Καταργήθηκε από:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 32Β_2022 | 1.45 MB |
1. Προς τον σκοπό αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 θεσπίζονται έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας, σύμφωνα με τους ακόλουθους πίνακες Α και Β:
(Βλέπε PDF)
2. Όπου στις διατάξεις του παρόντος τίθεται ανώτατο όριο συμμετεχόντων ή παρευρισκόμενων, για τον υπολογισμό της τήρησης του ορίου αυτού δεν συμπεριλαμβάνεται το προσωπικό. Ειδικότερα για τα δικαστήρια, τα στρατιωτικά δικαστήρια και τις εισαγγελίες της χώρας, όπου στις διατάξεις του παρόντος τίθεται ανώτατο όριο συμμετεχόντων ή παρευρισκόμενων, για τον υπολογισμό της τήρησης του ορίου αυτού δεν συμπεριλαμβάνονται δικαστές, εισαγγελείς και δικαστικοί υπάλληλοι.
3. Απαγορεύονται: α) η διενέργεια δημόσιων ψυχαγωγικών εορταστικών εκδηλώσεων, β) η διενέργεια οποιασδήποτε μορφής ψυχαγωγικών συναθροίσεων και εκδηλώσεων σε ιδιωτικό μη επαγγελματικό χώρο που μισθώνεται ή παραχωρείται προς τον σκοπό αυτό, γ) η διενέργεια οποιασδήποτε μορφής ψυχαγωγικών συναθροίσεων και εκδηλώσεων σε ιδιωτικό χώρο έναντι ανταλλάγματος ή εφόσον αυτές εμπεριέχουν τη μίσθωση εξοπλισμού ή υπηρεσιών μουσικής διασκέδασης.
4. Όλοι οι εργαζόμενοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/12.9.2021 (Β’ 4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69461/5.11.2021 (Β’ 5163) όμοια απόφαση και την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.64232/15.10.2021 (Β’ 4766) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69459/5.11.2021 (Β’ 5165) όμοια απόφαση, αντιστοίχως, όπως εκάστοτε ισχύουν.
5. Πάσης φύσεως γενικές συνελεύσεις δύνανται να διενεργούνται είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε δια ζώσης είτε και με τους δύο (2) τρόπους (υβριδικά), σύμφωνα με το πρωτόκολλο των συνεδρίων (Παράρτημα 10) και με τήρηση των μέτρων του πίνακα Α της παρ. 1.
6. Εκλογές αιρετών εκπροσώπων και οργάνων διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων και των εκλογών ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Δημοσίου στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, καθώς και των εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των Δήμων, των Περιφερειών και των νομικών τους προσώπων δύνανται να διενεργούνται είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε δια ζώσης είτε και με τους δύο (2) τρόπους (υβριδικά), με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 9, αντιστοίχως, ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης για κορωνοϊό COVID19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Σε κάθε περίπτωση, τηρούνται τα μέτρα του πίνακα Α της παρ. 1, καθώς και το πρωτόκολλο των συνεδρίων (Παράρτημα 10), εφόσον δεν υφίσταται ειδικότερη διάταξη στην παρούσα.
1. Σε περίπτωση μη τήρησης των μέτρων του άρθρου 1, επιβάλλονται, ανάλογα με τον βαθμό διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας, για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, κυρώσεις σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί:
(Βλέπε PDF)
2. Στα φυσικά πρόσωπα που δεν τηρούν την υποχρέωση χρήσης μάσκας, τους κανόνες τήρησης αποστάσεων, καθώς και τους λοιπούς κανόνες του άρθρου 1, επιβάλλεται για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, εφόσον δεν υφίσταται στην παρ. 1 ειδικότερη διάταξη, διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ. Ειδικώς στην περίπτωση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, επιβάλλεται και στην επιχείρηση/νομικό πρόσωπο για κάθε παράβαση της υποχρέωσης χρήσης μάσκας των εργαζομένων, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ.
3. Στην περίπτωση μη αντιστοίχισης των αναγραφόμενων στοιχείων του φυσικού προσώπου στο επιδεικνυόμενο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης με το αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας, επιβάλλεται στο φυσικό πρόσωπο, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και στην επιχείρηση/νομικό πρόσωπο πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες.
4. Στην περίπτωση παρουσίας σε αμιγή χώρο προσώπου που δεν επιδεικνύει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9, αντιστοίχως, πέραν άλλων κυρώσεων, το όργανο ελέγχου προβαίνει στην απομάκρυνση του ατόμου από τον χώρο.
5. Δεν θίγονται από την εφαρμογή του παρόντος οι τυχόν προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
6. Στην περίπτωση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του κεφαλαίου Ζ’ του ν. 4442/2016 (Α’ 230), η αναστολή λειτουργίας που επιβάλλεται στο νομικό πρόσωπο ή την επιχείρηση που λειτουργεί το κατάστημα συνεπάγεται αυτοδικαίως για το ίδιο χρονικό διάστημα και την αναστολή κάθε δραστηριότητας και λειτουργίας στον χώρο και στις εγκαταστάσεις του καταστήματος.
7. Σε περίπτωση ίδρυσης νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος:
(α) Το αρμόδιο όργανο του Δήμου στα όρια του οποίου πρόκειται να λειτουργήσει το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος οφείλει, πριν προβεί στην έκδοση της βεβαίωσης του άρθρου 28 του ν. 4442/2016, να λάβει βεβαίωση από την κατά τόπο αρμόδια Αστυνομική Αρχή ότι ο χώρος του καταστήματος δεν τελεί σε αναστολή λειτουργίας. Το όργανο του Δήμου οφείλει να απέχει από την έκδοση της βεβαίωσης του άρθρου 28 του ανωτέρω νόμου μέχρι να λάβει τη βεβαίωση της Αστυνομικής Αρχής ότι ο χώρος του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν τελεί σε αναστολή λειτουργίας.
