Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 24Α_1946 | 129.63 KB |
Αναστέλλεται επί χρονικόν διάστηµα ενός έτους αρχοµένου από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος η έκδοσις πτυχίων Πρακτικών Μηχανικών Μηχανοδηγών και θερµαστών, εφ’ όσον δεν πρόκειται περί πτυχιούχων Μέσων ή Κατωτέρων Τεχνικών Σχολών νοµίµως λειτουργουσών ειδικότητας Μηχανολόγου ή Ηλεκτρολόγου εις τους οποίους και κατά την διάρκειαν της ειρηµένης ετήσιας αναστολής συγχωρείται η χορήγησις πτυχίων συµφώνως προς τας ισχύουσας σχετικάς διατάξεις.
Επίσης συγχωρείται η διαρκούσης της αυτής αναστολής χορήγησις κατά τας ισχύουσας διατάξεις, πτυχίου εις τους έχοντας υποβεβληµένας αιτήσεις µέχρι της ενάρξεως ισχύος του παρόντος και εις εκείνους οίτινες ήθελον υποβάλη αιτήσεις µετά πλήρων δικαιολογητικών εντός διµήνου από της ενάρξεως της ισχύος τούτου και κεκτηµένους τα προσόντα και εις τους κατά τας εξετάσεις αποτυχόντας και δικαιοµένους να επανέλθωσιν εις τοιαύτας.
Οι κεκτηµένοι ή κτώµενοι πτυχίον οιασδήποτε κλάσεως δικαιούνται και κατά την διάρκειαν της κατά τ’ ανωτέρω ετησίας αναστολής να προσέρχονται εις εξετάσεις προς αποκατάστασιν πτυχίου, ανωτέρας κλάσεως.
∆ια ∆ιαταγµάτων εκδιδοµένων προτάσει του Υπουργού Μεταφορών δύναται να παρατείνηται η διάρκεια της κατά ανωτέρω αναστολής και να καθορίζωνται υπό όρους ή και άνευ τοιούτων περιπτώσεις εξαιρέσεως από της αναστολής ταύτης.
∆ια ∆ιαταγµάτων εκδιδοµένων προτάσει του Υπουργού Μεταφορών µετά σύµφωνον γνώµην του Συµβουλίου Σιδηροδρόµων δύναται να επιτρέπηται κατά την διάρκειαν της κατά τ’ ανωτέρω αναστολής ή κατά τας ισχυούσας ήδη διατάξεις χορήγησις πτυχίων ισχυόντων µόνον δια ρητώς εν αυτοίς οριζοµένας Περιφερείας, εις κεκτηµένους τα νόµιµα προσόντα.
Αι διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν. 501/1937 «περί συµπληρώσεως του Νόµου 6422» ως αύται ετροποποιήθησαν υπό της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Α.Ν. υπ’ αριθµ. 2140/1940 «περί αναστολής εκδόσεως πτυχίων πρακτικών Μηχανικών Μηχανοδηγών και Θερµαστών καταργούνται από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος Νόµου.
Αι δυνάµει των διατάξεων τούτων εκδοθείσαι ειδικαί άδειαι ακυρούνται και ουδέν παρέχουσι δικαίωµα εις τους υπέρ ων εξεδόθησαν µετά πάροδον εξαµήνου από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος. Κατά την διάρκειαν όµως του εξαµήνου τούτου υπέρ ων εξεδόθησαν αι ακυρούµεναι άδειαι δικαιούνται κατόπιν αιτήσεώς των υποβαλλοµένης προς το Υπουργείον Μεταφορών ένα (1) τουλάχιστον µήνα προς της λήξεως της εξαµήνου ταύτης προθεσµίας όπως υποβληθώσιν ενώπιον της κατά τας σχετικάς διατάξεις αρµοδίας εξεταστικής επιτροπής εις τας δια την απόκτησιν πτυχίου Μηχανοδηγών κανονισµένας εξετάσεις.
Εν περιπτώσει επιτυχούς εξετάσεως η εκδοθείσα, ειδική άδεια θεωρείται υπό της αρµοδίας υπηρεσίας οπότε και εξακολουθεί ισχύουσα δι’ ον αρχικώς εξεδόθη σκοπόν.
Πάσαι αι µη θεωρηθείσαι, κατά τα ανωτέρω ειδικαί άδειαι εντός της ως άνω τασσοµένης εξαµήνου προθεσµίας θεωρούνται άκυραι και ουδέν δικαίωµα παρέχουν πλέον εις τους κατόχους δια την επίβλεψη της λειτουργίας και την συντήρησιν της κινητηρίου µηχανής του Εργοστασίου των.
