Σχετικό έγγραφο:
Τροποποιήθηκε από:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 3202Β_2021 | 24.41 MB |
1.Τις διατάξεις:
α. της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 2801/2000 «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (Α’ 46),
β. του άρθρου δεύτερου του v. 1741/1987 «Κύρωση Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Οδική Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) που υπογράφηκε στη Γενεύη την 30η Σεπτεμβρίου 1957» (Α΄ 225),
γ. των παρ. 1 έως 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α’ 34), όπως η παρ. 1 τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1338/1983,
δ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνεται στην Τελική πράξη» (Α’ 136),
ε. του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
στ. του ν.4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄ 133),
ζ. του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α΄ 208),
η. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄ 119),
θ. του π.δ. 4/2020 «Σύσταση Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, καθορισμός των αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄4),
ι. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α΄31),
ια. της υπ’ αρ. 169/Υ1/8.1.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ευάγγελο Συρίγο» (Β΄33),
ιβ. της υπ’ αρ. Υ2/9.7.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Σύσταση Θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β΄ 2901),
ιγ. Της υπ’ αρ. 339/18.07.2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β΄ 3051),
ιδ. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181),
ιε. του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2),
ιστ. του π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ)» (Α’ 160),
ιζ. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α΄192), σε συνδυασμό με το άρθρο 2 του π.δ. 84/2019 (Α΄123),
ιη. του ν. 2292/1995 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 35),
ιθ. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α΄ 151),
κ. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121 και Α’ 126 για διόρθωση σφάλματος),
κα. του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 131),
κβ. του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184),
κγ. της υπό στοιχεία ΔΝΣα’/οικ. 59172/7775/ΦΝ 459 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β΄ 3058) και
κδ. της κοινής υπουργικής απόφασης υπό στοιχεία οικ. Γ5/48222/2474/2019 (ΦΕΚ Β΄ 2755 και Β΄ 4446) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως τα παραρτήματά της προσαρμόστηκαν στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο με τις Οδηγίες 61/2010/ΕΕ, 2012/45/ΕΕ, 2014/103/ΕΕ, (ΕΕ) 2016/2309, (ΕΕ) 2018/217 και (ΕΕ) 2018/1846 της Επιτροπής.», όπως ισχύει.
2. Τα έγγραφα ECE/TRANS/WP.15/249, ECE/TRANS/WP.15/249/Corr.1 και ECE/TRANS/WP.15/ 249/Add.1 της Οικονομικής Επιτροπής για την ευρώπη του ΟΗΕ που περιέχουν τα επίσημα κείμενα τροποποιήσεων και διορθώσεων της Συμφωνίας σχετικά με διεθνείς οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) 2021.
3. Το έγγραφο ΟTIF/RID/NOT/2021/01.07.2020 της OTIF που περιέχει τα επίσημα κείμενα τροποποιήσεων και διορθώσεων του Κανονισμού RID σε ισχύ από 1.1.2021.
4. Την υπ’ αρ. 113810/2021 Εισηγητική Έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπ.Υ.ΜΕ από την οποία προκύπτει ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Η παρούσα εφαρμόζεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της χώρας ή μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της φορτοεκφόρτωσης, της μεταφόρτωσης από ένα μεταφορικό μέσο σε άλλο και των στάσεων που χρειάζονται λόγω των συνθηκών μεταφοράς.
Δεν εφαρμόζεται για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων:
α) με οχήματα και φορτάμαξες που ανήκουν στις ένοπλες δυνάμεις ή είναι υπό την ευθύνη τους,
β) που πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου εντός της περιμέτρου κλειστής περιοχής,
γ) με οχήματα που ανήκουν στα σώματα ασφαλείας και διενεργούνται αποκλειστικά εντός της χώρας.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορούν να θεσπίζονται ειδικές απαιτήσεις ασφαλείας για τις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της χώρας όσον αφορά:
α) τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με οχήματα ή φορτάμαξες που δεν καλύπτονται από την παρούσα,
β) όπου απαιτείται, τη χρήση προδιαγεγραμμένων διαδρομών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης προδιαγεγραμμένων τρόπων μεταφοράς,
γ) ειδικούς κανόνες για τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων με επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Η Επιτροπή ενημερώνεται σχετικά με αυτού του είδους τις διατάξεις και την αιτιολόγησή τους. Ενημερώνει σχετικά τα άλλα κράτη μέλη.
3. Δεν εφαρμόζονται στη χώρα οι διατάξεις του παραρτήματος ΙΙΙ τμήμα III.1 (ADN) της Οδηγίας 2008/68/ ΕΚ, επειδή δεν διαθέτει εσωτερικές πλωτές οδούς.
4. Οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός του εδάφους της Χώρας μπορούν να περιορίζονται ή να απαγορεύονται αποκλειστικά για λόγους μη συνδεόμενους με την ασφάλεια των μεταφορών.
Για τους σκοπούς της παρούσας, νοείται ως:
1.«ADR», η ευρωπαϊκή συμφωνία για τις διεθνείς οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, η οποία συνήφθη στη Γενεύη στις 30 Σεπτεμβρίου 1957, καθώς και οι τροποποιήσεις της.
2.«RID», οι κανονισμοί για τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, οι οποίοι επισυνάφθηκαν ως προσάρτημα Γ στη σύμβαση για τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές (COTIF) που συνήφθη στο Βίλνιους στις 3 Ιουνίου 1999, καθώς και οι τροποποιήσεις τους.
3.«όχημα», οποιοδήποτε μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται για οδική χρήση, το οποίο έχει τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και είναι σχεδιασμένο για μέγιστη ταχύτητα άνω των 25 km/h, και τα ρυμουλκούμενά του, εξαιρουμένων των οχημάτων που κινούνται επί τροχιών, των κινητών μηχανών και των γεωργικών και δασικών ελκυστήρων εφόσον δεν κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 40 km/h όταν μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα.
4.«φορτάμαξα», κάθε σιδηροδρομικό όχημα χωρίς ίδια μέσα πρόωσης, το οποίο κινείται με δικούς του τροχούς επάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
5.«ADN», η ευρωπαϊκή συμφωνία σχετικά με τις διεθνείς μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων μέσω της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, η οποία συνήφθη στη Γενεύη στις 26 Μαΐου 2000, καθώς και οι τροποποιήσεις της.
1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 6 της παρούσας, δεν μεταφέρονται επικίνδυνα εμπορεύματα εφόσον απαγορεύεται η μεταφορά τους από τα παραρτήματα Ι.1.Α και Ι.1.Β ή το παράρτημα ΙΙ.1 του άρθρου 8 της παρούσας.
2. Με την επιφύλαξη των γενικών κανόνων για την πρόσβαση στην αγορά ή των κανόνων που εφαρμόζονται εν γένει στις μεταφορές εμπορευμάτων, οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων επιτρέπονται, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι όροι που καθορίζονται στα παραρτήματα Ι.1.Α και Ι.1.Β και στο παράρτημα ΙΙ.1 του άρθρου 8 της παρούσας.
Οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων μεταξύ της χώρας και τρίτων χωρών επιτρέπονται, εφόσον πληρούνται οι απαιτήσεις των ADR ή RID, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στα παραρτήματα του άρθρου 8 της παρούσας απόφασης.
Για λόγους ασφαλείας των μεταφορών δύνανται να εφαρμόζονται αυστηρότερες διατάξεις εξαιρουμένων των απαιτήσεων κατασκευής, για τις εγχώριες μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, οι οποίες πραγματοποιούνται με οχήματα και φορτάμαξες που είναι ταξινομημένα ή έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στη χώρα μας.
1. Η χώρα μας επιτρέπει τη χρήση γλωσσών μόνο από τις προβλεπόμενες στα παραρτήματα του άρθρου 8 της παρούσας, για τις μεταφορές που εκτελούνται στο έδαφός της.
2. Παρεκκλίσεις από το Παράρτημα I.1 και το Παράρτημα II.1 για τις μεταφορές μικρών ποσοτήτων ορισμένων επικίνδυνων εμπορευμάτων ή σε τοπικό επίπεδο μπορούν να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 6 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως ισχύει.
3. Στη χώρα μας δύναται, κατ’ εξαίρεση και εφόσον δεν υπονομεύεται η ασφάλεια, να εκδίδονται ειδικές άδειες για τη διεξαγωγή μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός της επικράτειάς της, οι οποίες απαγορεύονται από την Οδηγία 2008/68/ΕΚ, ή για τη διεξαγωγή τέτοιων μεταφορών υπό όρους διαφορετικούς από εκείνους που ορίζει η ίδια Οδηγία, με την προϋπόθεση ότι οι μεταφορές αυτές είναι σαφώς καθορισμένες και χρονικά περιορισμένες.
Η χώρα μας διατηρεί, εντός της επικράτειάς της, τις διατάξεις που αναγράφονται στο παράρτημα Ι.2 και στο παράρτημα ΙΙ.2 του άρθρου 8 της παρούσας.
