Σχετικό έγγραφο:
Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 75Α_2022 | 432.03 KB |
1. Από την 1η.1.2023 καταργείται ο λογαριασμός με την επωνυμία «Ενιαίος Λογαριασμός για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών» (Ε.Λ.Ε.Κ.Π.), ο οποίος δημιουργήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88) και οι πόροι του, οι οποίοι απαριθμούνται στις περ. (α) έως (η) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 και συνεισπράττονται από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων, διατίθενται σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος.
Τα αποθεματικά του καταργούμενου λογαριασμού που έχουν σχηματισθεί μέχρι την 31η.12.2022 παραμένουν στη Δ.ΥΠ.Α. και αξιοποιούνται για την επίτευξη των σκοπών της.
2. Ο πόρος της περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013, ήτοι η εισφορά 0,81% της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α΄ 198), όπως αυτή κάθε φορά διαμορφώνεται, διατίθεται ως εξής:
α) Ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) παρακρατείται από τον e-ΕΦΚΑ ως πόρος αυτού, σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν. 3863/2010 (Α΄ 115),
β) ποσοστό δύο και ήμισυ τοις εκατό (2,5%) αποδίδεται στο Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.),
γ) ποσοστό δύο και ήμισυ τοις εκατό (2,5%) αποδίδεται στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) και δ) το υπολειπόμενο ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) αποδίδεται στον Ειδικό Λογαριασμό Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Λ.Ε.Κ.), ο οποίος συστήνεται και λειτουργεί σύμφωνα με την παρ. 5.
3. Ποσοστό πενήντα και τριάντα πέντε εκατοστά τοις εκατό (50,35%) του πόρου της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 διατίθεται ως εξής:
α) ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του πόρου παρακρατείται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. ως πόρος αυτού, σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν. 3863/2010,
β) ποσοστό τριάντα πέντε εκατοστών τοις εκατό (0,35%) του πόρου αποδίδεται προς τον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (Ο.ΜΕ.Δ.),
γ) ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) του πόρου αποδίδεται στον Ε.Λ.Ε.Κ., ο οποίος συστήνεται και λειτουργεί σύμφωνα με την παρ. 5.
4. Το υπολειπόμενο ποσοστό σαράντα εννέα και εξήντα πέντε εκατοστών τοις εκατό (49,65%) του πόρου της περ. β), καθώς και το σύνολο των πόρων των περ. (γ) έως (η) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 αποδίδεται στη Δ.ΥΠ.Α. και διατίθεται για την εκπλήρωση των σκοπών της και, ιδίως:
α) για τη διευθέτηση των ανειλημμένων υποχρεώσεων του καταργούμενου Ε.Λ.Ε.Κ.Π.,
β) για τους σκοπούς της υποπερ. (εε) της περ. (β) της παρ. 6 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013,
γ) για την εξυπηρέτηση λοιπών σκοπών και την άσκηση συναφών αρμοδιοτήτων της Δ.ΥΠ.Α.,
δ) για την κάλυψη δαπανών αποζημίωσης που χορηγείται στο προσωπικό της Δ.ΥΠ.Α. για τη διενέργεια των ελέγχων προγραμμάτων και παροχών της.
5. Συστήνεται ειδικός λογαριασμός με την επωνυμία «Ειδικός Λογαριασμός Επαγγελματικής Κατάρτισης» (Ε.Λ.Ε.Κ.). Ο λογαριασμός αυτός συστήνεται σε νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύεται και λειτουργεί σύμφωνα με τις προβλέψεις της εκάστοτε ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από τους κοινωνικούς εταίρους που συμβάλλονται σε αυτήν. Κύριοι πόροι του λογαριασμού είναι οι προβλεπόμενοι στην περ. (δ) της παρ. 2 και την περ. (γ) της παρ. 3, οι οποίοι αποδίδονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α., μετά από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου των Κοινωνικών Εταίρων, δύναται να αποφασίζεται ως πρόσθετος πόρος του Ε.Λ.Ε.Κ. μέρος του ποσού που καταβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 31 του ν. 4756/2020 (Α΄ 235) για την κάλυψη της απώλειας εσόδων από τη μείωση των εσόδων που προκαλείται από την εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4756/2020, περί μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη και εργαζομένου. Η διαχείριση, λειτουργία και παρακολούθηση του λογαριασμού γίνονται από το νομικό πρόσωπο της παρούσας που συνιστάται από τους κοινωνικούς εταίρους με τους εξής περιορισμούς:
α) Ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) των ετησίων πόρων του λογαριασμού διατίθενται για την ανάπτυξη δράσεων και προγραμμάτων σχετικών με την επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και για κάθε άλλη πρωτοβουλία ή ενέργεια που εξυπηρετεί την ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού.
