Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ 21/Α` 21.2.2016)
Σχετικό έγγραφο:
- Εγκ. 9/16.03.2016 «αρ. πρωτ. 8402/16.03.2016 (ΑΔΑ: ΩΕ1Χ465ΦΘΕ-ΠΨΙ) Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4368/2016 (Α΄21), σε θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α.»
Τροποποιήθηκε από το :
- Ν. 4921/2022 (ΦΕΚ 75/Α` 18.4.2022) Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις (Άρθρο 81§δ: κατάργηση άρθρου 85)
- Ν. 4675/2020 (ΦΕΚ 54/Α` 11.3.2020) Πρόληψη, προστασία και προαγωγή της υγείας - ανάπτυξη των υπηρεσιών δημόσιας υγείας και άλλες διατάξεις (Άρθρο 16: κατάργηση άρθρου 79)
- N. 4512/2018, (ΦΕΚ 5/Α/17.1.2018) «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις» (Άρθρο 396§12: κατάργηση άρθρο 22, από 1.3.2019)
- N. 4486/2017, (ΦΕΚ 115/Α/7.8.2017) «Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις»
- N. 4485/2017, (ΦΕΚ 114/Α/4.8.2017) «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- N. 4483/2017, (ΦΕΚ 107/Α/31.7.2017) «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) - Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις»
- Ν. 4384/2016, (ΦΕΚ 78/Α/26.4.2016) «Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, μορφές συλλογικής οργάνωσης του αγροτικού χώρου και άλλες διατάξεις»
- Ν. 4370/2016, (ΦΕΚ 37/Α/7.3.2016) «Συστήματα Εγγύησης Καταθέσεων (ενσωμάτωση Οδηγίας 2014/49/ΕΕ), Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων και άλλες διατάξεις»
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 21Α_2016 | 2.07 MB |
Η υποπαράγραφος Ι.Δ.1 της παρ. Ι.Δ. του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α΄ 107) τροποποιείται ως εξής:
1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 αντικαθίσταται ως εξής: «Με σκοπό την άμεση ανάσχεση της ανεργίας και ως έκτακτο μέτρο, η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων, του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχεδιάζει και καταρτίζει Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα, συγχρηματοδοτούμενα από τους πόρους του ΕΣΠΑ, για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, με απασχόληση των ανέργων απευθείας σε δήμους και περιφέρειες ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες, όπως σε σχολεία και νοσοκομεία. Περαιτέρω, ο σχεδιασμός των ως άνω Προγραμμάτων δύναται να περιλαμβάνει δράσεις ενεργοποίησης των ωφελουμένων με στόχο τη διευκόλυνση επανένταξής τους στην αγορά εργασίας».
2. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 αντικαθίσταται ως εξής: «Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) καταρτίζει τη Δημόσια πρόσκληση και είναι ο αρμόδιος φορέας για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των ωφελουμένων και την κατάρτιση του πίνακα των ωφελουμένων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων, όπως θα έχουν προσδιοριστεί από το Δικαιούχο, τη διενέργεια επιτόπιων επαληθεύσεων στους επιβλέποντες φορείς και την καταβολή των αμοιβών στους ωφελούμενους και των ασφαλιστικών εισφορών στους επιβλέποντες φορείς. Επιβλέποντες Φορείς είναι οι φορείς οι οποίοι θα προσλάβουν (Δήμοι, Περιφέρειες, και άλλες Δημό σιες Υπηρεσίες), θα απασχολήσουν τους ανέργους και θα πιστοποιούν την απασχόλησή τους στον Ο.Α.Ε.Δ., προκειμένου να καταβληθεί το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται ιδίως τα παρακάτω:».
3. Στην εσωτερική υποπερίπτωση β΄ της παραγράφου 1 αντικαθίσταται η λέξη «δικαιούχοι» από το ορθό «επιβλέποντες».
4. Στην εσωτερική υποπερίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 προστίθενται τρία (3) νέα ενδεικτικά κριτήρια:
vi) η ηλικιακή ομάδα,
vii) εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ανέργων ΑμεΑ του Ο.Α.Ε.Δ.,
viii) δικαιούχος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
5. Η εσωτερική υποπερίπτωση στ΄ της παραγράφου 1, αναδιατυπώνεται ως εξής: «η υποχρεωτική πρόσληψη των υποδειχθέντων από τον Ο.Α.Ε.Δ. ωφελουμένων, σύμφωνα με τον οριστικό πίνακα κατάταξης».
6. Στο τέλος της παραγράφου 2, η φράση «καταρτίζεται από τον Ο.Α.Ε.Δ.» αντικαθίσταται από τη φράση «σχεδιάζεται και καταρτίζεται από τη Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων, του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης».
7. Στην παράγραφο 3 αντικαθίστανται οι λέξεις «δικαιούχου φορέα» από τις λέξεις «Επιβλέποντα Φορέα».
8. Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Με την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου του Προγράμματος, η σύμβαση εκάστου ωφελουμένου λύεται αυτοδικαίως, χωρίς οιαδήποτε αποζημίωση και χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης».
9. Η παράγραφος 5, αντικαθίσταται, ως εξής:
«5.1. Οι καθαρές αμοιβές ορίζονται, κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας:
α) για ωφελούμενους ηλικίας 25 ετών και άνω σε 19,81 ευρώ ημερησίως και όχι υψηλότερες από 495,25 ευρώ μηνιαίως και σε 24,76 ευρώ ημερησίως για βραδινή απασχόληση και όχι υψηλότερες από 619 ευρώ μηνιαίως και
β) για ωφελούμενους ηλικίας κάτω των 25 ετών σε 17,27 ευρώ ημερησίως και όχι υψηλότερες από 431,75 ευρώ μηνιαίως και σε 21,59 ευρώ ημερησίως για βραδινή απασχόληση και όχι υψηλότερες από 539,75 ευρώ μηνιαίως. Η βραδινή εργασία επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο για τους ωφελούμενους που θα κληθούν να στελεχώσουν τις υπηρεσίες Α΄ υποδοχής προσφύγων και μεταναστών (Hot spots).