Προσαρτώνται στο παρόν τα Παραρτήματα Ι.1.Α, Ι.1.Β, Ι.2, Ι.3 και ΙΙ.1, ΙΙ.2, ΙΙ.3 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις της Οδηγίας (EE) 2020/1833 της Επιτροπής της 2ας Οκτωβρίου 2020 και με τα έγγραφα ECE/TRANS/WP.15/249, ECE/TRANS/WP.15/249/Corr.1 και ECE/TRANS/WP.15/249/Add.1 της Οικονομικής Επιτροπής για την ευρώπη του ΟΗΕ καθώς επίσης και με το έγγραφο ΟTIF/RID/NOT/2021/01.07.2020 του Διακυβερνητικού Οργανισμού Διεθνών Σιδηροδρομικών Μεταφορών (OTIF), και των διορθώσεών του, τα οποία Παραρτήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού.
Στα Παραρτήματα Α και Β της ADR, όπως εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου 2021, ο όρος «συμβαλλόμενο μέρος» αντικαθίσταται από τον όρο «κράτος μέλος», κατά περίπτωση. Στο Παράρτημα του RID, το οποίο επισυνάφθηκε ως προσάρτημα Γ στην COTIF, όπως θα εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2021, ο όρος «συμβαλλόμενο κράτος των RID» αντικαθίσταται από τον όρο «κράτος μέλος», κατά περίπτωση.
1. Η αρμόδια αρχή για την έγκριση των σταθερών δεξαμενών μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων κατά ADR και βαλβίδων και άλλου εξοπλισμού εξυπηρέτησης που αναφέρεται στο υποτμήμα 6.8.2.3 του Μέρους 6 του Παραρτήματος Ι.1Α, εφόσον δεν εμπίπτουν στον ορισμό του «μεταφερόμενου εξοπλισμού υπό πίεση» της Οδηγίας 2010/35/ΕΚ όπως ισχύει, είναι η Δ/νση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η αρμόδια αρχή για την έγκριση φορέων διενέργειας των προβλεπόμενων ελέγχων και δοκιμών κατά ADR είναι η Δ/νση Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
2. Σύμφωνα με την παρ. 26 του άρθρου 28 του ν.3891/2010 (Α΄ 188 Α) όπως ισχύει, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ασκεί τα καθήκοντα της «Αρμόδιας Αρχής» του Κανονισμού σχετικά με τις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (RID).
3. Το πιστοποιητικό έγκρισης οχήματος μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) που προβλέπεται στο υποτμήμα 9.1.3.5. της ADR, χορηγείται από τα αρμόδια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και την ADR.
4. Η αρμόδια αρχή για τους σκοπούς του Κεφαλαίου 8.2 «Απαιτήσεις που αφορούν στην εκπαίδευση του πληρώματος του οχήματος», της ADR είναι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας.
5. Η αρμόδια αρχή για τους σκοπούς του τμήματος 1.8.3 «Σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς» της ADR είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Διεύθυνση Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών. Η αρμόδια αρχή για τους σκοπούς του τμήματος 1.8.3 «Σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς» του RID είναι η ΡΑΣ.
6. Η αρμόδια αρχή για την ταξινόμηση των επικίνδυνων εμπορευμάτων για οδική και σιδηροδρομική μεταφορά είναι η Γενική Διεύθυνση Γενικού Χημείου του Κράτους, Διεύθυνση Ενεργειακών, Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων.
1. Η απαίτηση για τον ορισμό ΣΑΜΕΕ προβλέπεται στο υποτμήμα 1.8.3.1 του 1.8.3 «Σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς» των ADR/RID. Η παραπάνω απαίτηση δεν εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις οι δραστηριότητες των οποίων αφορούν ποσότητες για κάθε μονάδα μεταφοράς μικρότερες από τα όρια που καθορίζονται στα 1.1.3.6, 1.7.1.4 όπως επίσης και στα Κεφάλαια 3.3, 3.4 και 3.5 της ADR. Η παραπάνω απαίτηση δεν εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις, οι δραστηριότητες των οποίων καθορίζονται στο 1.8.3.2 του RID.
2. Κάθε επιχείρηση που εμπίπτει στο υποτμήμα 1.8.3.1 της ADR, υποχρεούται να γνωστοποιεί την ταυτότητα του ΣΑΜΕΕ της εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία ορισμού του, στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, στην οικεία Διεύθυνση Ασφαλείας ή Αστυνομική Διεύθυνση Νομού, και στην οικεία Περιφερειακή Διοίκηση Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής της Περιφέρειας που έχει έδρα η επιχείρηση η οποία έχει ορίσει τον Σύμβουλο.
Κάθε επιχείρηση που εμπίπτει στο υποτμήμα 1.8.3.1 του RID, υποχρεούται να γνωστοποιεί την ταυτότητα του ΣΑΜΕΕ της εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία ορισμού του, στην ΡΑΣ, στο Διαχειριστή Υποδομής, στην Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, στην οικεία Διεύθυνση Ασφαλείας ή στην Αστυνομική Διεύθυνση Νομού και στην οικεία Περιφερειακή Διοίκηση Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής της Περιφέρειας που έχει έδρα η επιχείρηση η οποία έχει ορίσει τον Σύμβουλο.
