφορούν στο αντικείµενο του θέµατος, διευκρινίζουµε παρακάτω ορισµένα ειδικά ζητήµατα του τεχνικού ελέγχου οχηµάτων µεταφοράς επικίνδυνων εµπορευµάτων και ευπαθών τροφίµων µε σκοπό την οµοιόµορφη εφαρµογή τους:
Λαµβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν έχει ακόµα θεσµοθετηθεί στη χώρα µας η διαδικασία του έκτακτου ελέγχου δεξαµενών σύµφωνα µε το πρότυπο EN 12972, κάθε τροποποίηση τεχνικών χαρακτηριστικών της δεξαµενής κυκλοφορούντος οχήµατος όπως τα ανοίγµατα ή/και οι βαλβίδες ασφαλείας, η οποία ενδέχεται να επηρεάζει τα επίπεδα ασφάλειας και επιφέρει αλλαγή στην κωδικοποίησή της, πρέπει να καλύπτεται από έγκριση τύπου. Στην περίπτωση αυτή οποιοσδήποτε φορέας ελέγχου ADR πρέπει να ενηµερώσει το πρακτικό δοκιµών µε τις επελθούσες αλλαγές. Σε διαφορετική περίπτωση ακολουθείται η διαδικασία αρχικού ελέγχου από φορέα έγκρισης τύπου, ήτοι Εργαστήρια Α.Ε.Ι.
Οι ουσίες οι οποίες επιτρέπεται να µεταφέρονται εντός δεξαµενής καθορίζονται στην έγκριση τύπου αυτής. Για τα παλιά οχήµατα τα οποία δεν καλύπτονταν από σχετική έγκριση τύπου και κυκλοφορούσαν στη χώρα µας, συντάχθηκαν από τους πραγµατογνώµονες βάσει της (δ) σχετικής, τεχνικοί φάκελοι στους οποίους µεταξύ άλλων συµπεριλήφθηκαν πρακτικά δοκιµών στα οποία αναγράφονταν οι επιτρεπόµενες µεταφερόµενες ουσίες. Εποµένως, για τα οχήµατα αυτά, οι φορείς ελέγχου ADR µπορούν να προσθέσουν ουσίες προς µεταφορά στο πρακτικό δοκιµών εφόσον ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της ADR και καλύπτονται από την άδεια κυκλοφορίας τους.
Οχήµατα ΕΧ/ΙΙΙ, FL, OX και ΑΤ που περιγράφονται στο σηµείο 9.2.3.1 του Πίνακα του κεφ. 9.2 της (θ) σχετικής (ADR 2013) υποχρεούνται να φέρουν σύστηµα πέδησης διαρκείας το οποίο να πληροί τις απαιτήσεις του Παραρτήµατος 5 του Κανονισµού ECE Αριθµ. 13 µεταξύ των οποίων είναι και η ικανοποίηση της δοκιµής τύπου ΙΙΑ. Ειδικά για τα οχήµατα των οποίων η πέδηση διαρκείας πραγµατοποιείται αποκλειστικά µέσω του µηχανόφρενου/engine brake (κλαπέτο), τα κριτήρια ικανοποίησης της δοκιµής τύπου ΙΙΑ καθορίζονται στην παράγραφο 1.8.2.3 του εν λόγω Κανονισµού.
Υπενθυµίζουµε ότι, σύµφωνα µε τα ισχύοντα στην παρ. 14 της (ε) σχετικής, η επιβεβαίωση για την εκ κατασκευής ύπαρξη συστήµατος πέδησης διαρκείας η οποία να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της ADR, γίνεται µόνο από το εργοστάσιο κατασκευής του οχήµατος ή της επίσηµης αντιπροσωπείας του στη χώρα µας. Η σχετική βεβαίωση θα πρέπει να αναφέρει ότι: «το σύστηµα πέδησης διαρκείας πληροί τις απαιτήσεις του Παραρτήµατος 5 του Κανονισµού ECE Αριθµ. 13 (τύπου ΙΙΑ) και η αποτελεσµατικότητά του είναι επαρκής για τη µέγιστη αποδεκτή µάζα του φορτωµένου οχήµατος»
Η επιβεβαίωση της εκ των υστέρων ορθής τοποθέτησης και λειτουργίας συστήµατος πέδησης διαρκείας, εναλλακτικά των δικαιολογητικών της ανωτέρω παραγράφου, µπορεί να γίνει και από το εξουσιοδοτηµένο συνεργείο εγκατάστασης του συστήµατος πέδησης διαρκείας. Η εξουσιοδότηση του συνεργείου παρέχεται από την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήµατος πέδησης διαρκείας. Στην προαναφερόµενη βεβαίωση του εγκαταστάτη θα επισυνάπτεται βεβαίωση/πρακτικό δοκιµών κατασκευάστριας εταιρείας του συστήµατος όµοια µε της παραπάνω παραγράφου και θα πρέπει να µπορεί να αποδειχθεί ότι αφορά στο σύστηµα το οποίο τοποθετήθηκε.
