Όνομα | Σελίδα | Τόμος | Έτος |
---|---|---|---|
ΕΝΔ | 106 | 19 | 1990' |
Πρόεδρος:
Σ. ΜΑΖΑΡΑΚΗΣ
Εισηγητής:
Θ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δικηγόροι:
Κ. Μίγγος,
Κ. Καταβάτης
Ναυτεργατικό ατύχημα αλλοδαπού σε ελληνικό πλοίο. Εφαρμοστέο δίκαιο. Αποζημίωση Ν. 551/1915. Πεδίο εφαρμογής επί αλλοδαπών ναυτικών. Ανάκληση και παθητική νομιμοποίηση εταιρείας Ν.89/67. Ευθύνη εφοπλιστού. Υπολογισμός αποζημίωσης.
Ναυτεργατικό ατύχημα. Αποτελεί ο θάνατος Ινδού ναυτικού ναυτολογημένου σε ελληνικό πλοίο από περονοφόρο ανυψωτήρα (FORK LIFT) στο λιμάνι πηγαίνοντας στην πόλη για ψυχαγωγία. Η ευθύνη του εργοδότη εντάσσεται στο πλαίσιο των εργασιακών συμβατικών ενοχών κατ΄ άρθρ. 25 ΑΚ. Το εργατικό ατύχημα προϋποθέτει ύπαρξη σύμβασης εργασίας ή έστω απλή εργασιακή σχέση λόγω της οποίας επιβάλλονται στον εργοδότη ιδιαίτερες υποχρεώσεις για τα ατυχήματα των εργαζομένων. Εφαρμόζεται το ελληνικό δίκαιο λόγω της ελληνικής σημαίας του πλοίου.
Οι αλλοδαποί δικαιούνται της αποζημιώσεως του άρθ. 3 παρ. 5 του Ν. 515/1915 εφόσον η νομοθεσία της Πολιτείας του αλλοδαπού προνοεί για τους εκεί αλλοδαπούς με το πνεύμα της διατάξεως αυτής. Η Ινδία (Δήλωση 30.9.27) και η Ελλάδα (ΝΔ 30/31/10.35) έχουν επικυρώσει τη Διεθνή Σύμβαση της Γενεύης 19/1925 περί «εξομοιώσεως των αλλοδαπών και ιθαγενών εργατών εν τη αποζημιώσει των ατυχημάτων της εργασίας». Το δίκαιο της Ινδίας προνοεί για τους εκεί αλλοδαπούς με το ίδιο πνεύμα του άρθρ. 3 παρ. 5 εδ. γ΄ Ν. 551/1915.
Ανάκληση αλλοδαπής εταιρείας εγκατεστημένης με τις διατάξεις του Ν. 89/67. Μεταγενέστερη άσκηση αγωγής κατ΄ αυτής δεν επηρεάζει την παθητική της νομιμοποίηση, αφού η ικανότητα της εταιρείας διέπεται μετά την εγκατάστασή της από το δίκαιο της καταστατικής της έδρας.
Ευθύνη εφοπλιστού ως εργοδότη. Εφοπλιστής θεωρείται ο Πρόεδρος Δ.Σ., εκπρόσωπος, διευθυντής και διαχειρίστριας που ασκεί ουσιαστικά τη ναυτική διεύθυνση και διαχείριση του πλοίου, αποφασίζει για τη ναυτολόγηση των μελών του πληρώματος, διορίζει τον εαυτό του ως αντίκλητο στα νηολόγια, υποθηκεύει το πλοίο και τα «αδελφά» πλοία, εγγυάται ο ίδιος προσωπικά και δηλώνει στα σχετικά συστατικά έγγραφα ότι είναι «εφοπλιστής»
Αποζημίωση Ν. 551/1915. Υπολογίζεται με βάση το σύνολο της αντιμισθίας που έπαιρνε ή θα μπορούσε να πάρει ο θανών ναυτικός κατά τους δώδεκα μήνες πριν το ατύχημα. Περιλαμβάνει μισθό, επίδομα Κυριακών, τροφοδοσία, υπερωρίες και αποδοχές αδείας.
Attachment | Size |
---|---|
Εφ. Πειραιά 1253/88 | 140.43 KB |
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.