Κωδικοποιήθηκε από:
Τροποποιήθηκε από:
Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 1385Β_2010 | 23.44 MB |
1. Τις διατάξεις:
α. του άρθρου 5, παρ. 11 του ν. 2801/2000 (Α΄ 46) «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις».
β. των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (Α΄ 34), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α΄ 70), της παρ. 1ζ του άρθρου 2 του ν. 1338/1983 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 1880/1990 (Α΄ 39) και του άρθρου 3 του ν. 1338/1983, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 65 του ν. 1892/90 (Α΄ 101).
γ. του δεύτερου άρθρου του ν. 2077/1992 (Α΄ 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην Τελική πράξη».
δ. του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
ε. του ΠΔ 104/99 (Α΄ 113/4−6−1999), «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 94/55/ΕΚ της 21ης Νοεμβρίου 1994 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
στ. Της Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθ. Φ4.2/18960/1446/15.6.2001 (Β΄ 778/19.6.2001) «Εναρμόνιση του Ελληνικού Δικαίου με την οδηγία 96/49/ΕΚ του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1996 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών − μελών σχετικά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 96/87/ΕΚ της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 1996 για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της Οδηγίας 96/49/ΕΚ και με την οδηγία 1999/48/ΕΚ της Επιτροπής της 21ης Μαΐου 1999 για τη δεύτερη προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 96/49/ΕΚ», όπως τροποποιήθηκε από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις υπ’ αριθ. Φ4.2/73358/5309/12.2.2002 (Β΄ 240/28.2.2002) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της Φ4.2/18960/1446/2001 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας για την εναρμόνιση του Ελληνικού Δικαίου με την οδηγία 2000/62/ΕΚ» και ΑΣ4.1/ΟΙΚ.45573/3719/7.8.2008 (Β΄ 1874/12.9.2008) «Τροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ4.2/18960/1446/19.6.2001 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας για την εναρμόνιση του Ελληνικού Δικαίου με την οδηγία 2006/90/ΕΚ της Επιτροπής της 3ης Νοεμβρίου 2006 για την 7η προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 96/49/ΕΚ του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων».
ζ. της οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 2008 σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L260, της 30.9.2008, σελ. 13 – 59).
η. της απόφασης της Επιτροπής 2010/187/ΕΕ της 25ης
Μαρτίου 2010 με την οποία επιτρέπεται στα κράτη μέλη να εκδώσουν ορισμένες παρεκκλίσεις σύμφωνα με την οδηγία 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L83, της 30.3.2010 σελ. 24 – 58).
2. Την ανάγκη συμμόρφωσης της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της προαναφερθείσας οδηγίας 2008/68/ΕΚ.
3. Τη δυνατότητα παρεκκλίσεων για μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της χώρας, σε εφαρμογή της προαναφερθείσας απόφασης της Επιτροπής 2010/187/ΕΕ.
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Η παρούσα εφαρμόζεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της χώρας ή μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της φορτοεκφόρτωσης, της μεταφόρτωσης από ένα μεταφορικό μέσο σε άλλο και των στάσεων που χρειάζονται λόγω των συνθηκών μεταφοράς.
Δεν εφαρμόζεται για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με οχήματα και φορτάμαξες που ανήκουν στις ένοπλες δυνάμεις ή είναι υπό την ευθύνη τους.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορούν να θεσπίζονται ειδικές απαιτήσεις ασφαλείας για τις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της χώρας όσον αφορά:
α) τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με οχήματα ή φορτάμαξες που δεν καλύπτονται από την παρούσα·
β) όπου απαιτείται, τη χρήση προδιαγεγραμμένων διαδρομών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης προδιαγεγραμμένων τρόπων μεταφοράς·
γ) ειδικούς κανόνες για τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων με επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Η Επιτροπή ενημερώνεται σχετικά με αυτού του είδους τις διατάξεις και την αιτιολόγησή τους. Ενημερώνει σχετικά τα άλλα κράτη μέλη.
3. Δεν εφαρμόζονται στη χώρα οι διατάξεις του παραρτήματος ΙΙΙ τμήμα III.1 (ADN) της οδηγίας 2008/68/ΕΚ, επειδή δεν διαθέτει εσωτερικές πλωτές οδούς.
4. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των συναρμόδιων Υπουργών, κατά περίπτωση, απαγορεύονται αυστηρά για λόγους εθνικής ασφάλειας ή προστασίας του περιβάλλοντος μη συνδεόμενους με την ασφάλεια των μεταφορών, οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός του εδάφους της χώρας.