3. Εντός εξήντα (60) ημερών από τον ορισμό του, ο ΣΑΜΕΕ συντάσσει μια αναφορά προς την διοίκηση της επιχείρησης στην οποία για κάθε σχετική δραστηριότητα της επιχείρησης, υποδεικνύει τις ενδεχόμενα απαραίτητες λειτουργικές βελτιώσεις και τροποποιήσεις στις εφαρμοζόμενες πρακτικές με σκοπό την ασφάλεια της φόρτωσης, εκφόρτωσης και μεταφοράς των επικίνδυνων εμπορευμάτων. Η αναφορά αυτή συντάσσεται έκτοτε εντός του πρώτου μηνός κάθε έτους σύμφωνα με τα οριζόμενα στο υποτμήμα 1.8.3.3 των ADR/RID και έχει τη μορφή του υποδείγματος που ακολουθεί:
4. Στις περιπτώσεις ατυχημάτων που αναφέρονται στο υποτμήμα 1.8.3.6 της ADR, ο σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, υποβάλλει εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία του ατυχήματος την σχετική αναφορά, στη Διοίκηση της επιχείρησης, στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στην οικεία Υπηρεσία Τροχαίας με κοινοποίηση στην οικεία Διεύθυνση Ασφαλείας ή Αστυνομική Διεύθυνση Νομού ή στην οικεία Λιμενική Αρχή, ανάλογα με την υπηρεσία που έχει αστυνομική αρμοδιότητα στο χώρο που προκλήθηκε το ατύχημα.
5. Στις περιπτώσεις ατυχημάτων που αναφέρονται στο υποτμήμα 1.8.3.6 του RID, ο σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, υποβάλλει εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία του ατυχήματος την σχετική αναφορά, στη Διοίκηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης, στη ΡΑΣ, στο Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, στην Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων με κοινοποίηση στην οικεία Διεύθυνση Ασφαλείας ή Αστυνομική Διεύθυνση Νομού ή στην οικεία Λιμενική Αρχή, ανάλογα με την υπηρεσία που έχει αστυνομική αρμοδιότητα στο χώρο που προκλήθηκε το ατύχημα.
1. Φορείς παροχής κατάρτισης στους υποψήφιους ΣΑΜΕΕ για όλες τις κλάσεις πλην της Κλάσης 7 (ραδιενεργά υλικά) είναι Σχολές ή Τμήματα ή Εργαστήρια Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα, τα οποία λειτουργούν και είναι αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Κράτος. Οι φορείς κατάρτισης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν αιτήσεως των νόμιμων εκπροσώπων τους στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και της ΡΑΣ για το RID. Στην προαναφερόμενη αίτηση επισυνάπτονται τα παραστατικά με τα οποία τεκμηριώνονται οι ειδικές γνώσεις στα θέματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (οδική ή σιδηροδρομική), στις Διεθνείς Συμφωνίες και Οδηγίες που καλύπτουν τις μεταφορές αυτές, ο τρόπος και οι δυνατότητες παροχής σχετικής κατάρτισης.
Για την παραπάνω τεκμηρίωση πρέπει να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των περ. (α), (β) και (γ) και τουλάχιστον τρεις εκ των απαιτήσεων (δ) έως (ζ) της παρούσας παραγράφου:
α. Ύπαρξη μαθήματος/μαθημάτων στο Πρόγραμμα Σπουδών σχετικών με το αντικείμενο της μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.
β. Τα μέλη του διδακτικού προσωπικού για την παροχή κατάρτισης τα οποία πρέπει να είναι πτυχιούχοι σχολών ΑΕΙ με ειδικές γνώσεις στα διδασκόμενα αντικείμενα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, οριζόμενοι από τους εκπαιδευτικούς φορείς.
γ. Πιστοποιημένο και σε ισχύ σύστημα διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001:2015. δ. Δημοσίευση / Δημοσιεύσεις των μελών του Ιδρύματος σε έγκριτα περιοδικά για θέματα επικίνδυνων εμπορευμάτων.
ε. Εκπόνηση διδακτορικής / διδακτορικών διατριβών ή μεταπτυχιακής / μεταπτυχιακών εργασιών σε θέματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων ή επιμέρους ενότητες αυτών.
στ. Συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού του Ιδρύματος σε εκπαιδευτικά σεμινάρια εσωτερικού ή εξωτερικού ή σε Επιτροπές Διεθνών Οργανισμών ή επαγγελματικών οργανώσεων που χειρίζονται θέματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.
ζ. Διοργάνωση σεμιναρίου/ων σχετικών με τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων.
