Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 157Α_2016 | 191.68 KB |
1 Οι ακόλουθες νέες παράγραφοι 29 και 30 προστίθενται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 28:
'' 29 Κώδικας IGF είναι ο Διεθνής Κώδικας για την ασφάλεια των πλοίων τα οποία χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα ή άλλα καύσιμα χαμηλού σημείου ανάφλεξης, όπως υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού με την απόφαση MSC.391(95), όπως δύναται να τροποποιηθεί από τον Οργανισμό, υπό την προϋπόθεση ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις υιοθετούνται, τίθενται σε ισχύ και εφαρμόζονται σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης αναφορικά με τη διαδικασία τροποποίησης που εφαρμόζεται στο παράρτημα εκτός του Κεφαλαίου Ι.
30 Καύσιμα χαμηλού σημείου ανάφλεξης είναι τα αέρια ή τα υγρά καύσιμα τα οποία έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο του επιτρεπόμενου σύμφωνα με τον Κανονισμό ΙΙ-2/4.2.1.1.''.
2 Οι υφιστάμενες παράγραφοι 1 έως 3 αντικαθίστανται με τα ακόλουθα:
'' 1 Σκοπός
Ο σκοπός αυτού του κανονισμού είναι να παρέχει μία μεθοδολογία για εναλλακτική σχεδίαση και διατάξεις για τις μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και για τα συστήματα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων χαμηλού σημείου ανάφλεξης.
2 Γενικά
2.1. Η μηχανολογική και ηλεκτρολογική εγκατάσταση και τα συστήματα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων χαμηλού σημείου ανάφλεξης δύναται να παρεκκλίνουν από τις απαιτήσεις οι οποίες τίθενται στα μέρη Γ, Δ, Ε ή Ζ, υπό την προϋπόθεση ότι η εναλλακτική σχεδίαση και οι διατάξεις συμφωνούν με τη σκοπιμότητα των εν λόγω απαιτήσεων και παρέχουν ισοδύναμο επίπεδο ασφάλειας σε αυτό το κεφάλαιο.
2.2. Όταν η εναλλακτική σχεδίαση ή οι διατάξεις παρεκκλίνουν από τις καθοδηγητικές απαιτήσεις των μερών Γ,Δ, Ε ή Ζ, πρέπει να διενεργείται μία τεχνική μελέτη,
αξιολόγηση και έγκριση της σχεδίασης και των διατάξεων, σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό.
3 Τεχνική μελέτη
Η τεχνική μελέτη πρέπει να έχει ετοιμαστεί και να έχει αποσταλεί προς την Αρχή, βάσει των κατευθυντηρίων γραμμών που έχουν αναπτυχθεί από τον Οργανισμό3 και πρέπει να περιλαμβάνει, ως ελάχιστο, τα ακόλουθα στοιχεία:
.1 καθορισμό του τύπου του πλοίου, τις μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, τους συγκεκριμένους χώρους και συστήματα διανομής και αποθήκευσης καυσίμου με χαμηλό σημείο ανάφλεξης,
.2 αναγνώριση των καθοδηγητικών απαιτήσεων με τις οποίες οι μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις καθώς και τα συστήματα διανομής και αποθήκευσης καυσίμου με χαμηλό σημείο ανάφλεξης δεν θα συμμορφώνονται,
.3 ταυτοποίηση της αιτίας λόγω της οποίας η προτεινόμενη σχεδίαση δεν θα συμμορφώνεται με τις εντεταλμένες απαιτήσεις για συμμόρφωση με άλλα αναγνωρισμένα μηχανολογικά ή βιομηχανικά πρότυπα,
.4 καθορισμό των κριτηρίων απόδοσης του πλοίου, της μηχανολογικής και ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, του συστήματος διανομής και αποθήκευσης καυσίμου με χαμηλό σημείο ανάφλεξης ή των συγκεκριμένων χώρων που απαιτούνται από τις σχετικές καθοδηγητικές απαιτήσεις,
.1 τα κριτήρια απόδοσης πρέπει να παρέχουν ένα επίπεδο ασφάλειας όχι κατώτερο των σχετικών καθοδηγητικών απαιτήσεων που περιλαμβάνονται στα μέρη Γ, Δ,Ε ή Ζ,
.2 τα κριτήρια απόδοσης πρέπει να είναι ποσοστικά και μετρήσιμα,
.5 λεπτομερή περιγραφή της εναλλακτικής σχεδίασης και των διατάξεων, συμπεριλαμβανομένης μίας λίστας των υποθέσεων που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση καθώς και κάθε προτεινόμενες επιχειρησιακές απαγορεύσεις ή καταστάσεις,
.6 τεχνική τεκμηρίωση η οποία να καταδεικνύει ότι η εναλλακτική σχεδίαση και οι διατάξεις συμμορφώνονται με τα πρότυπα επιδόσεων ασφάλειας, και
.7 αξιολόγηση κινδύνου βάσει της αναγνώρισης των πιθανών αστοχιών και κινδύνων οι οποίοι σχετίζονται με την πρόταση.