β) Το υπόλοιπο ποσό διατίθεται για:
βα) την εν γένει κάλυψη υποδομών, ινστιτούτων ερευνητικών και εκπαιδευτικών κέντρων, τα οποία έχουν ιδρυθεί ή ιδρύονται με τη συμμετοχή της Γ.Σ.Ε.Ε., του Σ.Ε.Β., της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε., του Σ.Ε.Τ.Ε. και του Σ.Β.Β.Ε.,
ββ) την κάλυψη λειτουργικών και άλλων δαπανών των συνδικαλιστικών οργανώσεων, της Γ.Σ.Ε.Ε. και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.),
βγ) την κάλυψη λειτουργικών δαπανών του συσταθέντος νομικού προσώπου.
6. Εάν η ίδρυση του νομικού προσώπου της παρ. 5 δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η.1.2023, ο ειδικός λογαριασμός του πρώτου εδαφίου συστήνεται στη Δ.ΥΠ.Α. και η διαχείρισή του γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.ΥΠ.Α., μετά από γνώμη του Συμβουλίου των Κοινωνικών Εταίρων, μέχρι να αποκτήσει νομική προσωπικότητα το νομικό πρόσωπο, οπότε και ο λογαριασμός μεταφέρεται σε αυτό και η απόδοση των πόρων της περ. (δ) της παρ. 2 και της περ. (γ) της παρ. 3 γίνεται απευθείας από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. προς αυτό.
Ποσοστό δύο και ήμισυ τοις εκατό (2,5%) αποδίδεται στο Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.),
Στον παρόντα ισχύουν οι παρακάτω ορισμοί:
α) Αναζητών εργασία θεωρείται όποιος είναι ικανός και διαθέσιμος για εργασία, αναζητεί ενεργά εργασία και:
αα) Εισέρχεται στην αγορά εργασίας ή
αβ) πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985 (Α΄ 91), ήτοι μετά από τη λύση ή τη λήξη της εργασιακής σχέσης του αναζητεί εργασία, αποδέχεται να απασχοληθεί σε εργασία που του προσφέρεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Δ.ΥΠ.Α. στον ευρύτερο επαγγελματικό του κλάδο, ή δέχεται να παρακολουθήσει προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή μετεκπαίδευσης και γενικά επωφελείται από κάθε περίπτωση δυνατότητας για απασχόληση κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985 (Α΄ 91), ή αγ) είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ασφαλισμένος ή μη σε οικεία ασφαλιστικά ταμεία, που δεν ασκεί ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα κατά την παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88) ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας υπαγόμενος στην υποχρεωτική ασφάλιση του τέως Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), του τέως Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (Ε.Τ.Α.Π. - Μ.Μ.Ε.) και του τέως Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.), ο οποίος έχει προχωρήσει σε διακοπή επαγγέλματος, κατά την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) ή
αδ) είναι ήδη εργαζόμενος και επιθυμεί να αναζητήσει διαφορετική θέση είτε στην επιχείρηση που εργάζεται είτε σε άλλη επιχείρηση.