5.2. Για όσους ωφελούμενους απασχοληθούν, κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας, σε βαριές και ανθυγιεινές εργασίες, η καταβολή στο Ι.Κ.Α.−Ε.Τ.Α.Μ. της αντίστοιχης εισφοράς του κλάδου βαρέων αποτελεί, επίσης, επιλέξιμη δαπάνη.
5.3 Απουσίες Ωφελουμένων:
i. Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι ωφελούμενοι δικαιούνται να απουσιάζουν δύο εργάσιμες ημέρες μηνιαίως.
ii. Οι ωφελούμενοι δικαιούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος να κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας όπως ορίζεται με σχετική υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο σημείο 8. Οι αναρρωτικές άδειες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα εκ του νόμου δικαιολογητικά. Η καταβολή στο Ι.Κ.Α.−Ε.Τ.Α.Μ. της αντίστοιχης εισφοράς αποτελεί, επίσης, επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
iii. Στις περιπτώσεις απουσίας λόγω:
α) επαπειλούμενης κύησης,
β) κύησης και
γ) λοχείας, οι οποίες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα εκ του νόμου δικαιολογητικά, η απασχόληση αναστέλλεται κατά τη διάρκεια απουσίας και παρατείνεται η δυνατότητα απασχόλησής τους όπως ορίζεται με σχετική υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο σημείο 8. Oι ωφελούμενες σε κατάσταση κυοφορίας δύναται να απουσιάζουν για να υποβληθούν σε εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου, εφόσον οι εξετάσεις αυτές πρέπει να γίνουν σε ώρες απασχόλησης.
iv. Οι Ωφελούμενοι ΑμεΑ ή Ωφελούμενοι που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή παιδιά έως 15 ετών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο ή τύπου 1 με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω ή έχουν σύζυγο με αναπηρία 80% και άνω, τον/την οποίο/α συντηρούν, έχουν δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο κατά μία (1) ώρα την ημέρα.
v. Οι γονείς Ωφελούμενοι δικαιούνται είτε να προσέρχονται αργότερα είτε να αποχωρούν νωρίτερα από την εργασία τους κατά μία (1) ώρα την ημέρα και μέχρι το τέκνο να φτάσει στην ηλικία των τριάντα (30) μηνών. Το δικαίωμα καθυστερημένης προσέλευσης ή πρόωρης αποχώρησης των γονέων για την φροντίδα του παιδιού αποδίδεται και στους θετούς γονείς παιδιού ηλικίας έως έξι (6) ετών, υπό τους ίδιους όρους των φυσικών γονέων και με χρονική αφετηρία την υιοθεσία του παιδιού. Το δικαίωμα αυτό αποδίδεται στον έναν εκ των δύο γονέων προσκομίζοντας τα εκ του νόμου δικαιολογητικά. Δεν αποδίδεται δε, σωρευτικά.
vi. Σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων που σημειώνονται στο πλαίσιο υλοποίησης των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας, ο Ωφελούμενος ο οποίος υπέστη εργατικό ατύχημα κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του και διαθέτει τα κατάλληλα ιατρικά δικαιολογητικά δεν εκπίπτει του προγράμματος. Το μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
vii. Επίσης, κάθε γονέας παιδιού ηλικίας 4 έως 16 ετών δικαιούται να απουσιάζει δύο (2) ημέρες, σε ώρες ή ολόκληρη ημέρα κάθε φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης.
viii. Πέντε (5) ημέρες απασχόλησης λόγω γάμου.
ix. Δύο (2) ημέρες λόγω θανάτου συζύγου, τέκνων, γονέων και αδελφών, αλλά και εξ αγχιστείας συγγενών στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό. Τις παραπάνω ημέρες απουσίας θα συνοδεύουν τα έντυπα αιτήσεων του Ωφελούμενου και της έγκρισης του επιβλέποντος φορέα. Τα παραπάνω είναι επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
5.4. Εκτός από τα παραπάνω καταβαλλόμενα ποσά, ο Ο.Α.Ε.Δ. δεν υποχρεούται να καταβάλλει οποιαδήποτε άλλη παροχή ή ενίσχυση στους ωφελούμενους».
10. Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται ως εξής:
«7.1. Για την εφαρμογή και εκτέλεση των προγραμμάτων της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου αυτής οι επιβλέποντες φορείς υποχρεούνται:
α) με πλήρη ευθύνη τους να διασφαλίζουν την ασφάλεια και υγεία των ωφελουμένων στον τόπο απασχόλησής τους ως προς όλες τις πτυχές της εργασίας και στο ίδιο επίπεδο προστασίας που παρέχεται και στους άλλους εργαζόμενούς τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Νόμων για την Υγεία και την Ασφάλεια των Εργαζομένων (Κ.Ν.Υ.Α.Ε.) που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (Α΄84), καθώς και τις ειδικότερες σχετικές διατάξεις και
β) να απασχολούν τους ωφελούμενους στις ειδικότητες για τις οποίες έχουν προσληφθεί και εφόσον εξασφαλίσουν ότι είναι κατάλληλοι για την εργασία στην οποία θα απασχοληθούν.
7.2. Πέραν της εφαρμογής κυρώσεων, όπως των προβλεπομένων στα άρθρα 71 και 72 του Κ.Ν.Υ.Α.Ε. για τις αμέσως ανωτέρω περιπτώσεις, επί παραβάσεων των υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν οι Επιβλέποντες Φορείς εντός του πλαισίου των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Απασχόλησης, οι συναρμόδιοι Υπουργοί δύνανται, με κοινή απόφασή τους, να προβλέψουν την επιβολή και άλλων κυρώσεων στους Επιβλέποντες Φορείς.»
11. Στην παράγραφο 8, διορθώνεται η επωνυμία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας στη σημερινή, «Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης».
12α. Στην παράγραφο η΄ του άρθρου 33 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) αντικαθίσταται το αναγραφόμενο τεύχος (Β΄ 486) στο ορθό τεύχος «Υ.Ο.Δ.Δ. 486».