(β) Απαγορεύεται κάθε μορφής γνωστοποίηση του ν. 4442/2016, είτε πρόκειται για πρώτη γνωστοποίηση είτε για μεταβολή ή αλλαγή φορέα, εφόσον ο χώρος στον οποίο λειτουργεί ή πρόκειται να λειτουργήσει η επιχείρηση τελεί σε αναστολή λειτουργίας για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το μέτρο.
8. Κάθε γνωστοποίηση που γίνεται κατά παράβαση των παρ. 6 και 7 θεωρείται ανυπόστατη και επισύρει διοικητικό πρόστιμο ύψους δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ που επιβάλλεται στο φυσικό πρόσωπο ή τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, συνεστημένου ή υπό σύσταση, που διενήργησε τη γνωστοποίηση.
1. α) Αρμόδιες αρχές για τη διασφάλιση της εφαρμογής της παρούσας για τη διενέργεια ελέγχων, τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων, η Ελληνική Αστυνομία, η Δημοτική Αστυνομία, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού του άρθρου 50 του ν. 4753/2020 (Α΄ 227), και οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) του άρθρου 82 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), καθώς και η Μονάδα Επιθεώρησης και Ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
β) Όργανα ελέγχου αποτελούν οι επιθεωρητές του Σ.ΕΠ.Ε., τα αρμόδια υγειονομικά όργανα των Υγειονομικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, τα αρμόδια όργανα των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων, το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας, το ένστολο προσωπικό των Λιμενικών Αρχών, οι ελεγκτές της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς, οι επιθεωρητές-ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), καθώς και το προσωπικό της Μονάδας Επιθεώρησης και Ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
2. Τα ανωτέρω όργανα ελέγχου διενεργούν τακτικούς ελέγχους, έκτακτους ελέγχους και ελέγχους κατόπιν καταγγελίας, ενημερώνουν εγγράφως την προϊσταμένη τους υπηρεσία ή αρχή για τα αποτελέσματα των ελέγχων. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων φέρουν και επιδεικνύουν υποχρεωτικώς την υπηρεσιακή τους ταυτότητα ή άλλο έγγραφο αποδεικτικό της ιδιότητάς τους.
3. Οι αρμόδιες αρχές της περ. (α) της παρ. 1 που επιβάλλουν πρόστιμα σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα υποχρεούνται να αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην ηλεκτρονική διεύθυνση kiroseis_gge@mnec.gr ή σε πλατφόρμα της ιστοσελίδας https://kye-gge.midev.gov.gr, τον προγραμματισμό και τα στοιχεία των σχετικών κυρώσεων σύμφωνα με το Παράρτημα VI, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, μετά από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της υπηρεσίας ή αρχής, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4.
1. Οι αρμόδιες αρχές του άρθρου 3, μέσω των οικείων οργάνων ελέγχου, διενεργούν ελέγχους για την τήρηση της παρούσας και προβαίνουν στη βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων και στην επιβολή των προβλεπομένων κυρώσεων (διοικητικό πρόστιμο και αναστολή λειτουργίας, όπου προβλέπεται).
2. Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της ελεγκτικής δράσης των αρμόδιων αρχών, κατά τα οριζόμενα στην παρούσα και στους οικείους οργανισμούς λειτουργίας τους και αναλόγως των αρμοδιοτήτων τους.
3. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση, συντάσσεται από τα ελεγκτικά όργανα Πράξη Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας (Παράρτημα V, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας), εφόσον συντρέχει περίπτωση. Αν η παράβαση αφορά σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή επιχείρηση ή οργανισμό/φορέα, σε περίπτωση άρνησης παραλαβής, η επιδιδόμενη πράξη θυροκολλάται στον χώρο όπου διαπιστώθηκε η παράβαση με την παρουσία δυο (2) εκ των οικείων ελεγκτικών οργάνων. Για την άρνηση παραλαβής και τη θυροκόλληση γίνεται σχετική ενυπόγραφη και χρονολογημένη μνεία στα αντίτυπα της επιδιδόμενης πράξης. Εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την επίδοση της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο ελεγχόμενος δύναται να υποβάλει εγγράφως τις αντιρρήσεις του στον Προϊστάμενο της υπηρεσίας ή της αρχής στην οποία ανήκει το όργανο το
οποίο διαπίστωσε την παράβαση. Η υποβολή αντιρρήσεων πραγματοποιείται μόνον ηλεκτρονικά στη σχετική διεύθυνση που αναγράφεται υποχρεωτικά στο έντυπο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας. Με εξαίρεση τις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), όπου εκδίδεται αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας επί των αντιρρήσεων εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών, στις υπόλοιπες αρχές της παρ. 1 του άρθρου 3, με απόφαση του Προϊσταμένου της υπηρεσίας ή της αρχής, συγκροτείται τριμελής επιτροπή, η οποία εξετάζει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών τις αντιρρήσεις και με αιτιολογημένη αναφορά για τα συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία, τις αποδέχεται ή τις απορρίπτει. Αν οι υποβληθείσες αντιρρήσεις απορριφθούν, επικυρώνεται η ήδη επιβληθείσα διοικητική πράξη (επιβολής προστίμου και αναστολής λειτουργίας, όπου προβλέπεται) από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας ή αρχής, ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση και ακολουθείται η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης του προστίμου μέσω του ηλεκτρονικού παραβόλου, όπως περιγράφεται στο άρθρο 6. Αν οι υποβληθείσες αντιρρήσεις γίνουν δεκτές, η ελεγκτική αρχή που εξέδωσε την πράξη του προηγούμενου εδαφίου προβαίνει σε ακύρωση α) της πράξης, β) της καταχωρισμένης παράβασης στην πλατφόρμα της ιστοσελίδας https://kye-gge.mindev.gov.gr και γ) του τυχόν ήδη εκδοθέντος ηλεκτρονικού παραβόλου. Η προθεσμία υποβολής καθώς και η υποβολή αντιρρήσεων δεν αναστέλλουν την εκτέλεση του μέτρου αναστολής λειτουργίας της επιχείρησης/οργανισμού/φορέα, το οποίο επιβάλλεται παραχρήμα με τη διαπίστωση της παράβασης από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.