Δεν θεωρούνται αναζητούντες εργασία όποιοι υπάγονται στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985, ήτοι όποιοι απασχολούνται ή ασκούν οποιοδήποτε ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα ή είναι επιχειρηματίες ή η κύρια απασχόλησή τους είναι οι γεωργικές, δασικές ή κτηνοτροφικές εργασίες, εκτός από τους υπαγομένους στην ασφάλιση του τέως Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων - Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Μισθωτών (Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.), οι σύζυγοι ή τα παιδιά που απασχολούνται σε επιχείρηση ή εκμετάλλευση του ή της συζύγου, του πατέρα ή της μητέρας, οι μαθητευόμενοι των επαγγελματικών σχολών, οι πρακτικά ασκούμενοι χωρίς σχέση εξαρτημένης εργασίας, όποιοι συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή από οποιοδήποτε συνταξιοδοτικό οργανισμό κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, με εξαίρεση όσους λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου, όποιοι υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις, και όποιοι εκτίουν ποινή στερητική της ελευθερίας ή υποβάλλονται σε μέτρα ασφαλείας ή σε ποινικό σωφρονισμό με αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα, μέσα σε σωφρονιστικά ή αναμορφωτικά ή θεραπευτικά καταστήματα, καθώς και οι απασχολούμενοι στα προγράμματα προεργασίας και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας της παρ. 7 του άρθρου 51 του ν. 3693/2008 (Α΄ 174) περί του προγράμματος «ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ» και του άρθρου 83 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), περί προγραμμάτων απόκτησης εργασιακής εμπειρίας σε συνεργασία με εργοδότες του ιδιωτικού τομέα και Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις.
β) Κατάλληλη θέση εργασίας: θέση εργασίας που αντιστοιχεί στην επαγγελματική ειδικότητα, τις γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, καθώς και τα τυπικά και ουσιαστικά
προσόντα, τους επαγγελματικούς στόχους και τον τόπο μόνιμης κατοικίας του αναζητούντος εργασία.
Για τον προσδιορισμό της λαμβάνονται υπόψη οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες, καθώς και τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που ο αναζητών εργασία ήδη κατέχει ή πρόκειται να αποκτήσει δια της συμμετοχής σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και η πιο πρόσφατη και παλαιότερη απασχόλησή του και οι αντίστοιχες αποδοχές του.
γ) Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης: ψηφιακό αρχείο που υλοποιείται κατά τη διάρκεια της εξατομικευμένης προσέγγισης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 63 του ν. 4837/2021 (Α΄ 178), και καταρτίζεται κατά τη διαδικασία του άρθρου 17 του παρόντος. Σε αυτό αποτυπώνονται οι επαγγελματικοί στόχοι του αναζητούντος εργασία και οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προχωρήσει, προκειμένου να εξεύρει κατάλληλη θέση εργασίας ή, αν αυτό καταστεί ανέφικτο, άλλη διαθέσιμη θέση εργασίας που προσιδιάζει, όσο είναι δυνατόν, στις ατομικές του ιδιότητες.
δ) Ψηφιακό Μητρώο Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.): ψηφιακό μητρώο, στο οποίο καταχωρίζονται οι αναζητούντες εργασία για όσο χρόνο διατηρούν την ιδιότητα αυτή, πλην των αναζητούντων εργασία που είναι ήδη εργαζόμενοι της υποπερ. αδ) της περ. α) της παρ. 1, καθώς και η πλήρωση των εισοδηματικών κριτηρίων που τίθενται στο άρθρο 19 ως προϋπόθεση για την καταβολή επιπλέον επιδομάτων, παροχών και διευκολύνσεων. Εκτός από το Ψηφιακό Μητρώο αυτής της περίπτωσης, η Δ.ΥΠ.Α. τηρεί και άλλα Μητρώα που σχετίζονται με την εκπλήρωση των σκοπών της, όπως αυτοί περιγράφονται στην παρ. 3 του άρθρου 3.
ε) Ψηφιακή Κάρτα Δ.ΥΠ.Α.: ψηφιακή κάρτα ή έντυπο σε άμεση ηλεκτρονική διασύνδεση με το Ψηφιακό επίδομα Μητρώο Δ.ΥΠ.Α., το οποίο διαθέτει ο αναζητών εργασία που είναι εγγεγραμμένος σε αυτό, προκειμένου να επιβεβαιώνει την εγγραφή και παραμονή του στο Ψηφιακό Μητρώο Δ.ΥΠ.Α., καθώς και τις προϋποθέσεις του άρθρου 19, αν αυτές συντρέχουν.
στ) Επιδόματα και χρηματικές ενισχύσεις προς ανέργους: το επίδομα ανεργίας των άρθρων 3 έως 10 του ν. 1545/1985 και 14 έως 23 του ν.δ. 2961/1954 (Α΄ 197), το επίδομα ανεργίας ειδικών κατηγοριών επιδοτούμενων ανέργων της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2335/1995 (Α΄ 185), το ειδικό εποχιακό βοήθημα του άρθρου 22 του ν. 1836/1989 (Α΄ 79), το επίδομα μακροχρονίως ανέργου της περ. ΙΙΙ της υποπαρ. 1. της παρ. ΙΑ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) και η ενίσχυση της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152).
1. Επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση είναι αυτή που παρέχεται σε πλαίσιο προγράμματος, το οποίο χρηματοδοτείται ή επιδοτείται, εν μέρει ή εν όλω, από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς ή διεθνείς πόρους. Στο παρόν Κεφάλαιο δεν θεωρείται επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση αυτή που χρηματοδοτείται από τον Ε.Λ.Ε.Κ. της παρ. 5 του άρθρου 15 ούτε αυτή που παρέχεται στο πλαίσιο προγραμμάτων επιμόρφωσης και κατάρτισης που απευθύνονται σε υπαλλήλους του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).
2. Η επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση παρέχεται κατόπιν πρόσκλησης που εκδίδει η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) ή κάθε αρμόδιος φορέας αφού διαγνωσθεί η σχετική ανάγκη στην αγορά εργασίας σύμφωνα με το Κεφάλαιο Δ΄.
3. Η επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση παρέχεται μόνο από επιλέξιμους παρόχους επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης του άρθρου 36 προς ωφελούμενους επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης του άρθρου 34.
4. Η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση μπορεί να είναι επιδοτούμενη υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 41.
5. Η Δ.ΥΠ.Α. προκηρύσσει τα επιδοτούμενα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης βάσει των αναγκών εργασίας που έχουν διαγνωσθεί από τη Μ.Ε.Κ.Υ. και στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού, τηρεί τους ατομικούς λογαριασμούς δεξιοτήτων και το μητρώο των επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και αξιολογεί τους παρόχους επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης. Επιδοτούμενα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης προκηρύσσονται και από άλλους αρμόδιους φορείς.
1. Η πιστοποίηση των καταρτισθέντων στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διενεργείται από ανεξάρτητους Φορείς Πιστοποίησης, οι οποίοι είναι:
α) Διαπιστευμένοι σύμφωνα με το Πρότυπο ISO/IEC 17024 ή
β) πιστοποιημένοι βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, ιδίως του άρθρου 50 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), να χορηγούν πιστοποιητικά ή
γ) εταιρείες λογισμικού ή τεχνολογίας, οι οποίες παρέχουν σχετικές πιστοποιήσεις που είναι διεθνώς αναγνωρισμένες στην αγορά εργασίας. Η πρόσκληση για πρόγραμμα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης δύναται να προβλέπει ότι η πιστοποίηση των καταρτιζόμενων γίνεται αποκλειστικά από Φορέα Πιστοποίησης, ο οποίος επιλέγεται για τον σκοπό αυτόν, σύμφωνα με την κατά περίπτωση εφαρμοστέα διαδικασία ανάθεσης του ν. 4412/2016 ( Α΄ 147).
2. Με την πιστοποίηση βεβαιώνεται ότι ο καταρτισθείς απέκτησε σε επαρκή βαθμό τις γνώσεις ή δεξιότητες που σχετίζονται με το αντικείμενο της κατάρτισης που παρακολούθησε.
1. Υπό την εποπτεία του Εθνικού Συμβουλίου Δεξιοτήτων ιδρύεται Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες, στον ηλεκτρονικό ιστότοπο skills.gov.gr, με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική πρόσβαση όλων σε ένα ευέλικτο και χωρίς αποκλεισμούς μοντέλο αναβάθμισης δεξιοτήτων, και είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ-gov.gr). Η παραγωγική λειτουργία, καθώς και η τεχνολογική ανάπτυξη, εξέλιξη και υποστήριξή της πραγματοποιούνται με την αρωγή των αρμόδιων υπηρεσιών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.
2. Η Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες αποτελεί το κεντρικό σημείο παροχής ηλεκτρονικών ψηφιακών υπηρεσιών και πληροφοριών σχετικά με τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την επανειδίκευση του εργατικού δυναμικού. Τις πληροφορίες αυτές συγκεντρώνει υποχρεωτικά από όλους τους παρόχους συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και εν γένει από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Σκοπός της λειτουργίας της Ψηφιακής Πύλης για τις Δεξιότητες είναι η βελτίωση της πρόσβασης και της εξυπηρέτησης του καταρτιζομένου στις υπηρεσίες κατάρτισης και επανακατάρτισης, η εύρυθμη λειτουργία και υποστήριξη των παρεχόμενων υπηρεσιών αναβάθμισης των δεξιοτήτων, καθώς και ο συντονισμός των δράσεων φορέων, που παρέχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες.