β. Στην παράγραφο α΄ του άρθρου 34 του ν. 4354/2015 (Α΄176) αντικαθίσταται η φράση «και με την επιφύλαξη της παραγράφου στ΄ του άρθρου 33 του νόμου αυτού» με το ορθό «και με την επιφύλαξη της παραγράφου η΄ του άρθρου 33 του νόμου αυτού».
i. Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι ωφελούμενοι δικαιούνται να απουσιάζουν δύο εργάσιμες ημέρες μηνιαίως.
ii. Οι ωφελούμενοι δικαιούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος να κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας όπως ορίζεται με σχετική υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο σημείο 8. Οι αναρρωτικές άδειες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα εκ του νόμου δικαιολογητικά. Η καταβολή στο Ι.Κ.Α.−Ε.Τ.Α.Μ. της αντίστοιχης εισφοράς αποτελεί, επίσης, επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
iii. Στις περιπτώσεις απουσίας λόγω:
α) επαπειλούμενης κύησης,
β) κύησης και
γ) λοχείας, οι οποίες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα εκ του νόμου δικαιολογητικά, η απασχόληση αναστέλλεται κατά τη διάρκεια απουσίας και παρατείνεται η δυνατότητα απασχόλησής τους όπως ορίζεται με σχετική υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο σημείο 8. Oι ωφελούμενες σε κατάσταση κυοφορίας δύναται να απουσιάζουν για να υποβληθούν σε εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου, εφόσον οι εξετάσεις αυτές πρέπει να γίνουν σε ώρες απασχόλησης.
iv. Οι Ωφελούμενοι ΑμεΑ ή Ωφελούμενοι που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή παιδιά έως 15 ετών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο ή τύπου 1 με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω ή έχουν σύζυγο με αναπηρία 80% και άνω, τον/την οποίο/α συντηρούν, έχουν δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο κατά μία (1) ώρα την ημέρα.
v. Οι γονείς Ωφελούμενοι δικαιούνται είτε να προσέρχονται αργότερα είτε να αποχωρούν νωρίτερα από την εργασία τους κατά μία (1) ώρα την ημέρα και μέχρι το τέκνο να φτάσει στην ηλικία των τριάντα (30) μηνών. Το δικαίωμα καθυστερημένης προσέλευσης ή πρόωρης αποχώρησης των γονέων για την φροντίδα του παιδιού αποδίδεται και στους θετούς γονείς παιδιού ηλικίας έως έξι (6) ετών, υπό τους ίδιους όρους των φυσικών γονέων και με χρονική αφετηρία την υιοθεσία του παιδιού. Το δικαίωμα αυτό αποδίδεται στον έναν εκ των δύο γονέων προσκομίζοντας τα εκ του νόμου δικαιολογητικά. Δεν αποδίδεται δε, σωρευτικά.
vi. Σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων που σημειώνονται στο πλαίσιο υλοποίησης των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας, ο Ωφελούμενος ο οποίος υπέστη εργατικό ατύχημα κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του και διαθέτει τα κατάλληλα ιατρικά δικαιολογητικά δεν εκπίπτει του προγράμματος. Το μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
vii. Επίσης, κάθε γονέας παιδιού ηλικίας 4 έως 16 ετών δικαιούται να απουσιάζει δύο (2) ημέρες, σε ώρες ή ολόκληρη ημέρα κάθε φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης.
viii. Πέντε (5) ημέρες απασχόλησης λόγω γάμου.
ix. Δύο (2) ημέρες λόγω θανάτου συζύγου, τέκνων, γονέων και αδελφών, αλλά και εξ αγχιστείας συγγενών στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό. Τις παραπάνω ημέρες απουσίας θα συνοδεύουν τα έντυπα αιτήσεων του Ωφελούμενου και της έγκρισης του επιβλέποντος φορέα. Τα παραπάνω είναι επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
Οι Ωφελούμενοι ΑμεΑ ή Ωφελούμενοι που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή παιδιά έως 15 ετών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο ή τύπου 1 με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω ή έχουν σύζυγο με αναπηρία 80% και άνω, τον/την οποίο/α συντηρούν, έχουν δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο κατά μία (1) ώρα την ημέρα.
Σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων που σημειώνονται στο πλαίσιο υλοποίησης των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας, ο Ωφελούμενος ο οποίος υπέστη εργατικό ατύχημα κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του και διαθέτει τα κατάλληλα ιατρικά δικαιολογητικά δεν εκπίπτει του προγράμματος. Το μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος.
Επίσης, κάθε γονέας παιδιού ηλικίας 4 έως 16 ετών δικαιούται να απουσιάζει δύο (2) ημέρες, σε ώρες ή ολόκληρη ημέρα κάθε φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης.
Πέντε (5) ημέρες απασχόλησης λόγω γάμου.
Εκτός από τα παραπάνω καταβαλλόμενα ποσά, ο Ο.Α.Ε.Δ. δεν υποχρεούται να καταβάλλει οποιαδήποτε άλλη παροχή ή ενίσχυση στους ωφελούμενους».
1.α. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένου ωραρίου των εργαζομένων σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, μπορούν να τροποποιούνται, με αύξηση του ωραρίου εργασίας τους, μέχρι και το ανώτατο όριο της πλήρους απασχόλησης της οικείας εκπαιδευτικής βαθμίδας και ειδικότητας, με αντίστοιχη αύξηση των πάσης φύσεως αποδοχών τους. Η τροποποίηση γίνεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου ή του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου και πρέπει να διαλαμβάνει ειδικά περί της ύπαρξης των απαιτούμενων για την αύξηση του ωραρίου πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό.
β. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου υπάγεται σε υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας από την αρμόδια για την εποπτεία του οικείου Ο.Τ.Α. ή νομικού προσώπου αρχή και περίληψή της δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
γ. Σε περίπτωση που στον οικείο φορέα υπηρετούν ήδη υπάλληλοι με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου του ίδιου κλάδου και κατηγορίας, η κατά τα προηγούμενα εδάφια αύξηση του ωραρίου εργασίας του προσωπικού με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν τη λήξη των συμβάσεων του έκτακτου προσωπικού που καλύπτει ισόποσες ώρες εργασίας. Ειδικά για τις κατηγορίες και κλάδους για τους οποίους η πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου υπόκειται, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, σε έγκριση, τυχόν αύξηση του ωραρίου των ήδη υπηρετούντων εργαζομένων της ίδιας κατηγορίας και κλάδου, λαμβάνεται υπόψη για τη χορήγηση της έγκρισης κατά το έτος που ακολουθεί.