2. Φορέας που παρέχει ειδική κατάρτιση στους ΣΑΜΕΕ για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων της Κλάσης 7 (ραδιενεργά υλικά) είναι η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ).
3. Τα προγράμματα κατάρτισης με τους διδάσκοντες ανά θεματική ενότητα ανακοινώνονται πριν την διεξαγωγή τους, στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και αντίστοιχα στην ΡΑΣ για το RID, οι οποίες έχουν την εποπτεία και τον έλεγχο της κατάρτισης.
α. Ο κάθε ενδιαφερόμενος, ανάλογα με το πιστοποιητικό που επιθυμεί να αποκτήσει ή να επεκτείνει, παρακολουθεί το αντίστοιχο πρόγραμμα κατάρτισης όπως προβλέπεται στο τμήμα 1.8.3. των ADR/RID.
β. Το πρόγραμμα κατάρτισης για αρχική χορήγηση
πιστοποιητικού περιλαμβάνει τις παρακάτω διαδοχικές φάσεις:
i) τη βασική κατάρτιση διάρκειας τουλάχιστον δώδεκα (12) διδακτικών ωρών.
ii) την ειδική κατάρτιση διάρκειας τεσσάρων (4) τουλάχιστον διδακτικών ωρών για κάθε μέσο μεταφοράς (οδική /σιδηροδρομική μεταφορά)
iii) την ειδική κατάρτιση διάρκειας έξι (6) τουλάχιστον διδακτικών ωρών για κάθε κατηγορία μεταφερόμενων εμπορευμάτων που αναφέρονται στο υποτμήμα 1.8.3.13 των ADR/RID.
Η διδακτική ώρα είναι σαράντα πέντε (45) λεπτά. Ο μέγιστος αριθμός διδακτικών ωρών κατά τη διάρκεια μιας μέρας δεν μπορεί να υπερβαίνει τις οκτώ (8).
γ. Ο υποψήφιος θεωρείται ότι παρακολούθησε επιτυχώς το ανωτέρω πρόγραμμα εφόσον οι συνολικές του απουσίες δεν υπερβαίνουν τις τρεις (3) ώρες. Σε αντίθετη περίπτωση υποχρεούται να παρακολουθήσει εκ νέου τη φάση ή τις φάσεις που διαπιστώθηκε υπέρβαση των απουσιών.
4. Οι εκπαιδευτικοί φορείς υποχρεούνται:
α. Να διοργανώνουν προγράμματα κατάρτισης, τηρώντας τα προβλεπόμενα στο τμήμα 1.8.3. των ADR/RID, σε ημερομηνίες που να παρέχουν τη δυνατότητα στους υποψήφιους κλάσης 7 να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα ειδικής κατάρτισης στην ΕΕΑΕ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις την ορισθείσα ημερομηνία. Τα προγράμματα δύναται να πραγματοποιούνται σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακά με μέσα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
β. Να τηρούν «Παρουσιολόγιο» το οποίο αρχειοθετείται και φυλάσσεται τουλάχιστον για μία διετία. γ. Να υποβάλουν μετά την ολοκλήρωση κάθε προγράμματος κατάρτισης στον εξεταστικό φορέα ή στην επιτροπή εξετάσεων κατά περίπτωση, καταστάσεις σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή με τα πλήρη στοιχεία (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, αριθμός ταυτότητας ή διαβατηρίου, δ/νση μονίμου κατοικίας, τίτλος σπουδών, αριθμός ισχύουσας άδειας παραμονής ή άδειας εργασίας) των υποψηφίων που παρακολούθησαν επιτυχώς την κατάρτιση. Οι υποψήφιοι αναγράφονται με αλφαβητική σειρά ανάλογα με το πρόγραμμα κατάρτισης που παρακολούθησαν, το είδος του πιστοποιητικού που επιθυμούν να αποκτήσουν, ξεχωριστά για αρχική εξέταση και επέκταση.
Στην περίπτωση επέκτασης οι καταστάσεις συμπληρώνονται με το είδος του πιστοποιητικού που κατέχουν, τον αριθμό του, την εκδούσα αρχή και την ημερομηνία λήξης του. Η υποβολή των προαναφερόμενων καταστάσεων υπογεγραμμένων από τον υπεύθυνο του προγράμματος γίνεται τουλάχιστον δέκα (10) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων.
5. Η εποπτεία και ο έλεγχος των εξουσιοδοτημένων φορέων κατάρτισης ασκείται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και από τη ΡΑΣ για το RID. Τις αρχές αυτές ενημερώνει άμεσα ο ορισμένος φορέας κατάρτισης για οποιαδήποτε αλλαγή στις προϋποθέσεις ορισμού του όπως αυτές προβλέπονται στην παρ.1 του άρθρου 11. Οι φορείς οφείλουν να παρέχουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στοιχεία για τον έλεγχο όταν ζητούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Ο ορισμός του φορέα κατάρτισης ανακαλείται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και της ΡΑΣ για το RID, αν διαπιστωθεί ότι δεν τηρούνται από αυτόν οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από το τμήμα 1.8.3 των ADR/RID και τις σχετικές διατάξεις του παρόντος άρθρου.