1. Το πρόστιμο επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής για κάθε παράβαση των μέτρων που προβλέπονται στην παρούσα.
2. Η παράβαση καταχωρείται στο ειδικό έντυπο, που τιτλοφορείται «Πράξη Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας», βάσει του υποδείγματος του Παραρτήματος V που επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, στην οποία καταχωρούνται υποχρεωτικά τα στοιχεία του παραβάτη, ο Α.Φ.Μ. και ο Αριθμός Αστυνομικής Ταυτότητας/Διαβατηρίου, περιγράφεται η διαπιστωθείσα παράβαση και αναγράφεται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου. Η πράξη συμπληρώνεται εις τριπλούν από το όργανο ελέγχου. Ακολούθως, ένα (1) αντίγραφο επιδίδεται στον ελεγχόμενο, ένα (1) αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. κατοικίας του ελεγχόμενου ή της έδρας της ελεγχόμενης επιχείρησης μετά την πάροδο της προθεσμίας για υποβολή αντιρρήσεων και ένα (1) παραμένει ως στέλεχος στην αρμόδια αρχή, το οποίο αποτελεί τον νόμιμο τίτλο βεβαίωσης παράβασης.
3. Το ειδικό τριπλότυπο έντυπο εκδίδεται και διανέμεται στα οικεία ελεγκτικά όργανα με μέριμνα και ευθύνη των διαλαμβανόμενων στο άρθρο 3 της παρούσας αρμόδιων αρχών.
4. Ο ελεγχόμενος υποχρεούται να αναφέρει στο όργανο ελέγχου τα απαραίτητα για τη βεβαίωση της παράβασης προσωπικά του στοιχεία ή στοιχεία της επιχείρησης, όπως ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ., αρμόδια Δ.Ο.Υ., Α.Φ.Μ. και αρμόδια Δ.Ο.Υ. της έδρας της ελεγχόμενης επιχείρησης, αντιστοίχως, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (Α.Δ.Τ.) ή Αριθμό Διαβατηρίου, διεύθυνση κατοικίας και να προσκομίσει στο πλαίσιο του ελέγχου, αν πρόκειται για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, την άδεια λειτουργίας του καταστήματος ή τη γνωστοποίηση λειτουργίας του ή οποιοδήποτε έγγραφο δημόσιας αρχής από το οποίο προκύπτει η επιφάνεια του. Σε περίπτωση που ο ελεγχόμενος αρνηθεί να δώσει οποιοδήποτε από τα προαναφερθέντα στοιχεία, τότε το όργανο ελέγχου δύναται να ζητήσει άμεσα τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας.
1. Τα επιβαλλόμενα κατά τις διατάξεις της παρούσας πρόστιμα εξοφλούνται εντός είκοσι δύο (22) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, μέσω ηλεκτρονικού παράβολου (e-παράβολο) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που εκδίδεται: α) είτε αυτόματα από την πλατφόρμα της ιστοσελίδας https://kye-gge.mindev.gov.gr, με το πέρας των επτά (7) εργάσιμων ημερών από την επίδοση ή κοινοποίηση ή θυροκόλληση της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, οπότε και είναι αμέσως εμφανές στην καρτέλα του ελεγχόμενου «τα παράβολά μου» στην ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-paravolo, στην οποία εισέρχεται με τη χρήση κωδικών διαπιστευτηρίων της ΓΓΠΣΔΔ (κωδικοί taxisnet), β) είτε με μέριμνα του ελεγχόμενου μετά το πέρας των επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/eparavolo (Φορέας Ελληνικό Δημόσιο/Οριζόντια παράβολα) [είσοδος με χρήση κωδικών taxisnet], γ) είτε από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), δ) είτε από τις Τράπεζες. Τα πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ. 356/1974, Α’ 90) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων (Α.Λ.Ε.) 1560925001 «Πρόστιμα για παραβάσεις των κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της
διασποράς του κορωνοϊού COVID-19». Σε περίπτωση που το παράβολο εκδοθεί από τον ελεγχόμενο και όχι αυτόματα από την πλατφόρμα https://kye-gge.mindev.gov.gr, ο ελεγχόμενος οφείλει να αποστείλει αντίγραφο του παραστατικού εξόφλησης ηλεκτρονικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο έντυπο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας για την υποβολή αντιρρήσεων. Σε περίπτωση αυτόματης έκδοσης του παραβόλου, δεν απαιτείται η αποστολή του αποδεικτικού πληρωμής.
2. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του προστίμου από τον υπόχρεο λαμβάνουν χώρα τα ακόλουθα:
α) Αν το παράβολο έχει εκδοθεί αυτόματα από την πλατφόρμα https://kye-gge.mindev.gov.gr, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 1, η αποστολή του νόμιμου τίτλου στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη γίνεται αυτόματα από την ως άνω πλατφόρμα σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 2 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε., Α' 90) περί είσπραξης των δημοσίων εσόδων και στην υπό στοιχεία Α.1209/2.9.2021 (Β’ 4053) απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περί διαδικασίας βεβαίωσης εσόδων υπέρ Δημοσίου και τρίτων και διαδικασίας μείωσης εσόδων με ηλεκτρονικά μέσα, μέσω των υπηρεσιών της διαλειτουργικότητας. Η πλατφόρμα https://kye-gge.mindev.gov.gr παράγει ημερησίως αυτόματα τις ηλεκτρονικές βεβαιώσεις εσόδων και γνωστοποιεί στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη όλα τα απαραίτητα στοιχεία, καθώς και τα στοιχεία των υπηρεσιών των φορέων που συμμετέχουν στην ως άνω διαδικασία.
β) Αν το παράβολο έχει εκδοθεί με μέριμνα του ελεγχόμενου, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις περ. β), γ) και δ) της παρ. 1, εντός σαράντα (40) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας αποστέλλεται από τις αρμόδιες Αρχές ο νόμιμος τίτλος στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη, προκειμένου να βεβαιωθεί, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.).