δ. Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας μπορεί να καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
2.α. Η υποπερίπτωση δδ΄ της παραγράφου 5 περίπτωση α΄ του άρθρου 1 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου «περί καθιερώσεως πενθημέρου εβδομάδος εργασίας των δημοσίων εν γένει υπηρεσιών και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1157/1981 (Α΄126), όπως ισχύει, καταργείται.
β. Η παρ. 1 του άρθρου μόνου του π.δ. 588/1988 (Α΄284) επανέρχεται σε ισχύ.
1. Άτομα με Αναπηρία που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των δήμων που λύονται ή τίθενται σε εκκαθάριση ή κατά τη δημοσίευση του παρόντος βρίσκονται σε διαδικασία λύσης ή εκκαθάρισης μεταφέρονται στον οικείο δήμο σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
2. Η μεταφορά του ανωτέρω προσωπικού διενεργείται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η δε κατάταξη του προσωπικού στις συσταθείσες θέσεις εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο και δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα του ασκούντα χρέη Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
3. Η προϋπηρεσία του μεταφερόμενου προσωπικού στο Ν.Π.Ι.Δ. με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις μισθολογικές, βαθμολογικές και ασφαλιστικές συνέπειες.
4. Η παρούσα καταλαμβάνει και το προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ. που βρίσκονται σε εκκαθάριση κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
5. Η παρούσα διάταξη ισχύει και για όσα άτομα με αναπηρία έχουν μεταφερθεί από επιχειρήσεις − νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου σε Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού σύμφωνα με τις εκάστοτε ρυθμίσεις της κείμενης νομοθεσίας.
1. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 50 του ν. 4277/2014 (Α΄ 56) αντικαθίσταται ως εξής: «Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος αποκτούν ισχύ νόμου το άρθρο 2, οι παράγραφοι 3 έως και 8 του άρθρου 4, καθώς και τα άρθρα 5 έως και 8 της κ.υ.α. 20232/2010 (Β΄ 745). Όπου στις διατάξεις της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης γίνεται αναφορά σε όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης ή της κεντρικής διοίκησης υπό το πριν το ν. 3852/2010 (Α΄ 87) νομοθετικό καθεστώς, νοούνται τα εκάστοτε αρμόδια όργανα για την άσκηση των ίδιων αρμοδιοτήτων μετά την ισχύ του νόμου αυτού.»
2. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 3448/2006 (Α΄ 57), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 48, του ν. 4277/2014 (Α΄ 156) και ισχύει, μετά τη φράση «σε εκτάσεις ιδιοκτησίας τους», προστίθεται η φράση «ή που τους έχουν παραχωρηθεί κατά χρήση».
3. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 211 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Επιπλέον των παραπάνω σκοπών, ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. δύναται να κατασκευάζει και να λειτουργεί Κέντρα Αποτέφρωσης Νεκρών (Κ.Α.Ν.) σε εκτάσεις ιδιοκτησίας του ή που του έχουν παραχωρηθεί κατά χρήση, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού του Συμβουλίου και σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 35 του ν. 3448/2006 (Α΄ 57), όπως ισχύει.»
Μετά το άρθρο 35 του ν. 344/1976 (Α΄143) προστίθεται άρθρο 35Α ως εξής:
«Άρθρο 35Α
Επιλογή τόπου ενταφιασμού προσώπου
1. Η επιλογή του τόπου ενταφιασμού είναι δικαίωμα του προσώπου.
2. Κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί ελεύθερα με ρητή, χωρίς όρο ή αίρεση, δήλωσή του ενώπιον συμβολαιογράφου να ορίσει τον τύπο της τελετής της κηδείας του και τον τόπο ενταφιασμού του. Με τη δήλωσή του αυτή ορίζονται τα πρόσωπα, συγγενικά ή μη που θα εκτελέσουν την επιθυμία του, τα οποία με σχετική δήλωσή τους στο ίδιο συμβολαιογραφικό έντυπο αποδέχονται τη δήλωση του προσώπου και αναλαμβάνουν την υποχρέωση να την εκτελέσουν.
3. Εφόσον τηρηθεί ο κατά τα ανωτέρω τύπος και η διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος δεν αντίκειται σε κανόνες δημόσιας τάξης, υγιεινής ή στα χρηστά ήθη, τα αρμόδια όργανα ή οι υπηρεσίες, που επιμελούνται της ταφής του νεκρού οφείλουν να συμμορφώνονται στη διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος χωρίς οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση ή διαδικασία, ακόμη και αν εναντιωθούν συγγενείς οποιουδήποτε βαθμού.»
1. Το εδάφιο α΄ της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Στις διατάξεις του νόμου αυτού υπάγονται οι ακόλουθες κατηγορίες προσώπων:
α. Οι πολύτεκνοι γονείς με τέσσερα (4) τέκνα και άνω, οι τρίτεκνοι γονείς, ένα από τα τέκνα πολύτεκνης οικογένειας, ένα από τα τέκνα τρίτεκνης οικογένειας και ο επιζών ή ο άγαμος γονέας τριών ανήλικων τέκνων».
2. Μετά την παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος ως εξής:
«Ο αριθμός των μορίων για τους τρίτεκνους γονείς, με βάση το κριτήριο της οικογενειακής κατάστασης καθορίζεται ως εξής:
Για γονέα με τρία τέκνα διακόσια (200) μόρια. Αν υπάρχουν ανήλικα τέκνα, προστίθενται πενήντα (50) που ο ένας από τους συζύγους δεν εργάζεται, προστίθενται πενήντα (50) μόρια».
3. Μετά την παρ. 7 του άρθρου 4 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος ως εξής:
«Ο αριθμός των μορίων για τα τέκνα τρίτεκνης οικογένειας, με βάση το κριτήριο της οικογενειακής κατάστασης, καθορίζεται ως εξής:
Για τρίτεκνη οικογένεια εκατό (100) μόρια. Αν μεταξύ αυτών υπάρχουν ανήλικα τέκνα, προστίθενται πενήντα (50) επιπλέον μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο».