3. Η Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες, με σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους αποδέκτες της, είναι διασυνδεδεμένη με τον Ατομικό Λογαριασμό Δεξιοτήτων του άρθρου 35, με την Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και με κάθε άλλο εργαλείο ή μηχανισμό που αναπτύσσεται για τους σκοπούς του Κεφαλαίου Ε΄.
Η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, εφόσον αφορά αντικείμενο, το οποίο περιλαμβάνεται σε πρόσκληση για πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης που έχει προκηρύξει η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης και παρέχεται από πάροχο που είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο του άρθρου 37.
1. Στις προσκλήσεις για επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση δύναται να προβλέπεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό ή μέρος αυτού που οι πάροχοι πρόκειται να δημιουργήσουν και να αξιοποιήσουν για την κατάρτιση καθίσταται, μετά από το πέρας αυτής, δημόσια προσβάσιμο χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα για τους παρόχους.
2. Το εκπαιδευτικό υλικό της παρ. 1 κατατίθεται σε ηλεκτρονικό αποθετήριο, κατά τρόπον ώστε να μπορεί να μεταφορτωθεί από κάθε ενδιαφερόμενο. Το ηλεκτρονικό αποθετήριο τηρείται από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης. Το εκπαιδευτικό υλικό του ηλεκτρονικού αποθετηρίου μπορεί να αξιοποιείται από την Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα για τους παρόχους, για την ανάπτυξη μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων, τα οποία είναι δωρεάν προσβάσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966 (Α΄ 179), περί δυνατότητας λειτουργίας και απασχόλησης προσωπικού την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας, προστίθεται περ. ιβ) ως εξής:
«ιβ) Των πάσης φύσεως φροντιστηρίων ή κέντρων ξένων γλωσσών, ειδικώς σε περιπτώσεις διεξαγωγής διαγωνισμάτων ή εξετάσεων.».
1. Θεσπίζεται Δράση με τον τίτλο «Δημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων» («Δράση»). Φορέας υλοποίησης της Δράσης είναι η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με χρηματοδότηση που προέρχεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
2. Σκοπός της Δράσης είναι η εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής και η ενδυνάμωση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας μέσω: α) της παροχής συμπληρωματικών υπηρεσιών φροντίδας βρεφών και της δημιουργίας φιλικότερων εργασιακών χώρων για τους νέους γονείς και, ιδίως, για τις γυναίκες και β) της δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης στον τομέα φροντίδας βρεφών.
3. Αντικείμενο της Δράσης είναι η χρηματοδότηση εκατόν είκοσι (120) επιχειρήσεων για τη δημιουργία και τον εξοπλισμό χώρου φύλαξης παιδιών των εργαζομένων, ηλικίας από έξι (6) μηνών έως δύο (2) ετών και έξι (6) μηνών, εντός της εγκατάστασης στην οποία ασκούν την δραστηριότητά τους, καθώς και για τη στελέχωση του χώρου με έως δύο (2) βρεφονηπιοκόμους/βοηθούς βρεφονηπιοκόμων ή επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων, για χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, με την υποχρέωση διατήρησης του χώρου και των θέσεων του προσωπικού για άλλους είκοσι τέσσερις (24) μήνες, μετά από τη λήξη της περιόδου χρηματοδότησης.
1. Δικαιούχοι της Δράσης με τον τίτλο «Δημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων» («Δράση») είναι:
α) Κάθε ιδιωτική επιχείρηση - εργοδότης του ιδιωτικού τομέα, που ασκεί τακτική οικονομική δραστηριότητα και απασχολεί, με οποιοδήποτε συμβατικό καθεστώς, εκατό (100) τουλάχιστον άτομα ή στην εγκατάσταση της οποίας απασχολούνται, με οποιοδήποτε συμβατικό καθεστώς, εκατό (100) τουλάχιστον άτομα, και
β) περισσότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα στους χώρους μιας ευρύτερης εγκατάστασης, εντός της οποίας απασχολούνται, με οποιοδήποτε συμβατικό καθεστώς, εκατό (100) τουλάχιστον άτομα.