Οι αρμόδιες αρχές του άρθρου 3 γνωστοποιούν την πράξη με την οποία επεβλήθη η διοικητική κύρωση της αναστολής λειτουργίας της εκάστοτε επιχείρησης στην οικεία αρχή του δήμου στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση, ώστε να μην δύναται να λειτουργήσει εκ νέου μέσω της διαδικασίας αδειοδότησης του ν. 4442/2016 (Α’ 230), καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του διοικητικού μέτρου.
Ως αρμόδια υπηρεσία για την ενημέρωση του κοινού ως προς την εφαρμογή της παρούσας ορίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω του τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1520 και άλλων ηλεκτρονικών μέσων.
Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της έως και τη Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 06:00, εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της.
2. Όπου στην παρούσα απαιτείται πιστοποιητικό εμβολιασμού, αυτό εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας https://www.gov.gr/ipiresies/ugeia-kai-pronoia/koronoios-covid-19 ή, εφόσον πρόκειται για αλλοδαπό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.745/7.1.2022 (Β’ 25) κοινή υπουργική απόφαση, όπως εκάστοτε ισχύει. Πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται: α) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου και β) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν βεβαίωση πλήρους κάλυψης – ανάρρωσης και εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Ειδικώς ως προς όσους έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται όσοι έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση. Από την 1η.2.2022, και χωρίς τον ηλικιακό περιορισμό του προηγούμενου εδαφίου, όσοι ενήλικοι έχουν εμβολιαστεί και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, θεωρούνται πλήρως εμβολιασμένοι εφόσον έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση. Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε εκτυπωμένα από την ψηφιακή πλατφόρμα www.gov.gr είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του ατόμου είτε μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 182 του ν. 4876/2021 (Α΄ 251), κατόπιν αποθήκευσής τους στην κινητή συσκευή του ατόμου, τα οποία ο αρμόδιος υπάλληλος, ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της εκάστοτε επιχείρησης, ο εργοδότης ή το εκάστοτε εξουσιοδοτημένο πρόσωπο σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α΄ 118) Covid Free GR, δια της σάρωσης του κωδικού QR που αυτά φέρουν, με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας δύναται να πραγματοποιείται και με απλή επίδειξη των στοιχείων ταυτοποίησης που το άτομο έχει αποθηκεύσει ψηφιακά, υπό τη μορφή εγγράφου, στην κινητή του συσκευή μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 182 του ν. 4876/2021. Η επαλήθευση των ως άνω στοιχείων μπορεί να γίνει από τα πρόσωπα του τέταρτου εδαφίου μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής COVID Free GR του άρθρου 33 του ν.4816/2021, δια της σάρωσης του κωδικού QR του εγγράφου. Εναλλακτικά, εφόσον τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται από αλλοδαπό που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα πιστοποιητικά αυτά σε έγχαρτη μορφή με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Η χρήση πιστοποιητικού εμβολιασμού, στην περίπτωση νόσησης φυσικού προσώπου πλήρως εμβολιασμένου, δεν επιτρέπεται για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.
3. Όπου προβλέπονται στην παρούσα, ο εργαστηριακός έλεγχος με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19 πρέπει να έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών και ο έλεγχος με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την πραγματοποίηση οποιουδήποτε γεγονότος για το οποίο χρειάζεται η επίδειξη βεβαίωσης. Η βεβαίωση αυτών: α) πρέπει να έχει εκδοθεί από εργαστήρια αναφοράς δημόσια ή ιδιωτικά και β) να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, όπως αυτό αναγράφεται στην ταυτότητα ή το διαβατήριο. Ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης (self-test) από κορωνοϊό COVID-19 πραγματοποιείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την πραγματοποίηση οποιασδήποτε δραστηριότητας και βεβαιώνεται είτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, είτε στην ειδική πλατφόρμα edupass.gov.gr της υπό στοιχεία 124068/ΓΔ/4/1.10.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Επικρατείας (Β’ 4558), είτε μέσω της ηλεκτρονικής σχολικής κάρτας για COVID-19. Το πιστοποιητικό νόσησης εκδίδεται: α) κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19, εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο, β) ειδικώς για τους πλήρως εμβολιασμένους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2, και κατόπιν θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Η ισχύς του πιστοποιητικού νόσησης διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από τον κατά τα ανωτέρω μοναδικό ή πρώτο θετικό έλεγχο, με την επιφύλαξη των δύο επόμενων εδαφίων. Ειδικώς, τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από τις 8.7.2021 έως και τις 31.10.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) παραμένουν σε ισχύ έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και πάντως όχι πέραν της 31ης.1.2022. Η ισχύς των πιστοποιητικών νόσησης που εκδόθηκαν από την 1η.11.2021 έως και τις 4.12.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) διαρκεί ενενήντα (90) ημέρες. Ο πρώτος θετικός έλεγχος διενεργείται από α) δημόσια αρχή σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία ή β) εργαστήρια αναφοράς δημόσια ή ιδιωτικά και περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, όπως αυτό αναγράφεται στην ταυτότητα ή στο διαβατήριο. Εφόσον πραγματοποιηθεί επαναληπτικός εργαστηριακός έλεγχος με τη μέθοδο PCR μετά από τις ενενήντα (90) ημέρες συν μία (1) ημέρα και είναι θετικός, δεν εκδίδεται πιστοποιητικό νόσησης, τηρουμένων πάντως των επιβαλλόμενων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, επιδεικνύονται είτε εκτυπωμένα από την ψηφιακή πλατφόρμα www.gov.gr είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του ατόμου είτε μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 182 του ν. 4876/2021 κατόπιν αποθήκευσής τους στην κινητή συσκευή του ατόμου, τα οποία ο αρμόδιος υπάλληλος, ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της εκάστοτε επιχείρησης, ο εργοδότης ή το εκάστοτε εξουσιοδοτημένο πρόσωπο σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 Covid Free GR, δια της σάρωσης του κωδικού QR που αυτά φέρουν, με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας δύναται να πραγματοποιείται και με απλή επίδειξη των στοιχείων ταυτοποίησης που το άτομο έχει αποθηκεύσει ψηφιακά, υπό τη μορφή εγγράφου, στην κινητή του συσκευή μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 182 του ν. 4876/2021. Η επαλήθευση των ως άνω στοιχείων μπορεί να γίνει από τα πρόσωπα του ένατου εδαφίου μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής COVID Free GR του άρθρου 33 του ν. 4816/2021, δια της σάρωσης του κωδικού QR του εγγράφου.