Τα υπό των υποψηφίων προς εξέτασιν καταβαλλόµενα εξέταστρα ορίζονται:
α) ∆ια πτυχίον µηχανοδηγού και πτυχίον θερµαστού δρχ. 2.000
β) ∆ια πτυχίον Πρακτικού Μηχανικού γ’ τάξεως εις δρχ. 3.000.
γ) ∆ια πτυχίον Πρακτικού Μηχανικού β’ τάξεως και πτυχίον Αρχιθερµαστού εις δρχ. 4.000.
δ) ∆ια πτυχίον Πρακτικού Μηχανικού α’ τάξεως εις δρχ. 5.000.
Τα εκδιδόµενα πτυχία υπόκεινται εις τέλος χαρτοσήµου ως ακολούθως:
α’) ∆ια πτυχία Μηχανοδηγού και θερµαστού τέλος χαρτοσήµου εκ δρχ. 3.000
β) ∆ια τας αναθεωρουµένας ειδικάς αδείας Μηχανοδηγών τέλος χαρτοσήµου εκ δρχ. 3.000
γ) ∆ια πτυχία Πρακτικών Μηχανικών α’, β’ και γ’ ως και αρχιθερµαστών τέλος χαρτοσήµου εκ δρχ. 5.000.
Τα εκδιδόµενα αντίγραφα των ανωτέρω πτυχίων υπόκεινται εις το αυτό ως ανωτέρω τέλος χαρτοσήµου αναλόγως της τάξεως και κατηγορίας του πτυχίου.
Τα ανωτέρω ποσά των εξετάστρων και χαρτοσήµων δύνανται εκάστοτε να αυξοµειούνται πολλαπλασιαζόµενα επί συντελεστήν καθοριζόµενον δι’ αποφάσεως του Υπουργού Μεταφορών δηµοσιευοµένης εις την Εφηµερίδαν της Κυβερνήσεως.
Τα κατά το προηγούµενον άρθρον 4 καθοριζόµενα δι’ έκαστον υποψήφιον εξέταστρα κατατίθενται υπό των ιδίων εις εν παρά τη Εθνική Τραπέζη της Ελλάδος λογαριασµόν, της σχετικής αποδείξεως προσαγοµένης µετά των λοιπών δικαιολογητικών των εξεταζοµένων, διατίθενται δε δια την αποζηµίωσιν των εξεταστικών Επιτροπών, την κατασκευήν και προµήθειαν των αναγκαιούντων εντύπων και πτυχίων των υποψηφίων των πρακτικών των εξεταστικών Επιτροπών, την προµήθειαν ειδικών διδακτικών σχεδίων και παραστατικών εικόνων, ειδικών εντύπων και λοιπών ειδών χρησίµων προς αρτιωτέραν εκπλήρωσιν του έργου των εξεταστικών Επιτροπών και δια πάσαν σχετικήν δαπάνην.
Πάσα εκ του λογαριασµού τούτου δαπάνη ενεργείται δι’ αποφάσεως του Υπουργού Μεταφορών µετά γνώµην του παρά τω Υπουργείω Μεταφορών προβλεποµένου Συµβουλίου Σιδηροδρόµων, εξαιρέσει των αποζηµιώσεων των εξεταστικών Επιτροπών, αίτινες καταβάλλονται εκ του ως άνω ειδικού λογαριασµού κατόπιν αποφάσεως του Υπουργού Μεταφορών, καθ’ ο ποσόν εκάστοτε ορίζεται δια την αποζηµίωσιν των Συµβουλίων και Επιτροπών των εκ του ∆ηµοσίου Ταµείου αµειβοµένων.
∆ι’ αποφάσεως του Υπουργού Μεταφορών µετά γνώµην της οικείας εξεταστικής Επιτροπής, δύναται να αφαιρείται το πτυχίον Πρακτικού Μηχανικού Μηχανοδηγού, Αρχιθερµαστού και θερµαστού, εφ’ όσον εκ τελεσιδίκου αποφάσεως Πολιτικού ή Ποινικού ∆ικαστηρίου αποδεικνύεται ότι κατελογίσθη εις βάρος του κεκτηµένου το πτυχίον υπαιτιότης, δια ζηµίας ή βλάβας της εγκαταστάσεως.