1. Οι υποψήφιοι ΣΑΜΕΕ συμμετέχουν σε εξετάσεις προκειμένου να διαπιστωθεί εάν διαθέτουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντα του συμβούλου, όπως αυτά περιγράφονται στο υποτμήμα 1.8.3.3 της ADR/RID.
2. Οι εξετάσεις διενεργούνται από εξεταστικό φορέα ο οποίος ορίζεται για πέντε έτη με απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και με απόφαση της ΡΑΣ για το RID. Ο εξεταστικός φορέας είναι Πολυτεχνική Σχολή ή Τμήμα ή Εργαστήριο Πολυτεχνικής Σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, το οποίο λειτουργεί και είναι αναγνωρισμένο από το Ελληνικό Κράτος, είναι ένας για όλη τη χώρα, δεν πρέπει να είναι φορέας κατάρτισης του άρθρου 11 και δύναται να είναι o ίδιος για ADR και RID.
3. Οι ενδιαφερόμενοι φορείς υποβάλλουν αιτήσεις έως τρεις μήνες πριν τη λήξη της ισχύος ορισμού του υφιστάμενου εξεταστικού φορέα στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και στη ΡΑΣ για τον RID. Η ΡΑΣ, έξι μήνες πριν τη λήξη της ισχύος ορισμού του υφιστάμενου εξεταστικού φορέα, αναρτά στον ιστότοπό της πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εξεταστικούς φορείς για το RID. Στις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φορέων επισυνάπτονται δικαιολογητικά για την τεκμηρίωση των κριτηρίων του 1.8.3.10 της ADR ή του RID ως εξής:
α. Η ικανότητα του εξεταστικού φορέα τεκμηριώνεται από στοιχεία όπως η ύπαρξη συναφών μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών, η εκπόνηση συναφών μεταπτυχιακών εργασιών/ διδακτορικών διατριβών, συναφών δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά και ανακοινώσεων σε επιστημονικά συνέδρια, βιογραφικά σημειώματα των μελών εξεταστικής επιτροπής του φορέα από τα οποία προκύπτει η εξειδίκευσή τους στην οδική/σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, η εμπειρία του φορέα στη διενέργεια εξετάσεων, η δυνατότητα διεξαγωγής εξετάσεων και εκτός της έδρας του φορέα, η πιστοποίηση της εξεταστικής διαδικασίας.
β. Οι προδιαγραφές του τρόπου των εξετάσεων που προτείνει ο εξεταστικός φορέας σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 της παρούσας, συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας της εξέτασης, του αριθμού των ερωτήσεων και μελετών περίπτωσης. Εφόσον προτείνεται ηλεκτρονικός τρόπος εξέτασης (με φυσική παρουσία ή διαδικτυακά) συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για την ύπαρξη υποδομής και την οργάνωσή τους σύμφωνα με 1.8.3.12.5 της ADR/RID.
γ. Η αμεροληψία και το αδιάβλητο των εξετάσεων τεκμηριώνονται από την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του εκπροσώπου του φορέα στην οποία αναφέρεται ότι ο φορέας και τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής δεν παρέχουν κατάρτιση ΣΑΜΕΕ. Επίσης, προσδιορίζονται τα μέτρα επιτήρησης κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
δ. Η ανεξαρτησία του φορέα εξέτασης από όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που απασχολούν συμβούλους ασφαλούς μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων τεκμηριώνεται με υποβολή υπεύθυνης δήλωσης στην οποία θα αναφέρεται ότι ο φορέας και τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής είναι ανεξάρτητα από όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που απασχολούν ΣΑΜΕΕ.
Η αρμόδια αρχή δύναται να ζητήσει συμπληρωματικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των παραπάνω κριτηρίων.
4. Σε περίπτωση μη ορισμού εξεταστικού φορέα, οι εξετάσεις διενεργούνται από επιτροπή εξέτασης η οποία ορίζεται από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ADR και με απόφαση της ΡΑΣ για το RID.
5. Στην επιλογή των ερωτήσεων για τις εξετάσεις που διενεργούνται από τον εξεταστικό φορέα μπορούν να συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμοδίων αρχών για τους σκοπούς της οδικής και σιδηροδρομικής μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.