Εναλλακτικά, εφόσον τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται από αλλοδαπό που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα πιστοποιητικά αυτά σε έγχαρτη μορφή με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου.
3Α. Για να θεωρηθεί νόμιμη η απουσία από την εργασία λόγω νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, αρκεί η βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σύμφωνα με την παρ. 3. Ειδικώς ως προς τους δημοσίους υπαλλήλους εφαρμόζεται η παρ. 3 του άρθρου τριακοστού όγδοου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83).
4. Στη δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου των ανήλικων, σύμφωνα με την παρ. 3, προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα κατά την επίδειξη της δήλωσης. Οι προβλέψεις της παρούσας ως προς την υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ή βεβαίωσης διαγνωστικού ελέγχου ή δήλωσης αυτοδιαγνωστικού ελέγχου δεν καταλαμβάνουν ανηλίκους έως τη συμπλήρωση του τετάρτου έτους της ηλικίας τους.
5. Η εφαρμογή της παρούσας δεν θίγει τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων που συνδέονται με τις διεθνείς υποχρεώσεις της Χώρας.
6. Κατά την εφαρμογή της παρούσας, οι αρμόδιες αρχές και τα όργανα ελέγχου οφείλουν να μεριμνούν για την παροχή κάθε διευκόλυνσης στα άτομα με αναπηρίες και χρόνιες παθήσεις για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
7. Αντικαθίσταται από την έναρξη ισχύος της παρούσας η υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.81558/29.12.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Επικρατείας και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από την Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 6:00» (Β’ 6290), όπως εκάστοτε ισχύει.
Στις Μονάδες Χρονίως Πασχόντων, όπως και στις δομές κοινωνικής πρόνοιας (π.χ. Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων), φιλοξενούνται/νοσηλεύονται ηλικιωμένοι ασθενείς, καθώς και άτομα οποιασδήποτε ηλικίας με σοβαρά χρόνια υποκείμενα νοσήματα (π.χ. σακχαρώδη διαβήτη, καρδιαγγειακά και χρόνια αναπνευστικά νοσήματα, ανοσοκαταστολή), που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου για εμφάνιση σοβαρής νόσου και επιπλοκών από κορωνοϊό COVID-19.
Τόσο οι Μονάδες Χρονίως Πασχόντων όσο και οι ΜΦΗ αποτελούν χώρους με υψηλό κίνδυνο μετάδοσης και διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS CoV2 και κατά συνέπεια κρίνεται αναγκαία η συστηματική επιτήρηση και εφαρμογή των αναγκαίων υγειονομικών μέτρων για την έγκαιρη ανίχνευση και αποτροπή διασποράς, όχι μόνο του SARS-CoV-2, αλλά και άλλων αναπνευστικών παθογόνων συμπεριλαμβανομένου του ιού της γρίπης. Τα μέτρα αυτά αφορούν τους διαβιούντες στις Μονάδες αλλά και επισκέπτες και εργαζόμενους σε αυτές.
Κανόνες επισκεπτηρίου
Απαγορεύονται τα επισκεπτήρια σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων (ΜΦΗ), θεραπευτήρια χρονίως πασχόντων και παραρτήματα των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ανά περιφέρεια που φιλοξενούν ηλικιωμένους, ΑμεΑ ή/και χρονίως πάσχοντες.
Εξαιρούνται της απαγόρευσης οι επισκέψεις σε περιπτώσεις ασθενών/φιλοξενούμενων με νόσο τελικού
σταδίου.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι επισκέψεις δεν πραγματοποιούνται σε φιλοξενούμενους/ασθενείς με υποψία ή τεκμηριωμένο κορωνοϊό COVID-19 ή σε φιλοξενούμενους/ασθενείς που τελούν σε καραντίνα.
Στην περίπτωση που επιτρέπεται το επισκεπτήριο, σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν οι εξής κανόνες:
Οδηγίες για τον εργαστηριακό έλεγχο του προσωπικού
Το προσωπικό της Μονάδας που δεν έχει εμβολιασθεί, σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ.50933/13.8.2021 (Β’ 3794) κοινής υπουργικής απόφασης, υποχρεούται δύο (2) φορές την εβδομάδα σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό SARS-CoV-2 με άμεσο αντιγονικό τεστ (rapid test).
Το προσωπικό της Μονάδας που έχει εμβολιαστεί υποχρεούται σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self-test) μία (1) φορά εβδομαδιαίως. Η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) για κορωνοϊό SARS-CoV-2 που έχει πραγματοποιηθεί κατ’ ιδίαν από το προσωπικό χωρίς επιτήρηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή ως πιστοποιητικό αρνητικού αποτελέσματος για κορωνοϊό SARS-CoV-2, εκτός αν η δειγματοληψία πραγματοποιηθεί από επαγγελματία υγείας της Μονάδας.
Εναλλακτικά το προσωπικό μπορεί να προσκομίσει αποτέλεσμα εξέτασης μοριακού ελέγχου για κορωνοϊό SARS-CoV-2 μέσα σε σαράντα (48) ώρες πριν την προσέλευσή του στον χώρο εργασίας.
Διαχείριση προσωπικού μετά από έκθεση στον κορωνοϊό SARS-CoV-2
Η διαχείριση προσωπικού που είχε έκθεση υψηλού κινδύνου σε κορωνοϊό SARS-CoV-2 γίνεται ως ακολούθως:
1. Οι ανεμβολίαστοι, σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. 50933/13.8.2021 (Β’ 3794) κοινής υπουργικής απόφασης, εργαζόμενοι, εφόσον είναι ασυμπτωματικοί, ελέγχονται άμεσα με μοριακό τεστ και αν είναι αρνητικοί τηρούν καραντίνα επτά (7) ημερών. Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της καραντίνας πρέπει να υποβληθούν σε μοριακό έλεγχο. Εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί επανέρχονται στον χώρο εργασίας τους με αρνητικό μοριακό τεστ (μοριακός έλεγχος ημέρες 0 - 7 από την έκθεση).