Η αφαίρεσις του πτυχίου και η στέρησις των εξ αυτού απορρεόντων δικαιωµάτων δύναται να είναι προσωρινή ή οριστική κατά τας ακολούθους διακρίσεις:
α) Επί χρονικόν διάστηµα τριών µηνών µέχρις ενός έτους εάν αι ζηµίαι και βλάβαι προήλθον εξ αµελείας.
β) Επί χρονικόν διάστηµα 1 έτους µέχρι 3 ετών εις ην περίπτωσιν αι ζηµίαι και βλάβαι της εγκαταστάσεως προεκλήθησαν εκ προθέσεως.
γ) Εις περίπτωσιν καθ’ ην εντός τριετίας από του χρόνου καθ’ ον επήλθεν ή πρώτη εξ αµελείας ζηµία ή βλάβη της εγκαταστάσεως επέλθη νέα τοιαύτη βεβαιουµένη και αύτη δια τελεσιδίκου δικαστικής αποφάσεως η αφαίρεσις του πτυχίου δύναται να ενεργηθή δια χρονικόν διάστηµα µέχρι τριών (3) ετών.
δ) Η αφαίρεσις του πτυχίου δύναται να ενεργηθή διά µείζον χρονικόν διάστηµα ή και οριστικώς: 1) Εάν εντός πενταετίας από της πρώτης εκ προθέσεως βλάβης ή ζηµίας ενεργηθή νέα τοιαύτη. 2) Eις περίπτωσιν καθ’ ην εντός δεκαετίας από του χρόνου καθ’ ον επήλθεν η πρώτη εξ αµελείας ζηµία ή βλάβη της εγκαταστάσεως επέλθη τρίτη τοιαύτη βεβαιουµένη και αύτη δια τελεσιδίκου ∆ικαστικής αποφάσεως. 3) Εάν εκ της εις την εγκατάστασιν επελθούσης εξ αµελείας ή προθέσεως βλάβης ή ζηµίας επήλθεν θάνατος.
Οι αρµόδιοι υπάλληλοι των κατά τόπους ∆ικαστηρίων υποχρεούνται να κοινοποιώσι προς την αρµοδίαν Υπηρεσίαν του Υπουργείου Μεταφορών αντίγραφον της εκδοθείσης κατά του πτυχιούχου καταδικαστικής αποφάσεως. Την αυτήν υποχρέωσιν υπέχει και ο εγείρας την αγωγήν ή προκαλέσας την ποινικήν δίωξιν.
∆ια Β. ∆ιατάγµατος εκδιδοµένου προτάσει του Υπουργού Μεταφορών µετά γνώµην του αρµοδίου Συµβουλίου Σιδηροδρόµων θέλουσι καθορισθή αι περιπτώσεις και η διαδικασία καθ’ ας θα δύναται ν’ αφαιρείται προσωρινώς είτε και οριστικώς το πτυχίον πρακτικού Μηχανικού, Μηχανοδηγού, θερµαστού και Αρχιθερµαστού υπό του Υπουργού Μεταφορών διά την πληµµελή επίβλεψιν και συντήρησιν των εγκαταστάσεων δι’ ας τυγχάνει ούτος υπεύθυνος και ιδία δια την µη τήρησιν των υπό των οικείων διατάξεων και κανονισµών προβλεποµένων µέτρων ασφαλείας της εγκαταστάσεως, διαπιστουµένων υπό της αρµοδίας Υπηρεσίας του Υπουργείου Μεταφορών.
Εις περίπτωσιν προσωρινής πλέον του εξάµηνου ή οριστικής αφαιρέσεως του πτυχίου κατά τας διατάξεις των άρθρων 6 και 8 του παρόντος Νόµου, δύναται ο πτυχιούχος του οποίου το πτυχίον αφηρέθη κατά τα ανωτέρω προσωρινώς πλέον του εξάµηνου ή οριστικώς να αιτήσηται την αναθεώρησιν της σχετικής αποφάσεως υπό του ιδίου Υπουργού των Μεταφορών, όστις αποφαίνεται οριστικώς µετά σύµφωνον γνώµην του αρµοδίου Συµβουλίου Σιδηροδρόµων όπερ έχον υπ’ όψιν τα πραγµατικά περιστατικά και τα τυχόν προσκοµισθησόµενα νέα στοιχεία της υποθέσεως, γνωµοδοτεί υπέρ της διατηρήσεως της αφαιρέσεως της αυξοµειώσεως του χρονικού διαστήµατος αφαιρέσεως του πτυχίου είτε και της αποδόσεως τούτου. Η αφαίρεσις του πτυχίου ωρισµένης τάξεως και κατηγορίας, συνεπάγεται και την αφαίρεσιν παντός ετέρου πτυχίου άλλης κατηγορίας ή τάξεως εκδοθέντος τυχόν υπέρ του ιδίου πτυχιούχου.