Στους μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών που έχουν ως σκοπό την προσωρινή αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση και εν γένει αξιοποίηση και διάθεση στερεών αποβλήτων, οι οποίοι εργάζονται κατά πλήρες ωράριο και ανεξαρτήτως ειδικότητας στους χώρους υγειονομικής ταφής, στην ανακύκλωση, στα κέντρα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών, στους σταθμούς μεταφόρτωσης και στις μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων, χορηγείται, εκτός από το βασικό μισθό και τις λοιπές προβλεπόμενες αποδοχές τους, και το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που προβλέπεται στο άρθρο 15 παρ. 1 του ν. 4024/2011, με την επιφύλαξη της επικείμενης ευθυγράμμισης του σχετικού καθεστώτος με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία έως τις 31.12.2017. Το ποσό του επιδόματος για τις ανωτέρω κατηγορίες υπαλλήλων ορίζεται σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ μηνιαίως. Καταβολές του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που έχουν γίνει, στο ως άνω προσωπικό πριν από τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του παρόντος άρθρου θεωρούνται νόμιμες.
Η παρ. 11 του άρθρου 17 του ν. 4071/2012, όπως ισχύει καταργείται.
1. Τα δυο πρώτα εδάφια της περίπτωσης ε΄ της παρ. 4 του άρθρου 19 του ν. 2932/2001 (Α΄ 145) αντικαθίστανται ως εξής:
«ε) Η έγκριση, αναθεώρηση και επικαιροποίηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων (Master Plan) ή Προγράμματος Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.), κατά το μέρος που με αυτά καθορίζονται τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της Ζώνης Λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του λιμένα και η παροχή σύμφωνης γνώμης, κατά το μέρος που με αυτά προτείνονται χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης, προκειμένου να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα σύμφωνα με την παράγραφο 9. Για τους λιμένες αρμοδιότητας των δημοτικών λιμενικών ταμείων, της ως άνω εγκρίσεως ή σύμφωνης γνώμης προηγείται η χορήγηση γνώμης του αρμόδιου δημοτικού συμβουλίου εντός δέκα (10) ημερών από την υποβολή σχετικού αιτήματος του αρμόδιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα. Η αρμοδιότητα σύνταξης Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) ασκείται υποχρεωτικά για λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος και εθνικής σημασίας, καθώς και σύνταξης Προγράμματος Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.) για λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος και προαιρετικά για τους λιμένες τοπικής σημασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 3450/2006 (Α΄ 64), όπως ισχύει. Δεν απαιτείται αξιολόγηση και έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του αναπτυξιακού προγράμματος και της μελέτης διαχείρισης (Master Plan) του λιμένα, εφόσον, μετά την έγκρισή του, ακολουθείται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4014/2011 (Α΄ 209), όπως ισχύει, για το σύνολο του λιμένος, σε συνδυασμό με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 46 του παρόντος.»
2. Η περίπτωση στ΄ της παρ. 4 του άρθρου 19 του ν. 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής − Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρείες και άλλες διατάξεις» (Α’ 145) αντικαθίσταται ως εξής:
«στ) Η παροχή σύμφωνης γνώμης για τον καθορισμό των χρήσεων γης και των όρων δόμησης, μετά από πρόταση του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένος, ο οποίος αφορά στη συνολική έκταση της χερσαίας ζώνης του λιμένα, για όλους τους λιμένες, εάν δεν έχει συνταχθεί Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) ή Πρόγραμμα Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.) προκειμένου να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα σύμφωνα με την παράγραφο 9.»
3. Η παρ. 9 του άρθρου 19 του ν. 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής − Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρείες και άλλες διατάξεις» (Α΄ 145) αντικαθίσταται ως εξής:
«9. α) Οι κανονιστικές αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κατόπιν παραγγελίας του Προέδρου της.
β) Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από σύμφωνη γνώμη της Ε.Σ.Α.Λ., καθορίζονται οι χρήσεις γης και οι όροι και περιορισμοί δόμησης των λιμένων της χώρας, καθώς και οι αναγκαίες προσχώσεις, όταν αυτές επιδρούν στο χωροταξικό σχεδιασμό του λιμένα.
γ) Αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. που έχουν εκδοθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, με τις οποίες εγκρίνονται χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης λιμένων, επέχουν θέση σύμφωνης γνώμης για τη ρύθμιση των ζητημάτων αυτών με προεδρικό διάταγμα, εκτός αν στο μεταξύ υποβληθεί νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προς έλεγχο ή ζητείται η επικαιροποίηση του ισχύοντος.»
1. Στη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 2920/2001 (Α΄131) και στη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997 (Α΄165), όπως ισχύουν, εμπίπτουν και οι ειδικευμένοι ιατροί και οδοντίατροι με κινητική αναπηρία – παραπληγία.
2. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 2920/2001 (Α΄ 131), όπως ισχύει, μετά τη λέξη «βιολόγων», προστίθενται οι λέξεις «χημικών και βιοχημικών».
Οι διατάξεις του άρθρου 105 του ν. 2071/1992 (Α΄123) και της κ.υ.α. 2003075/204/0022 (Β΄33/20.1.1995), αναφορικά με την επιπρόσθετη ειδική ετήσια άδεια μετ’ απο− δοχών, καταλαμβάνουν όλους τους, πλήρους απασχό− λησης (πλην των ιατρών), εργαζόμενους στα τμήματα και τις μονάδες που αναφέρονται στην παραπάνω κοινή υπουργική απόφαση. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικο− νομικών και Υγείας, η ειδική άδεια του προηγουμένου εδαφίου δύναται να επεκταθεί και σε εργαζόμενους και άλλων ειδικών τμημάτων ή ειδικών μονάδων των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ..
1. Στους διενεργούμενους διαγωνισμούς ανάδειξης προμηθευτή υγρών καυσίμων για την κίνηση των οχημάτων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) οι νομοθετημένες κρατήσεις υπέρ ασφαλιστικών ταμείων επιβαρύνουν το Ε.Κ.Α.Β. ως αναθέτουσα αρχή.
2. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Η ειδική αποζημίωση της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 2256/1994 (Α΄ 196) που παρέχεται στα πληρώματα ασθενοφόρων και στο νοσηλευτικό προσωπικό του Ε.Κ.Α.Β., που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία με ειδικά αεροπορικά μέσα για την παροχή Α΄ Βοηθειών σε ασθενείς, δεν περιλαμβάνεται στα καταργηθέντα, με οποιαδήποτε νομοθετική διάταξη, επιδόματα, αμοιβές και αποζημιώσεις. Σε περίπτωση που η ειδική αυτή αποζημίωση έχει καταβληθεί στα πληρώματα ασθενοφόρων και στο νοσηλευτικό προσωπικό του Ε.Κ.Α.Β. και μετά την έναρξη ισχύος των νόμων 4024/2011 (Α΄226) και 4354/2015 (Α΄176) δεν αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθείσα».
3. Στο ΕΚΑΒ δημιουργείται ειδικό Μητρώο ασθενοφόρων αυτοκινήτων, ιδιωτικών φορέων, καθώς και των πληρωμάτων τους, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας, οι οποίες έχουν εκδώσει τις άδειες κυκλοφορίας τους. Το ειδικό αυτό Μητρώο περιλαμβάνει τα ασθενοφόρα οχήματα των δικαιούχων φορέων κυκλοφορίας τους που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. Α5/ 4730/635/15.5.2013 (Β΄1328) και ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σε κάθε περίπτωση έκδοσης άδειας κυκλοφορίας ασθενοφόρων, ιδιωτικών φορέων, απαιτείται και προσκόμιση βεβαίωσης καταλληλότητας του οχήματος από το ΕΚΑΒ βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου. Όσον αφορά τη σήμανση αυτών, απαγορεύεται να έχουν το χρωματισμό και τα διακριτικά σήματα του ΕΚΑΒ, ούτε οποιαδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που να προσομοιάζει σε ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Το προσωπικό που στελεχώνει τα εν λόγω ασθενοφόρα πρέπει, τουλάχιστον το ένα από τα δύο άτομα, να έχει το τυπικό προσόν της ειδικότητας Διασώστης − Πλήρωμα Ασθενοφόρου. Ομοίως διαθέτει πιστοποίηση του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άδεια άσκησης επαγγέλματος. Από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΕΚΑΒ διενεργείται περιοδικός έλεγχος στους φορείς που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις και αποκτούν άδεια κυκλοφορίας ασθενοφόρων αυτοκινήτων με τους κατά περίπτωση όρους χορήγησής της κατά τις κείμενες διατάξεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια για τις διαδικασίες και το αντικείμενο των περιοδικών ελέγχων.
4. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 2 της υποπαραγράφου Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α΄94) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Επίσης, δεν εμπίπτουν οι μετακινήσεις εκτός έδρας του πάσης φύσεως προσωπικού του Ν.Π.Δ.Δ. Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ).»
5. Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 24 της υποπαραγράφου Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α΄94) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρείται, για το έτος 2016, η χορηγούμενη αποζημίωση για την προμήθεια στολής στους Διασώστες Πληρώματα Ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, που προβλέπεται από την παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226), όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει».
6. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 2 της υποπαραγράφου Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α΄94) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι παροχές που αφορούν την προβλεπόμενη από την παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 2194/1994 (Α΄ 34) ασφάλιση του προσωπικού του ΕΚΑΒ και των Μονάδων Μεταμοσχεύσεων κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας με τα μέσα μεταφοράς (ελικόπτερα, αεροπλάνα, αεροσκάφη, ειδικές κινητές μονάδες, ασθενοφόρα, πλωτά μέσα) επειγόντων περιστατικών».
7. Στο τέλος της παραγράφου 7 του άρθρου 23 του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 47 του ν. 4264/2014 (Α΄118) προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Η εφαρμογή της διάταξης αυτής για την ειδικότητα «Διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» ισχύει από την έναρξη του φθινοπωρινού−χειμερινού εξαμήνου του 2015−2016 και αφορά στους σπουδαστές που ξεκινούν τη φοίτησή τους στο Ι.Ε.Κ. (Α΄ εξάμηνο) κατά το φθινοπωρινό−χειμερινό εξάμηνο του 2015−2016. Η διάταξη του προηγουμένου εδαφίου έχει αναδρομική εφαρμογή, η οποία ανατρέχει στο χρόνο θέσπισης των διατάξεων των τεσσάρων πρώτων εδαφίων της παρούσης παραγράφου. Η εφαρμογή των διατάξεων των τεσσάρων πρώτων εδαφίων της παρούσης παραγράφου δεν αφορά στους σπουδαστές του Ι.Ε.Κ. της ειδικότητας «Διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» των υπολοίπων εξαμήνων (Β΄, Γ΄ και Δ΄), για τους οποίους ισχύει το παλαιό πρόγραμμα σπουδών μέχρι της περατώσεως των σπουδών τους. Η φοίτηση των σπουδαστών του Ι.Ε.Κ. της ειδικότητας «Διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» των υπολοίπων εξαμήνων (Β΄, Γ΄ και Δ΄) βάσει του παλαιού προγράμματος σπουδών, από τη θέση σε εφαρμογή των διατάξεων των τεσσάρων πρώτων εδαφίων της παρούσας παραγράφου μέχρι της περατώσεως των σπουδών τους είναι απολύτως νόμιμη και παρέχει στους σπουδαστές των Β΄, Γ΄ και Δ΄ εξαμήνων την ίδια ειδικότητα και ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά−εργασιακά δικαιώματα, τα οποία θα αποκτήσουν και οι σπουδαστές του Α΄ εξαμήνου (φθινοπωρινού−χειμερινού εξαμήνου του 2015−2016) μετά την περάτωση των σπουδών τους, για τους οποίους ισχύει το νέο πρόγραμμα σπουδών. Η γνωμάτευση για τη βλάβη, την δέουσα επισκευή και το κόστος αυτής για οποιοδήποτε αυτοκίνητο ασθενοφόρο, είτε άλλο αυτοκινούμενο ή μη όχημα γίνεται από οποιαδήποτε δημόσια Υπηρεσία ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή περιφέρεια και μπορεί να αφορά οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ που δεν διαθέτουν Γραφείο Κίνησης, συνεργείο ή ειδικούς τεχνικούς. Η λύση αυτή δεν προκαλεί επιπλέον δαπάνη για το κράτος».
