Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 2412Β_2017 | 380.62 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α’ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α’ 102), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
γ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
δ) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 15 του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α’ 170),
ε) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210),
στ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98),
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Εγκρίνουμε τον παρακάτω Γενικό Κανονισμό Λιμένων με αριθμό 66
ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΡΙΘΜ. 66
«Αντικατάσταση διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38»
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α’ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
β) του ν.δ. 444/1970 «Περί αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος και σχέσεων προς τας αρμοδιότητας των Σωμάτων Ασφαλείας» (Α’ 39),
γ) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α’ 102), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
δ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
ε) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 15 του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α’ 170),
στ) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210),
ζ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98),
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, εκδίδουμε τον ακόλουθο Γενικό Κανονισμό Λιμένων:
Ο παρών Γενικός Κανονισμός Λιμένων ισχύει στην περιφέρεια δικαιοδοσίας κάθε Λιμενικής Αρχής της χώρας, όπως αυτή καθορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
1. Η παράγραφος 7 του άρθρου 2 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«7. ΜΙΣΘΩΤΗΣ: Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που συνομολογεί με τον εκμισθωτή την εκμίσθωση μηχανοκίνητης λέμβου ή ταχυπλόου μικρού σκάφους. Το φυσικό πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου πρέπει να έχει συμπληρώσει το 18° έτος της ηλικίας του, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία γέννησης του.».
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Για την εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων και ταχυπλόων μικρών σκαφών καταρτίζεται και υπογράφεται από τον εκμισθωτή και τον μισθωτή ιδιωτικό συμφωνητικό, στο οποίο ορίζεται και ο ασκών τη διακυβέρνηση τους. Ο ασκών τη διακυβέρνηση αυτών δύναται να είναι είτε ο μισθωτής, είτε προστηθείς του εκμισθωτή, είτε ο ίδιος ο εκμισθωτής και, στην περίπτωση εκμίσθωσης ταχυπλόου μικρού σκάφους, είναι κάτοχος άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους. Στην περίπτωση διακυβέρνησης μικρού σκάφους από προστηθέντα του εκμισθωτή, το ιδιωτικό συμφωνητικό του πρώτου εδαφίου υπογράφεται και από τον προστηθέντα του εκμισθωτή».
3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 7 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«3. Η Λιμενική Αρχή, με αιτιολογημένη απόφαση της, απαγορεύει την άσκηση της δραστηριότητας της εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων και ταχυπλόων μικρών σκαφών, εάν εκλείψουν οι προϋποθέσεις άσκησης της δραστηριότητας, οι οποίες απαιτείται να συντρέχουν κατά την αναγγελία. Σε περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, μειωθεί ο ελάχιστος αριθμός των προς εκμίσθωση σκαφών, που προβλέπεται στην περίπτωση (γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 3, δεν επιβάλλεται από τη Λιμενική Αρχή απαγόρευση άσκησης της δραστηριότητας πριν από την παρέλευση χρονικού διαστήματος εννέα (9) μηνών από το επισυμβάν γεγονός. Εντός του χρονικού αυτού διαστήματος ο εκμισθωτής οφείλει να αποκαταστήσει τον αριθμό των σκαφών στην πρότερα κατάσταση, άλλως η Λιμενική Αρχή απαγορεύει την άσκηση της δραστηριότητας.».
4. Μετά την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται νέα παράγραφος 3.Α. ως ακολούθως:
«3.Α. Η Λιμενική Αρχή, με αιτιολογημένη απόφαση της, απαγορεύει την άσκηση της δραστηριότητας της εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων και ταχυπλόων μικρών σκαφών:
α) μέχρι πέντε (5) ημέρες, σε περίπτωση επιβολής κυρώσεων για δύο (02) παραβάσεις διατάξεων του παρόντος, εντός του ίδιου έτους,
β) από έξι (6) ημέρες μέχρι και ένα (1) μήνα, σε περίπτωση επιβολής κυρώσεων για τρίτη παράβαση διατάξεων του παρόντος, εντός του ίδιου έτους, και
γ) από έναν (1) μέχρι και δώδεκα (12) μήνες, σε περίπτωση επιβολής κυρώσεων για περισσότερες από (03) παραβάσεις διατάξεων του παρόντος, εντός του ίδιου έτους».
5. Η παράγραφος 1 του άρθρου 8 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Μην εκμισθώνει μηχανοκίνητες λέμβους και ταχύπλοα μικρά σκάφη:
α) που δεν περιλαμβάνονται στην έγκριση δραστηριοποίησης,
β) σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα (δια των νομίμων εκπροσώπων τους) που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και
γ) εφόσον δεν έχει ορισθεί για την διακυβέρνηση τους κάτοχος άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους, στην περίπτωση εκμίσθωσης ταχυπλόων μικρών σκαφών.».
6. Το άρθρο 9 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 9
Ο ασκών τη διακυβέρνηση εκμισθούμενης μηχανοκίνητης λέμβου ή εκμισθούμενου ταχυπλόου μικρού σκάφους αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία για τη διακυβέρνηση πλοίου, κατά την έννοια του άρθρου 3 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/ 1973 (Α’ 261), καθώς και την ευθύνη τήρησης των ειδικών διατάξεων που αφορούν στην κίνηση, στην κυκλοφορία και στη διακυβέρνηση / χειρισμό τους.».
7. Η παράγραφος 1 του άρθρου 11 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, που εγκρίθηκε με την αριθμ. 2122/10/04/28.4.2004 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β’ 748), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Σε περίπτωση που από Λιμενική Αρχή διάφορη αυτής που χορήγησε την έγκριση εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων και ταχυπλόων μικρών σκαφών εκδοθεί απόφαση επιβολής κυρώσεων για παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος, με μέριμνα της, αποστέλλεται αντίγραφο του αντίστοιχου διοικητικού φακέλου στη Λιμενική Αρχή που χορήγησε την έγκριση εκμίσθωσης, για ενημέρωση του Μητρώου του εκμισθωτή».
Οι παραβάτες του κανονισμού αυτού, ανεξάρτητα από τις ποινικές και αστικές ευθύνες που συντρέχουν κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κωδικός Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α’ 261), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Πειραιάς, 2 Ιουνίου 2017
Ο Αρχηγός Αντιναύαρχος Λ.Σ.
ΡΑΠΤΗΣ Σταμάτιος
Η εφαρμογή του Κανονισμού αυτού αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 4 Ιουλίου 2017
Ο Υπουργός
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.