2. Οι εμβολιασμένοι εργαζόμενοι εφόσον είναι ασυμπτωματικοί ελέγχονται άμεσα με μοριακό τεστ και εάν είναι αρνητικοί δεν μπαίνουν σε καραντίνα. Υποχρεούνται σε τρεις (3) εργαστηριακούς ελέγχους ημέρες 0-4-7 από την έκθεση και αυτοπαρακολούθηση για τυχόν εμφάνιση συμπτωμάτων.
Η Μονάδα υποχρεούται να διατηρεί αρχείο εργαστηριακών ελέγχων κορωνοϊού SARS-CoV-2 για το προσωπικό της Μονάδας.
Ιατρονοσηλευτικό προσωπικό/Εργαζόμενοι/Εξωτερικοί συνεργάτες
Όλο το προσωπικό
- της απλής χειρουργικής μάσκας
- της μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας FFP2, Ν 95
- της προστατευτικής ρόμπας
- των ιατρικών γαντιών
- της οφθαλμικής προστασίας
- της συστηματικής τήρησης των διαδικασιών καθαρισμού, απολύμανσης χώρων και επιφανειών και ασφαλούς διαχείρισης μολυσματικών απορριμμάτων.
Επισκέπτες
Σήμανση στην είσοδο της μονάδας νοσηλείας/φιλοξενίας σχετική με τους ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΡΙΟΥ
Οι επισκέπτες πρέπει:
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις οι συγγενείς ενημερώνονται για την πορεία της υγείας των ασθενών/φιλοξενούμενων μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού μηνύματος, sms κ.λπ..
Φιλοξενούμενοι/νοσηλευόμενοι
Μέτρα σε περίπτωση νέου φιλοξενούμενου ή φιλοξενούμενου που επέστρεψε από μονάδα υγείας ή οποιονδήποτε άλλο χώρο εκτός Μονάδας
Μέτρα επί υποψίας κρούσματος κορωνοϊού COVID-19
Διοικητική υποστήριξη/αρμοδιότητες
ΑΜΕΣΗ δήλωση ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στον ΕΟΔΥ είτε αυτά αφορούν σε ασθενή είτε σε επαγγελματία υγείας ή άλλον εργαζόμενο.
Για το προσωπικό:
- Καθημερινή θερμομέτρηση κατά την είσοδο
- Καθημερινή συμπλήρωση ερωτηματολογίου σχετικού με συμπτώματα και επιδημιολογικά σημαντική επαφή ή ταξίδι σε χώρα/περιοχή με αυξημένο επιπολασμό
- Αν δεν υπάρχουν κρούσματα στην δομή, RT-PCR testing δειγματοληπτικά ή/και μέσω δεξαμενοποίησης δειγμάτων από πέντε έως δέκα (5-10) εργαζόμενους (sample pooling)
- Σε περίπτωση που υπάρξουν > από δύο (2) κρούσματα στην δομή υποχρεωτικός έλεγχος (RT-PCR) όλου του προσωπικού ανά εβδομάδα
Για τους φιλοξενούμενους:
Για τις δομές:
1. Δυνατότητα κυκλοφορίας των διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στα Κ.Υ.Τ. και στις δομές φιλοξενίας όλης της Επικράτειας αυστηρά εντός αντίστοιχης περιμέτρου που θα εφαρμόσει η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της.
2. Καθημερινά και από ώρα 7:00 έως και ώρα 21:00 δίνεται η δυνατότητα σε εκπροσώπους οικογενειών ή ομάδων των διαμενόντων στα Κ.Υ.Τ. και στις δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών να μεταβαίνουν για την κάλυψη των απαραίτητων αναγκών τους στα πλησιέστερα αστικά κέντρα. Στις περιοχές όπου είναι δυνατή η μετάβαση με μέσα μαζικής μεταφοράς, αυτή γίνεται χωρίς να προκαλούνται καταστάσεις συγχρωτισμού στο εκάστοτε μέσο. Ο έλεγχος των ως άνω μέτρων πραγματοποιείται από προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ.
3. Η Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης και η Διοίκηση των Κ.Υ.Τ. και των δομών φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών οφείλουν να ενημερώνουν τους πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στα Κ.Υ.Τ. και στις εν λόγω δομές μέσω γραπτών και ακουστικών (μεγαφωνικά) μηνυμάτων σε όλες τις γλώσσες που κατανοούν, καθώς και όλους τους δραστηριοποιούμενους φορείς εντός και πέριξ της δομής για τους λόγους εφαρμογής του ανωτέρου περιορισμού κυκλοφορίας και για την ανάγκη πιστής τήρησής του. Κατόπιν επικοινωνίας με τους αντίστοιχους φορείς και τα τοπικά τμήματα των διεθνών οργανισμών είναι δυνατή η έκδοση ονομαστικής λίστας προσωπικού των διεθνών οργανισμών, καθώς και των φορέων της κοινωνίας των πολιτών, η οποία δίνει το δικαίωμα εισόδου στα Κ.Υ.Τ. και στις δομές. Για το χρονικό διάστημα της παρ. 1 επισκέψεις ή δραστηριότητες που δεν άπτονται της στέγασης, της σίτισης και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των επωφελούμενων και απαιτούν μετακίνηση εντός της περιμέτρου του περιορισμού επιτρέπονται κατόπιν άδειας της Διοίκησης του Κ.Υ.Τ. και των δομών.