1. Εξετάσεις Αρχικής Χορήγησης
α. Στόχος των εξετάσεων είναι να διαπιστωθεί εάν οι υποψήφιοι σύμβουλοι ασφαλούς μεταφοράς διαθέτουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων για να ασκούν τα καθήκοντα του Συμβούλου όπως αυτά περιγράφονται στο υποτμήμα 1.8.3.3 των ADR/RID, με σκοπό την απόκτηση του ανάλογου πιστοποιητικού και καλύπτουν κατ’ ελάχιστον τα θέματα που περιγράφονται στο υποτμήμα 1.8.3.11 των ADR/RID.
β. Οι εξετάσεις διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των ADR/RID (εδάφιο 1.8.3.12.4.) και αποτελούνται από τρία μέρη (1, 2 και 3) όπως περιγράφεται στην περ. (δ). Υποψήφιος θεωρείται ότι επέτυχε στις εξετάσεις εφόσον έχει περάσει με επιτυχία και τα τρία μέρη. Κάθε υποψήφιος μπορεί να κατοχυρώσει τα μέρη 1 και 2, εφόσον έχει κριθεί επιτυχών στο μέρος 1 και 1 και 2 αντίστοιχα.
Ο υποψήφιος θεωρείται ότι επέτυχε στις εξετάσεις όταν σε κάθε μέρος της γραπτής δοκιμής συγκεντρώσει βαθμολογία τουλάχιστον εξήντα (60), με άριστα εκατό (100).
γ. Οι εξετάσεις πρέπει να ολοκληρωθούν με επιτυχία εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της κατάρτισής του, διαφορετικά ο υποψήφιος παρακολουθεί εκ νέου πρόγραμμα αρχικής κατάρτισης. δ. Η εξέταση αποτελείται, για κάθε τύπο πιστοποιητικού όπως ορίζεται στο υποτμήμα 1.8.3.13. των ADR/ RID από:
- την βασική εξέταση (μέρος 1): ένα ερωτηματολόγιο με αριθμό ερωτήσεων ανάπτυξης ή/και πολλαπλών επιλογών, που περιλαμβάνει τμήμα των θεμάτων του μέρους (a) του εδαφίου 1.8.3.12.4. των ADR/RID.
- την εξέταση κλάσης (μέρος 2): ένα ερωτηματολόγιο με αριθμό ερωτήσεων ανάπτυξης ή/και πολλαπλών επιλογών ανάλογο του τύπου πιστοποιητικού που επιθυμεί να αποκτήσει ο υποψήφιος, που περιλαμβάνει τουλάχιστον τα υπόλοιπα θέματα του μέρους (a) του εδαφίου 1.8.3.12.4. των ADR/RID.
- την εξέταση στο μέσο μεταφοράς και στη μελέτη περίπτωσης (μέρος 3): ένα ερωτηματολόγιο με αριθμό ερωτήσεων ανάπτυξης ή/και πολλαπλών επιλογών που αφορούν το μέσο μεταφοράς (οδική - σιδηροδρομική ή και τα δύο), με συντελεστή βαρύτητας 30% της βαθμολογίας του μέρους αυτού. Επιπρόσθετα ο υποψήφιος επιλύει θέμα (μελέτη περίπτωσης), όπως αναφέρεται στο μέρος (b) του εδαφίου 1.8.3.12.4 των ADR/RID με συντελεστή βαρύτητας 70% της βαθμολογίας του μέρους αυτού της εξέτασης.
ε. Σε περίπτωση που υποψήφιος είναι κάτοχος ισχύοντος πιστοποιητικού ενός μέσου μεταφοράς ή ενός ή περισσοτέρων τύπων επικίνδυνων εμπορευμάτων μπορεί να επεκτείνει το πιστοποιητικό του και σε πρόσθετο μέσο μεταφοράς ή και σε πρόσθετους τύπους επικίνδυνων εμπορευμάτων, εφόσον παρακολουθήσει τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα και συμμετάσχει σε σχετικές εξετάσεις, του ανωτέρω 2ου ή και 3ου μέρους αντίστοιχα, όπως στην αρχική χορήγηση. Έπειτα από επιτυχία στις εξετάσεις αυτές, του χορηγείται νέο πιστοποιητικό αλλά η ημερομηνία λήξης της ισχύος του παραμένει ως έχει.
2. Εξετάσεις Ανανέωσης
α. Σκοπός των εξετάσεων ανανέωσης είναι να διαπιστωθεί ότι ο κάτοχος εξακολουθεί να διαθέτει το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων για την άσκηση των καθηκόντων του συμβούλου ασφαλούς μεταφοράς όπως περιγράφονται στο υποτμήμα 1.8.3.16. των ADR/RID, είναι ενημερωμένος για τις αναθεωρημένες διατάξεις των ADR/RID, τις νέες τεχνικές και τα νέα υλικά που υπάρχουν αναφορικά με τις μεταφορές αυτές.