3. Tο νέο μέρος Ζ προστίθεται μετά το υφιστάμενο μέρος ΣΤ ως ακολούθως:
''Μέρος Ζ
Πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμα με χαμηλό σημείο ανάφλεξης
3 Αναφορά στις Κατευθυντήριες γραμμές για την εναλλακτική σχεδίαση και τις διατάξεις της ΔΣ ΠΑΑΖΕΘ Κεφάλαια ΙΙ-1 και ΙΙΙ (MSC.1/Circ.1212) και στις Κατευθυντήριες γραμμές για την έγκριση εναλλακτικών και ισοδυνάμων όπως παρέχονται σε διάφορα όργανα του ΔΝΟ (MSC.1/Circ. 1455).
4 Στην παράγραφο 2.1.3.4., η λέξη ''και'' διαγράφεται.
5 Στην παράγραφο 2.1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος .4 αντικαθίσταται με το ακόλουθο:
''.4 στα φορτηγά πλοία, στα οποία το μέρος Ζ του Κεφαλαίου ΙΙ-1 δεν εφαρμόζεται, η χρήση καυσίμου πετρελαίου που έχει χαμηλό σημείο ανάφλεξης όπως αλλιώς καθορίζεται στην παράγραφο 2.1.1, για παράδειγμα το αργό πετρέλαιο, δύναται να επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι το εν λόγω καύσιμο δεν αποθηκεύεται σε μηχανικό χώρο και υπόκειται στην έγκριση της Αρχής για ολόκληρη την εγκατάσταση και
.5 στα πλοία, στα οποία το μέρος Ζ του κεφαλαίου ΙΙ-1 εφαρμόζεται, επιτρέπεται η χρήση καυσίμου πετρελαίου που έχει χαμηλό σημείο ανάφλεξης όπως καθορίζεται στην παράγραφο 2.1.1.
7 Στο τέλος της υφιστάμενης παραγράφου 6.2, προστίθεται η ακόλουθη πρόταση:
'' Για τα δεξαμενόπλοια που έχουν ναυπηγηθεί την ή μετά την 01 Ιανουαρίου 2017, τα ανοίγματα πρέπει να καθορίζονται σύμφωνα με τον κανονισμό 4.5.3.4.1. ''
8 Στην παράγραφο 6.3.2., προστίθεται το ακόλουθο κείμενο μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης πρότασης:
'' Επιπροσθέτως, για τα δεξαμενόπλοια τα οποία έχουν κατασκευαστεί την ή μετά την 01 Ιανουαρίου 2017, τα δευτερεύοντα μέσα πρέπει να είναι ικανά να προλαμβάνουν μία υπερ-πίεση ή μία υπο-πίεση στην περίπτωση ζημιάς στα μέσα απομόνωσης ή στην περίπτωση ακούσιου κλεισίματος αυτών των μέσων που απαιτούνται στον κανονισμό 4.5.3.2.2. ''.