2. Ελάχιστες προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων της παρ. 1 στη Δράση είναι οι εξής:
α) Η επιχείρηση να κατατάσσεται στην Γ΄ Κατηγορία (χαμηλής) επικινδυνότητας σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κώδικα νόμων για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων (Κ.Ν.Υ.Α.Ε.) (ν. 3850/2010, Α΄ 84).
Επιχείρηση που κατατάσσεται στη Β΄ ή Α΄ Κατηγορία (μεσαίας ή υψηλής επικινδυνότητας) του ανωτέρω Κώδικα ή, παρότι ανήκει στην Γ΄ Κατηγορία, περιλαμβάνει επιμέρους εργασίες και εκμεταλλεύσεις υψηλότερης επικινδυνότητας, δύναται να ενταχθεί στη Δράση, εφόσον ο χώρος φύλαξης λειτουργεί σε εγκατάσταση που δεν επηρεάζεται από την παραγωγική διαδικασία της επιχείρησης και είναι απαλλαγμένος, σύμφωνα με την έκθεση επαγγελματικού κινδύνου, από έκθεση σε φυσικούς, χημικούς ή βιολογικούς παράγοντες. Εάν πρόκειται για βιομηχανία ή βιοτεχνία, δύναται να ενταχθεί στη Δράση εφόσον, πέραν των ανωτέρω, δεν υφίσταται σε απόσταση πεντακοσίων (500) μέτρων άλλη βιομηχανική ή βιοτεχνική εγκατάσταση.
Επιχειρήσεις των οποίων η δραστηριότητα εμπίπτει στις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 172058/2016 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 354) δύνανται να ενταχθούν αποκλειστικά για τις εγκαταστάσεις, στις οποίες στεγάζονται διοικητικές υπηρεσίες και εφόσον αυτές βρίσκονται εκτός των προβλεπόμενων ζωνών επιπτώσεων.
β) Η επιχείρηση να τηρεί τη νομοθεσία για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και, ιδίως, τις διατάξεις του Κ.Ν.Υ.Α.Ε., καθώς και των αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του, και να μην έχει επιβληθεί σε βάρος της οποιαδήποτε κύρωση για παράβαση της ανωτέρω νομοθεσίας για δύο (2) τουλάχιστον έτη πριν από την υποβολή της αίτησης για ένταξη στη Δράση.
γ) Η επιχείρηση να έχει σε ισχύ όλες τις άδειες που απαιτούνται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τη νόμιμη άσκηση της δραστηριότητάς της και για τη λειτουργία της εγκατάστασης στην οποία πρόκειται να δημιουργηθεί ο χώρος φύλαξης.
δ) Ο χώρος φύλαξης να πληροί τις απαιτήσεις που προβλέπονται στο παρόν, στις αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του και στους όρους της σχετικής Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.
Οι προϋποθέσεις των περ. α) έως δ) πρέπει να πληρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της Δράσης.
3. Ωφελούμενοι της Δράσης είναι γονείς παιδιού, ηλικίας από έξι (6) μηνών έως δύο (2) ετών και έξι (6) μηνών, που απασχολούνται με οποιοδήποτε συμβατικό καθεστώς, στην εγκατάσταση, στην οποία δημιουργείται ο χώρος φύλαξης, ανεξάρτητα από λοιπές παροχές που δικαιούνται να λάβουν ή λαμβάνουν από τον εργοδότη για τη φροντίδα του παιδιού.
Η χρήση των υπηρεσιών του χώρου φύλαξης από τους ωφελούμενους γονείς δεν εμπίπτει στις παροχές του εργοδότη που συνυπολογίζονται για τον καθορισμό της αμοιβής τους.
4. Η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδίδει δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, με την οποία καλούνται οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και εργοδότες να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής.
1. Κατά την παραμονή του βρέφους στον χώρο φύλαξης, του παρέχονται η βασική καθημερινή φροντίδα, η ημερήσια διατροφή και απασχόληση κατά τον χρόνο εργασίας του γονέα, σύμφωνα με τις υποδείξεις και τις οδηγίες του. Ο γονέας μεριμνά για την προμήθεια του απαραίτητου ρουχισμού και των απαραίτητων γευμάτων του παιδιού, κατά την παραμονή του στον χώρο φύλαξης.