β. Οι ενδιαφερόμενοι για ανανέωση των πιστοποιητικών τους, υποβάλλουν στον εξεταστικό φορέα ή στην επιτροπή εξετάσεων κατά περίπτωση, αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις, δέκα (10) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων, δηλώνοντας όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στην παράγραφο (4γ) του άρθρου 11 καθώς και τον τύπο του πιστοποιητικού που κατέχουν, τον αριθμό του, την εκδούσα αρχή και την ημερομηνία λήξης του.
γ. Οι εξετάσεις ανανέωσης περιλαμβάνουν ερωτηματολόγια με ερωτήσεις ανάπτυξης ή/και πολλαπλών επιλογών από τα μέρη 1 και 2, όπως περιγράφονται στην παρ. (1δ) του παρόντος άρθρου και σύμφωνα με τα 1.8.3.12.4. και 1.8.3.16.2 της ADR/RID.
δ. Ο υποψήφιος στις εξετάσεις ανανέωσης θεωρείται επιτυχών εφόσον συγκεντρώσει βαθμολογία τουλάχιστον εξήντα (60), με άριστα εκατό (100) σε κάθε μέρος εξέτασης. Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν επιτύχει στις παραπάνω εξετάσεις εντός του χρόνου ισχύος του πιστοποιητικού του, παρακολουθεί εκ νέου προγράμματα αρχικής κατάρτισης και υπόκειται σε εξετάσεις αρχικής χορήγησης.
1. Το πιστοποιητικό κατάρτισης ΣΑΜΕΕ που προβλέπεται στα υποτμήματα 1.8.3.18 των ADR και RID χορηγείται είτε από τον εξεταστικό φορέα, εφόσον οι εξετάσεις διενεργούνται από αυτόν, είτε από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΥΜΕ εφόσον οι εξετάσεις διενεργούνται από επιτροπή εξέτασης.
2. Το πιστοποιητικό κατάρτισης συμβούλου ασφαλούς μεταφοράς χορηγείται κατόπιν αιτήσεως σε άτομα που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ της ημεδαπής ή ισοτίμου πτυχίου αναγνωρισμένης σχολής της αλλοδαπής.
β. Είναι κάτοχοι ισχύουσας άδειας παραμονής ή άδειας εργασίας, εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς. γ. Έχουν παρακολουθήσει τα προγράμματα κατάρτισης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο υποτμήμα 1.8.3.11. των ADR/RID και του άρθρου 11 της παρούσας.
δ. Έχουν επιτύχει στις γραπτές εξετάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 13 της παρούσας.
3. Κάθε αίτηση για έκδοση, ανανέωση ή χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού κατάρτισης συμβούλου ασφαλούς μεταφοράς για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων συνοδεύεται, με την έκδοση και πληρωμή του αντίστοιχου «e-παραβόλου» (50) ευρώ, από τους ενδιαφερομένους (Χορήγηση Πιστοποιητικού Εκπαίδευσης Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων) σε πίστωση του ΑΛΕ 1450189001 (παλαιού ΚΑΕ 3439). Η πληρωμή πιστοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «e-παράβολο» από την Υπηρεσία παραλαβής της αίτησης.
4. Ο κατάλογος των πιστοποιημένων ΣΑΜΕΕ για την ADR γνωστοποιείται στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών όποτε αυτός ζητείται.
5. Ο κατάλογος των πιστοποιημένων ΣΑΜΕΕ για το RID, γνωστοποιείται σε ηλεκτρονική μορφή από τον εξεταστικό φορέα στη ΡΑΣ με αναγραφή των ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ημερομηνία εξέτασης και αριθμό πιστοποιητικού.
1. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσεται Πληροφοριακό Σύστημα ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR στο οποίο:
α. καταχωρίζονται τα στοιχεία των πιστοποιημένων ΣΑΜΕΕ για ADR από τον εξεταστικό φορέα, εφόσον οι εξετάσεις διενεργούνται από αυτόν, είτε από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΥΜΕ εφόσον οι εξετάσεις διενεργούνται από επιτροπή εξέτασης
β. γνωστοποιείται η ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από κάθε επιχείρηση η οποία εμπίπτει στο υποτμήμα 1.8.3.1 της ADR και
γ. επιβεβαιώνεται η ανάληψη καθηκόντων ΣΑΜΕΕ εκ μέρους του ΣΑΜΕΕ.
2. Με τη θέση σε λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, παύει η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 10 της παρούσας και αντικαθίσταται από διαδικασία που εκτελείται με μηχανογραφικό τρόπο.
Με την παρούσα καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 14 της κοινής υπουργικής απόφασης οικ. Γ5/48222/2474/2019 (Β΄ 2755 και Β΄ 4446).
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στα διάφορα άρθρα της παρούσας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 3 Ιουνίου 2021