9 Η υφιστάμενη παράγραφος 3.1.2 αντικαθίσταται με τα ακόλουθα:
'' 3.1.2. Απόδοση συστημάτων εξαερισμού
3.1.2.1. Στα επιβατηγά πλοία, το κυρίως σύστημα εξαερισμού πρέπει να είναι ξεχωριστό από τα άλλα συστήματα εξαερισμού. Το κυρίως σύστημα εξαερισμού πρέπει να λειτουργεί ώστε να παρέχει, τουλάχιστον, τον αριθμό αερίων αλλαγών που απαιτείται από την παράγραφο 3.1.1 οποτεδήποτε όταν οχήματα βρίσκονται σε τέτοιους χώρους, εκτός αν παρέχεται σύστημα ελέγχου ποιότητας του αέρα σύμφωνα με την παράγραφο 3.1.2.4.
Οι αγωγοί εξαερισμού οι οποίοι εξυπηρετούν τέτοιους χώρους φορτίου, ικανοί να σφραγίζονται αποτελεσματικά, πρέπει να είναι τοποθετημένοι ξεχωριστά για κάθε τέτοιο χώρο. Το σύστημα πρέπει να είναι ικανό να ελέγχεται από μία θέση εξωτερική των χώρων αυτών .
3.1.2.2. Στα φορτηγά πλοία, οι ανεμιστήρες πρέπει φυσιολογικά να λειτουργούν συνεχώς και να παρέχουν, τουλάχιστον, τον αριθμό αερίων αλλαγών που απαιτείται από την παράγραφο 3.1.1. οποτεδήποτε βρίσκονται οχήματα εντός του πλοίου, εκτός αν παρέχεται σύστημα ελέγχου ποιότητας του αέρα σύμφωνα με την παράγραφο 3.1.2.4. Όπου τούτο δεν είναι εφικτό, οι ανεμιστήρες πρέπει να λειτουργούν για περιορισμένη χρονική περίοδο καθημερινά, εφόσον επιτρέπεται από τις καιρικές συνθήκες, και, σε κάθε περίπτωση για λογική χρονική περίοδο πριν την εκφόρτωση, περίοδος μετά την οποία ο χώρος ro-ro ή ο χώρος οχημάτων πρέπει να αποδεικνύεται ως ελεύθερος αερίων. Ένα ή περισσότερα φορητά εργαλεία ανίχνευσης εύφλεκτου αερίου πρέπει να υφίσταται για αυτό το σκοπό. Το σύστημα πρέπει να είναι εξ ολοκλήρου απομονωμένο από άλλα συστήματα εξαερισμού. Οι αγωγοί εξαερισμού οι οποίοι εξυπηρετούν χώρους ro-ro ή χώρους οχημάτων πρέπει να είναι ικανοί να σφραγίζονται αποτελεσματικά για κάθε χώρο φορτίου. Το σύστημα πρέπει να είναι ικανό να ελέγχεται από μία θέση εξωτερική των χώρων αυτών.
3.1.2.3. Το σύστημα εξαερισμού πρέπει να τέτοιο ώστε να αποτρέπει τη διαστρωμάτωση του αέρα και το σχηματισμό θυλάκων αέρα.
3.1.2.4. Για όλα τα πλοία, στα οποία παρέχεται ένα σύστημα ελέγχου ποιότητας του αέρα, βάσει των κατευθυντηρίων γραμμών που έχουν αναπτυχθεί από τον Οργανισμό4, το σύστημα εξαερισμού δύναται να λειτουργεί σε μειωμένο αριθμό αλλαγών αέρα και / ή σε μειωμένη ποσότητα εξαερισμού. Η εν λόγω ελάφρυνση δεν εφαρμόζεται σε χώρους στους οποίους απαιτούνται τουλάχιστον δέκα αλλαγές αέρα ανά ώρα, σύμφωνα με την παράγραφο 3.2.2. του παρόντος κανονισμού, υπό την επιφύλαξη των κανονισμών 19.3.4.1 και 20-1.''.
4 Αναφορά στις Αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές για τη σχεδίαση και τις επιχειρησιακές συστάσεις για τα συστήματα εξαερισμού σε χώρους φορτίου ro-ro (ΜSC/Circ.1515).
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.