4. Για την παροχή νομικών υπηρεσιών στους διαμένοντες στα Κ.Υ.Τ. και στις δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών, πρόσβαση δίδεται κατόπιν έγκρισης της Διοίκησης του Κ.Υ.Τ. και των δομών και σε ειδικό χώρο, όπου αυτό είναι εφικτό. Οι εργαζόμενοι εντός του Κ.Υ.Τ. και των δομών καλούνται να τηρούν αυστηρά τους κανόνες προσωπικής υγιεινής και τα ατομικά μέτρα προστασίας της υγείας τους, όπως αυτά αναφέρονται σε σχετικές ανακοινώσεις του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
5. Εντός της περιμέτρου των Κ.Υ.Τ. και των δομών φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών αναπτύσσονται ειδικές υγειονομικές μονάδες, οι οποίες βρίσκονται σε ετοιμότητα για το ενδεχόμενο αντιμετώπισης κρουσμάτων του κορωνοϊού COVID-19 και για την πραγματοποίηση υγειονομικού ελέγχου στους εργαζόμενους των Κ.Υ.Τ. και των εν λόγω δομών.
6. Η ΕΛ.ΑΣ. είναι υπεύθυνη για την τήρηση του ανωτέρω περιορισμού κυκλοφορίας και δύναται να προβαίνει σε σχετικές αποφάσεις ρύθμισης κυκλοφορίας οχημάτων, διαμόρφωσης ζωνών αστυνομικών ελέγχων και χρήσης τεχνικών φραγμών.
7. Η παρούσα δεν εφαρμόζεται ως προς τις μετακινήσεις των αιτούντων άσυλο πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών, καθώς επίσης και αναγνωρισμένων προσφύγων ή τελούντων υπό καθεστώς επικουρικής προστασίας, που πραγματοποιούνται με ειδικά ναυλωμένα μέσα (όπως πλοία, αεροπλάνα, σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες, λεωφορεία και αυτοκίνητα) για λόγους δημόσιας ασφάλειας ή στο πλαίσιο προγραμμάτων στέγασης και μετεγκατάστασης των παραπάνω προσώπων (όπως το HELIOS, το ESTIA ΙΙ και το ESTIA 2021).
8. Από τις ρυθμίσεις της παρούσας, εξαιρείται η είσοδος πολιτών τρίτων χωρών σε δομές ή Κ.Υ.Τ. στο πλαίσιο οργανωμένων μετακινήσεων, που διενεργούνται από την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης, μεταξύ των περιφερειακών της υπηρεσιών, ήτοι δομών υποδοχής και φιλοξενίας, εποπτείας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
9. Από τις ρυθμίσεις της παρούσας εξαιρούνται οι εγκαταστάσεις των Περιφερειακών Γραφείων Ασύλου (Π.Γ.Α.), που εδρεύουν εντός ή εκτός των ορίων των Κ.Υ.Τ., η λειτουργία των οποίων δεν αναστέλλεται σε περίπτωση αναστολής εξόδου. Οι Διοικητές των Κ.Υ.Τ. και οι Προϊστάμενοι των Π.Γ.Α., σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ., λαμβάνουν κάθε πρόσφορο μέσο, κατά λόγο αρμοδιότητας για την ασφαλή προσέλευση, παραμονή και αποχώρηση από και προς τις εγκαταστάσεις των Π.Γ.Α. του προσωπικού των Π.Γ.Α., των πολιτών τρίτων χωρών, των νομικών παραστατών και συμβούλων αυτών, των μεταφραστών και όποιου άλλου προσώπου υφίσταται απόλυτη ανάγκη να προσέρχεται στις εγκαταστάσεις αυτών.
1. Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων (π.χ. γάμοι, βαφτίσεις), κηδειών (και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, καθώς και η προσέλευση προσώπων για κατ’ ιδίαν προσευχή σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησίων, ευκτηρίων οίκων, τεμενών, συναγωγών κ.λπ.) κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, μόνο υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας:
α. Στον υπολογισμό της αναλογίας ατόμων/τετραγωνικών μέτρων του πίνακα Α της παρ. 1 του άρθρου 1, περιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνο η επιφάνεια του κύριου/ωφέλιμου χώρου που εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες και δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιφάνειες τυχόν άλλων όμορων κυρίων χώρων του ακινήτου που εξυπηρετούν δραστηριότητες μη λατρευτικές (π.χ. χώροι σεμιναρίων και αναγνωστηρίων), τυχόν βοηθητικών χώρων (π.χ. γραφείων, αποθηκών), χώρων υγιεινής, κοινοχρήστων κ.λπ. Ο κατά νόμο υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να προχωρήσει στην εσωτερική διαμόρφωση του χώρου λατρείας, ώστε να είναι αμέσως διακριτές οι θέσεις που μπορούν να καταλάβουν οι προσερχόμενοι και να τηρείται η αναλογία ατόμων/τετραγωνικών μέτρων του πίνακα Α της παρ. 1 του άρθρου 1.
β. Στις εισόδους των χώρων λατρείας υπάρχουν υποχρεωτικά δυο σταθμοί αντισηπτικών προς χρήση των προσερχόμενων. Η υγιεινή των χεριών με αντισηπτικό είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο στο χώρο λατρείας.
γ. Στις εισόδους των χώρων λατρείας στους οποίους οι προσερχόμενοι δεν επιτρέπεται να εισέλθουν με τα υποδήματά τους, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα πλύσης των ποδιών, με τήρηση της απόστασης δύο (2) μέτρων, ή χρήσης ποδοναρίων, τα οποία δεν επαναχρησιμοποιούνται. Τα υποδήματά τους πρέπει να τοποθετούνται από τους ίδιους εντός σακούλας, η οποία κλείνει ερμητικά. Συνιστάται κάθε σακούλα υποδημάτων να τοποθετείται ξεχωριστά και χωρίς επαφή μεταξύ τους. Σε περίπτωση που το λατρευτικό τυπικό περιλαμβάνει τη χρήση χαλιού, συνιστάται οι προσερχόμενοι να φέρουν και να χρησιμοποιούν εντός του χώρου λατρείας το δικό τους χαλί προσευχής.
δ. Εάν κατά το οικείο λατρευτικό τυπικό προβλέπεται η ύπαρξη χορωδίας ή ομαδικής υμνωδίας/απαγγελίας θρησκευτικών ύμνων από τους πιστούς, τηρείται η απόσταση του ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ τους.