2. Ο χώρος φύλαξης πρέπει να πληροί τις κείμενες απαιτήσεις πυρασφάλειας και πυροπροστασίας και να διαθέτει κατάλληλο φυσικό φωτισμό και αερισμό. Στον χώρο φύλαξης πρέπει να εξασφαλίζονται η υγεία και η ασφάλεια του προσωπικού, η υγεία και η ασφαλής πρόσβαση και παραμονή των παιδιών.
3. Η στελέχωση του χώρου φύλαξης γίνεται από βρεφονηπιοκόμους ή βοηθούς βρεφονηπιοκόμων ή επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων, όπως ενδεικτικά ειδικότητας προσχολικής αγωγής ή αγωγής και φροντίδας κατά την πρώιμη παιδική ηλικία.
4. Ο χώρος φύλαξης λειτουργεί κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της εγκατάστασης εντός της οποίας βρίσκεται, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των απασχολουμένων σε αυτή ατόμων.
5. Τον έλεγχο για την τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας της εργασίας στον χώρο φύλαξης ασκεί το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Τον έλεγχο για την ασφαλή παραμονή των βρεφών και νηπίων στον χώρο φύλαξης, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 14 του άρθρου 79, ασκούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 2345/1995 (Α΄ 213). Ο υγειονομικός έλεγχος ασκείται σύμφωνα με την υπό στοιχεία Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/2017 απόφαση του Υπουργού Υγείας (Β΄ 2161).
6. Τον έλεγχο για την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων ένταξης στη Δράση, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 14 του άρθρου 79 και τη σχετική Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, ασκεί το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και κάθε άλλο αρμόδιο όργανο που προβλέπεται στην κείμενη ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία ως προς τις δράσεις και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.
1. Στην παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 4726/2020 (Α΄ 181), περί της θέσπισης ανοιχτού προγράμματος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη δημιουργία εκατό χιλιάδων (100.000) νέων θέσεων εργασίας, προστίθεται δεύτερο, τελευταίο, εδάφιο και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Σε περίπτωση που η νέα πρόσληψη αφορά μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στη Δ.ΥΠ.Α., η νέα πρόσληψη επιδοτείται πέραν της παρ. 3 και με διακόσια (200) ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού.
Η επιδότηση των διακοσίων (200) ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.».
2. Στην παρ. 6 του άρθρου 129 του ν. 4808/2021 (Α΄ 101), περί της ένταξης στο πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας του άρθρου 28 του ν. 4726/2020 των εποχικά εργαζόμενων στον τουριστικό και επισιτιστικό κλάδο χωρίς δικαίωμα επαναπρόσληψης, προστίθεται έκτο, τελευταίο, εδάφιο και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Οι εποχικά εργαζόμενοι του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου χωρίς δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης, οι οποίοι επιδοτούνται με βάση την περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1545/1985 (Α΄ 91), σε συνδυασμό με την παρ. 9 του άρθρου 6 του ν. 1545/1985, που θα προσληφθούν μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος από επιχειρήσεις-εργοδότες του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, δύνανται να ενταχθούν στο ανοιχτό πρόγραμμα εκατό χιλιάδων (100.000) νέων επιδοτούμενων θέσεων εργασίας του άρθρου 28 του ν. 4726/2020 (Α΄ 181), με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, διάρκειας κατ’ ελάχιστον ενός (1) μήνα και έως και έξι (6) μηνών, με πλήρη ή μερική απασχόληση.
Για την εφαρμογή του κριτηρίου της περ. β΄ της παρ. 7 του άρθρου 28 του ν. 4756/2020 η περίοδος αναφοράς για την επιμέτρηση των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και είναι επιπρόσθετες σε σχέση προς τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας άρχεται από την ημερομηνία εκάστης πρόσληψης των εργαζομένων της παραγράφου αυτής.
Η νέα πρόσληψη επιδοτείται αναλογικά με τον χρόνο απασχόλησης, με την κάλυψη του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένου και εργοδότη και των αναλογουσών ασφαλιστικών εισφορών σε δώρα και επίδομα αδείας και, επιπλέον, με διακόσια (200) ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού.
