Υ.Α. οικ.17874/1152/2014 (ΦΕΚ 1180/Β` 8.5.2014)
| Συνημμένο | Μέγεθος |
|---|---|
| ΦΕΚ 1180Β_2014 | 346.76 KB |
1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ. 869/71 (Α΄ 79) «περί επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά των κυρίων ή εκμεταλλευτών πρατηρίων διαθέσεως υγρών καυσίμων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων λειτουργουσών άνευ αδείας λειτουργίας ή κατά παράβασιν των όρων των κειμένων διατάξεων», όπως αυτές αντικαταστάθηκαν από την παράγραφο 2 του άρθρου 3 του ν. 2465/97 (Α΄ 28).
2. Τις διατάξεις της Απόφασης με Αρ. 59555/2459/18.10.2000 (Β΄ 1261) «Καθορισμός της διαδικασίας και του τρόπου σφράγισης των εγκαταστάσεων υγρών καυσίμων».
3. Τις διατάξεις της Φ2−1617/21−12−2010 (1980 Β΄) όπως ισχύει «Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης, και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών−εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων και ηλεκτρονική αποστολής δεδομένων.» όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
4. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/05 (ΦΕΚ 98 Α΄).
5. Το π.δ. 85/2012 (ΦΕΚ Α΄ 141) (άρθρο 5), «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών».
6. Το π.δ. 94/2012 (ΦΕΚ Α΄ 149) (άρθρο 1), «Τροποποίηση Π.Δ. 85/2012 " Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών"».
7. Την με Αριθμό 329 Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (ΦΕΚ 1655/Β/2013), όπως έχει τροποποιηθεί από την Απόφαση με Αριθμό 1208/12−07−13 (ΦΕΚ 1718 Β΄).
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Η Υπουργική Απόφαση με Αρ. 59555/2459/18−10−2000 (Β΄1261) τροποποιείται ως εξής:
1. Το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται ως εξής: «Καθορίζουμε, όπως περιγράφεται παρακάτω, τα εξής:
α) Την διαδικασία και τον τρόπο σφράγισης τμήματος των εγκαταστάσεων παροχής υγρών καυσίμων που βρίσκονται σε πρατήρια και σταθμούς αυτοκινήτων. Η διαδικασία αυτή αφορά τις περιπτώσεις που εξοπλισμός τίθεται εκτός λειτουργίας ύστερα από αίτημα του εκμεταλλευτή του πρατηρίου ή του σταθμού με αντλίες καυσίμων. Στην περίπτωση αυτή δεν έχουν εφαρμογή οι παρ. 4, 5, 6 και 7 της παρούσας.
β) Την διαδικασία και τον τρόπο σφράγισης του συνόλου των εγκαταστάσεων παροχής υγρών καυσίμων που βρίσκονται σε πρατήρια και σταθμούς αυτοκινήτων. Η διαδικασία αυτή αφορά τις περιπτώσεις που αυτά λειτουργούν είτε χωρίς άδεια είτε μετά την λήξη του χρόνου που ισχύει η άδεια λειτουργίας τους, είτε μετά από την προσωρινή ή οριστική αφαίρεσή της.»
2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 τροποποιείται ως εξής:
«1. Εάν διαπιστωθεί ότι κάποια από τις παραπάνω εγκαταστάσεις λειτουργεί χωρίς τη σχετική άδεια λειτουργίας ή ότι παραβιάζει τους όρους που προβλέπονται από τις διατάξεις που ισχύουν, σφραγίζεται, μετά από προειδοποίηση είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών, κατόπιν απόφασης, συνταγμένης σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα "A" στη παρούσα και με μέριμνα της αρμόδιας για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας του τόπου, όπου βρίσκεται η εγκατάσταση. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, η επιτροπή μπορεί να καλεί για συνδρομή την οικεία αστυνομική αρχή.»
3. Προστίθεται νέο εδάφιο στο τέλος της παρ. 1 ως εξής:
«Εντός του διαστήματος που ορίζεται στην παρούσα, με ευθύνη του εκμεταλλευτή, έχει ολοκληρωθεί η απομάκρυνση τυχόν καυσίμων που βρίσκονται εντός των δεξαμενών προϊόντων του πρατηρίου, έχει γίνει καθαρισμός των δεξαμενών από τυχόν κατάλοιπα από κατάλληλα αδειοδοτημένη εταιρία, καθώς και οι δεξαμενές γίνονται ελεύθερες αερίων. Στην συνέχεια με ευθύνη του εκμεταλλευτή αποκόπτονται ή αποσυνδέονται οι σωληνώσεις εντός των φρεατίων των δεξαμενών και τοποθετούνται πώματα.»
4. Προστίθεται νέο εδάφιο στο τέλος της παρ. 3 ως εξής:
«Η σφράγιση των δεξαμενών υγρών καυσίμων εκτός της σφράγισης του ανωτέρω πώματος με το στόμιο πλήρωσης των δεξαμενών θα γίνεται εφεξής σε όλες τις σωληνώσεις που εισέρχονται και εξέρχονται από την δεξαμενή με την πρόσδεση γαλβανισμένου σύρματος στα πώματα και στα αντίστοιχα στόμια των σωληνώσεων»
5. Η παρ. 11 αντικαθίσταται ως εξής:
«Στην περίπτωση που ο εκμεταλλευτής επιθυμεί την σφράγιση τμήματος του εξοπλισμού του πρατηρίου οικειοθελώς όπως π.χ δεξαμενή, ακολουθείται η εξής διαδικασία. Απομακρύνονται από την δεξαμενή τα καύσιμα, τυχόν υπολείμματα καυσίμου καθώς και τα αέρια των καυσίμων από αυτήν. Αποκόπτονται οι εισερχόμενες και οι εξερχόμενες σωληνώσεις της δεξαμενής εντός του φρεατίου αυτής και τοποθετείται πώμα στα στόμια αυτών, ανεξάρτητα της ύπαρξης ηλεκτρονικού συστήματος μέτρησης στάθμης της δεξαμενής. Στην συνέχεια κατατίθεται αίτηση στην περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών για την τροποποίηση της άδειας λειτουργίας, στην οποία οι δεξαμενές που δεν επιθυμεί ο εκμεταλλευτής να λειτουργεί φαίνονται ως ανενεργές ή απενεργοποιημένες. Στην αίτηση αυτή υποβάλλεται επιπρόσθετα η βεβαίωση του Μηχανικού ότι η δεξαμενή είναι ελεύθερη αερίων. Μετά γίνεται υποχρεωτική αυτοψία από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών η οποία σφραγίζει την δεξαμενή με τον τρόπο που περιγράφεται στην παρ. 3 της παρούσας. Για να τεθεί ξανά η δεξαμενή εντός λειτουργίας θα πρέπει να συνδεθεί με το σύστημα εισροών−εκροών, αν έχει γίνει τυχόν αποσύνδεσή της, και στην συνέχεια να γίνει αίτηση τροποποίησης της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου λόγω ενεργοποίησης δεξαμενής, με ταυτόχρονη υποβολή όλων των δικαιολογητικών που προβλέπονται για την ένταξη της δεξαμενής στο σύστημα εισροών−εκροών».
Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 17 Απριλίου 2014
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