ε. Είναι απαραίτητος ο συχνός καθαρισμός και η τοπική απολύμανση των επιφανειών που αγγίζονται (π.χ. κουπαστές, χερούλια, διακόπτες) ή χρησιμοποιούνται για την εκδήλωση του θρησκευτικού φρονήματος από πολλά πρόσωπα.
στ. Στις εξόδους των χώρων λατρείας τοποθετούνται υποχρεωτικά κάδοι για την απόρριψη του χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής (μάσκες, γάντια, χαρτομάντηλα, ποδονάρια κ.λπ.).
2. Με ευθύνη του κατά νόμο υπεύθυνου θρησκευτικού λειτουργού εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης εισόδου προσώπων στο χώρο λατρείας, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Ο εφαρμόζων το σύστημα ελέγχου αναμονής στις εισόδους των χώρων λατρείας φέρει υποχρεωτικά όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας του (π.χ. μάσκα).
3. Ο φυσικός αερισμός των χώρων λατρείας είναι υποχρεωτικός καθ’ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού, πρέπει να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και φυσικός αερισμός με ανοικτές πόρτες και παράθυρα, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.
4. Εφόσον κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, θα πρέπει να απομακρύνεται με ευθύνη του κατά νόμο υπεύθυνου θρησκευτικού λειτουργού από τον χώρο λατρείας, τηρώντας τις απαραίτητες προφυλάξεις. Εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση απομάκρυνσή του, πρέπει να απομονωθεί προσωρινά μέχρι την ασφαλή απομάκρυνσή του, αποφεύγοντας την επαφή με άλλα άτομα. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος με εξαερισμό, μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα για απόρριψη αυτών και αντισηπτικό χεριών.
5. Ο κατά νόμο υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να ενημερώνει με κάθε πρόσφορο τρόπο (ανάρτηση σε ιστοσελίδα, ανακοίνωση κ.λπ.) και σε κάθε περίπτωση να αναρτά σε εμφανές σημείο της εισόδου του χώρου λατρείας: α) τις ώρες κατά τις οποίες τελούνται λειτουργίες, λατρευτικές συνάξεις, ιεροπραξίες και κάθε είδους θρησκευτικές τελετές, β) τις ώρες κατά τις οποίες είναι ανοικτός ο χώρος λατρείας για την πραγματοποίηση κατ’ ιδίαν προσευχής και γ) τον συνολικό αριθμό ατόμων που μπορούν να παρευρίσκονται ταυτοχρόνως στον χώρο λατρείας.
6. Οι ως άνω υποχρεώσεις καταλαμβάνουν και τους χώρους λατρείας που βρίσκονται εντός δημοσίων, δημοτικών, φιλανθρωπικών, κοινωφελών ή άλλων υπηρεσιών, καταστημάτων και εγκαταστάσεων (π.χ.
νοσοκομείων και ψυχιατρείων, γηροκομείων, οικοτροφείων, κοιμητηρίων, κατασκηνώσεων), ιδιωτικών κτημάτων, κτιρίων και επιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιών, κέντρων εκδηλώσεων, ξενοδοχείων). Υπεύθυνοι τήρησης των όρων, προϋποθέσεων και μέτρων της παρούσας στους προαναφερθέντες χώρους, είναι οι ιδιοκτήτες τους και οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους.
7. Οι ως άνω υποχρεώσεις καταλαμβάνουν και τις Ιερές Μονές, τα Μοναστήρια, τα Ησυχαστήρια και τους λοιπούς χώρους εγκαταβίωσης εντός της Επικράτειας. Ο αριθμός επισκεπτών που μπορούν να δέχονται ημερησίως (χωρίς διανυκτέρευση) δεν μπορεί να υπερβαίνει την αναλογία του πίνακα Α της παρ. 1 του άρθρου 1, όπως υπολογίζεται στο Καθολικό της Ιεράς Μονής ή τον κεντρικό χώρο λατρείας του Μοναστηριού ή τον χώρο εγκαταβίωσης. Οι απαγορεύσεις επισκέψεων και όλα τα αναγκαία προληπτικά
μέτρα που αφορούν στις Ιερές Μονές της Αθωνικής Πολιτείας, αποφασίζονται από τον Διοικητή του Αγίου Όρους, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης της Ιεράς Κοινότητας. Με την ως άνω απόφαση του Διοικητή ορίζεται, εφεξής, ο αριθμός των εισερχομένων ημερησίως επισκεπτών, εντός των ορίων που αναφέρονται ανωτέρω. Ο Διοικητής εποπτεύει την ορθή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, είτε αυτά λαμβάνονται από τον ίδιο τοπικά είτε λαμβάνονται σε επίπεδο Επικράτειας.
8. Σε περίπτωση τέλεσης λειτουργίας, λατρευτικής σύναξης, ιεροπραξίας, μυστηρίου και κάθε είδους θρησκευτικής τελετής σε υπαίθριους χώρους, ισχύουν τα θεσπισθέντα προληπτικά μέτρα υγιεινής για την
αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
9. Διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα για όλους τους θρησκευτικούς λειτουργούς, βοηθητικό προσωπικό και εργαζόμενους που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως, οι οποίοι λειτουργούν/ιερουργούν ή παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των χώρων λατρείας, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/12.9.2021 (Β’ 4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως εκάστοτε ισχύει.
1. Στους χώρους προσέλευσης και αναμονής εντός αεροδρομίων, καθώς και κατά τη διάρκεια όλων των αεροπορικών πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού, το προσωπικό και οι επιβάτες υποχρεούνται να φέρουν μη ιατρική μάσκα προστασίας.
2. Οι επιβάτες υποχρεούνται να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις του μόνιμου και έκτακτου προσωπικού των αεροδρομίων ή των αεροπορικών εταιρειών που επιφορτίζεται με τα καθήκοντα εποπτείας, διαχείρισης πλήθους και υποβοήθησης των επιβατών, προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις και να διασφαλίζεται η ελεγχόμενη επιβίβαση-αποβίβαση και αναμονή προς αποφυγή συνωστισμού.