Στο ΕΚΑΒ δημιουργείται ειδικό Μητρώο ασθενοφόρων αυτοκινήτων, ιδιωτικών φορέων, καθώς και των πληρωμάτων τους, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας, οι οποίες έχουν εκδώσει τις άδειες κυκλοφορίας τους. Το ειδικό αυτό Μητρώο περιλαμβάνει τα ασθενοφόρα οχήματα των δικαιούχων φορέων κυκλοφορίας τους που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. Α5/ 4730/635/15.5.2013 (Β΄1328) και ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σε κάθε περίπτωση έκδοσης άδειας κυκλοφορίας ασθενοφόρων, ιδιωτικών φορέων, απαιτείται και προσκόμιση βεβαίωσης καταλληλότητας του οχήματος από το ΕΚΑΒ βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου. Όσον αφορά τη σήμανση αυτών, απαγορεύεται να έχουν το χρωματισμό και τα διακριτικά σήματα του ΕΚΑΒ, ούτε οποιαδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που να προσομοιάζει σε ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Το προσωπικό που στελεχώνει τα εν λόγω ασθενοφόρα πρέπει, τουλάχιστον το ένα από τα δύο άτομα, να έχει το τυπικό προσόν της ειδικότητας Διασώστης − Πλήρωμα Ασθενοφόρου. Ομοίως διαθέτει πιστοποίηση του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άδεια άσκησης επαγγέλματος. Από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΕΚΑΒ διενεργείται περιοδικός έλεγχος στους φορείς που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις και αποκτούν άδεια κυκλοφορίας ασθενοφόρων αυτοκινήτων με τους κατά περίπτωση όρους χορήγησής της κατά τις κείμενες διατάξεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια για τις διαδικασίες και το αντικείμενο των περιοδικών ελέγχων.
1. Στην περίπτωση Β΄ της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), όπως ισχύει, προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:
«Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί τυπικός ή ουσιαστικός νόμος, ο οποίος ορίζει τα σχετικά με τις προϋποθέσεις νόμιμης άσκησης του επαγγέλματος και λήψης της σχετικής άδειας άσκησης επαγγέλματος, και μεταξύ αυτού και της σχετικής προκήρυξης δεν είναι δυνατόν να συμπληρωθεί χρονικά η συνολική εμπειρία των ογδόντα τεσσάρων (84) μηνών, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης Β΄, δύναται, κατ’ εξαίρεση, να αναγνωρισθεί η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, ως εμπειρίας νοούμενης της απασχόλησης με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το γνωστικό αντικείμενο του τίτλου ή της προς πλήρωση θέσης μετά την απόκτηση του τίτλου σπουδών.»
2. Τα εδάφια, δεύτερο και τρίτο, της παρ. 5 του άρθρου 31 του ν. 3868/2010 (Α΄129) καταργούνται.
Στις περιοχές όπου υπάρχουν Κέντρα Υγείας, τα οποία δεν διαθέτουν προσωπικό για τη λειτουργία των ασθενοφόρων τους ή που το προσωπικό τους δεν επαρκεί για την πλήρη κάλυψη μεταφοράς ασθενών, δύναται: α) προσωπικό του πυροσβεστικού σώματος και β) προσωπικό των Ο.Τ.Α. να οδηγεί τα ασθενοφόρα που ανήκουν στο Κέντρο Υγείας, κατόπιν αιτήματος αυτού, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις.
Το ως άνω προσωπικό πρέπει να διαθέτει επαγγελματική άδεια οδήγησης και να έχει εκπαιδευτεί ταχύρρυθμα σε βασικές γνώσεις παροχής πρώτων βοηθειών. Η διακομιδή των ασθενών θα γίνεται με συνοδεία υγειονομικού προσωπικού από το αντίστοιχο Κέντρο Υγείας.
Περαιτέρω λεπτομέρειες για την εκπαίδευση της προ− ηγούμενης παραγράφου θα ρυθμίζονται με εγκύκλιο του ΕΚΑΒ σε συνεργασία με το Αρχηγείο του Π.Σ. και τους αντίστοιχους Ο.Τ.Α..
Το περιεχόμενο των ως άνω διατάξεων δεν έχει εφαρμογή στη λειτουργία των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ.
Στο ν. 3370/2005 (Α΄ 176) προστίθεται νέο άρθρο 13Α, ως εξής:
«Άρθρο 13Α
1. Με σκοπό την προστασία και προαγωγή της Δημόσιας Υγείας σύμφωνα με τα άρθρα 1, 2 και 3 του παρόντος νόμου και σύμφωνα με τα άρθρα 17,18,19 και 21 του π.δ. 106/2014, η καθ’ ύλην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υπηρεσιών Υγείας τηρεί κωδικοποιημένο ηλεκτρονικό αρχείο με επιδημιολογικά δεδομένα και δεδομένα για την κατανάλωση φαρμάκων και εμβολίων. Με σκοπό την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση της λειτουργίας των Μονάδων Υγείας του ΕΣΥ και της στελέχωσης και κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και των υπόλοιπων εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας Φορέων, σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 7 του π.δ. 106/2014, η Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων και Διοικητικής Υποστήριξης τηρεί ηλεκτρονικό αρχείο με δεδομένα προσωπικού που υπηρετεί σε κάθε μονάδα, δεδομένα υλικού εξοπλισμού, καθώς και κωδικοποιημένο αρχείο κίνησης ασθενών. Με σκοπό την παρακολούθηση της οικονομικής λειτουργίας και τον έλεγχο των δαπανών υγείας, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τα άρθρα 12 και 13 του π.δ. 106/2014, τηρεί δεδομένα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, που αφορούν τις Μονάδες Υγείας του ΕΣΥ, καθώς και της εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας. Τα κωδικοποιημένα αρχεία δεδομένων τηρούνται σύμφωνα με τον τρόπο που περιγράφεται στην παράγραφο 7 του παρόντος άρθρου.
2. Συγκεκριμένα, τηρούνται:
Α) Κωδικοποιημένα αναλυτικά στοιχεία για την επιδημιολογική επιτήρηση όλων των μεταδιδόμενων και μη μεταδιδόμενων νοσημάτων, τις διαγνώσεις αλλά και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τις γεννήσεις και τους θανάτους ανά αιτία, τον μητρικό θηλασμό, τους τοκετούς, τις εκτρώσεις, την υγεία και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των νεογέννητων, τις συγγενείς ανωμαλίες, τα σύνδρομα και τα σπάνια νοσήματα, την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, την άνοια, τον επιπολασμό του σακχαρώδη διαβήτη και τις διενεργούμενες θεραπευτικές ή μη πράξεις στα Εξωτερικά Διαβητολογικά Ιατρεία και τα Διαβητολογικά Κέντρα.