Για τους σκοπούς της παρούσας, νοείται ως:
1. «ADR», η ευρωπαϊκή συμφωνία για τις διεθνείς οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, η οποία συνήφθη στη Γενεύη στις 30 Σεπτεμβρίου 1957, καθώς και οι τροποποιήσεις της·
2. «RID», οι κανονισμοί για τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, οι οποίοι επισυνάφθηκαν ως προσάρτημα Γ στη σύμβαση για τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές (COTIF) που συνήφθη στο Βίλνιους στις 3 Ιουνίου 1999, καθώς και οι τροποποιήσεις τους·
3. «όχημα», οποιοδήποτε μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται για οδική χρήση, το οποίο έχει τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και είναι σχεδιασμένο για μέγιστη ταχύτητα άνω των 25 km/h, και τα ρυμουλκούμενά του, εξαιρουμένων των οχημάτων που κινούνται επί τροχιών, των κινητών μηχανών και των γεωργικών και δασικών ελκυστήρων εφόσον δεν κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 40 km/h όταν μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα·
4. «φορτάμαξα», κάθε σιδηροδρομικό όχημα χωρίς ίδια μέσα πρόωσης, το οποίο κινείται με δικούς του τροχούς επάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εμπορευμάτων·
5. «ADN», η ευρωπαϊκή συμφωνία σχετικά με τις διεθνείς μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων μέσω της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, η οποία συνήφθη στη Γενεύη στις 26 Μαΐου 2000, καθώς και οι τροποποιήσεις της.
1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 6 της παρούσας, δεν μεταφέρονται επικίνδυνα εμπορεύματα εφόσον απαγορεύεται η μεταφορά τους από τα παραρτήματα Ι.1.Α και Ι.1.Β ή το παράρτημα ΙΙ.1 του άρθρου 8 της παρούσας.
2. Με την επιφύλαξη των γενικών κανόνων για την πρόσβαση στην αγορά ή των κανόνων που εφαρμόζονται εν γένει στις μεταφορές εμπορευμάτων, οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων επιτρέπονται, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι όροι που καθορίζονται στα παραρτήματα Ι.1.Α και Ι.1.Β και στο παράρτημα ΙΙ.1 του άρθρου 8 της παρούσας.
Οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων μεταξύ της χώρας και τρίτων χωρών επιτρέπονται, εφόσον πληρούνται οι απαιτήσεις των ADR ή RID, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στα παραρτήματα του άρθρου 8 της παρούσας απόφασης.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των συναρμόδιων Υπουργών, κατά περίπτωση, δύνανται, για λόγους ασφάλειας της μεταφοράς, να εφαρμόζονται αυστηρότερες διατάξεις για τις εγχώριες μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, εξαιρουμένων των απαιτήσεων κατασκευής οι οποίες πραγματοποιούνται με οχήματα και φορτάμαξες που είναι ταξινομημένα ή έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στη χώρα μας.
1. Η χώρα μας επιτρέπει τη χρήση γλωσσών μόνο από τις προβλεπόμενες στα παραρτήματα του άρθρου 8 της παρούσας, για τις μεταφορές που εκτελούνται στο έδαφός της.
2. Οι παρεκκλίσεις εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 6 της οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως ισχύει.
Η χώρα μας διατηρεί, εντός της επικράτειάς της, τις διατάξεις που αναγράφονται στο παράρτημα Ι.2 και στο παράρτημα ΙΙ.2 του άρθρου 8 της παρούσας.
Προσαρτώνται στο παρόν τα Παραρτήματα Ι.1.Α, Ι.1.Β, Ι.2, ΙΙ.1, ΙΙ.2 και Ι.3, ΙΙ.3, όπως τροποποιήθηκαν με την απόφαση της Επιτροπής 2010/187/ΕΕ, σύμφωνα με τις εκάστοτε αναθεωρήσεις της από την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού.
1. Το ΠΔ 104/99 (Α΄ 113/4−6−1999), «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 94/55/ΕΚ της 21ης Νοεμβρίου 1994 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων», οι κοινές υπουργικές αποφάσεις 64834/5491 (Β΄ 1350/7−11−2000), «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 96/35/ΕΚ του Συμβουλίου 3.6.1996 “σχετικά με το διορισμό και την επαγγελματική κατάρτιση συμβούλων ασφαλείας για την οδική, σιδηροδρομική και πλωτή μεταφορά επικινδύνων εμπορευμάτων» και της Οδηγίας 2000/18/ΕΚ της 17.4.2000 «για τις ελάχιστες απαιτήσεις που εφαρμόζονται στις εξετάσεις των υποψηφίων συμβούλων ασφαλείας» και Φ4.2/18960/1446/15.6.2001 (Β΄ 778/19.6.2001) «Εναρμόνιση του Ελληνικού Δικαίου με την οδηγία 96/49/ΕΚ του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1996 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών − μελών σχετικά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 96/87/ΕΚ της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 1996 για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της Οδηγίας 96/49/ΕΚ και με την οδηγία 1999/48/ΕΚ της Επιτροπής της 21ης Μαΐου 1999 για τη δεύτερη προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 96/49/ΕΚ», όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, καταργούνται από τις 30 Ιουνίου 2009.
Τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί βάσει των καταργούμενων διατάξεων εξακολουθούν να ισχύουν έως την ημερομηνία λήξης τους.
2. Οι αποφάσεις 2005/263/ΕΚ και 2005/180/ΕΚ καταργούνται.
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στα διάφορα άρθρα της παρούσας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2010
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
The social partners body for health and safety at work