Σε περίπτωση που η νέα πρόσληψη αφορά σε μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), δεν εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 4726/2020.
Ειδικά για τις περιπτώσεις προσλήψεων των εργαζομένων του πρώτου εδαφίου από 1.6.2021 και έως και την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορούν να αιτηθούν μέχρι και την 30ή.6.2021 την ένταξη των εν λόγω εργαζομένων στο πρόγραμμα του άρθρου 28 του ν. 4726/2020, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.
Η επιδότηση των διακοσίων (200) ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού του τρίτου εδαφίου είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.».
3. α) Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 196 του ν. 4855/2021 (Α΄ 215), περί της θέσπισης ανοικτού προγράμματος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την πρώτη ένταξη στην αγορά εργασίας νέων ηλικίας δεκαοκτώ (18) έως και είκοσι εννέα (29) ετών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με την ονομασία «Πρώτο Ένσημο», προστίθεται περ. γ) και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:
«5. α) Το ποσό της επιδότησης των χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ καταβάλλεται ως εξής:
αα) Ποσό εξακοσίων (600) ευρώ καταβάλλεται απευθείας στον νεοπροσλαμβανόμενο νέο, επιμεριζόμενο σε έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, επιπλέον του μηνιαίου μισθού του και ανεξαρτήτως του ύψους αυτού.
αβ) Ποσό εξακοσίων (600) ευρώ καταβάλλεται απευθείας στον εργοδότη του νεοπροσλαμβανόμενου νέου, για την κάλυψη μέρους της μισθολογικής δαπάνης.
β) Σε περίπτωση σύμβασης εργασίας μερικής απασχόλησης, για την καταβολή της επιδότησης της υποπαρ. β) της παρ. 4 εφαρμόζεται αναλογικά η υποπαρ. α) της παρούσας παραγράφου.
γ) Η ανωτέρω επιδότηση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από την έναρξη ισχύος του άρθρου 196 του ν. 4855/2021.
1. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργούνται:
α) το άρθρο 29 του ν.δ. 2961/1954 (Α΄ 197),
β) το άρθρο 72 του ν. 3996/2011 (Α΄ 170),
γ) η παρ. 7 του άρθρου 30 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88),
δ) το άρθρο 85 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) και
ε) κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που είναι αντίθετη προς το περιεχόμενο των Κεφαλαίων Α΄, Β΄ και Δ΄ του Μέρους Β΄ του παρόντος.
2. Ειδικά από την έναρξη ισχύος του Κεφαλαίου Α΄ του Μέρους Β΄ καταργούνται:
α) η παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α΄ 188),
β) τα άρθρα 2 έως 4 του ν. 2956/2001 (Α΄ 258),
γ) οι παρ. 8, 9, 10 και 12 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88).
1. Το Κεφάλαιο Α΄ του Μέρους Β΄, πλην των άρθρων 3, 6 και 9, ισχύει από τον διορισμό του Διοικητή, των Υποδιοικητών και του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).
2. Το Κεφάλαιο Β΄ του Μέρους Β΄, πλην του άρθρου 24, ισχύει από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 8 του άρθρου 18.
3. Το Κεφάλαιο Ε΄ του Μέρους Β΄ ισχύει από την έκδοση των αποφάσεων των παρ. 9 έως 11 του άρθρου 79.
4. Οι λοιπές διατάξεις, όπου δεν ορίζεται διαφορετικά, ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 15 Απριλίου 2022
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
Οι Υπουργοί
Οικονομικών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ |
Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ |
Εθνικής Άμυνας ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ |
Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ |
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ |
Υγείας ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ |
Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας ΑΣΗΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ |
Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ |
Προστασίας του Πολίτη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕOΔΩΡΙΚΑΚΟΣ |
Πολιτισμού και Αθλητισμού ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ |
Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ |
Δικαιοσύνης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ |
Εσωτερικών ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ |
Μετανάστευσης και Ασύλου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ |
Υποδομών και Μεταφορών ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ |
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ |
Τουρισμού ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ |
Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ |
Επικρατείας ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ |
Επικρατείας ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ |
Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό ΙΩΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ |
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 15 Απριλίου 2022
Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
The social partners body for health and safety at work