Οι παραπάνω βεβαιώσεις πρέπει να προσκοµίζονται τόσο κατά τον έλεγχο του οχήµατος από τον φορέα ελέγχου ADR (εφόσον απαιτείται το όχηµα να ελεγχθεί) όσο και κατά τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο από το ΚΤΕΟ.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι η αναγραφή της ύπαρξης κατάλληλου συστήµατος πέδησης διαρκείας, µόνο στο πρακτικό δοκιµών του φορέα ελέγχου ADR δεν µπορεί να αντικαταστήσει τα παραπάνω δικαιολογητικά τα οποία, εφόσον δεν µπορούν να αναζητηθούν υπηρεσιακά, πρέπει να προσκοµίζονται στο ΚΤΕΟ για τον έλεγχο του σηµείου 16104 της (στ) σχετικής και τη συµπλήρωση του σηµείου 8 του πιστοποιητικού έγκρισης οχήµατος ADR.
Κατά την έκδοση ∆ΤΕ σε οχήµατα µεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων υγειονοµικών µονάδων (ΕΑΥΜ) που έχουν ταξινοµηθεί σύµφωνα µε τη (ζ) σχετική, πρέπει να ελέγχεται ότι η έκθεση από «Εµπειρογνώµονες ΑΤΡ» για την οποία δόθηκαν διευκρινίσεις µε την (η) σχετική, βρίσκεται σε ισχύ. Η διάρκεια ισχύος του εκδιδόµενου ∆ΤΕ είναι η προβλεπόµενη στη (κ) σχετική (ετήσια ή διετής), και δεν περιορίζεται από την εναποµένουσα χρονική ισχύ της προαναφερόµενης έκθεσης. Στην περίπτωση που η έκθεση αυτή έχει χρονική διάρκεια µικρότερη της χορηγούµενης ισχύος του ∆ΤΕ, τότε επί του ∆ΤΕ τίθεται παρατήρηση: «Το όχηµα υπόκειται στην υποχρέωση εφοδιασµού της έκθεσης ελέγχου σύµφωνα µε την 9995/680/16.4.2013 εγκύκλιο.».
Οµοίως αυτό ισχύει και στην περίπτωση οχηµάτων διεθνών µεταφορών ευπαθών τροφίµων για τα οποία στο τεχνικό έλεγχο ελέγχεται η ύπαρξη ισχύοντος πιστοποιητικού ΑTP, αλλά η χρονική διάρκεια ισχύος του εκδοθέντος ∆ΤΕ δεν πρέπει να περιορίζεται στην περίπτωση που η εναποµένουσα ισχύς του πιστοποιητικού ΑΤΡ είναι µικρότερη του έτους. Στην περίπτωση που το πιστοποιητικό ΑΤΡ έχει χρονική διάρκεια µικρότερη της χορηγούµενης ισχύος του ∆ΤΕ τότε επί του ∆ΤΕ τίθεται παρατήρηση: «Το όχηµα υπόκειται στην υποχρέωση εφοδιασµού µε πιστοποιητικό ΑΤΡ.».
Για την ταξινόµηση στη χώρα µας οχήµατος που φέρει δεξαµενή σύµφωνα µε τον ορισµό του 1.2 της (θ) σχετικής, εφοδιασµένο µε ισχύον πιστοποιητικό έγκρισης ADR χώρας προηγούµενης ταξινόµησής του, πρέπει να ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:
i) Προσκόµιση στη ∆/νση Μεταφορών του ξένου πιστοποιητικού οχήµατος ADR µε τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που απαιτούνται από την κείµενη νοµοθεσία για την χορήγηση νέας άδειας κυκλοφορίας (ι σχετική).
ii) Έκδοση νέου πιστοποιητικού έγκρισης οχήµατος ADR από εξουσιοδοτηµένο ΚΤΕΟ της χώρας το οποίο βασίζεται αποκλειστικά στο προσκοµιζόµενο ξένο πιστοποιητικό που χρησιµοποιήθηκε για την ταξινόµησή του. Επί του εκδοθέντος πιστοποιητικού ADR αναγράφεται ο νέος ιδιοκτήτης και ο νέος αριθµός κυκλοφορίας, αλλά η περίοδος ισχύος του παραµένει αυτή του ξένου πιστοποιητικού, δηλ. στο σηµείο 12 αυτού τίθεται η ίδια ηµεροµηνία µε το ξένο πιστοποιητικό.
iii) Για την ανανέωση του ανωτέρω πιστοποιητικού έγκρισης ADR από εξουσιοδοτηµένο ΚΤΕΟ απαιτείται η προσκόµιση ισχύοντος πρακτικού δοκιµών από φορέα ελέγχου ADR της χώρας µας (λαµβάνοντας υπόψη τις προηγούµενες επιθεωρήσεις όπως αυτές φαίνονται στον φάκελο της δεξαµενής και την γενικότερη κατάστασή της) και ∆ΤΕ χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις.
Υπενθυµίζουµε ότι ειδικά για την ανανέωση πιστοποιητικού έγκρισης ADR «µεταφερόµενου εξοπλισµού υπό πίεση» µε σήµανση « Π », αναγνωρίζονται πρακτικά δοκιµών σε ισχύ από κοινοποιηµένους φορείς εσωτερικού ή εξωτερικού, σύµφωνα µε τις σχετικές αποφάσεις και εγκυκλίους.
Για την ανανέωση του πιστοποιητικού έγκρισης ADR για τους ελκυστήρες εφαρµογή έχουν οι εγκύκλιες µε αριθµό Φ.106/10109/1326/19-2-2008 και 26261/2548/11-7-2011 (Α∆Α : 4ΑΣΨ11ΤΙ).
Παρακαλούµε για την εφαρµογή των παραπάνω.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