Β) Συγκεντρωτικά στοιχεία για τα εθνικά αποθέματα εμβολίων, τη διάθεση και την κατανάλωση εμβολίων ανά μονάδα υγείας. Συγκεντρωτικά στοιχεία για τη σύσταση, οργάνωση και λειτουργία των κέντρων πρόληψης της εξάρτησης και των διαφόρων μονάδων αντιμετώπισης εξαρτήσεων, στοιχεία εργαζομένων, ωφελουμένων και διενεργούμενων θεραπευτικών ή μη πράξεων, καθώς καί οικονομικά στοιχεία των δομών αυτών.
Γ) Συγκεντρωτικά στοιχεία των πολιτών που εγγράφονται/αποχωρούν σε κάθε οικογενειακό ιατρό μέσα στο χρονικό διάστημα του έτους.
Δ) Συγκεντρωτικά στοιχεία για τη συνταγογράφηση φαρμάκων ανά σκεύασμα, ανά μήνα, ανά έτος, ανά νομό, ανά νοσοκομείο, ανά δημόσια δομή παροχής υπηρεσιών υγείας και ανά ιατρό.
Ε) Αναλυτικά στοιχεία για τους επαγγελματίες υγείας, καθώς και για το προσωπικό που υπηρετεί στα Νοσοκομεία και τις δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας του ΠΕΔΥ, ανά βαθμίδα ιατρού και ανά εκπαιδευτικό επίπεδο και ειδικότητα, με στοιχεία ταυτοποίησης για κάθε εργαζόμενο.
ΣΤ) Αναλυτικά κωδικοποιημένα στοιχεία σχετικά με την κίνηση των ασθενών τις Μονάδες Υγείας ανά δημογραφικά χαρακτηριστικά, ασφαλιστικό φορέα, κλινική, τύπο διάγνωσης, κλειστό ενοποιημένο νοσήλιο (ΚΕΝ), φάρμακα, ιατρικές πράξεις και το συγκεντρωτικό κόστος νοσηλείας.
3. Όλοι οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Υγείας που υποχρεούνται, σύμφωνα με το νόμο, στη συλλογή των παραπάνω στοιχείων, θα πρέπει να τα αποστέλλουν στο Υπουργείο Υγείας, ηλεκτρονικά και κωδικοποιημένα σε ενιαία μορφή που καθιστά δυνατή την επεξεργασία της.
4. Υπεύθυνος επεξεργασίας των κατά το παρόν άρθρο τηρουμένων στοιχείων ορίζεται το Υπουργείο Υγείας δια των εκάστοτε αρμοδίων Γενικών Διευθύνσεων.
5. Κάθε Υγειονομική Περιφέρεια έχει πρόσβαση μόνο στα συγκεντρωτικά στοιχεία τα οποία αναφέρονται σε αυτήν ή τις εποπτευόμενες Μονάδες Υγείας της.
6. Κάθε Μονάδα Υγείας έχει πρόσβαση μόνο στα στοιχεία τα οποία αναφέρονται σε αυτήν.
7. Ως στοιχείο ταυτοποίησης του ατόμου τηρείται μοναδικός κωδικός, ο οποίος προκύπτει με κατάλληλη επεξεργασία (κωδικοποίηση) του ΑΜΚΑ και αποσκοπεί στην πλήρη παρεμπόδιση της εξακρίβωσης της ταυτότητας των υποκειμένων.
8. Ο χρόνος τήρησης των ως άνω δεδομένων από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας ορίζεται στα είκοσι (20) έτη. Μετά το πέρας της εικοσαετίας είναι δυνατή η διατήρηση όλων ή ορισμένων από τα ως άνω δεδομένα για ιστορικούς, επιστημονικούς ή στατιστικούς σκοπούς, έπειτα από απόφαση της Επιτροπής Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Αρχείων.
9. Η Επιτροπή Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Αρχείων εδρεύει στο Υπουργείο Υγείας και είναι αρμόδια για τη διατήρηση των δεδομένων που αναφέρονται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, πέρα από τον καθοριζόμενο χρόνο τήρησής τους, αναφέρεται στην παράγραφο 8 του παρόντος.
Αποτελείται από πέντε μέλη, και συγκεκριμένα:
α) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας ως Πρόεδρο,
β) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Υπηρεσιών Υγείας,
γ) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων και Διοικητικής Υποστήριξης,
δ) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και
ε) τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
10. Για την τήρηση και επεξεργασία των ως άνω στοιχείων, το Υπουργείο Υγείας σχεδιάζει και λειτουργεί σχετικό Πληροφοριακό Σύστημα. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ρυθμίζονται, ειδικότερα, τεχνικά ή λεπτομερειακά θέματα τήρησης, επεξεργασίας στοιχείων και δεδομένων, τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή γενικότερα, κάθε οργανωτικό και τεχνικό μέτρο για την ασφάλεια της επεξεργασίας των δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τεχνικών ανωνυμοποίησης, θέματα οργάνωσης και λειτουργίας της Επιτροπής Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Αρχείων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.»
1. Στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4316/2014 (Α΄270) στα σημεία όπου αναφέρεται «απόφαση του Υπουργού Υγείας» προστίθεται η φράση «και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού».
2. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4316/2014 (Α΄ 270) καταργείται.
3. Στο άρθρο 3 του ν. 4316/2014 (Α΄270) προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
«6. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού καθορίζεται κάθε άλλο μέτρο, δράση ή πρόγραμμα προκειμένου να προαχθεί και να υποστηριχθεί ο μητρικός θηλασμός.»
Αντικαθίσταται το κείμενο της συμφωνίας, που προσαρτήθηκε ως Παράρτημα Α΄, σύμφωνα με το εδάφιο β΄ του Κεφαλαίου Στ΄ του άρθρου 43 του ν. 4354/2015 (Α΄176) ως εξής:
(Βλέπε pdf)
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2016
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