Η ως άνω αίτησις αναθεωρήσεως δέον να συνοδεύεται υπό αποδείξεως καταθέσεως υπό του ενδιαφεροµένου εις τον παρά τη Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ίδιον λογαριασµόν του άρθρου 5 του παρόντος, ποσού ίσου προς τα υπό του άρθρου 4 υπ’ όψιν Νόµου καταβαλλόµενα εξέταστρα αναλόγως της τάξεως και της κατηγορίας του πτυχίου του αιτούντος την αναθεώρησιν.
Το άρθρον 1 του Νόµου 501/1937 «περί συµπληρώσεως του Νόµου 6422» αντικαθίσταται ως εξής: Οι παρά τας διατάξεις του Νόµου 6422 και των εις εκτέλεσιν αυτού εκδιδοµένων ή εκδοθησοµένων ∆ιαταγµάτων ασκούντες έργα, δι’ α προβλέπεται υπό των ισχυόντων Νόµων ειδικόν δίπλωµα ή πτυχίον ως επίσης και οι εργοδόται οι αναθέτοντες ή και αποδεχόµενοι την εκτέλεσιν τοιούτων έργων παρά προσώπων µη κεκτηµένων τα οικεία διπλώµατα ή πτυχία, διώκονται κατόπιν µηνύσεως των κατά τόπους Επιθεωρητών ή Εποπτών εργασίας ή των οικείων Αστυνοµικών Αρχών, ή Τεχνικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Μεταφορών, ενεργούντων είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν αιτήσεως ιδιώτου και εισάγονται εις δίκην δι’ απ’ ευθείας κλήσεως τιµωρούµενοι δια χρηµατικής ποινής 5 έως 100 χιλιάδων δρχ. ή δια φυλακίσεως 1 έως 12 µηνών ή και δι’ αµφοτέρων των ποινών τούτων.
Αι διατάξεις του ως άνω 1ου άρθρου του νόµου 501/1937 «περί συµπληρώσεως του Νόµου 6422» ισχύουσι και ως προς τας παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος Νόµου και των επί τη βάσει των διατάξεών του ή εις εκτέλεσιν αυτών εκδοθησοµένων ∆ιαταγµάτων.
Πάσα αναγκαία λεπτοµέρεια δια την εκτέλεσιν του παρόντος Νόµου κανονίζεται δια ∆ιαταγµάτων εκδιδοµένων προτάσει του Υπουργού των Μεταφορών ή και δι’ αποφάσεων του αυτού Υπουργού δηµοσιευοµένων εις την Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως.
Πάσα διάταξις αντικειµένη προς τον παρόντα Νόµον καταργείται
Εν Αθήναις τη 28 Ιανουαρίου 1946
Εν ονόµατι του Βασιλέως
Ο Αντιβασιλεύς
+ Ο Αθηνών ∆ΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
Το Υπουργικόν Συµβούλιον
Ο Πρόεδρος
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΣΟΦΟΥΛΗΣ
Τα µέλη
Γ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ, ΗΡ. ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ, Κ. ΡΕΝΤΗΣ, Γ. ΑΘΑΝΑΣΙΑ∆ΗΣ – ΝΟΒΑΣ, ΑΛ ΜΥΛΩΝΑΣ, Γ. ΒΟΡΑΖΑΝΗΣ, Θ. ΧΑΒΙΝΗΣ, Γ. ΜΠΟΥΡ∆ΑΡΑΣ, ∆. ΜΑΧΑΣ, Χ. ΕΥΕΛΠΙ∆ΗΣ, Ε. ΜΑΛΑΜΙ∆ΑΣ, Θ. ΜΑΝΕΤΤΑΣ, Π. ΕΥΡΙΠΑΙΟΣ, Χ. ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ, ∆. ΜΑΡΣΕΛΛΟΣ, Ν. ΚΡΑΣΑ∆ΑΚΗΣ, Γ. ΠΑΠΠΑΣ, Κ. ∆ΟΞΙΑ∆ΗΣ.
Εθεωρήθη και ετέθη η µεγάλη του Κράτους σφραγίς.
Εν Αθήναις τη 28 Ιανουαρίου 1946
Ο επί της ∆ικαιοσύνης Υπουργός
Κ. ΡΕΝΤΗΣ
The social partners body for health and safety at work